mijn auto: BMW E91 330d / BMW e36 325i tracktool
- Arthur
- Berichten: 39806
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: mijn auto: Volvo 240 GL/ BMW E91 330d
Ziet eruit als een mooi ding, veel plezier ermee.
- EvdP
- Berichten: 6165
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: mijn auto: Volvo 240 GL/ BMW E91 330d
Dat is meer dan het mannetje in het Autoweek filmpje met zijn "staasje" 2.Marc Sierra schreef: ↑13 mar 2022, 08:21 De N57 is zeker een fijne motor, ik heb er eentje in mijn E90. Vraag me wel af waarom je er een andere intercooler op zet. Mijn intercooler is gewoon origineel en daarmee kwam hij op 327 pk en 660 Nm. Bij meerdere runs achter elkaar op de rollenbank zakte het vermogen wel in vanwege dat de inlaat temperatuur opliep, maar op de rollenbank heb je natuurlijk ook maar matige koeling.
-
Onlinejos_br
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: mijn auto: Volvo 240 GL/ BMW E91 330d
Mijn ervaring is dat juist op de weg met een langere belasting een grotere intercooler echt zijn werk goed doet. Wel belangrijk een goede koeler te hebben, daar zit een hoop rommel tussen. Die van Wagner zijn eigenlijk altijd goed, andere koelers moet je goed testen. De flow moet goed zijn, echter moet de lucht er wel zo lang in zitten dat er gekoeld wordt.Marc Sierra schreef: ↑13 mar 2022, 08:21 De N57 is zeker een fijne motor, ik heb er eentje in mijn E90. Vraag me wel af waarom je er een andere intercooler op zet. Mijn intercooler is gewoon origineel en daarmee kwam hij op 327 pk en 660 Nm. Bij meerdere runs achter elkaar op de rollenbank zakte het vermogen wel in vanwege dat de inlaat temperatuur opliep, maar op de rollenbank heb je natuurlijk ook maar matige koeling.
Jos.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26779
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: mijn auto: Volvo 240 GL/ BMW E91 330d
Daar is waarschijnlijk iets niet lekker in het inlaatttraject. Veel vervuiling oidEvdP schreef: ↑13 mar 2022, 11:50Dat is meer dan het mannetje in het Autoweek filmpje met zijn "staasje" 2.Marc Sierra schreef: ↑13 mar 2022, 08:21 De N57 is zeker een fijne motor, ik heb er eentje in mijn E90. Vraag me wel af waarom je er een andere intercooler op zet. Mijn intercooler is gewoon origineel en daarmee kwam hij op 327 pk en 660 Nm. Bij meerdere runs achter elkaar op de rollenbank zakte het vermogen wel in vanwege dat de inlaat temperatuur opliep, maar op de rollenbank heb je natuurlijk ook maar matige koeling.
-
OnlineGodspeed
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: mijn auto: Volvo 240 GL/ BMW E91 330d
Mooie wagen! Lekker koppelbeest, zeker met tune straks
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 27 okt 2019, 20:23
- Auto: Volvo 240/E91 330D
Re: mijn auto: Volvo 240 GL/ BMW E91 330d
Jup, vanwege die reden. Zit al te azen op een exemplaar van Wagner.jos_br schreef: ↑13 mar 2022, 15:16Mijn ervaring is dat juist op de weg met een langere belasting een grotere intercooler echt zijn werk goed doet. Wel belangrijk een goede koeler te hebben, daar zit een hoop rommel tussen. Die van Wagner zijn eigenlijk altijd goed, andere koelers moet je goed testen. De flow moet goed zijn, echter moet de lucht er wel zo lang in zitten dat er gekoeld wordt.Marc Sierra schreef: ↑13 mar 2022, 08:21 De N57 is zeker een fijne motor, ik heb er eentje in mijn E90. Vraag me wel af waarom je er een andere intercooler op zet. Mijn intercooler is gewoon origineel en daarmee kwam hij op 327 pk en 660 Nm. Bij meerdere runs achter elkaar op de rollenbank zakte het vermogen wel in vanwege dat de inlaat temperatuur opliep, maar op de rollenbank heb je natuurlijk ook maar matige koeling.
