Pascal's 135i -> F80 M3
- mauritsklein
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 05 jan 2015, 19:40
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Top krik is dat! Ik heb dezelfde. Loodzwaar, maar kwaliteit.
-
Online
- Berichten: 792
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Die heb ik ook, loodzwaar idd, maar kan wel lekker laag.
Heb wel zo”n rubber inzet stuk gekocht die exact in het krikpunt past zodat de dorpel niet beschadigd.
Heb wel zo”n rubber inzet stuk gekocht die exact in het krikpunt past zodat de dorpel niet beschadigd.
- Ferdi
- Berichten: 2963
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Goede krik is goud waard en die verslijt je voor de rest van je leven niet meer 

-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
- Auto: BMW 135i Coupe
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Het vakantiegeld is weer op
Voor sommige auto onderdelen heb ik notificaties aanstaan. Waaronder ook voor een M-performance uitlaat. Dus toen ik zaterdagochtend na de toiletsessie op mijn telefoon een notificatie had met een performance uitlaat voor niet al te veel geld werd ik wel vrolijk! Het was ook nog een V2 die niet meer scheurt.
Zondag heen gereden en maandag met pinksteren er gelijk maar onder gezet. Was nog wel een hele klus. Ik had op advies van iemand een pijpsnijder gekocht. Snijdt de uitlaat heel mooi en perfect recht, maar ik was helemaal naar de kloten na 2 uur geen kracht kunnen zetten onder auto.
Afin, hij zit er onder. Had hem nog even gepoetst met WD40 voor het monteren. Klinkt echt super. Heel exotisch. Minder drone lager in de toeren, dat verbaast me wel. Volgas met de klep open is niet zo sociaal, maar een stuk beter hoorbaar in de goed geïsoleerde 3 serie. De sierstukjes met carbon zijn in het echt heel mooi, maar denk dat de titanium versie (zonder carbon) beter bij de auto past. Iets voor later..
Volgend weekend weer een klein beurtje doen en dan kan ze er weer even tegen!
Untitled by pascal , on Flickr
Untitled by pascal , on Flickr
Untitled by pascal , on Flickr
Untitled by pascal , on Flickr

Voor sommige auto onderdelen heb ik notificaties aanstaan. Waaronder ook voor een M-performance uitlaat. Dus toen ik zaterdagochtend na de toiletsessie op mijn telefoon een notificatie had met een performance uitlaat voor niet al te veel geld werd ik wel vrolijk! Het was ook nog een V2 die niet meer scheurt.
Zondag heen gereden en maandag met pinksteren er gelijk maar onder gezet. Was nog wel een hele klus. Ik had op advies van iemand een pijpsnijder gekocht. Snijdt de uitlaat heel mooi en perfect recht, maar ik was helemaal naar de kloten na 2 uur geen kracht kunnen zetten onder auto.
Afin, hij zit er onder. Had hem nog even gepoetst met WD40 voor het monteren. Klinkt echt super. Heel exotisch. Minder drone lager in de toeren, dat verbaast me wel. Volgas met de klep open is niet zo sociaal, maar een stuk beter hoorbaar in de goed geïsoleerde 3 serie. De sierstukjes met carbon zijn in het echt heel mooi, maar denk dat de titanium versie (zonder carbon) beter bij de auto past. Iets voor later..
Volgend weekend weer een klein beurtje doen en dan kan ze er weer even tegen!




- Sabberjoch
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: Elise S2 - Toyota GT86
- Locatie: Ter Apel
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Gave update, ziet er goed uit! Zal ook vast goed klinken.
Vind het carbon wel passen bij een zwarte, maar titanium is inderdaad ook erg gaaf.
Vind het carbon wel passen bij een zwarte, maar titanium is inderdaad ook erg gaaf.
- Tristan
- Berichten: 13253
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Heb ook onder de M2 een MPE maar vond zowel de carbon als titanium tips niet zo. Uiteindelijk voor Manhart gekozen (keramische versie).
[/url][url=https://flic.kr/p/2kbYE2B][/img]

-
- Berichten: 571
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
- Auto: F36 430i LCI
- Contacteer:
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Heel gaaf apparaat met deze upgrades/mods! Mocht je er eens vanaf willen dan heb ik wel interesse 

