Stefan z'n Boswachter
- Stefan R
- Berichten: 2229
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
Stefan z'n Boswachter
Op (veler) verzoek toch maar een topic gemaakt
Ik rij al jaren (met tussenpozen) Subaru, eerst 2 Impreza GT Turbo's gehad. En later een Forester S-Turbo uit '99 gekocht om de caravan te trekken. En sinds een jaar hobbel ik nu in deze FXT zoals de Forester XT in de volksmond heet. Het betreft een 2.5 liter met standaard 220 PK en 320Nm en een handbak
Door de volledig open uitlaatlijn zal dit overigens enigszins gestegen zijn, Subaru turbo's reageren erg goed op uitlaten met zo min mogelijk tegendruk. In de toekomst zal er waarschijnlijk een grotere turbo opkomen met een remap, hiermee zal het vermogen toenemen tot zo'n 300+ Pk en rond de 425Nm.
In de zomer staat de auto op 18x8 Compomotive's met 245-40-18 rubber eromheen, aan het onderstel zelf is verder nog niet heel veel gedaan, maar ook dat ligt in de planning. Daarbij moet men denken aan swaybars anti roll bars etc. Eigenlijk van alles en nog wat om er een leuk sturend bushokje van te maken.
Dit is de auto na aanschaf.
Op de zomerwielen, maar in off road modus.
Gelukkig is Subaru net Lego, en past vrijwel alles van een WRX of WRX STi ook op de auto. Als je maar het juiste bouwjaar gebruikt.
Na een paar maanden rondgereden te hebben met de standaard auto zijn we aan de slag gegaan met een onderstel van een WRX Sti (Japans model) een compleet open uitlaatlijn van een WRX STi (Scoobysport) en de remmen van een WRX. Dit zijn 4 pots klauwen in plaats van de standaard 2 pots.
Het liefst zou ik met STi Brembo's rondom gaan rijden, maar die passen niet in 16" En aangezien ik in de winter op 16" rondrijd zal dat nog wel even op zich laten wachten.
Helaas vergeet ik altijd voldoende foto's te maken als er geklust wordt aan de auto
Onderstel eraf, en nog met de standaard klauwen.
STi onderstelcompleet met poten veren en topmounts. en de 4 pots gemonteerd.
Past nét aan in de 16"
Op de winterwielen
Laaag!
Zomer wielen eronder, en nog zonder achterspoiler.
En met mazzel een originele STi achterspoiler gevonden, deze zijn behoorlijk lastig te vinden.
Nog een foto van de vorige boswachter
Ik rij al jaren (met tussenpozen) Subaru, eerst 2 Impreza GT Turbo's gehad. En later een Forester S-Turbo uit '99 gekocht om de caravan te trekken. En sinds een jaar hobbel ik nu in deze FXT zoals de Forester XT in de volksmond heet. Het betreft een 2.5 liter met standaard 220 PK en 320Nm en een handbak
Door de volledig open uitlaatlijn zal dit overigens enigszins gestegen zijn, Subaru turbo's reageren erg goed op uitlaten met zo min mogelijk tegendruk. In de toekomst zal er waarschijnlijk een grotere turbo opkomen met een remap, hiermee zal het vermogen toenemen tot zo'n 300+ Pk en rond de 425Nm.
In de zomer staat de auto op 18x8 Compomotive's met 245-40-18 rubber eromheen, aan het onderstel zelf is verder nog niet heel veel gedaan, maar ook dat ligt in de planning. Daarbij moet men denken aan swaybars anti roll bars etc. Eigenlijk van alles en nog wat om er een leuk sturend bushokje van te maken.
Dit is de auto na aanschaf.
Op de zomerwielen, maar in off road modus.
Gelukkig is Subaru net Lego, en past vrijwel alles van een WRX of WRX STi ook op de auto. Als je maar het juiste bouwjaar gebruikt.
Na een paar maanden rondgereden te hebben met de standaard auto zijn we aan de slag gegaan met een onderstel van een WRX Sti (Japans model) een compleet open uitlaatlijn van een WRX STi (Scoobysport) en de remmen van een WRX. Dit zijn 4 pots klauwen in plaats van de standaard 2 pots.
Het liefst zou ik met STi Brembo's rondom gaan rijden, maar die passen niet in 16" En aangezien ik in de winter op 16" rondrijd zal dat nog wel even op zich laten wachten.
Helaas vergeet ik altijd voldoende foto's te maken als er geklust wordt aan de auto
Onderstel eraf, en nog met de standaard klauwen.
STi onderstelcompleet met poten veren en topmounts. en de 4 pots gemonteerd.
Past nét aan in de 16"
Op de winterwielen
Laaag!
Zomer wielen eronder, en nog zonder achterspoiler.
En met mazzel een originele STi achterspoiler gevonden, deze zijn behoorlijk lastig te vinden.
Nog een foto van de vorige boswachter
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Stefan z'n Boswachter
Heel gaaf apparaat. Is de originele Forester STI alleen rechtsgestuurd?
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Stefan z'n Boswachter
Briljant apparaat
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Stefan z'n Boswachter
Altijd al een mooie, bijzondere auto gevonden. Wolf in schaapskleren, in dit geval met wolf trekjes....
- Stefan R
- Berichten: 2229
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
Re: Stefan z'n Boswachter
Helaas wel ja, ombouwen is mogelijk, maar wel een kostbare zaak.indobesar schreef:Heel gaaf apparaat. Is de originele Forester STI alleen rechtsgestuurd?
@Spijkerhard, ik heb al een paar hot hatches raar op hun neus laten kijken
- Emiel
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Stefan z'n Boswachter
Herken de naam en de oude auto
Niet wat bezorgd met de 2.5 motor in de nieuwe ?
Niet wat bezorgd met de 2.5 motor in de nieuwe ?
- Stefan R
- Berichten: 2229
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
Re: Stefan z'n Boswachter
Speedsterclub of SCN? Lancer EVO Club?
De 2.5 is inderdaad niet zo betrouwbaar als de 2.0 Maar de meeste problemen zijn met de 2.5 STi.
Een ander blok kost overigens niet de hele wereld, maar dan wordt het waarschijnlijk wel een 2 liter STi.
De 2.5 is inderdaad niet zo betrouwbaar als de 2.0 Maar de meeste problemen zijn met de 2.5 STi.
Een ander blok kost overigens niet de hele wereld, maar dan wordt het waarschijnlijk wel een 2 liter STi.
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Stefan z'n Boswachter
Erg leuk ding. Laatst tijdens zoektocht naar de nieuwe familie-bak ook nog wat Subaru's op de lijst gehad maar voornamelijk Legacy's in stationuitvoering. De meeste daarvan waren echter 2.0r motoren waar ik dan weer redelijk wat mindere verhalen (kleppen stellen moet motor uit de auto, onoplosbare flat-spots) over vond. Of het klopt?
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Stefan z'n Boswachter
Mooi Stefan. Zelf de 2 liter gehad van dit model, in de kleur bejaardengoud.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Stefan z'n Boswachter
Zijn heerlijke wagens, niks bejaard aan in deze trim!
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Stefan z'n Boswachter
leuk dat je een topic heb aangemaakt
echt een cool apparaat
heb altijd een zwak gehad voor dit model.
echt een cool apparaat
heb altijd een zwak gehad voor dit model.
- Stefan R
- Berichten: 2229
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
Re: Stefan z'n Boswachter
Mijn kennis van de NA 2.0 en 2.5 Is niet heel groot, maar volgens mij is het kleppen stellen alleen nodig bij bepaalde bouwjaren en dan ook nog alleen als je op LPG rijd.944-20v schreef:Erg leuk ding. Laatst tijdens zoektocht naar de nieuwe familie-bak ook nog wat Subaru's op de lijst gehad maar voornamelijk Legacy's in stationuitvoering. De meeste daarvan waren echter 2.0r motoren waar ik dan weer redelijk wat mindere verhalen (kleppen stellen moet motor uit de auto, onoplosbare flat-spots) over vond. Of het klopt?
Op het SCN forum is wel redelijk veel informatie te vinden, en kennis aanwezig
- MartijnGizmo
- Berichten: 12749
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Stefan z'n Boswachter
Tof ding hoor! Altijd als een zwak gehad voor boswachters, m'n vriendin en ik worden altijd enthousiast als we er eentje met hoodscoop zien!
- Emiel
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Stefan z'n Boswachter
Speedsterclub en lancer evo club denk ikStefan R schreef:Speedsterclub of SCN? Lancer EVO Club?
Ben aan het kijken, heb vorig jaar de kans gemist hier op DF om een Impreza STI 2.0 te kopen van 2004. Wat ik vooral veel tegen kom nu is de 2.5 STI en de horror die je daarover leest word ik niet vrolijk van.
Impreza STI mag trekhaak onder, Lancer evo niet..
- Stefan R
- Berichten: 2229
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
Re: Stefan z'n Boswachter
Max trekgewicht is maar 1200Kg toch? Was voor mij niet genoeg.
Maar nu de kinderen groot zijn en niet meer mee gaan op vakantie, gaat de sleurhut ook de deur uit.
Iemand nog interesse in een Hobby 495 UFE Prestige
Maar nu de kinderen groot zijn en niet meer mee gaan op vakantie, gaat de sleurhut ook de deur uit.
Iemand nog interesse in een Hobby 495 UFE Prestige
- Emiel
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Stefan z'n Boswachter
1200kg inderdaad.
Is voor mij puur voor de kart en 2x per jaar mileustraat
En de WRX STI 2.0 was nog enigzins te vinden met stuur aan "onze" kant. Voor daily wel handiger.
Is voor mij puur voor de kart en 2x per jaar mileustraat
En de WRX STI 2.0 was nog enigzins te vinden met stuur aan "onze" kant. Voor daily wel handiger.
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6147
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Stefan z'n Boswachter
Leuke auto. Ik heb ook gekeken naar een Forester met turbo, alleen waren die wat minder zuinig dan ik had gehoopt...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Stefan z'n Boswachter
zeker in die uitvoering zomer velgen e.d. prachtige auto, terwijl ze standaard saai lijken
-
Online
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52
Re: Stefan z'n Boswachter
Deze rijd afentoe nog wel eens rond in Hattem, heb er ooit ongelooflijke klop van gehad met IS200
Ongelooflijke rotkick, maar kwam hem net weer tegen, de velgen zitten er nog steeds onder.
Ongelooflijke rotkick, maar kwam hem net weer tegen, de velgen zitten er nog steeds onder.
- Stefan R
- Berichten: 2229
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
Re: Stefan z'n Boswachter
Zo, dat is al een paar auto's geleden
Leuk om te horen dat hij nog rondrijdt
Leuk om te horen dat hij nog rondrijdt
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: mauritsklein en 218 gasten