Jos.
Thanks, met tune en XHP software heb ik een compleet andere auto verwacht ik.
-
OnlineMarc Sierra
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: mijn auto: Volvo 240 GL/ BMW E91 330d
Eigenlijk zou je een keertje moeten testen wat de inlaattemperatuur doet bij langere belasting om te zien of een upgrade van de intercooler zin heeft. Maar ik heb niet het idee vermogen tekort te komen, dus ik vind het wel prima met de originele.jos_br schreef: ↑13 mar 2022, 15:16Mijn ervaring is dat juist op de weg met een langere belasting een grotere intercooler echt zijn werk goed doet. Wel belangrijk een goede koeler te hebben, daar zit een hoop rommel tussen. Die van Wagner zijn eigenlijk altijd goed, andere koelers moet je goed testen. De flow moet goed zijn, echter moet de lucht er wel zo lang in zitten dat er gekoeld wordt.Marc Sierra schreef: ↑13 mar 2022, 08:21 De N57 is zeker een fijne motor, ik heb er eentje in mijn E90. Vraag me wel af waarom je er een andere intercooler op zet. Mijn intercooler is gewoon origineel en daarmee kwam hij op 327 pk en 660 Nm. Bij meerdere runs achter elkaar op de rollenbank zakte het vermogen wel in vanwege dat de inlaat temperatuur opliep, maar op de rollenbank heb je natuurlijk ook maar matige koeling.
Jos.
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 11 feb 2021, 11:23
- Auto: BMW 325D LCI
Re: mijn auto: Volvo 240 GL/ BMW E91 330d
Heej nog een mede e91 n57 LCI rijder. Ik heb de 325D Sport edition nu al een tijdje onder de rechter voet. Echt een heerlijke wagen om te rijden. Ook hier nog een ritje naar VVT en een XHP flash op de planning.
Destijds ook flink moeten zoeken naar dit specifieke model en snel toegehapt toen er een online kwam wel met een stuk meer Km maar wel met gedegen onderhoud. Wat ik zelf al wel heb laten doen is de DPF reinigen maar ik denk dat jij nog wel even voorruit kan met die Km stand.
Heb je ook de artikels van Willeme op Autoblog gevolgd ?
Destijds ook flink moeten zoeken naar dit specifieke model en snel toegehapt toen er een online kwam wel met een stuk meer Km maar wel met gedegen onderhoud. Wat ik zelf al wel heb laten doen is de DPF reinigen maar ik denk dat jij nog wel even voorruit kan met die Km stand.
Heb je ook de artikels van Willeme op Autoblog gevolgd ?
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 27 okt 2019, 20:23
- Auto: Volvo 240/E91 330D
Re: mijn auto: Volvo 240 GL/ BMW E91 330d
Jaa, een tripje naar VVT staat ook bij mij op de planning, door de artikelen van Willeme. DPF geeft nog 113.000 km aan voordat daar onderhoud nodig is, had je problemen met het filter?Mjelnir schreef: ↑15 mar 2022, 08:53 Heej nog een mede e91 n57 LCI rijder. Ik heb de 325D Sport edition nu al een tijdje onder de rechter voet. Echt een heerlijke wagen om te rijden. Ook hier nog een ritje naar VVT en een XHP flash op de planning.
Destijds ook flink moeten zoeken naar dit specifieke model en snel toegehapt toen er een online kwam wel met een stuk meer Km maar wel met gedegen onderhoud. Wat ik zelf al wel heb laten doen is de DPF reinigen maar ik denk dat jij nog wel even voorruit kan met die Km stand.
Heb je ook de artikels van Willeme op Autoblog gevolgd ?
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 11 feb 2021, 11:23
- Auto: BMW 325D LCI
Re: mijn auto: Volvo 240 GL/ BMW E91 330d
Jaa, een tripje naar VVT staat ook bij mij op de planning, door de artikelen van Willeme. DPF geeft nog 113.000 km aan voordat daar onderhoud nodig is, had je problemen met het filter?