- Oof
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
- Auto: BMW 135i Coupe
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Haha als het gaat kriebelen laat ik het weten!
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
- Auto: BMW 135i Coupe
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Vandaag weer wat jaarlijks onderhoud gedaan. Ik ververs elk jaar alle vloeistoffen en de filters. Vandaag alvast de motorolie en de remvloeistof gewisseld. Prima klusje tijdens dit mooie weer. Moest ook nog een - niet zo gangbare - ontluchtingsnippel achter vervangen. Beetje gecorrodeerd en iemand heeft er in het verleden een potje van gemaakt. Dus effe een nieuwe erin. De rest is allemaal nog goed gangbaar. Wel opvallend, bij m'n 135i moest de dealer ook een ontluchtingsnippel wisselen van de brembo's. Zal wel een dingetje zijn bij deze klauwen.
Allemaal weer klaar en blijkbaar toch nog een beetje lucht uit het systeem gehaald, want de rem is nog net even wat strakker.
Het oliefilter uit elkaar gehad en het residu van de olie opvangbak nog geïnspecteerd, zag er bijzonder schoon uit. Blij mee! Uiteraard de service intervallen gereset zodat het ook netjes in de auto en de sleutel staat geregistreerd.
Voor jullie misschien niet zo spannend, maar vind het wel leuk om het hier ook een beetje met foto's bij te houden:
Untitled by pascal , on Flickr
Untitled by pascal , on Flickr
Untitled by pascal , on Flickr
Untitled by pascal , on Flickr
Untitled by pascal , on Flickr
Fijne avond!
Allemaal weer klaar en blijkbaar toch nog een beetje lucht uit het systeem gehaald, want de rem is nog net even wat strakker.
Het oliefilter uit elkaar gehad en het residu van de olie opvangbak nog geïnspecteerd, zag er bijzonder schoon uit. Blij mee! Uiteraard de service intervallen gereset zodat het ook netjes in de auto en de sleutel staat geregistreerd.
Voor jullie misschien niet zo spannend, maar vind het wel leuk om het hier ook een beetje met foto's bij te houden:





Fijne avond!
- Ferdi
- Berichten: 2963
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Altijd weer een fijne gedachte!
Hier nog zo'n gek die dingen met foto's bij houd, ook nog wel eens als referentie voor een volgende keer.
Welke rem ontluchter gebruik jij?
Ik moet nog altijd eens aan zo'n ding en nu de dame een bus heeft van 5,5 meter lengte doe ik dat niet meer in m'n eentje met de spullen die ik altijd gebruik.
Hier nog zo'n gek die dingen met foto's bij houd, ook nog wel eens als referentie voor een volgende keer.
Welke rem ontluchter gebruik jij?
Ik moet nog altijd eens aan zo'n ding en nu de dame een bus heeft van 5,5 meter lengte doe ik dat niet meer in m'n eentje met de spullen die ik altijd gebruik.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 25210
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Mooi klusje weer! Als ik zelf onderhoud doe dan maak ik ook altijd foto’s van hetgeen ik doe. Leuk als naslagwerk 

