Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Online
Eric Z
Berichten: 3976
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Eric Z » 01 jun 2023, 14:36

Precies wat ik dacht over dat addertje onder het gras, wat hebben de banken hier weten te onderhandelen wat in hun voordeel uitpakt…

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2242
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door jos_br » 01 jun 2023, 14:39

Tom schreef: 01 jun 2023, 13:53 https://nos.nl/artikel/2477288-bewoners ... -voorkomen
Knettergek.
Kun je daar het beste een fiets kopen dus...

Jos.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31205
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 01 jun 2023, 19:38

We zijn toch zeker sinterklaas niet ?

https://nos.nl/l/2477369

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15859
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Bram » 01 jun 2023, 20:09

Veiligheid en vrijheid kosten geld.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7995
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door MParallel » 01 jun 2023, 20:42

Haha dit kan echt alleen in NL.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Martijn_bmw » 01 jun 2023, 20:47

Robin schreef: 01 jun 2023, 14:07 Nu even wat realistischers(?) :)
Als ik dit lees betr Kaag denk ik: Welk addertje zit er onder het gras? Bijkans met haar eensch....of om d'r gezicht te redden want in de polls staat ze er triest voor.... :bag:
https://nos.nl/artikel/2477204-kaag-wil ... jk-regelen
Hahahaha ik dacht ook exact dat, zal wel zijn om zieltjes te winnen ben ik bang :roll:

Crookie
Berichten: 4296
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Crookie » 01 jun 2023, 21:03

Waarom zou zoiets wettelijk geregeld moeten zijn? Oftewel, waarom die wet?

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2242
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door jos_br » 01 jun 2023, 21:29

Crookie schreef: 01 jun 2023, 21:03 Waarom zou zoiets wettelijk geregeld moeten zijn? Oftewel, waarom die wet?
Was mijn eerste gedachte toen het meekreeg!

Jos.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Martijn_bmw » 01 jun 2023, 21:38

Omdat banken bedrijven zijn en die kiezen voor winst optimaliseren…
Geld automaat en contant geld kosten banken alleen maar geld ipv dat het wat oplevert.

Dus dwing je dat wettelijk niet af zullen banken liever stoppen dan doorgaan met geld automaten faciliteren.

Crookie
Berichten: 4296
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Crookie » 02 jun 2023, 01:26

De ecb dicteert indirect het beleid in Nederland en daarmee ook de Nederlandse bank. Contant Geld beschikbaar houden kost inderdaad behoorlijk wat en de banken zijn er eigenlijk helemaal niet mee gemoeid.

Dus eerlijk gezegd verbaasd het mij dat Kaag op deze tour gaat, gezien de digitale euro hun nieuwe parade paardje gaat worden.

Elise
Berichten: 7284
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 06 jun 2023, 23:21


Online
Gebruikersavatar
Sabberjoch
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
Auto: Engelse badkuip
Locatie: Ter Apel

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Sabberjoch » 07 jun 2023, 08:20

Ik begrijp ze wel. Door het jarenlange wanbeleid komt er vanuit Ter Apel alleen maar afschrikkend nieuws.
Als er jaren geleden een andere aanpak was ingezet, waarbij de overlast tot een minimum werd beperkt, en kansloze "asielzoekers" door een versnelde procedure uitgezet kunnen worden, dan was er veel meer draagvlak geweest bij een hoop gemeentes.

Genoeg gemeentes die een aardig gat in de begroting hebben, een AZC met bijbehorende subsidie's, werkgelegenheid etc. is daar een goeie opvuller voor, maar geen enkele gemeente wil in de krant met dezelfde koppen als nu met Ter Apel gebeurt. Begrijpelijk.

