Noorderlicht auto.

Van een Lada Niva in de grote stad tot Parijs-Dakar. Op veler verzoek is er dan eindelijk ook een echt off road forum!
Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4039
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Noorderlicht auto.

Bericht door Philipoo » 02 mei 2023, 08:40

Ongezellig, we vonden het net zo'n leuk project! En Thom was nog aan het wachten op meer nieuwe foto's!

Gebruikersavatar
Joker
Berichten: 80
Lid geworden op: 11 sep 2022, 06:00

Re: Noorderlicht auto.

Bericht door Joker » 03 mei 2023, 22:25

Het verslag gaat wel door, maar dan niet meer met een mega clown effect. Ik mag heus nog wel een beetje gek doen (hoort ook bij mij), - zolang ik het maar gezellig blijf houden. Het was gewoon even te ver en ergens kwam er ook veel humor uit voort door iedereen. Zo was "De Spiegel" wel grappig om op te reageren als ik de kans had en dat dan al helemaal in de combinatie met de opmerking van Tom dat ik een beetje moest dimmen.

Nu moet ik bekennen dat ik nog op de ochtend voordat Tom reageerde ik een berichte wou sturen naar een beheerder of ik niet veel te ver ging en of ik mijzelf iets moest gaan aanpassen; ik verwachte anders ook een ban. Ik ergens hoopte ik dat hier en daar bepaalde mensen wel iets van de humor konden begrijpen, maar weet ook dat het zo chaotisch is - als ik zeg dat ik psychotisch ben, dan klinkt dat niet goed, dan mag ik niet autorijden; verstandig om dan maar chaotisch te zeggen - dat bij lange na niet iedereen het kan volgen. Ik wou dan ook langzaam toewerken naar meer duidelijkheid, maar dan nog steeds in "cryptische" manieren.

---

Vandaag heb ik nog bedacht hoe ik er toch nog humor in kan houden zonder aanstootgevend te zijn of er echt een vreselijk vage bende van te maken voor iedereen. Het is dan een beetje zoeken hoe ik het algemeen meer duidelijk maak en toch lekker gek blijf doen. Ik heb bijvoorbeeld wel een voorbeeld waar ik mee bezig was en hoe ik het had willen plaatsen (dit is dus een goed voorbeeld van gekte en zeer opzettelijk):
Ik kreeg vandaag te horen hoe ik de liefde moet zien tussen de auto en mij, hoe alles goed past ondanks het formaat en de hete passie. Dat was vroeger met mijn ex ook al een probleem, en nu door de uitleg snap ik het wat beter. Als ik haar dan ging berijden schuurde het altijd wat en paste het niet lekker, ging niet soepel en voelde wat branderig aan. De ribbels waren wel lekker, maar als het kopje er in ging en de eerste ribbel te warm liep, moest ik hem er soms echt uittrekken. Vroeg mij wel eens af of ik de kop er niet een keer af zou scheuren. Later pakte we een iets ruimere ring zodat de boel niet meer compleet vast opwelde zodat er iets meer ruimte was. PS Durex heeft ook goede condooms met beter glijmiddel zodat het beter verdeelt! Ze heeft wel in het begin van het spiraaltje er een stukje af moeten laten halen omdat het prikte als ik te diep op en neer ging.

*Hier zou ik dan een foto plaatsen van een condoom en op de foto zie je dan net een stukje van een zuigerveer
Voor vrijwel iedereen zou dit een totaal achterlijk vaag bericht zijn en heeft het niets met een auto te maken, maar wellicht zou een enkeling het begrijpen als men nadenkt over alle vage berichten van mij bij elkaar. Als je het dan achter elkaar plakt en zet alles om in de gedachte dat het over een auto gaat... Met minder humor zou het zijn (en dit is al vele malen duidelijker dan bovenstaande):
Ik weet nog wel dat ik mijn eerste brommer (Vespa) direct uit elkaar haalde en geen idee had hoe de cilinder en kop weer in elkaar moesten. Geen idee waarvoor die veer was en het paste maar niet, uiteindelijk met een paar flinke klappen met de hamer lukte het, maar daarna wou mijn brommer niet meer lopen. Het was alsof de boel totaal uitgelubberd was. Later nog een nieuw blokje en met hulp ging het goed, toch zelf weer prutsen en met meer lucht en benzine ging het weer mis en sloeg de kop er totaal af om onbekende reden Iemand vertelde later nog wel dat ik betere koeling nodig was.

