Roadtrip met de Elise

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31036
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door JP » 07 jun 2023, 08:29

Ik maakte maar een grapje Wouter :tooth:
JP schreef: 06 jun 2023, 00:34 Ja er zijn nog DF'ers zonder eigen vliegtuig :coffee:
Leuke roadtrip overigens Daan :thumbup:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26616
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Martijn_bmw » 07 jun 2023, 08:40

Wouter81 schreef: 07 jun 2023, 08:27
Daan schreef: 06 jun 2023, 22:50 Gaaf Wouter! Ik zal de foto's doorsturen ;-)

PS, kon je daar gewoon 'overheen' vliegen?
Normaliter mag dat niet inderdaad maar ik heb Rammstein Tower gewoon gevraagd via de radio of ik hun control zone mocht doorkruisen. De onvervalste Amerikaan vond het helemaal prima. ;) Ook een 'low pass' was geen probleem. Erg indrukwekkend wat daar allemaal geparkeerd staat aan (vooral) transportvliegtuigen. :)
Super cool :hot: :D

Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 440
Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Daan » 07 jun 2023, 12:43

Mooi inderdaad Wouter. Had niet verwacht dat zoiets ook maar een beetje mogelijk was.

Baboulah
Berichten: 1495
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Baboulah » 08 jun 2023, 10:52

Gave trip, en bijzonder dat je er zo laag over mocht vliegen, indrukwekkend om te zien (vind zelfs ik die absoluut niets met vliegtuigen of vliegen uberhaupt heeft)
JP schreef: 06 jun 2023, 00:34 Ja er zijn nog DF'ers zonder eigen vliegtuig :coffee:
Ik heb liever een boot, mag dat ook? :coffee: :tong:

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3856
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Emiel » 08 jun 2023, 12:03

Heel tof Daan en Wouter!



Vliegtuigen, boten, niemand de memo ontvangen? If it flies, floats or fucks, you better rent it or lease it ? ;)

Zed240
Berichten: 2922
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Zed240 » 07 sep 2023, 20:12

Ik ga de komende dagen dit voorbeeld volgen. Het plan is zaterdagmiddag het Mercedesmuseum en zondagochtend het Porschemuseum. Vervolgens een dagje door het Schwarzwald touren en de volgende dag het Automuseum in Mulhouse. Heeft iemand hier een inschatting/ervaring, hoe lang je voor het Porsche en Mercedesmuseum nodig hebt, is een uur of 3 genoeg?

Online
Eric Z
Berichten: 3967
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Eric Z » 07 sep 2023, 20:28

Mercedes de 3uur volgekregen, is ook echt groot en leuk om alle ruimtes van door te nemen.

Porsche denk een uur of 2. Kan veel sneller als je de audio guide niet regelmatig gebruikt.

Tom
Berichten: 21698
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Tom » 07 sep 2023, 21:06

Eens, ik heb ze beide in een dag gedaan (de ene 's ochtends, andere 's middags).
Leuk vooruitzicht :)

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26616
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Martijn_bmw » 07 sep 2023, 21:22

Eens met bovenstaande ik heb ze ook in ongeveer die tijd gedaan.

Mooi vooruitzicht, veel plezier alvast :df:

Marc42
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 mei 2023, 10:03
Auto: Te veel

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Marc42 » 07 sep 2023, 23:49

Porsche museum 3u. Imho de moeite waard om tijd voor te nemen. Wees vroeg aanwezig want het is druk daar en de manier hoe het is opgezet heb je steeds mensen voor je neus lopen.

Mulhause denk ik net iets meer. Tip voor Mulhause: begin met rondrijden met treintje (ja echt), loop daarna nog eens naar de paar dingen doe je echt nog wilt zien, en gebruik je overige tijd (en wat geld) om een auto rond te rijden op hun ‘circuit’. Mercedes niet gedaan op mijn trip eerder dit jaar, ik koos voor het BMW museum.

Zed240
Berichten: 2922
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Zed240 » 07 sep 2023, 23:58

Thanks voor de tips heren!

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3856
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Emiel » 08 sep 2023, 02:26

Hier ook Porsche en Mercedes in 1 dag gedaan. Als Porsche fan vond ik Porsche geweldig maar Mercedes maakte meer indruk. Ruim, groot en veel.

Audio toer bij Porsche was mega slecht paar jaar geleden maar ze waren met nieuw systeem bezig.

