N24 live stream volgen

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
yorick
Berichten: 953
Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
Locatie: piershil

Re: N24 live stream volgen

Bericht door yorick » 24 mei 2023, 19:59

Wij liepen meestal in een uur of 12 de hele baan rond. Geweldig evenement met het GT3 geweld dat zich tussen het verkeer door moet zien te werken. Alle campings en bouwwerken over de 26km. Denk dat de helft komt om te feesten (wat ook prima is) maar vind zelf het geluid van de auto's en de manier hoe ze bochten nemen interessanter. De GT3's op slicks rijden heel andere lijnen dan ik met m'n E36je destijds :)

Om een uur of 3 kwamen we dan weer terug in Adenau. Door naar de camping, Viktoria Station. Paar uur slapen. Daarna weer terug naar de baan voor het slot.

Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1319
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: N24 live stream volgen

Bericht door Fedmas » 24 mei 2023, 20:54

Weet niet of je onlangs nog in de omgeving bent geweest, maar door de overstromingen is het erg treurig en heftig. Wij hebben ook daar even aandacht aan besteed maar dat leed is echt gigantisch. De camping Viktoria Station is bijvoorbeeld helemaal niks meer van over.

Zie ook:

BartMS
Berichten: 500
Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Locatie: Breda

Re: N24 live stream volgen

Bericht door BartMS » 24 mei 2023, 22:56

Mijn trouwe camping Campinganlage Stahlhütte is ook niks meer van over, gaan pas in 2025 weer open. Het dorpje schuld is nog veel erger daar heb ik ooit een huis gehuurd maar dat hele dorp is gewoon weg.

Gebruikersavatar
yorick
Berichten: 953
Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
Locatie: piershil

Re: N24 live stream volgen

Bericht door yorick » 24 mei 2023, 23:47

Ik ben zelf al jaren niet meer geweest. Maar heb wel meegekregen, wat zich daar heeft afgespeeld. Die beelden waren heftig.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3659
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: N24 live stream volgen

Bericht door Paskal » 25 mei 2023, 08:59

Het waren inderdaad heftige beelden met veel leed tot gevolg. Tot overmaat van ramp laat financiële steun vanuit de Duitse overheid zeer te wensen over. Daarnaast zorgt de zeeeeeer trage politieke besluitvorming ervoor dat men in het Ahrtal nog steeds in het ongewisse is of de campings überhaupt nog ooit open mogen. Op V.Station hebben al ruime tijd geleden weer wat werkzaamheden plaatsgevonden (oa aanleg elektra op het hele terrein) om weer richting een opening te kunnen, maar eea ligt nu helaas alweer zeer lange tijd stil ivm de trage politiek.

Het is schrijnend om te zien hoe mensen nu 2 jaar later nog steeds in bouwvallige huizen wonen en zij, maar ook ondernemers door de overheid in het ongewisse gelaten worden.

Zed240
Berichten: 2919
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: N24 live stream volgen

Bericht door Zed240 » 25 mei 2023, 23:34

Sta er ook wel van te kijken hoe alles nog hetzelfde lijkt als toen ik er vorig jaar juli was, toen van Kreuzberg tot Adenau door het dal gefietst. Was toen al verbaasd dat er alleen nog maar opgeruimd was. Maar ook eigenlijk niet verwonderlijk, niets gaat in Duitsland snel of in één keer goed.

Ouders van een vriendin van me wonen in een klein dorpje een eindje van Ahrweiler, buiten het dal. In principe niet getroffen, maar het drinkwater kwam wel uit het dal; bijna een jaar geen stromend water gehad. Hebben al die tijd bijv. voor het douchen naar een openbare sporthal moeten gaan, terwijl het dorp niet eens getroffen was.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 30939
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: N24 live stream volgen

Bericht door JP » 26 mei 2023, 19:35

Het is echt beschamend dat in een groot en economisch gezond land als Duitsland de mensen zo massaal in de steek gelaten zijn, al bijna 2 jaar lang. Gelukkig is er wel geld om miljarden aan oorlogsmaterieel naar Ukraine te sturen.

Onlangs nog eens in Wallonië geweest en de regio Pepinster/Trooz is ook niets veranderd. Honderden huizen onbewoonbaar en heel veel bedrijven weggevaagd of ingestort.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: N24 live stream volgen

Bericht door romo » 26 mei 2023, 22:14

Ik vind het ronduit schokkend wat ik hierboven lees.

2 jaar geleden was ik er, een maand na de ramp, en ben me kapot geschrokken. De puinhopen, de schade, onvoorstelbaar.

Buitengewoon blamerend dat er in 2 jaar nauwelijks iets is veranderd aldaar.