*Hier stond dan vermoedelijk een foto of muziek nummer als zijnde: Let me blow your mind -
Stel ik haal echt alle humor er uit (maar dan even zonder exacte de specs en niet totaal uitgeschreven in de diepte; en dan maanden verder in dit verslag) dan gaat het worden:
De zuigerstangen zijn goed recht en ga daar nog geen update op doen zolang ik rond de 300 bhp zit, alleen de eerste veer heb ik met .. iets wijder gemaakt op de cilinderkoppen. Het materiaal eigenschap geeft een vervorming van x% bij 2100 Graden en bij klokmeting (snij brander gebruikt en andere probes) krijg ik 0.09mm uitzetting (maar mijn meter heeft wel een maximale afwijking van 5% bij 0.02 en is dus niet geijkt).

* Hier staat dan de foto van het geheim motorblok cilinderkoppen met de meters en slijper voor de nieuwe zuigerveren

Zelf had ik al iets willen afbouwen, maar ook een nieuwe introductie willen doen van mijn allereerste knuffel (Charlie, een aapje), ik had deze dan gebruikt op foto's van het klussen. Het doel is dan wel zo lang mogelijk volhouden dat ik maar lukraak alles losdraai en gewoon de auto netjes wil maken, maar vreemde aanpassingen doen die nergens op slaan. Over dingen beginnen dat de auto als Off-road steviger moet zijn, wat niet echt logisch is met een 1.2SX. Weer beginnen over de remmen, maar dat ik ze veel groter wil hebben voor het geval dat ik berg af ga en dus veel moet remmen. De uitlokking zou dan natuurlijk zijn dat mensen beginnen over het afremmen op de motor en ik reageer daar dan weer super achterlijk op.

Het verslag gaat later wel weer verder, maar niet meer zoals het was. :lollerdelol:

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3540
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Noorderlicht auto.

Bericht door HJ2 » 03 mei 2023, 22:30

Ik zeg: vooral nog even blijven oefenen!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 30938
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Noorderlicht auto.

Bericht door JP » 03 mei 2023, 23:08

Ik denk dat ik hiërogliefen eerder ontcijferd heb dan de richting waar dit draadje heen gaat :hmmm:

Gebruikersavatar
Joker
Berichten: 80
Lid geworden op: 11 sep 2022, 06:00

Re: Noorderlicht auto.

Bericht door Joker » 03 mei 2023, 23:48

Bah, moet ik nu echt letterlijk netjes en goed uitleggen wat ik bedoel... Dan is het niet meer leuk en is zelfs de laatste poging tot humor er uit.

Temperatuur, uitzetting, veer, afscheuren van zuiger en/of vernielen drijfstang; En in het ergste geval een gat in je blok slaan. Bij tuning slijp je de veer iets korter vanwege het uitzetten en meestal zijn de specs daar wel voor zodat je met een voeler kunt meten (voor wat ik wil zijn de specs er).

Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4039
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Noorderlicht auto.

Bericht door Philipoo » 04 mei 2023, 11:56

Ik snap er geen kut van, maar vind het fascinerend om te lezen. Wanneer krijgen we weer foto's van iets?

Gebruikersavatar
Joker
Berichten: 80
Lid geworden op: 11 sep 2022, 06:00

Re: Noorderlicht auto.

