Even een kleine update. We zijn een tijdje verder en de nodige kilometers. Ik kan niet anders zeggen dan dat de auto perfect bevalt. Het verschil met de 4GC is nog best groot. Uiteraard is de auto van een nieuwere generatie, maar de auto is echt een stuk stiller en comfortabeler. Sneller natuurlijk ook, maar ook een klap zuiniger.
Toch gek, is natuurlijk in de basis hetzelfde B48 blok maar wel meer vermogen en de auto is een stukje zwaarder.
Op lange ritten rijd ik met gemak 1:16, dat heb ik met de 4GC nooit gehaald.
Vlotter is de auto (uiteraard) ook. Zoals Arthur hierboven ook al schreef, de auto loopt in een streep naar de 250. Ik tikte ivm het verkeer net de begrenzer niet aan, volgens mij liet ik het gas los bij 253.
Bij 110 op de snelweg is de auto dus een stuk stiller, comfortabeler en zuiniger dan de 4GC. Twee uur lang rond de 180 rijden in Duitsland gaat echter ook met net wat meer comfort als met de 4GC. Verbruik over die rit weet ik niet meer precies, ik dacht 1:11 ofzo. Maakt op dat moment ook niet uit natuurlijk.
Overall verbruik weet ik niet exact, ik houd geen Excel bij maar voor mijn gevoel rijd ik ongeveer een kilometer per liter verder dan bij de 4GC. Leuke bijkomstigheid.
Binnenkort even naar de dealer voor een oliebeurtje, is bij aflevering bewust niet gedaan zodat de auto netjes op schema van het onderhoudscontract zit.
Dat de HK audio voor mijn gevoel wat minder klinkt als in de 4GC heb ik mij bij neergelegd, het klinkt alsnog prima. Beter ook dan de HK audio in de nieuwe Tiguan allspace van een vriend.
Start/stop schakel ik elke rit standaard uit. Gaat wat makkelijker als in de 4GC, omdat de knoppen boven elkaar zitten. Dus coderen laat ik, gezien eerdere berichten, maar achterwege.
Verdere wensen? Eigenlijk niet. Ik ben aan het aftellen naar de vakantie, kan mij al verheugen op de lange vakantierit naar het zuiden