Wel een aantal dingetjes idd maar met een KM stand van 360k inmiddels (gekocht met 318) mag dat ook wel gelukkig wel preventief een potje ervoor gemaakt
Wat er tot nu toe aan gedaan is:
- normale beurten groot en klein(remmen, olie, filters etc)
- Achter schockbrekers vervangen voor nieuwe OEM deze waren lek
- Rough road package achter geinstalleerd zodat de hangerarsch opgelost is en hij niet meer zover doorhangt als er wat achterin ligt
- Thermostaat vervangen
- Distributie riem
- EGR klep
- Koppakking automaat en automaat nieuwe olie
- DPF laten reinigen
DPF melding kwam rond 350k naar voren merkte al even dat de auto ietsje minder goed trok dus wilde al een afspraak inplannen maar de melding was me voor. Deze laten reinigen en motor olie gelijk maar laten wisselen. Het nummer wat de DFP aangeeft voor onderhoud is enkel een indicatie las ik op veel fora misschien dat preventief reinigen geen slecht idee is.
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 27 okt 2019, 20:23
- Auto: Volvo 240/E91 330D
Re: mijn auto: Volvo 240 GL/ BMW E91 330d
Eind maart heb ik de 330d bij The Engineer's garage afgeleverd. Ik heb Nick om advies gevraagd wat een mooie upgrade is wat betreft de remmerij. Een big brake kit vond ik wat te duur dus daarom was ik opzoek naar een mooie tussenoplossing. In overleg zijn we uitgekomen op de volgende aanpassingen:
- originele remschijven van BMW ( Brembo schijven trekken erg snel krom kreeg ik te horen)
- Remblokken van de E93 M3, de remblokken van de cabrio zijn net wat beter vanwege het hogere wagengewicht.
- staalomvlochten remslangen van Goodridge
- Remvloeistof met een hoger kookpunt.
De remmen achter hebben we origineel gelaten, de staalomvlochten remslangen zouden ook achter geplaatst worden. Helaas zaten de oude slangen helemaal vastgeroest, ze zouden daarvoor de brandstoftank een eind moeten laten zakken om ze alsnog te kunnen vervangen. Dit zou echter een hoop extra werk zijn dus hebben we besloten om dit voorlopig even uit te stellen.
Afgelopen zondag ben ik met de E91 naar de Nurburgring geweest, ik was erg benieuwd hoe de auto zich ging houden op de baan. Afgelopen zaterdag had ik de XHP software voor de automaat alvast geinstalleerd, ik heb gekozen voor stage 2. Wat is dit een verschil zeg, de schakeltijden zijn een stuk sneller geworden en er is haast geen slip meer merkbaar van de koppelomvormer.
Ik heb 4 ronden gereden op de baan, het was redelijk druk die dag maar desondanks heb ik lekker kunnen rijden. De eerste ronde in de manuele stand gereden maar dat verliep niet erg lekker. De resterende ronden daarom maar in de sportstand gereden en dat ging best prima. De diesel beukt heerlijk door op de baan, door het hoge koppel accelereer je heerlijk de bocht uit. De remmerij hield zich goed staande, het pedaal werd wel zachter maar ze bleven gelukkig prima afremmen. De laatste ronde een tijd van 8:42 BTG kunnen neerzetten met een gele vlag situatie, met een ander onderstel en betere banden hoop ik ooit nog rond de 8:00 BTG te halen. Maar dat is voorlopig nog niet aan de orde.
Filmpje!
[YouTube]https://youtu.be/3uSoI_gBWQE?t=306[/YouTube]
- originele remschijven van BMW ( Brembo schijven trekken erg snel krom kreeg ik te horen)
- Remblokken van de E93 M3, de remblokken van de cabrio zijn net wat beter vanwege het hogere wagengewicht.
- staalomvlochten remslangen van Goodridge
- Remvloeistof met een hoger kookpunt.
De remmen achter hebben we origineel gelaten, de staalomvlochten remslangen zouden ook achter geplaatst worden. Helaas zaten de oude slangen helemaal vastgeroest, ze zouden daarvoor de brandstoftank een eind moeten laten zakken om ze alsnog te kunnen vervangen. Dit zou echter een hoop extra werk zijn dus hebben we besloten om dit voorlopig even uit te stellen.