Bericht door Joker » 05 mei 2023, 22:04

Ik zit in twijfel om te stoppen met het onderwerp, het zal wel een mooie droom zijn geweest en weet zelf ook wel dat het een half gebakken net niet off-road gaat worden. Wellicht dat ik ooit naar een meeting ga, maar weet dan ook dat iedereen keihard gaat lachen achter mijn rug als ik wegrijdt.

En ik weet heus wel dat jullie mij uitlokken, maar daar trap ik niet in ;) Ga mijzelf niet verder voor schut zetten!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 30938
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Noorderlicht auto.

Bericht door JP » 06 mei 2023, 06:56

Lekker doen waar je je goed bij voelt en scheidt aan de meningen van anderen. De meeste hier komen nog niet zelfstandig uit de zandbak met hun auto :coffee:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15810
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Noorderlicht auto.

Bericht door Bram » 06 mei 2023, 18:37

Gek hè? Zo groot is onze zandbak ook niet, daar past zelfs de Twingo niet in :hammer:

Gebruikersavatar
Joker
Berichten: 80
Lid geworden op: 11 sep 2022, 06:00

Re: Noorderlicht auto.

Bericht door Joker » 06 mei 2023, 23:54

JP schreef: 06 mei 2023, 06:56 Lekker doen waar je je goed bij voelt en scheidt aan de meningen van anderen. De meeste hier komen nog niet zelfstandig uit de zandbak met hun auto :coffee:
Van jou wil ik dat aannemen en dan ben ik bereid om gewoon een mooi verslag van te maken :beer:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12542
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Noorderlicht auto.

Bericht door Downforce Hans » 07 mei 2023, 09:54

JP schreef: 06 mei 2023, 06:56 Lekker doen waar je je goed bij voelt en scheidt aan de meningen van anderen. De meeste hier komen nog niet zelfstandig uit de zandbak met hun auto :coffee:
Waarom moet je Allen hier nou weer in betrekken? :tooth:

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10381
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Noorderlicht auto.

Bericht door tomgtr » 07 mei 2023, 10:42

😂

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26579
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Noorderlicht auto.

Bericht door Martijn_bmw » 07 mei 2023, 10:45

Downforce Hans schreef: 07 mei 2023, 09:54
JP schreef: 06 mei 2023, 06:56 Lekker doen waar je je goed bij voelt en scheidt aan de meningen van anderen. De meeste hier komen nog niet zelfstandig uit de zandbak met hun auto :coffee:
Waarom moet je Allen hier nou weer in betrekken? :tooth:
:lollerdelol: :lollerdelol:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15810
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Noorderlicht auto.

Bericht door Bram » 07 mei 2023, 10:59

:mrgreen:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 30938
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Noorderlicht auto.

Bericht door JP » 07 mei 2023, 10:59

Downforce Hans schreef: 07 mei 2023, 09:54
JP schreef: 06 mei 2023, 06:56 Lekker doen waar je je goed bij voelt en scheidt aan de meningen van anderen. De meeste hier komen nog niet zelfstandig uit de zandbak met hun auto :coffee:
Waarom moet je Allen hier nou weer in betrekken? :tooth:
Lierisch..... :tooth:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Noorderlicht auto.

Bericht door allen » 10 mei 2023, 16:11

Ach als je maar vaak genoeg herhaalt ga je het zelf geloven Hans. Net als dat je Ken mobiel zo betrouwbaar zou zijn of die Corvette waarvan we net weer zo’n mooi voorbeeld van hebben op Df. Iets met onderdelen door de uitlaat? :tooth:
Ooit stap ook jij over op betrouwbaar Britse wagens.

Online
Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3226
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Noorderlicht auto.

Bericht door Martijn M » 10 mei 2023, 16:19

Joker schreef: 05 mei 2023, 22:04 Ik zit in twijfel om te stoppen met het onderwerp, het zal wel een mooie droom zijn geweest en weet zelf ook wel dat het een half gebakken net niet off-road gaat worden. Wellicht dat ik ooit naar een meeting ga, maar weet dan ook dat iedereen keihard gaat lachen achter mijn rug als ik wegrijdt.