Elise
Berichten: 7284
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 07 jun 2023, 10:07

Sabberjoch schreef: 07 jun 2023, 08:20 een AZC met bijbehorende subsidie's, werkgelegenheid etc. is daar een goeie opvuller voor
De asielindustrie in optima forma.
Moeten we niet willen :coffee:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31205
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 07 jun 2023, 10:30

Wat ik hoor uit de regio hier is dat bijvoorbeeld de gevluchte Ukrainers, gewoon allemaal inmiddels hier een baan hebben. Ze pakken de banen waar de Nl’se “trekkers” geen zin in hebben omdat werken niet loont. Er zijn er ook al genoeg die hier vrijgezelle mannen gestrikt hebben. Echte liefde !

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15859
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Bram » 07 jun 2023, 10:41

Nou dan is er dus hoop voor jou JP!

Kadett
Berichten: 4644
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Kadett » 07 jun 2023, 14:01

Ik ben er al aardig wat tegen gekomen via werk. Maar het is of lelijk of verdomde knap. Zit niet echt een tussenstap in :)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31205
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 07 jun 2023, 15:39


Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1970
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door 350 Z » 07 jun 2023, 17:05

Rutte geeft alleen om zichzelf en de macht, slachtoffers doen hem 0,0 niks nada

Crookie
Berichten: 4296
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Crookie » 07 jun 2023, 18:05

Mark is zo’n hypnotiseur die z’n slachtoffers elke keer beter beloofd.

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 08 jun 2023, 10:18

350 Z schreef: 07 jun 2023, 17:05 Rutte geeft alleen om zichzelf en de macht, slachtoffers doen hem 0,0 niks nada
Crookie schreef: 07 jun 2023, 18:05 Mark is zo’n hypnotiseur die z’n slachtoffers elke keer beter beloofd.
Tja. Gisteren m'n bek viel open. Ik sprak een half uur met deze man, Ap de Bruin, (ex) horeca ondernemer uit Langweer.
Deze dus:

https://nos.nl/nieuwsuur/collectie/1385 ... ondernemer


Ap is een kennis/klant van me. heeft na de uitzending nog persoonlijk een paar glazen wijn met Rutte gedronken. Edit die in een half uur wel 10 keer 'wist ik niet' en 'gaan we naar kijken' etc heeft gezegd.... Later in een soort cafe bar van de NPO daar in Hilversum 20 man(cameralui, personeel, regie etc) schouder aan schouder(was tijdens lockdown, 1.5 meter) 'feestvieren'.
Hij tikt z'n glas aan: "Even uw aandacht. Ik moet 14mnd dicht krijg geen cent en jullie zitten hier cafeetje te spelen alsof er niks aan de hand is???" Wilde z'n mobiel pakken. Maar werd 'weggehaald' en naar huis gebracht in limousine....

Had 9 man vast personeel en 15 man parttime op straat tijdens Corona, geen cent gekregen, nul, toko verkocht.
Ligt een claim van hem (als klein ondernemer) 1.2 miljoen bij Gemeente/ROV/Overheid die jaren kan duren. Maar hij bijt zich vast. Tot het 'einde tijden':)

Anyway dit dan:
https://www.ad.nl/show/fidan-ekiz-overt ... ~acde8de2/
Fidan Ekiz overtuigd dat stekker uit De Vooravond ging vanwege haar opvattingen
Presentatrice Fidan Ekiz is ervan overtuigd dat haar talkshow De Vooravond is gestopt vanwege haar ‘rechtse denkbeelden’. In haar nieuwe docu-reeks ging ze verhaal halen bij haar oude omroep BNNVara, die dit ontkent.

Hanneke van Houwelingen 08-06-23, 07:00 Laatste update: 07:48

In de vierdelige documentaire De doe-het-zelf-dictatuur, die vanaf donderdag op NPO Start te zien is, stelt Fidan Ekiz dat ze nooit een eerlijke uitleg heeft gekregen over het plotselinge besluit om de talkshow te stoppen. ,,Eigenlijk denk ik dat mijn mening niet meer welkom was en dat is een onveilig gevoel dat maar blijft knagen”, zegt ze. Twee jaar geleden haalde BNNVara haar dagelijkse talkshow De Vooravond per direct van de buis. Volgens de omroep was deze ‘niet urgent genoeg’. Ekiz en haar mede-presentator Renze Klamer waren compleet verrast. Ekiz vertrok bij BNNVara en werkte freelance voor omroep WNL.