Afgelopen zondag ben ik met de E91 naar de Nurburgring geweest, ik was erg benieuwd hoe de auto zich ging houden op de baan. Afgelopen zaterdag had ik de XHP software voor de automaat alvast geinstalleerd, ik heb gekozen voor stage 2. Wat is dit een verschil zeg, de schakeltijden zijn een stuk sneller geworden en er is haast geen slip meer merkbaar van de koppelomvormer.
Ik heb 4 ronden gereden op de baan, het was redelijk druk die dag maar desondanks heb ik lekker kunnen rijden. De eerste ronde in de manuele stand gereden maar dat verliep niet erg lekker. De resterende ronden daarom maar in de sportstand gereden en dat ging best prima. De diesel beukt heerlijk door op de baan, door het hoge koppel accelereer je heerlijk de bocht uit. De remmerij hield zich goed staande, het pedaal werd wel zachter maar ze bleven gelukkig prima afremmen. De laatste ronde een tijd van 8:42 BTG kunnen neerzetten met een gele vlag situatie, met een ander onderstel en betere banden hoop ik ooit nog rond de 8:00 BTG te halen. Maar dat is voorlopig nog niet aan de orde.
Filmpje!
[YouTube]https://youtu.be/3uSoI_gBWQE?t=306[/YouTube]
- Jan Terwolde
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: mijn auto: Volvo 240 GL/ BMW E91 330d (Remmerij & Nurburgring tripje)
Haha heerlijk, je gaat er helemaal voor valt te zien in het filmpje! Ik vind een 8.42 al een erg goede tijd voor zo'n auto, helemaal na 4 rondjes, hoeveel pk draai je?
Mijn beste met mijn 125d is 8.36 en die heeft een bilstein b16 er onder en Goodyear supersports. En die heeft al heeel wat meer rondjes gedraaid daar. Wel stock power en 225 bandjes overigens. Kan ook zijn dat ik talent tekort kom hoor .
Mijn beste met mijn 125d is 8.36 en die heeft een bilstein b16 er onder en Goodyear supersports. En die heeft al heeel wat meer rondjes gedraaid daar. Wel stock power en 225 bandjes overigens. Kan ook zijn dat ik talent tekort kom hoor .
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 27 okt 2019, 20:23
- Auto: Volvo 240/E91 330D
Re: mijn auto: Volvo 240 GL/ BMW E91 330d (Remmerij & Nurburgring tripje)
Haha thanks! Blok draait nog op de standaard 245 pk, wagengewicht zal rond de 1820 kg zitten met 2 personen erin. Ander onderstel staat ook nog op de planning, Ohlins road and track staat wel hoog in mijn favorieten alleen de aanschafprijs brengt mij nog aan het twijfelen. Banden zijn Continental sportcontact 5 in de maat 245 voor en 255 achter, ik was verbaasd dat ze het nog zo goed volhielden.Jan Terwolde schreef: ↑07 mei 2022, 23:43 Haha heerlijk, je gaat er helemaal voor valt te zien in het filmpje! Ik vind een 8.42 al een erg goede tijd voor zo'n auto, helemaal na 4 rondjes, hoeveel pk draai je?
Mijn beste met mijn 125d is 8.36 en die heeft een bilstein b16 er onder en Goodyear supersports. En die heeft al heeel wat meer rondjes gedraaid daar. Wel stock power en 225 bandjes overigens. Kan ook zijn dat ik talent tekort kom hoor .
Ik hoop je nog een keer tegen te komen bij de Ring, de E90 racer vind ik erg gaaf
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26779
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: mijn auto: Volvo 240 GL/ BMW E91 330d (Remmerij & Nurburgring tripje)
Zo je komt op dat filmpje idd aardige hard erdoor zetten wat is die rookwolk van achter even kort ?
En verder idd eens lijkt mij al een erg mooie tijd voor zo’n zware auto met standaard onderstel, banden en vermogen .
En verder idd eens lijkt mij al een erg mooie tijd voor zo’n zware auto met standaard onderstel, banden en vermogen .
- Ferdi
- Berichten: 3045
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: mijn auto: Volvo 240 GL/ BMW E91 330d (Remmerij & Nurburgring tripje)
Volgens mij bandenrook. Ondanks de abs hoor je kort een wiel blokkeren.