En ik weet heus wel dat jullie mij uitlokken, maar daar trap ik niet in ;) Ga mijzelf niet verder voor schut zetten!
Met een niet 4x4 kun je ook ver genoeg naar t noorden rijden om 't Noorderlicht te zien.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10381
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Noorderlicht auto.

Bericht door tomgtr » 10 mei 2023, 18:13

Ik heb in Finland gewoond en vele malen in Noorwegen / Zweden geweest. Natuurlijk heb je geen 4 x 4 nodig. Prima wegen daar en in zomer zijn de gravel wegen in Finland ook prima te doen zonder. Ik reed in Finland in een 106 en heb er prima rondgescheurd. Ga je off road dan is het een ander verhaal maar dat is ook zo in NL. Volgens mij kan je prima door naar de Noordkap zonder 4x 4 maar zo ver noordelijk hoef je zeker niet te gaan om het noorderlicht te zien. Wat geluk om er op juiste dag te zijn heb je meer nodig.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26579
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Noorderlicht auto.

Bericht door Martijn_bmw » 10 mei 2023, 19:37

tomgtr schreef: 10 mei 2023, 18:13 Ik heb in Finland gewoond en vele malen in Noorwegen / Zweden geweest. Natuurlijk heb je geen 4 x 4 nodig. Prima wegen daar en in zomer zijn de gravel wegen in Finland ook prima te doen zonder. Ik reed in Finland in een 106 en heb er prima rondgescheurd. Ga je off road dan is het een ander verhaal maar dat is ook zo in NL. Volgens mij kan je prima door naar de Noordkap zonder 4x 4 maar zo ver noordelijk hoef je zeker niet te gaan om het noorderlicht te zien. Wat geluk om er op juiste dag te zijn heb je meer nodig.
+1 ik ben 2x naar de noordkaap (20 en 10 jaar geleden) geweest 1x met een VW Sharan met voorwielaandrijving en 1x een bmw 3 serie met achterwielaandrijving in beide gevallen nooit problemen gehad met grip bijna alles is gewoon asfalt enkele keer gravel maar geen enorme kuilen in die gravel wegen.

Beide keren route heen geheel door Noorwegen langs de kust en terug via kirkenes Finland binnen en langs oostkant van Zweden verder naar beneden.

Eric Z
Berichten: 3964
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Noorderlicht auto.

Bericht door Eric Z » 10 mei 2023, 20:29

Tripje gedaan, was wel in een 4x4. Handig in de sneeuw, maar te veel grip om leuk te spelen op een ijsmeer. Kwamen we onderweg ergens tegen en mochten we ook op.

Je kan beter zorgen dat je die kant op gaat en daar de tijd hebt, want of je het ziet is nog maar de vraag.

We waren binnen de poolcirkel en zijn er nog een eind voor doorgereden (richting Kiruna), dus wel een eind de goede kant op al.
Wat we daardoor konden afvinken was de elandproef, maar noorderlicht was nergens te bekennen. Ondanks dat de apps aangaven dat er best wat kans was.
Je hebt dus ook gewoon een beetje mazzel nodig.

“Polar stratospheric clouds” wel gezien in de week dat we er waren. Is ook een mooi effect in de lucht en zie je dan praktisch de hele dag wel.

Online
Gebruikersavatar
MVB
Berichten: 830
Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
Locatie: onder een BMW

Re: Noorderlicht auto.

Bericht door MVB » 11 mei 2023, 14:22

allen schreef: 10 mei 2023, 16:11 Ach als je maar vaak genoeg herhaalt ga je het zelf geloven Hans. Net als dat je Ken mobiel zo betrouwbaar zou zijn of die Corvette waarvan we net weer zo’n mooi voorbeeld van hebben op Df. Iets met onderdelen door de uitlaat? :tooth:
Ooit stap ook jij over op betrouwbaar Britse wagens.
Laat mij er buiten :tong: meeste Defenders uit '99 zijn al 2x offbody gerestaureerd :tooth:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten