Limburgse BMW's

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Limburgse BMW's

Bericht door Rebel » 27 apr 2012, 18:26

http://www.nu.nl/economie/2797869/bmw-p ... -born.html

Binnenkort gaan de Limburgers (Nedcar) in Born misschien de X5 en de X1 voor BMW bouwen.
Hmm, dan is het gedaan met Freude am fahren :beer:

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Re: Limburgse BMW's

Bericht door Niall » 27 apr 2012, 19:03

Gok eerder de Mini, 1 en 6-serie :wink:

Ashley
Berichten: 170
Lid geworden op: 20 okt 2009, 15:53

Re: Limburgse BMW's

Bericht door Ashley » 27 apr 2012, 19:11

wellicht hebben we dan ook een Limburgse navi-miep in de auto zitten :kikker:

Gebruikersavatar
Apolo2
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54

Re: Limburgse BMW's

Bericht door Apolo2 » 27 apr 2012, 19:12

Is dit nieuws :duh: BMW stond toch altijd al voor Bornse Motoren Werke of ben ik verkeerd geinformeerd :bag:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Limburgse BMW's

Bericht door romo » 27 apr 2012, 19:20

Ik hoop, voor de regio, dat het doorgaat. We spreken toch over 1500 arbeidsplaatsen ( hoeveel er overblijven is me onbekend)

Gebruikersavatar
Apolo2
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54

Re: Limburgse BMW's

Bericht door Apolo2 » 27 apr 2012, 19:25

Ja en dan spreek je over de 1500 NedCar medewerkers en nog niet over alle toeleveranciers die in de omgeving zitten of bijvoorbeeld simpelweg de regionale installateur die er af en toe zijn boterham verdient als er weer eens iets omgebouwd moet worden.

En BMW is toch iets dat je liever op die verhoging langs de A2 ziet staan als die Coltjes

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31205
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Limburgse BMW's

Bericht door JP » 27 apr 2012, 19:40

romo schreef:Ik hoop, voor de regio, dat het doorgaat. We spreken toch over 1500 arbeidsplaatsen ( hoeveel er overblijven is me onbekend)
Ik hoop het ook voor deze regio....Echter als eind dit jaar Mitsubishi stopt, en BMW heeft 2013 nodig om de productielijnen aan te passen. Hoeveel mensen van die 1500 zijn daar mee gemoeid? Of gaan die een jaartje thuis wachten tot alles omgebouwd is...... :? en BMW in 2014 begint.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Limburgse BMW's

Bericht door GTRene » 27 apr 2012, 20:15

Apolo2 schreef:Is dit nieuws :duh: BMW stond toch altijd al voor Bornse Motoren Werke of ben ik verkeerd geinformeerd :bag:
:lol:

ErikS
Berichten: 18530
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Limburgse BMW's

Bericht door ErikS » 28 apr 2012, 07:50

JP schreef:
romo schreef:Ik hoop, voor de regio, dat het doorgaat. We spreken toch over 1500 arbeidsplaatsen ( hoeveel er overblijven is me onbekend)
Ik hoop het ook voor deze regio....Echter als eind dit jaar Mitsubishi stopt, en BMW heeft 2013 nodig om de productielijnen aan te passen. Hoeveel mensen van die 1500 zijn daar mee gemoeid? Of gaan die een jaartje thuis wachten tot alles omgebouwd is...... :? en BMW in 2014 begint.
had ik niet ergens gelezen dat die mensen gewoon 'betaald' worden?
Omdat de fabriek voor nop word overgenomen oid?!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31205
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Limburgse BMW's

Bericht door JP » 28 apr 2012, 17:16

ErikS schreef:
JP schreef:
romo schreef:Ik hoop, voor de regio, dat het doorgaat. We spreken toch over 1500 arbeidsplaatsen ( hoeveel er overblijven is me onbekend)
Ik hoop het ook voor deze regio....Echter als eind dit jaar Mitsubishi stopt, en BMW heeft 2013 nodig om de productielijnen aan te passen. Hoeveel mensen van die 1500 zijn daar mee gemoeid? Of gaan die een jaartje thuis wachten tot alles omgebouwd is...... :? en BMW in 2014 begint.
had ik niet ergens gelezen dat die mensen gewoon 'betaald' worden?
Omdat de fabriek voor nop word overgenomen oid?!
Ik lees het net ook, ja....Door de overheid nog wel :thumbup:
VDL wil NedCar als BMW komt

De VDL Groep uit Eindhoven wil NedCar overnemen als BMW bereid is daar vanaf 2014 auto's te gaan bouwen. VDL heeft gesprekken daarover vrijdag bevestigd, maar weigert in details te treden.

Voorwaarde is wel dat de overheid de 1500 werknemers een jaar lang doorbetaalt. Mitsubishi stopt eind dit jaar immers met de productie in Born.
Vertegenwoordigers van BMW en VDL voerden vrijdag bij NedCar gesprekken over dit plan. Eerder heeft BMW de fabriek ook al aan een diepgaande inspectie onderworpen. NedCar is daar volgens insiders uitstekend uitgekomen. De autoreus uit Beieren zou in Born onder meer de BMW X1, X5 alsmede de Mini Countryman willen bouwen. NedCar is overigens niet de enige fabriek die daarvoor in de race is. BMW voert ook oriënterende gesprekken met de Oostenrijkse fabrikant Magna-Steyr. Dit bedrijf heeft al ervaring met het maken van BMW-modellen.
De overheid is nauw betrokken bij een eventuele doorstart van NedCar onder regie van VDL. De betrokkenheid spitst zich vooral toe op het beschikbaar stellen van een pakket maatregelen om een soepele overgang mogelijk te maken. Daarbij gaat het om investeringspremies, overbruggingsregelingen en fiscale tegemoetkomingen.
Gedeputeerde Mark Verheijen wilde vrijdag niet reageren. Hij beperkte zich tot de mededeling dat het om complexe onderhandelingen gaat die op diverse fronten tegelijk gevoerd moeten worden en dat publiciteit de oplossing eerder bemoeilijkt dan dichterbij brengt. Hij verwacht niet dat er snel een akkoord is.
Partijen moeten voor de zomer overeenstemming bereiken om te voorkomen dat NedCar-personeel elders werk vindt.
Limburger.nl

Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 nov 2009, 22:57

Re: Limburgse BMW's

Bericht door Daan2D » 01 mei 2012, 17:23

het gaat indd omde X modellen van BMW, ze hebben al wat tests gedaan en zijn ook al een aantal keer hoge bwm piefen komen kijken :wink:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Limburgse BMW's

Bericht door allen » 01 mei 2012, 17:31

Apolo2 schreef: En BMW is toch iets dat je liever op die verhoging langs de A2 ziet staan als die Coltjes
Valt nog vies tegen als er ineens 3 instap 1 series op de heuvel staan daar. :clown:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Limburgse BMW's

Bericht door Snipe » 01 okt 2012, 22:51

Nou, nu dus definitief: http://www.driving-fun.com/3221/home/ne ... -2014.aspx
De Limburgse BMW's zijn vooralsnog overigens Mini's. Er is niet bekendgemaakt om welk type het gaat. Volgens de eerste geruchten zouden het Countrymans zijn, maar nu wordt gesproken over de nieuwe Mini (de normale hatchback dus) die komend jaar op de markt komt.

...en daarnaast is er sprake van Jaguars en Land Rovers: http://www.driving-fun.com/3222/home/ne ... tners.aspx

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Limburgse BMW's

Bericht door FreudeamFahren » 01 okt 2012, 23:01

Rebel schreef:http://www.nu.nl/economie/2797869/bmw-p ... -born.html

Binnenkort gaan de Limburgers (Nedcar) in Born misschien de X5 en de X1 voor BMW bouwen.
Hmm, dan is het gedaan met Freude am fahren :beer:
Hoezo? Gaan ze me omleggen? :duh:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Limburgse BMW's

Bericht door Peric » 02 okt 2012, 10:12

Geloof dat dat inderdaad 1 van de voorwaarden was..