- jessedehaan
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 18 jan 2020, 19:37
- Auto: BMW E46 318i M43
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Leuk om te volgen hoe je die geweldenaar van een M3 zelf onderhoudt.
Herkenbaar, om zo'n oliefilter goed na te pluizen. En volgens mij heb ik dezelfde drukpomp, ik heb hem jaren geleden voor 65 euro bij HBM gekocht, geweldig voor het opsporen van lekjes in het koelsysteem (met adapter) of het ontluchten van remmen (laatst nog veelvuldig gebruik van gemaakt).
Bizar eigenlijk om daar 0w30 op je oliefles te lezen, en ook dat 'longlife.' Een goeie volsyntheet in een moderne motor kan vast dun zijn, maar wel goed dat je gewoon ieder jaar wisselt..
Herkenbaar, om zo'n oliefilter goed na te pluizen. En volgens mij heb ik dezelfde drukpomp, ik heb hem jaren geleden voor 65 euro bij HBM gekocht, geweldig voor het opsporen van lekjes in het koelsysteem (met adapter) of het ontluchten van remmen (laatst nog veelvuldig gebruik van gemaakt).
Bizar eigenlijk om daar 0w30 op je oliefles te lezen, en ook dat 'longlife.' Een goeie volsyntheet in een moderne motor kan vast dun zijn, maar wel goed dat je gewoon ieder jaar wisselt..
-
Online
- Berichten: 792
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Ik zie toch dezelfde kleine flakes in het filter als dat ik had, die hele kleine zilvere puntjes.
Zelf rijd ik met 5w40 buiten de dealer beurt om.
Zelf rijd ik met 5w40 buiten de dealer beurt om.
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
- Auto: BMW 135i Coupe
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Ik dacht eentje van HBM, 60-70 euro. Echt een prima apparaat!Welke rem ontluchter gebruik jij?
Ja wel fijn om even visueel te controleren of alles ok is. Hoewel ik wel geloof dat als je olie vroegtijdig wisselt en goede olie gebruikt je de meeste motorproblemen (intern) wel voor blijft. Mijn vorige auto's waren altijd brandschoon van binnen.Leuk om te volgen hoe je die geweldenaar van een M3 zelf onderhoudt.
Herkenbaar, om zo'n oliefilter goed na te pluizen. En volgens mij heb ik dezelfde drukpomp, ik heb hem jaren geleden voor 65 euro bij HBM gekocht, geweldig voor het opsporen van lekjes in het koelsysteem (met adapter) of het ontluchten van remmen (laatst nog veelvuldig gebruik van gemaakt).
Bizar eigenlijk om daar 0w30 op je oliefles te lezen, en ook dat 'longlife.' Een goeie volsyntheet in een moderne motor kan vast dun zijn, maar wel goed dat je gewoon ieder jaar wisselt..
Wat betreft de viscositeit. Ja het is dunne olie wat erin gaat. De M3 heeft koeling genoeg om de 0w30 een beetje koel en dik te houden. En ik rijd er niet vaak heel hard mee. Gematigd klimaat schrijft BMW 0w30 voor, warm klimaat 5w30. Als je dan een 0w30 LL-04 zoekt dan is er eigenlijk alleen de originele olie. Castrol had het twee jaar terug ook, maar hun 0w30 heeft de LL-04 goedkeuring verloren. Er zitten zoveel kleine olie kanaaltjes in de motor tegenwoordig dat ik het persoonlijk niet verstandig vind om er zomaar dikkere olie in te gooien.
De foto vertekend denk ik een beetje door het licht, in het filter kon ik ze niet zien. In de olie opvangbak, na het legen wel heel licht, maar dat was ook erg minimaal vond ik. Maar goed, dat is wel een perceptie dingetje.Ik zie toch dezelfde kleine flakes in het filter als dat ik had, die hele kleine zilvere puntjes.
Zelf rijd ik met 5w40 buiten de dealer beurt om.
Zit er eigenlijk een olie analyse bedrijf in Europa? Ik lees wel eens dat mensen hun olie opsturen naar Blackstone laboratories in Amerika. Leek mij ook wel interessant om eens te doen.
- Kasteel
- Berichten: 5145
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Volgens mij sowieso ook 1 in NL en 1 in D; NL heel lang terug zelf gebruik van gemaakt (voor een garantie claim) en in Duitsland is er een partij die heel veel gebruikt werd op het '1erforum.de'; laatste leek me heel toegankelijk + recent veel info.Passiewassie schreef: ↑05 jun 2023, 08:42 Zit er eigenlijk een olie analyse bedrijf in Europa? Ik lees wel eens dat mensen hun olie opsturen naar Blackstone laboratories in Amerika. Leek mij ook wel interessant om eens te doen.
-
Online
- Berichten: 792
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Minimaal idd! Bij mij was het erger de vorige keer, zelfs maar met 38.000km, olie zat er 12k in…
Volgens een “specialist” is dit een kenmerk van de S55 en dacht ook de N55 motoren, waarschijnlijk de achterste lagerkappen van de uitlaat nokkenas, dit is geen mooie constructie en daardoor slijt het achterste lager wat sneller.
Hoewel dit weinig kwaad kan en pas echt op lange termijn een getik kan veroorzaken.
Shell helix ultra 5w40 heeft de LL01 goedkeuring, is minimaal dikker en heeft net wat extra reserve.
Maar idd, bij gematigd gebruik voldoet 0w30 ook prima, en 1x per jaar verversen is veel belangrijker.
Volgens een “specialist” is dit een kenmerk van de S55 en dacht ook de N55 motoren, waarschijnlijk de achterste lagerkappen van de uitlaat nokkenas, dit is geen mooie constructie en daardoor slijt het achterste lager wat sneller.
Hoewel dit weinig kwaad kan en pas echt op lange termijn een getik kan veroorzaken.
Shell helix ultra 5w40 heeft de LL01 goedkeuring, is minimaal dikker en heeft net wat extra reserve.
Maar idd, bij gematigd gebruik voldoet 0w30 ook prima, en 1x per jaar verversen is veel belangrijker.
- Ferdi
- Berichten: 2963
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Top!Passiewassie schreef: ↑05 jun 2023, 08:42Ik dacht eentje van HBM, 60-70 euro. Echt een prima apparaat!Welke rem ontluchter gebruik jij?
Gaan we daar binnenkort eens voor kijken

Had er al een aantal opgezocht met hele wisselende ervaringen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: bleu_dust, Vanreijmersdal en 11 gasten