Online
Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3245
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Martijn M » 08 sep 2023, 08:27

Zed240 schreef: 07 sep 2023, 20:12 Ik ga de komende dagen dit voorbeeld volgen. Het plan is zaterdagmiddag het Mercedesmuseum en zondagochtend het Porschemuseum. Vervolgens een dagje door het Schwarzwald touren en de volgende dag het Automuseum in Mulhouse. Heeft iemand hier een inschatting/ervaring, hoe lang je voor het Porsche en Mercedesmuseum nodig hebt, is een uur of 3 genoeg?
Zou eerst Porsche doen en dan pas Mercedes. Porsche ben je in 1,5 uur wel door, Mercedes kun je wel wat langer rondlopen.
Porsche 'valt tegen' na Mercdedes.

Baboulah
Berichten: 1495
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Baboulah » 08 sep 2023, 10:00

Bij porsche kan je ook een fabriekstour aanvragen, althans dat kon een aantal jaar terug (ik was er vlak voordat de 991 GT2RS werd geshowd, want we mochten niet de verfafdeling in omdat ze de GT2RS aant spuiten waren voor zn wereld debuut), heb ik toen gecombineerd met het porsche museum. Kostte ons een dag toen. Mercedes hebben we toen ook zelfde gedaan, en uiteraard bij BMW ook weer hetzelfde gedaan, ow en natuurlijk, audi neckarsulm gedaan met een fabriekstour ook... blijft leuk dat de duitse merken die tours aanbieden
Martijn M schreef: 08 sep 2023, 08:27 Zou eerst Porsche doen en dan pas Mercedes. Porsche ben je in 1,5 uur wel door, Mercedes kun je wel wat langer rondlopen.
Porsche 'valt tegen' na Mercdedes.
dit is natuurlijk persoonlijk, ik weet niet meer in welke volgorde wij gedaan hebben, maar weet wel ik vond het mercedes museum een stuk minder indrukwekkend dan de porsche, het enige wat ik echt imposant vond bij mercedes was de afdeling waar alle race autos stonden, en de 300SLR Uhlenhaut, de rest heb ik gewoon niks mee. Bij porsche stonden juist in mijn ogen leukere en interessantere auto's maja dat is ook afhankelijk van wat voor soort autos je het meeste houdt, bij mij zijn dat eigenlijk alleen super, hyper en race cars.. de rest eigenlijk niet

Zed240
Berichten: 2922
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Zed240 » 08 sep 2023, 11:31

Martijn M schreef: 08 sep 2023, 08:27
Zed240 schreef: 07 sep 2023, 20:12 Ik ga de komende dagen dit voorbeeld volgen. Het plan is zaterdagmiddag het Mercedesmuseum en zondagochtend het Porschemuseum. Vervolgens een dagje door het Schwarzwald touren en de volgende dag het Automuseum in Mulhouse. Heeft iemand hier een inschatting/ervaring, hoe lang je voor het Porsche en Mercedesmuseum nodig hebt, is een uur of 3 genoeg?
Zou eerst Porsche doen en dan pas Mercedes. Porsche ben je in 1,5 uur wel door, Mercedes kun je wel wat langer rondlopen.
Porsche 'valt tegen' na Mercdedes.
Zoiets meende ik mij te herinneren, heeft dan misschien meer zin om zaterdagmiddag het Porschemuseum te nemen, aangezien ik 2-3 uurtjes heb.

Mercedes zou wel wat voller kunnen zijn, maar als ik zondagochtend ga, zal dat wel meevallen. :)

Marc42
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 mei 2023, 10:03
Auto: Te veel

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Marc42 » 08 sep 2023, 12:36

Het heeft denk ik ook met verwachtingen te maken. Ik wist zelf niet veel van de vroege Porsche historie. Ik heb daar dan ook veel gelezen / audio tour gebruikt (die is nu trouwens echt dikke prima). Zo kom ik aan de 3u. Of je het in 1,5u haalt vraag ik me oprecht af zonder dat je snel langs alles loopt. Ik ben overigens geen langzaam lopende dikzak dus daar ligt het niet aan :-)

Mijn idee was destijds om redelijk bij het open gaan al daar te zijn en om uiterlijk 12u in de auto terug naar huis, geluncht en al. Dat werd een uur later en dat was het imho echt waard. Ik heb me echt goed vermaakt, al lag de verwachting niet super hoog.

Mulhause (Musée National de l'Automobile) viel best wat tegen moet ik zeggen. Na alle super reviews online lag de verwachting ook hoog. Mind you, door velen aangemerkt als het beste automuseum van Europa! Nou, nee. Het kunnen rijden is wel een leuke toevoeging. Maar na 25 Bugatti's die simpel naast elkaar staan had ik het wel gezien. De overige auto's staan aardig lukraak door elkaar heen, worden met een Franse slag gepresenteerd en uiteindelijk loop je rond in een grote simpele hal die ze hebben geprobeerd aan te kleden. Dat doet Louwman vele malen beter qua presentatie en collectie. Je moet het denk ik alleen doen voor een paar aparte modellen die daar staan of als je veel Bugattis wilt zien. Oh en neem een trui mee als het koud is, ze besparen op de stookkosten (en toilet schoonmakers).

Online
ErikS
Berichten: 18514
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door ErikS » 08 sep 2023, 12:40

Marc42 schreef: 08 sep 2023, 12:36

Mulhause (Musée National de l'Automobile) viel best wat tegen moet ik zeggen. Na alle super reviews online lag de verwachting ook hoog. Mind you, door velen aangemerkt als het beste automuseum van Europa! Nou, nee. Het kunnen rijden is wel een leuke toevoeging. Maar na 25 Bugatti's die simpel naast elkaar staan had ik het wel gezien. De overige auto's staan aardig lukraak door elkaar heen, worden met een Franse slag gepresenteerd en uiteindelijk loop je rond in een grote simpele hal die ze hebben geprobeerd aan te kleden. Dat doet Louwman vele malen beter qua presentatie en collectie. Je moet het denk ik alleen doen voor een paar aparte modellen die daar staan of als je veel Bugattis wilt zien. Oh en neem een trui mee als het koud is, ze besparen op de stookkosten (en toilet schoonmakers).
Ik vond het geweldig.
Louwman staan alleen auto's waar je zo goed als niks mee hebt. (Ouwe meuk, ga ik nooit meer heen :tooth: )
Mulhouse staat alles. Pre War, 40/50/60/70/80's etc

Geen geweldige presentatie, maar je kunt je wel verlekkeren aan alles wat je gaaf vind. Werkelijk waar alles is er te vinden.

Buiten was er bij ons toen een 2e wereld oorlog dag. Heerlijk meescheuren met oude jeepjes etc etc.
Ga er graag nog eens heen! :tooth:

Marc42
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 mei 2023, 10:03
Auto: Te veel

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Marc42 » 08 sep 2023, 13:17

Haha, grappig die verschillen in beleving :-)

Feitelijk klopt het wat je zegt over Mulhouse, ja er staat veel behalve modern spul. Maar de presentatie is zo matig dat het tegen valt in mijn mening. Op 4 ruimtes na is het 'tada hier zijn 20 rijen met 100 willekeurige auto's per rij'. Kwantiteit ipv kwaliteit gechargeerd gezegd.

Hier twee voorbeelden van wat ze naast elkaar zetten. Een Lagonda naast een NSU en een Citroen. Een R5 Turbo naast een Testarossa, Alpine en een Super 7. Wat is de logica hier van? Staat ook nergens aangegeven waar wat staat. Dus succes met zoeken. Maakt het wel leuk om meerdere keren te gaan want iedere keer zijn er vast weer verrassingen voor je :-) Maar goed, vandaar de tip om het treintje te pakken en op te letten waar je nog langs wilt lopen.
mulhouse_lolwtf.jpeg
mulhouse_lolwtf.jpeg (461.19 KiB) 1062 keer bekeken
Lagonda_nsu_citroen.jpeg
Lagonda_nsu_citroen.jpeg (469.44 KiB) 1062 keer bekeken

Baboulah
Berichten: 1495
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Baboulah » 08 sep 2023, 13:19

Louwman is idd mooi opgezet, maar de collectie is voor mij toch echt veel en veel te veel oude zooi, helaas maar waar. ook wederom hier vind ik alleen de race afdeling interessant om te zien, maar ook daar geld weer, alles ouder dan zeg de 80's/90's vind ik echt te oud. Trekt mij ook echt niet die autos, en laat dat nou net het meeste zijn voor mijn gevoel... (er zijn natuurlijk enkele uitzonderingen)

Wat ook bij louwman erg leuk is, is dat er vaak clubs of events gestart worden of eindigen natuurlijk, met wat geluk ga je er tegelijk heen als zo een event.

Zed240
Berichten: 2922
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Zed240 » 09 sep 2023, 20:47

De prijs gaat naar Martijn, 95 minuten waren genoeg voor het Porsche Museum. Mooi Museum, maar redelijk weinig diepgang vond ik. De pre 356 tijd vond ik het meest interessant.

Maar eens kijken wat MB morgen te bieden heeft.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 132 gasten