Onbegrijpelijk
Onbestaanbaar

Robin
Berichten: 51118
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: N24 live stream volgen

Bericht door Robin » 27 mei 2023, 10:00

JP schreef: 26 mei 2023, 19:35 Het is echt beschamend dat in een groot en economisch gezond land als Duitsland de mensen zo massaal in de steek gelaten zijn, al bijna 2 jaar lang. Gelukkig is er wel geld om miljarden aan oorlogsmaterieel naar Ukraine te sturen.

Onlangs nog eens in Wallonië geweest en de regio Pepinster/Trooz is ook niets veranderd. Honderden huizen onbewoonbaar en heel veel bedrijven weggevaagd of ingestort.
Dit inderdaad. In en in triest...

Wil deze zomer een lang weekend naar de Ring en omgeving....ik was die overstroming en toestanden al bijna weer 'vergeten'...
:bag:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 30939
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: N24 live stream volgen

Bericht door JP » 27 mei 2023, 11:06

Er schijnen ook al 2 jaar diverse Baustoffenlager te zijn waar vanuit heel Duitsland nog steeds wekelijks vrachtwagens vol aan bouwmateriaal geschonken wordt aan de regio. Soort voedselbank voor gereedschap en grondstoffen.

https://www.facebook.com/Baustoffspende ... adt/photos

Tom
Berichten: 21691
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: N24 live stream volgen

Bericht door Tom » 27 mei 2023, 11:22

JP schreef: 26 mei 2023, 19:35 Het is echt beschamend dat in een groot en economisch gezond land als Duitsland de mensen zo massaal in de steek gelaten zijn, al bijna 2 jaar lang. Gelukkig is er wel geld om miljarden aan oorlogsmaterieel naar Ukraine te sturen.
Inderdaad...
Dat voldoende mensen/bouwvakkers en bouwmateriaal een vertragende factor zijn snap ik, maar overheden die nu nog zaakjes moeten regelen is belachelijk voor zo'n ontwikkeld land.

Gebruikersavatar
jessedehaan
Berichten: 285
Lid geworden op: 18 jan 2020, 19:37
Auto: BMW E46 318i M43

Re: N24 live stream volgen

Bericht door jessedehaan » 29 mei 2023, 10:37

Ja ik heb het deels weggevaagde Schuld vorig jaar nog eens bekeken, ook stil van geworden, van de impact en het trage herstel. Daar kan ook al het extra Ring-toerisme weinig aan verbeteren vrees ik, maar wel reden om daar naartoe te blijven gaan en wat lokale economie te supporten.

Ook in Bad-Münstereifel ken ik redelijk goed als tussenstop voor wat eten en winkelen. Daar was zichtbaar met man en macht aan herstel gewerkt, maar sommige winkeliers worden op slag emotioneel als je vraagt hoe het gaat. Sommigen hadden een zaak, en helpen nu als bediende bij een collega.

Gebruikersavatar
jessedehaan
Berichten: 285
Lid geworden op: 18 jan 2020, 19:37
Auto: BMW E46 318i M43

Re: N24 live stream volgen

Bericht door jessedehaan » 29 mei 2023, 10:40

Hier nog een inkijkje in alweer zo'n knappe inhaalprestatie van Kevin Estre in de race . Met een hilarisch duel met de Ferrari, dat werd steeds meer een psychologische/groot-licht oorlog ;)

https://www.youtube.com/watch?v=WHXXWVhQp7M

Gebruikersavatar
Tomj
Berichten: 763
Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
Locatie: Sint-Truiden

Re: N24 live stream volgen

Bericht door Tomj » 31 mei 2023, 13:59

jessedehaan schreef: 29 mei 2023, 10:37 Ja ik heb het deels weggevaagde Schuld vorig jaar nog eens bekeken, ook stil van geworden, van de impact en het trage herstel. Daar kan ook al het extra Ring-toerisme weinig aan verbeteren vrees ik, maar wel reden om daar naartoe te blijven gaan en wat lokale economie te supporten.

Ook in Bad-Münstereifel ken ik redelijk goed als tussenstop voor wat eten en winkelen. Daar was zichtbaar met man en macht aan herstel gewerkt, maar sommige winkeliers worden op slag emotioneel als je vraagt hoe het gaat. Sommigen hadden een zaak, en helpen nu als bediende bij een collega.
Ik was afgelopen maandag aan de ring, naast de miljoenen euro's aan rollend materiaal heb ik 2 keer mensen gezien die door vuilbakken waren aan het rommelen, ik hoop in het beste geval voor wat leeggoed om daar het pfandgeld nog van te scoren.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kadett en 6 gasten