Tempo zit er zeker goed in!
Tempo zit er zeker goed in!
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 27 okt 2019, 20:23
- Auto: Volvo 240/E91 330D
Re: mijn auto: Volvo 240 GL/ BMW E91 330d (Remmerij & Nurburgring tripje)
linksachter blokkeerde een moment, wel frappant vanwege de ABS.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26779
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: mijn auto: Volvo 240 GL/ BMW E91 330d (Remmerij & Nurburgring tripje)
Ah dus toch, ik dacht het ook zo te zien maar idd niet verwacht vanwege ABS.
- matthyssie
- Berichten: 6015
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: mijn auto: Volvo 240 GL/ BMW E91 330d (Remmerij & Nurburgring tripje)
Kan natuurlijk net een combi zijn tussen ABS die de remdruk weer opvoert en net even verlaagde wieldruk door het aanremmen, insturen naar links en een hobbel.
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 27 okt 2019, 20:23
- Auto: Volvo 240/E91 330D
Re: mijn auto: BMW E91 330d / BMW e36 325i tracktool
Na ruim een jaar de boel maar weer eens afstoffen hier. Bekijk dagelijks de nieuwe berichten op het forum maar frequent posten lukt nog niet echt.
De Volvo 240 heb ik eind Maart eindelijk verkocht, ondanks dat ik het een prachtige auto vond had ik er niet erg veel driving-fun mee. Hij heeft helaas ruim een halfjaar te koop gestaan voordat er iemand toehapte. Had niet verwacht dat het zo lang zou duren maar het was wellicht ook niet de beste periode om een auto te verkopen. Hij is naar een liefhebber gegaan die er volgend jaar mee naar de Noordkaap wil, nog even een plaatje van de 240:
Dan blijft de E91 over in het wagenpark, kan niet anders zeggen dan dat ik super blij ben met de 330d. Echt een fijne rijdersauto zonder allemaal rijassistentiesystemen die zich overal mee bemoeien. Vorige zomer ermee naar Noorwegen/Zweden geweest en ruim 7000 km afgelegd, dan is zo'n dikke diesel wel heel erg lekker. Gemiddeld 1 op 16 gereden die vakantie, die cijfers heb ik in het Nederlandse verkeer nooit kunnen halen. Door de hoge boete's daar namelijk redelijk rustig gereden al die tijd, des te leuker was de autobahn op de terugweg.
Verder in de tussentijd geen problemen ervaren met de 330d, hij krijgt ook netjes op tijd zijn onderhoud. Het werd echter wel tijd voor wat meer vermogen, je komt natuurlijk niks tekort met 245 pk en 520 nm maar meer vermogen en koppel is natuurlijk altijd leuker. Daarom eerst een afspraak gemaakt voor de montage van een grotere intercooler. Gekozen voor een Wagner evo 1 uitvoering, deze laten monteren en vervolgens een afspraak gemaakt bij van Vught Tuning in Marum. Blokje bleek in prima staat te zijn want hij leverde nog 243 pk en 541 nm aan koppel. Na een uurtje wachten was de software aangepast aan de hand van mijn auto en perst de N57 nu 327 pk en 675 nm naar de achterwielen. Het is nu echt een snelle auto geworden, Vmax nog niet uitgeprobeerd maar hij loopt redelijk vlot naar de 260 km/h op de GPS. Voor het vergelijk nog even 2 filmpjes gemaakt van de acceleratie van 100-200 vooraf en nadat de tuning is uitgevoerd.
100-200 km/h met de standaard software
100-200 km/h met de andere software+ de grotere intercooler
Binnenkort gaat het onderstel flink op de schop, die heeft namelijk zijn beste tijd wel gehad na 240.000 kilometer. Gekozen voor een KW-street comfort schroefset en dikkere H&R stabi's. Daarbij ook maar voor een setje E92 m3 draagarmen gekozen zodat het onderstel straks weer lekker fris is. Ben erg benieuwd naar de nieuwe rijervaring dus daarover volgt later nog een update!
