Er keert een bekende naam terug in het Nederlandse straatbeeld, want de Mitsubishi Colt is terug! De ooit zo succesvolle Japanner herleeft op bijzondere wijze, namelijk als succesvolle Fransman met andere merkemblemen.
De Mitsubishi Colt keert in oktober terug in de Nederlandse showrooms. Waarom zou je te zijner tijd nou de Clio kunnen laten staan voor deze Colt? Nou, om te beginnen hanteert Mitsubishi vijf jaar of 100.000 km fabrieksgarantie op alle modellen, dus daarin heeft de Colt een streepje voor. Daarbij is er de genoemde basismotor die de vanafprijs ongetwijfeld lager legt dan bij de Clio en wie weet dat er nog wat meer voordelen opduiken bij een vergelijking van de verschillende uitvoeringen en vergelijkbaar uitgeruste Clio's
Onder de motorkap kun je met een beetje speuren nog wel wat wybertjes aantreffen. Daar vind je, als je de hand stevig op de knip hebt gehouden, de 65-pk atmosferische 1.0 driecilinder die de Clio in Nederland moet ontberen. Dikke kans dat de vanafprijs van de Colt mede daarom wat lager ligt. In de praktijk zullen meer mensen voor de tweede optie gaan, de 1,0-liter driecilinder met turbo, die 90 pk vermogen opwekt. Beide benzinekrachtbronnen zijn gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak. De krachtigste en mogelijk interessantste versie is de Mitsubishi Colt Hybrid. Die heeft de 145 pk sterke aandrijflijn aan boord die je mogelijk kent van de Clio E-Tech Hybrid.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... ed-volgen/