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31205
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Limburgse BMW's

Bericht door JP » 07 jun 2023, 08:27

Als het aan de BBB ligt dan kan Nedcar wel eens een wapenfabriek kunnen worden. Hopelijk zet het personeel die beter in elkaar dan de auto’s de laatste jaren :coffee:

https://www.1limburg.nl/amp/nieuws/2197 ... nindustrie

Online
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4529
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Limburgse BMW's

Bericht door Eeuwe » 07 jun 2023, 08:53

Moeten we niet willen. Geen verwijt naar Limburgers persoonlijk maar echt een werkersmentaliteit kennen ze er niet, in het verleden altijd hand boven de hoofd gehouden met de staatsmijnen. Personeel loopt er continue te staken, m.i. hebben ze het zelf verknald dat BMW de stekker er uit getrokken heeft (niet helemaal waar, vakbonden hebben er ook een groot aandeel in).

Wat wel een oplossing voor de fabriek is weet ik ook niet, maar wat er ook gebeuren gaat nu; kans is aannemelijk dat het weer flopt. Helaas.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31205
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Limburgse BMW's

Bericht door JP » 07 jun 2023, 09:02

Mwah, er zijn genoeg Limbo’s die wel een werkmentaliteit hebben maar bij Nedcar zijn ze wel op 1 hand te tellen. Ben het met je eens dat het een kwestie van tijd was dat de zoveelste fabrikant na de tientallen stakingen zich hebben teruggetrokken. Je bent wel erg blue als je denkt, met zo’n instelling, als een van de laatste autofabrieken te kunnen overleven in west-europa. Misschien is het pand wel wat voor Peter. Buitencircuit op de parkeerplaatsen en binnen een leuke indoor kartbaan :coffee:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Limburgse BMW's

Bericht door Peter Tunissen » 07 jun 2023, 09:13

Hahaha, als we die dingen niet al hadden, zou het misschien wel iets zijn ja... :mrgreen:
Maar we zijn wel met iets bezig waar het misschien nog wel interessant voor zou kunnen zijn (hoewel enigszins overgedimensioneerd), maar dat duurt nog wel even, dus we wachten het voor nu wel even af hoe de dingen gaan lopen.
Ik ken een paar mensen die in Born gewerkt hebben, maar het beeld wat ik bij het personeel daar heb ik dat het voor minimaal 80% migranten zijn die moeten werken, omdat ze anders uit hun uitkering geflikkerd worden. Dan wordt het inderdaad een lastig verhaal om dat tot een soepel functionerend bedrijf te organiseren.
In het verleden ben ik vaker op fabrieksbezoek bij Lamborghini geweest en als je het verschil ziet tussen hoe het daar was en hoe het er daar nu aan toe gaat nu Audi de baas is, dat is echt bizar. Tegenpolen dekt de lading nog niet eens, echt diep respect hoe die Duitsers dat op de rit hebben weten te krijgen daar, zoiets zal in Born ook nodig zijn, maar daar zijn ook enorme investeringen in de managementlaag voor nodig.

Obbe
Berichten: 713
Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
Auto: 130
Locatie: Rotterdam

Re: Limburgse BMW's

Bericht door Obbe » 07 jun 2023, 09:54

Televisie productie in Born? :D

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31205
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Limburgse BMW's

Bericht door JP » 07 jun 2023, 10:07

:tooth:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Limburgse BMW's

Bericht door Peter Tunissen » 07 jun 2023, 18:04

Godver, wordt het meteen alweer geraden… 🙈

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Limburgse BMW's

Bericht door Spijkerhard » 07 jun 2023, 22:54

management laag nodig? Ik ken nog wel wat laag management ;-)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1234pk6, ED35 en 227 gasten