2 weken geleden heb ik ook een nieuw speeltje gekocht, namelijk een E36 325i voor het circuit. Het was nogal een zoektocht om een nette e36 te vinden die bovendien ook nog op kenteken moest staan. De auto is al volledig geprepareerd voor het circuit, echter zijn er nog wel wat verbeteringen/onderhoud nodig om de auto naar mijn zin te krijgen. Daarom de E36 meteen naar Bas Roos gebracht die er het een en ander aan gaat doen. Daarover ook later meer.
De Volvo 240 heb ik eind Maart eindelijk verkocht, ondanks dat ik het een prachtige auto vond had ik er niet erg veel driving-fun mee. Hij heeft helaas ruim een halfjaar te koop gestaan voordat er iemand toehapte. Had niet verwacht dat het zo lang zou duren maar het was wellicht ook niet de beste periode om een auto te verkopen. Hij is naar een liefhebber gegaan die er volgend jaar mee naar de Noordkaap wil, nog even een plaatje van de 240:
Dan blijft de E91 over in het wagenpark, kan niet anders zeggen dan dat ik super blij ben met de 330d. Echt een fijne rijdersauto zonder allemaal rijassistentiesystemen die zich overal mee bemoeien. Vorige zomer ermee naar Noorwegen/Zweden geweest en ruim 7000 km afgelegd, dan is zo'n dikke diesel wel heel erg lekker. Gemiddeld 1 op 16 gereden die vakantie, die cijfers heb ik in het Nederlandse verkeer nooit kunnen halen. Door de hoge boete's daar namelijk redelijk rustig gereden al die tijd, des te leuker was de autobahn op de terugweg.
Verder in de tussentijd geen problemen ervaren met de 330d, hij krijgt ook netjes op tijd zijn onderhoud. Het werd echter wel tijd voor wat meer vermogen, je komt natuurlijk niks tekort met 245 pk en 520 nm maar meer vermogen en koppel is natuurlijk altijd leuker. Daarom eerst een afspraak gemaakt voor de montage van een grotere intercooler. Gekozen voor een Wagner evo 1 uitvoering, deze laten monteren en vervolgens een afspraak gemaakt bij van Vught Tuning in Marum. Blokje bleek in prima staat te zijn want hij leverde nog 243 pk en 541 nm aan koppel. Na een uurtje wachten was de software aangepast aan de hand van mijn auto en perst de N57 nu 327 pk en 675 nm naar de achterwielen. Het is nu echt een snelle auto geworden, Vmax nog niet uitgeprobeerd maar hij loopt redelijk vlot naar de 260 km/h op de GPS. Voor het vergelijk nog even 2 filmpjes gemaakt van de acceleratie van 100-200 vooraf en nadat de tuning is uitgevoerd.
100-200 km/h met de standaard software
100-200 km/h met de andere software+ de grotere intercooler
Binnenkort gaat het onderstel flink op de schop, die heeft namelijk zijn beste tijd wel gehad na 240.000 kilometer. Gekozen voor een KW-street comfort schroefset en dikkere H&R stabi's. Daarbij ook maar voor een setje E92 m3 draagarmen gekozen zodat het onderstel straks weer lekker fris is. Ben erg benieuwd naar de nieuwe rijervaring dus daarover volgt later nog een update!
2 weken geleden heb ik ook een nieuw speeltje gekocht, namelijk een E36 325i voor het circuit. Het was nogal een zoektocht om een nette e36 te vinden die bovendien ook nog op kenteken moest staan. De auto is al volledig geprepareerd voor het circuit, echter zijn er nog wel wat verbeteringen/onderhoud nodig om de auto naar mijn zin te krijgen. Daarom de E36 meteen naar Bas Roos gebracht die er het een en ander aan gaat doen. Daarover ook later meer.
- PeterM
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Re: mijn auto: BMW E91 330d / BMW e36 325i tracktool
Dat het een snelle auto is geworden wil ik wel geloven met die cijfers!
Ik ben benieuwd naar de circuit auto.
Ik ben benieuwd naar de circuit auto.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], beske, Bing [Bot], EricT, Godspeed, Google [Bot], HJ2, Marc Sierra, Mark 320iS, markk, MK en 14 gasten