,,Ze (BNNVara, red.) hebben mij laten vallen. Ze hebben mij buitengesloten. Ze hebben mij duidelijk gemaakt op de gangen, behind my back, dat ze mij te rechts vinden. Ik heb me niet van hen afgekeerd. Juist niet,” zegt ze in de documentaire tegen regisseur Kees Schaap. Samen met hem bezoekt ze Lonneke van der Zee, algemeen directeur van BNNVara. Van der Zee benadrukt dat de opvattingen van Ekiz geen rol hebben gespeeld in het besluit. De talkshow was volgens haar ‘niet goed genoeg’.


Ze hebben mij duidelijk gemaakt op de gangen, behind my back, dat ze mij te rechts vinden

Fidan Ekiz
Wel zijn er meerdere gesprekken geweest met Ekiz over enkele uitlatingen die niet passen bij de progressieve, linkse signatuur van de omroep. Vermoedelijk doelt Van der Zee op uitspraken van Ekiz over Geert Wilders en Omroep Zwart. Over laatstgenoemde zei Ekiz: ,,Als het Omroep Blank had geheten, hadden we ook allemaal gezegd ‘wat is dit nou’ en ‘dat is allemaal heel racistisch’.” Ekiz vindt zichzelf overigens niet zo rechts. Ze noemt zichzelf een sociaaldemocraat.

Conflict
De docu-reeks werd aanvankelijk gemaakt voor BNNVara, maar wordt na een conflict over de inhoud nu uitgezonden door Omroep Max. In de reeks gaan Ekiz en Schaap op zoek naar de relatie tussen de cancelcultuur en de toegenomen polarisatie.

Ekiz, die zelf ook regelmatig wordt verketterd op sociale media, vertelt in de derde aflevering dat ze bewust niet meer aanschuift als opiniemaker bij talkshows. Ze is er ‘klaar mee’ dat haar uitspraken constant uit zijn verband worden getrokken. ,,Het gaat niet meer over het debat. Je wordt geframed als iemand die natrapt en niet deugt.” Ze denkt dat niemand ervan wakker ligt als zij wat minder op tv is (‘Fidan, die niet aanschuift als sidekick, nou boehoeee’), maar bespeurt een zorgwekkende trend. Steeds vaker spreekt ze mensen die hun mening niet durven te uiten aan de talkshowtafel, uit angst om verguisd te worden. ,,Over een paar jaar durft niemand meer zijn mond open te trekken.”
Mooie vrouw ook nog eens!

Crookie
Berichten: 4296
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Crookie » 08 jun 2023, 13:22

Robin schreef: 08 jun 2023, 10:18
350 Z schreef: 07 jun 2023, 17:05 Rutte geeft alleen om zichzelf en de macht, slachtoffers doen hem 0,0 niks nada
Crookie schreef: 07 jun 2023, 18:05 Mark is zo’n hypnotiseur die z’n slachtoffers elke keer beter beloofd.
Tja. Gisteren m'n bek viel open. Ik sprak een half uur met deze man, Ap de Bruin, (ex) horeca ondernemer uit Langweer.
Deze dus:

https://nos.nl/nieuwsuur/collectie/1385 ... ondernemer


Ap is een kennis/klant van me. heeft na de uitzending nog persoonlijk een paar glazen wijn met Rutte gedronken. Edit die in een half uur wel 10 keer 'wist ik niet' en 'gaan we naar kijken' etc heeft gezegd.... Later in een soort cafe bar van de NPO daar in Hilversum 20 man(cameralui, personeel, regie etc) schouder aan schouder(was tijdens lockdown, 1.5 meter) 'feestvieren'.
Hij tikt z'n glas aan: "Even uw aandacht. Ik moet 14mnd dicht krijg geen cent en jullie zitten hier cafeetje te spelen alsof er niks aan de hand is???" Wilde z'n mobiel pakken. Maar werd 'weggehaald' en naar huis gebracht in limousine....

Had 9 man vast personeel en 15 man parttime op straat tijdens Corona, geen cent gekregen, nul, toko verkocht.
Ligt een claim van hem (als klein ondernemer) 1.2 miljoen bij Gemeente/ROV/Overheid die jaren kan duren. Maar hij bijt zich vast. Tot het 'einde tijden':)
Ja echt pijnlijk dat verhaal, destijds ook gekeken. Voor die beste man een flinke douw als een premier zo naar je verhaal luistert. Hij en vele anderen hebben geen goed woord voor hem over.

Teflon Mark, dat maakt hem zo onvatbaar. Zolang de politiek/overheid er financieel comfortabel bij zit is er niks aan het handje.

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 08 jun 2023, 13:54

Tja. Ik hoor (hier ook) mensen wel zeggen: Maar er móet iets veranderen...
Nou inderdaad, dit kabinet onder EU/WEF supervisie weg.

Jamaar jamaar jamaar Rutte is de enige die dit land kan leiden....

^^^^Huh??? Is er geen alternatief? da's helemaal dramatisch dan als er maar één poppetje (schaduwregering anyone?) is die dit land(om de tuin) kan leiden....--->
Tuurlijk wel, maar die mensen krijgen geen kans(van Rutte cs)




Kijk dit. Alle immigratie uit(N) Afrikaanse en MO landen stop op, maar gaat niet gebeuren. Never nooit niet(meer)
Ik hoop dat die Mea( :tooth: ) Meloni voet bij stuk houdt.
https://www.ad.nl/politiek/rutte-met-vo ... ~af72cfcf/

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3438
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Joël D. » 08 jun 2023, 14:46

Elise schreef: 06 jun 2023, 23:21 Bloemendaal gaat naar de haaien :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:


Kakkers tegen asielzoekers?

Bloemendalers willen geen asielcentrum rondom hun Porsches: ’Opvang belangrijk, maar niet hier’
Ik snap het wel, bij die oude kerk in Aerdenhout is echt geen reet te doen. En ga je daar dan 30 jongeren neerzetten? Dat kan niet goed gaan. Mja, het is hun eigen schuld, hadden ze maar meer naar de kerk moeten gaan, dan had die ook niet leeg gestaan. :tong:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31205
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 08 jun 2023, 16:42

De kerk zou die jongeren best onder hun hoede kunnen nemen :coffee:

Tom
Berichten: 21722
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 13 jun 2023, 14:42

Rnd schreef: 26 mei 2023, 15:31
Is inderdaad weer een mooi stukje toneel en propaganda. Het is gewoon zendtijd voor politieke partijen, maar dan alleen voor D66. Net als die documentaire over Kaag, waardoor ze zoveel stemmen heeft gekregen de laatste tweede kamer verkiezingen.
De marketingafdeling van D66 heeft weer iets nieuws bedacht.
Gister verscheen deze tweet naar aanleiding van reacties op een filmpje dat ook gister was geplaatst. Prima inhoud verder, niks op aan te merken.

En vanochtend verscheen dit filmpje met Kaag erin:
https://twitter.com/Minister_FIN/status ... 7566357504

Dus binnen 18 uur tijd kan het Ministerie de agenda vrij maken van Kaag om dit op te nemen, een studio-omgeving (gezien achtergrond en belichting) regelen én de video bewerken met ondertiteling. En dan nog een setje ambtenaren die normaliter over alles een plasje moeten doen dit laten goedkeuren. Ongetwijfeld ook iets waar ze externen voor nodig hebben gehad, dit is vast niet Maaike de stagaire geweest die het filmpje in elkaar heeft gezet.
In 18 uur tijd...

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, Bing [Bot], Paul76, Semrush [Bot] en 274 gasten