BMW E36 M3 GT

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 28 apr 2006, 22:18

Erg mooi. Mag hopen dat er optisch niets aan gaat veranderen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 28 apr 2006, 22:40

Knot is dit nu ook een droom auto voor jou ? (niet sarcastisch bedoeld)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40282
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 29 apr 2006, 00:08

Rico v Velzen schreef:Knot is dit nu ook een droom auto voor jou ? (niet sarcastisch bedoeld)
Ik vind het een erg mooie auto, dat zeker, maar een droomauto is het niet, deze is nog te makkelijk te betalen.

Vroeger was een ford sierra mijn droomauto, was toen ik nog zakgeld kreeg dus het was onbereikbaar... folders had ik allemaal liggen en iedereen die een 1.6 of 1.8 reed vond ik zonde van het geld dat ze geen 2.0 Ghia gekocht hadden :)

Mijn droomauto, tsja, ik zou het niet eens weten, een E46 M3 zoals andre m heeft maar dan met handbak, dat zou mn volgende stap kunnen zijn, maar voorlopig lekker rijden met de GT, straks appartementje en de motor rijdt ook nogsteeds door met een circuitdagje hier en daar dus van sparen komt weinig meer terecht ben ik bang.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 29 apr 2006, 12:06

M3 = Mahl drei. Sparen kan je idd wel vergeten met zo'n ding :lol:

Maar wel superwagen zo'n GT :)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40282
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 29 apr 2006, 16:32

Net al de eerste schade gemaakt... kon gelukkig met montagekit :)

[img:1024:768]http://sjaro.speed.planet.nl/auto/bmwM3 ... ntenne.jpg[/img]

Verder nog ff kijken voor nieuwe rubbers voor de achterramen, die gaan electrisch open maar de buitenrubbers zijn ingescheurd dus hij moet m even door dat rubber heen drukken, plop en dan schiet t gescheurde rubber weer terug in vorm. Bij een nieuw rubber schuift het raam erlangs natuurlijk. Moet niet al teveel werk zijn, zal eens in de manual kijken of het simpel te doen is en hoe je het nieuwe rubber dan weer vast moet zetten. Meteen misschien wat aan de binnenrubbers doen, dat is een algemeen probleem bij E36 (M3) dat ze niet netjes blijven zitten.

[img:1024:768]http://sjaro.speed.planet.nl/auto/bmwM3 ... rramen.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Bericht door Hans » 29 apr 2006, 17:21

Dat met die elecktrische klapraampjes hebben ze mooi uitgedacht.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40282
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 29 apr 2006, 18:11

Normaal klim je niet achterin om die dingen open te zetten maar electrisch misschien wel, moeten wel alle rubbers op hun plek blijven zitten, dat is dan weer vaag dat het een standaard probleem is.

Hebben andere E36 coupe rijders hier ook last van?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 29 apr 2006, 18:43

Yeps, mijne heeft vorige maand nieuwe gehad. Dingen rotten gewoon weg op een gegeven moment.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40282
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 29 apr 2006, 19:24

Heb je binnenkant en buitenkant vervangen? De binnenkant zakt namelijk naar beneden en kan je terugduwen tot je een ons weegt en de buitenkant is gescheurd waardoor het raam niet lekker open kan en dat rubber eerst weg moet duwen.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 29 apr 2006, 19:28

Yeps, beiden laten doen terwijl de auto voor Inspection II was.

seals van je achterruit hebben aan de onderkant ook kleine rubber stukjes, die worden vaak ook slecht.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40282
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 29 apr 2006, 23:42

Zal het eens uitzoeken als ik tijd heb. Dacht dat je het zelf vervangen had trouwens.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40282
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 29 apr 2006, 23:53

Is het trouwens niet vaag dat ie voor op 215/45/17 staat en achter op 235/40/17 en dan doel ik op het 45/40 deel. ?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 apr 2006, 00:06

Nee dat klopt wel het slaat op de hoogte breedte verhouding

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40282
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 30 apr 2006, 08:50

Oke, dus er is expres 215/45 genomen omdat de auto anders voorover zou hangen... ?

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7255
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 30 apr 2006, 09:27

Knot schreef:Oke, dus er is expres 215/45 genomen omdat de auto anders voorover zou hangen... ?
daar kunnen nog veel meer redenen voor zijn als alleen maar dat hoor :)

ze zullen daar best wel over nagedacht hebben :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 apr 2006, 09:38

Nee want vanuit fabriek heeft ie 235 rondom.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 30 apr 2006, 18:09

Een GT heeft dacht ik vanaf fabriek 225 en 245 rondom net als de 3.2 Alleen de standaard 3.0 heeft 235 rondom.

Maar idd bij mij zit er ook 225/45ZR17 en 245/40ZR17 om, dat is om de omtrek gelijk te houden.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40282
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 30 apr 2006, 18:39

Duidelijk , ga ik met de 215/45 en de 235/40 verder.

Hier de standaard specs van de GT:

http://sjaro.speed.planet.nl/auto/bmwM3GT/specs.htm

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 01 mei 2006, 11:42

Het is ook maar net wat jij als rijder lekker vindt rijden. Op mijn Alfa 75 had ik bewust 195-50-15 voor en 205-50-15 achter (die dus iets hoger is). Stuurde nog harder in en meer grip achter, waardoor ik uiteindelijk een iets hogere bochtensnelheid kreeg, maar de auto was op de limiet wel iets meer tricky (overstuur), hetgeen ik lekkerder vond dan onderstuur (niet dat je daar in een Alfa 75 last van hebt overigens).

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40282
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 01 mei 2006, 12:16

Daar zeg je wat, plus dat ik het mooi vind als een auto ietsje naar voren hangt dus misschien bestel ik wel 235/45/17 achter.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 01 mei 2006, 12:19

Waarom doe je die dan opeens weer zo dik/hoog dan? Voorkant lager/platter is toch mooier en beter?

Die voorspoiler wordt toch gejat! :lol: :wink:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 01 mei 2006, 12:48

Mja je hebt wel kans dat de GT wat neutraler rijd met 235 rondom :) Bij de 3.2L hebben ze express 225 en 245 gedaan om hem wat meer onersturend te houden.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40282
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 01 mei 2006, 14:11

Dennis Cavallino schreef:Waarom doe je die dan opeens weer zo dik/hoog dan? Voorkant lager/platter is toch mooier en beter?

Die voorspoiler wordt toch gejat! :lol: :wink:
De GT lip haal ik er misschien toch wel af, gekut blijft met drempels ook al ie ie een centimeter omhoog gekomen door aanpassing onderstel.

Beter 40 voor ipv 45 achter, dan zou de snelheidsmeter ook niet meer kloppen.

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5099
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Bericht door Fernando » 01 mei 2006, 18:06

Bert ///M3 schreef: Maar idd bij mij zit er ook 225/45ZR17 en 245/40ZR17 om, dat is om de omtrek gelijk te houden.
Wat doet dat ondergemotoriseerde hok van mij af-fabriek met dezelfde afmetingen? Een 318ti met dezelfde maten als van een M3 E36 :roll:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40282
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 01 mei 2006, 18:34

Omdat die velgen eigenlijk voor een dikkere auto zijn? ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten