Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Philipoo

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Philipoo » 21 apr 2023, 13:33

Sabberjoch schreef: 21 apr 2023, 13:24
350 Z schreef: 21 apr 2023, 09:57 Dus een ambtenaar heeft nu dus ook het verstand van een aardappel
nu klopt ie :stom:
Sterkte tekst! ALLE AMBTENAREN ZIJN DOM

Sabberjoch
Auto: 981C S

Bericht door Sabberjoch » 21 apr 2023, 13:35

Philipoo schreef: 21 apr 2023, 13:33
350 Z schreef: 21 apr 2023, 09:57 Dus een ambtenaar heeft nu dus ook het verstand van een aardappel
Het is vrijdagmiddag he, niet alles te serieus nemen.
pa was ook ambtenaar, dus heb enkel anekdotisch bewijs :bag:

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 21 apr 2023, 14:22

Philipoo schreef: 21 apr 2023, 13:33
Je bent ambtenaar ? Het is sterke tekst.......... :tooth:

Gr Ron

JP

Bericht door JP » 21 apr 2023, 14:36

De vrijmibo valt vroeg….

Knot

Bericht door Knot » 21 apr 2023, 14:42

Ik zit allang aan de pils hoor, het is na 14:00 geweest.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 21 apr 2023, 17:47

https://nos.nl/collectie/13809/artikel/ ... rganisatie

Wat is dat toch met die onderwereld in Nederland? Bizar dit, als het echt waar is.

JP

Bericht door JP » 21 apr 2023, 17:48

Zat had al langer een zwart balkje voor de ogen..... :coffee:

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 21 apr 2023, 17:58

Bram schreef: 21 apr 2023, 17:47 https://nos.nl/collectie/13809/artikel/ ... rganisatie

Wat is dat toch met die onderwereld in Nederland? Bizar dit, als het echt waar is.
Het Nederlandse rechtsbestel en het Wetboek van Strafrecht en Strafvordering zijn eenvoudigweg niet opgewassen tegen een criminele organisatie zoals die van Taghi. Je zal om te beginnen als Nederland (een deel van) de Italiaanse wetgeving en methodes die worden ingezet tegen de maffia over moeten nemen.

Gr R

Emiel

Bericht door Emiel » 22 apr 2023, 09:48

“We” lopen hopeloos achter ten opzichte van dit soort organisaties. Het begint beter te worden, oa met verjonging binnen het OM, maar de vergrijzing die innovatie tegen doet houden is nog niet weg. Helaas schakelen criminelen een stuk sneller.

Helaas worden er binnen het OM ook veel fouten gemaakt. Wel of niet gedreven door de interne cultuur, dat mag men zelf bepalen.

Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, zou mij niets verbazen dat ze onder druk is gezet.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 apr 2023, 10:03

Zeer bijzonder inderdaad, want mevrouw Inez komt bij mij echt een beetje over als de Mother Theresa van de advocatuur, laten we eerlijk wezen. Je verwacht 't niet!

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 22 apr 2023, 10:07

Ik dacht eigenlijk dat ze de zangeres was van een bejaarde gothic-band.....het had de tweelingzus van Ozzy kunnen zijn, of beledig ik nu "The Prince of Darkness"?

JP

Bericht door JP » 22 apr 2023, 10:12

Ik ben haar nog niet in het MILF-draadje voorbij zien komen :coffee:

350 Z

Bericht door 350 Z » 22 apr 2023, 12:19

Zelfs met de vlag erover voor volk en vaderland gaat me dat echt niet lukken :lol:

Tom

Bericht door Tom » 22 apr 2023, 12:40

Emiel schreef: 22 apr 2023, 09:48 “We” lopen hopeloos achter ten opzichte van dit soort organisaties. Het begint beter te worden, oa met verjonging binnen het OM, maar de vergrijzing die innovatie tegen doet houden is nog niet weg. Helaas schakelen criminelen een stuk sneller.
Het OM is maar een deel van het probleem. De olifant in de kamer is cultuur. Onze cultuur is van oudsher zo dat we welwillend zijn om te werken en dingen op te bouwen (maar minder pronken met rijkdom), dat we gezag hebben voor hulpverleners, dat we eerlijk zaken doen (als ze je in het buitenland een oor aan kunnen naaien dan doen ze dat; zie 'Ik vertrek', hier in Nederland kijk ik 5 seconden naar de reviews in Google en als dat goed is kan ik blind zaken doen want dat gaat >95% van de tijd goed). Onze jeugd komt niet verder dan een keer spijbelen op school of kattenkwaad en dan vol met adrenaline door de politie (en vervolgens thuis) aangesproken worden op je gedrag. Onderdeel van je opvoeding. Uiteindelijk maken ze school af, werken ze het hele leven om ons zorgstelsel te behouden en gaan met pensioen. Als 9 van de 10 mensen dat pad bewandelen heb je gewoon een fijne samenleving.

De cultuur in (Noord-)Afrika is anders. Als ze je kunnen naaien in hun voordeel dan doen ze dat. Ouders vinden dat de samenleving hun kind maar moet opvoeden. Gezag voor hulpverleners is er niet. Gooi er nog een achterlijk geloof bij en je hebt vrouwenonderdrukking en homohaat. Pronken met rijkdom is belangrijk. Als neef Ali met een A45 AMG heel de dag rondjes door zijn buurt kan rijden zonder te werken dan willen ze dat allemaal. Neef Ali kent wel iemand die een klusje of twee voor je kan regelen, krijg je daarna een nieuwe schoudertas en mag je misschien een keer met hem meerijden en samen bij het stoplicht "KKHOER" roepen naar een Nederlands meisje. Het volgende klusje is echter wel wat groter en je wilt neef Ali niet teleurstellen als je vriendjes erbij staan, sta je gelijk te boek als zwakke broeder.

Daarmee ben ik gigantisch aan het generaliseren maar in grote lijnen is het wel zo. Discrimineren is uiteraard geen optie maar die one-size-fits-all aanpak die onze politie en justitie hanteert blijkt in de praktijk niet zo te werken als ik naar dat volledig uit de hand gelopen clubje van Taghi (wat ook niet op zichzelf staat) kijk. De multi-culturele droom van de politiek is niet zo maakbaar als men denkt. Benoem je dat, dan ben je een racist. Oplossing heb ik niet, andere culturen zeker welkom maar dat open grenzen beleid en een eindeloze instroom zonder te weten wie/wat je toelaat ontwricht de maatschappij en brengt je goedwerkende zorgstelsel steeds meer aan het wankelen. Roepen bepaalde politici al jaren, maar daar werd niet naar geluisterd. Inmiddels zijn die kruimeldieven op scootertjes - die in het verleden al tig keer thee hebben gedronken bij een maatschappelijk werker na een fopstraf bij een D66-rechter - zo ver doorgegroeid tot serieuze maffia-achtige criminele organisatie dat het een kankergezwel van je samenleving is geworden. Eén die zelfs de rechtsstaat in haar greep heeft.

350 Z

Bericht door 350 Z » 22 apr 2023, 13:16

Open grenzen beleid blijkt nu al weer extra miljarden te kosten en wie mag dat gaan betalen. Was 24 miljard vorig jaar en zal binnen een paar jaar richting de 30 miljard per jaar gaan. Tel uit je winst, heel Afrika wil hier naar toe dus de stroom gelukszoekers gaat echt niet stoppen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 apr 2023, 14:38

Goed verhaal Tom...

Holleeder, Van Hout, Bruinsma, Endstra, Klepper, Mieremet.... Hollandsche Jongens, Nobelprijs voor de Vrede genomineerd:)

Emiel

Bericht door Emiel » 22 apr 2023, 15:13

Tom schreef: 22 apr 2023, 12:40
Emiel schreef: 22 apr 2023, 09:48 “We” lopen hopeloos achter ten opzichte van dit soort organisaties. Het begint beter te worden, oa met verjonging binnen het OM, maar de vergrijzing die innovatie tegen doet houden is nog niet weg. Helaas schakelen criminelen een stuk sneller.
Het OM is maar een deel van het probleem. De olifant in de kamer is cultuur. Onze cultuur is van oudsher zo dat we welwillend zijn om te werken en dingen op te bouwen (maar minder pronken met rijkdom), dat we gezag hebben voor hulpverleners, dat we eerlijk zaken doen (als ze je in het buitenland een oor aan kunnen naaien dan doen ze dat; zie 'Ik vertrek', hier in Nederland kijk ik 5 seconden naar de reviews in Google en als dat goed is kan ik blind zaken doen want dat gaat >95% van de tijd goed). Onze jeugd komt niet verder dan een keer spijbelen op school of kattenkwaad en dan vol met adrenaline door de politie (en vervolgens thuis) aangesproken worden op je gedrag. Onderdeel van je opvoeding. Uiteindelijk maken ze school af, werken ze het hele leven om ons zorgstelsel te behouden en gaan met pensioen. Als 9 van de 10 mensen dat pad bewandelen heb je gewoon een fijne samenleving.

De cultuur in (Noord-)Afrika is anders. Als ze je kunnen naaien in hun voordeel dan doen ze dat. Ouders vinden dat de samenleving hun kind maar moet opvoeden. Gezag voor hulpverleners is er niet. Gooi er nog een achterlijk geloof bij en je hebt vrouwenonderdrukking en homohaat. Pronken met rijkdom is belangrijk. Als neef Ali met een A45 AMG heel de dag rondjes door zijn buurt kan rijden zonder te werken dan willen ze dat allemaal. Neef Ali kent wel iemand die een klusje of twee voor je kan regelen, krijg je daarna een nieuwe schoudertas en mag je misschien een keer met hem meerijden en samen bij het stoplicht "KKHOER" roepen naar een Nederlands meisje. Het volgende klusje is echter wel wat groter en je wilt neef Ali niet teleurstellen als je vriendjes erbij staan, sta je gelijk te boek als zwakke broeder.

Daarmee ben ik gigantisch aan het generaliseren maar in grote lijnen is het wel zo. Discrimineren is uiteraard geen optie maar die one-size-fits-all aanpak die onze politie en justitie hanteert blijkt in de praktijk niet zo te werken als ik naar dat volledig uit de hand gelopen clubje van Taghi (wat ook niet op zichzelf staat) kijk. De multi-culturele droom van de politiek is niet zo maakbaar als men denkt. Benoem je dat, dan ben je een racist. Oplossing heb ik niet, andere culturen zeker welkom maar dat open grenzen beleid en een eindeloze instroom zonder te weten wie/wat je toelaat ontwricht de maatschappij en brengt je goedwerkende zorgstelsel steeds meer aan het wankelen. Roepen bepaalde politici al jaren, maar daar werd niet naar geluisterd. Inmiddels zijn die kruimeldieven op scootertjes - die in het verleden al tig keer thee hebben gedronken bij een maatschappelijk werker na een fopstraf bij een D66-rechter - zo ver doorgegroeid tot serieuze maffia-achtige criminele organisatie dat het een kankergezwel van je samenleving is geworden. Eén die zelfs de rechtsstaat in haar greep heeft.
Goed verhaal Tom. Door deels streetwise te zijn heb ik er genoeg van gezien en er tussen in gestaan. Het is echt een probleem. Wat jij omschrijft gaan we ook niet 123 oplossen. Culturele veranderingen kosten veel tijd. Inteelt veranderd ook niet zo maar. In plaats daarvan zijn we te druk bezig met milieu, hun/hen/het, allerlei problemen binnen de politiek en een lang geleden overleden oorlogsheld een papiertje en medaille geven. (als geboren Jood vind ik dat sowieso “mooi” en terecht, maar de tijd kunnen we wel beter gebruiken)

Niet alleen OM is het issue maar de rechtelijke macht, ministerie van justitie en veiligheid als ook de nationale politie zijn nu wel diegene die te langzaam en ouderwets (lijken) te werken.

Prachtig land waar we in leven, 6 jaar US heeft mijn ogen wel geopend, maar volgens de Brabantse gebruiken: er is altijd wel wat te zeiken :hosanna:

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 22 apr 2023, 20:42

Robin schreef: 22 apr 2023, 10:03 Zeer bijzonder inderdaad, want mevrouw Inez komt bij mij echt een beetje over als de Mother Theresa van de advocatuur, laten we eerlijk wezen. Je verwacht 't niet!
36B23B4E-43D0-4FFF-B606-5567A293D87A.jpeg
36B23B4E-43D0-4FFF-B606-5567A293D87A.jpeg (18.1 KiB) 975 keer bekeken

Elise

Bericht door Elise » 23 apr 2023, 09:01

Tom schreef: 22 apr 2023, 12:40

Goed verhaal!

Geertmans

Bericht door Geertmans » 23 apr 2023, 09:35

Tom raakt imo een groot deel van het probleem. Maar tis natuurlijk niet zo dat het open grenzen beleid iets te maken heeft met Nederlands-Marrokaanse criminelen die hier geboren zijn (en hun ouders misschien ook al).

Daarnaast: dat deze onderwereldbazen geen principes hebben, heeft weinig met cultuur te maken. Holleeder komt, zoals al genoemd, ook uit de oud-Hollandse cultuur en heeft net zo weinig respect voor de medemens.

Het stuk over de vorming/opstart van criminaliteit is zeker een probleem. Mensen willen niet voor elkaar onder doen, veel geld hebben en er niet de hard voor hoeven werken. Dat is best een groot probleem.

Martijn M

Bericht door Martijn M » 24 apr 2023, 08:53

T probleem zit em ook gewoon in materialisme van bepaalde groepen jeugd. Wonen in niet al te beste wijken, ouders die niet genoeg verdienen om het leven van de pubers te bekostigen op de manier waarop de pubers het zouden willen. Ze willen allemaal die telefoon, die kleding, die scooter/motorscooter/auto maar die kunnen ze niet betalen. Dan is snel crimineel geld natuurlijk veel makkelijker dan 298 uur per maand vakkenvullen en dan net genoeg verdienen om 3 paar sokken te kunnen kopen.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 24 apr 2023, 08:54

Ergens snap ik dat best wel. Al keur ik criminaliteit natuurlijk af.

Emiel

Bericht door Emiel » 24 apr 2023, 09:26

Martijn M schreef: 24 apr 2023, 08:53 T probleem zit em ook gewoon in materialisme van bepaalde groepen jeugd. Wonen in niet al te beste wijken, ouders die niet genoeg verdienen om het leven van de pubers te bekostigen op de manier waarop de pubers het zouden willen. Ze willen allemaal die telefoon, die kleding, die scooter/motorscooter/auto maar die kunnen ze niet betalen. Dan is snel crimineel geld natuurlijk veel makkelijker dan 298 uur per maand vakkenvullen en dan net genoeg verdienen om 3 paar sokken te kunnen kopen.
Bram schreef: 24 apr 2023, 08:54 Ergens snap ik dat best wel. Al keur ik criminaliteit natuurlijk af.

En hiermee krijg je wat er in Amerika gaande is, al heeft dat natuurlijk nog veel meer historie.
Afro-Amerikaanse jongeren groeien op in een gezin met een laag inkomen. Of door slechtere scholing van ouders of door het missen van een vader figuur. Generatie op generatie op generatie. Op naar de nog slechtere buurten waar straks de politie niet eens meer durft te komen. Kijk even naar de prachtige wijk(en) in Brussel en regio Antwerpen.

De keerzijde is dat mensen hier wel succesvol kunnen worden als ze studeren en hard werken. Alleen door de enorme stimulans tot materialisme is het succesvol zijn met een modaal salaris (of x2 of x3) niet genoeg. Neem de steeds lagere drempel tot geweld en de cultuur waarin mensen opgroeien....

Sabberjoch
Auto: 981C S

Bericht door Sabberjoch » 24 apr 2023, 09:41

Emiel schreef: 24 apr 2023, 09:26 Alleen door de enorme stimulans tot materialisme is het succesvol zijn met een modaal salaris (of x2 of x3) niet genoeg. Neem de steeds lagere drempel tot geweld en de cultuur waarin mensen opgroeien....
Denk dat dit een heel belangrijk aspect is, met social media als één van de grotere boosdoeners. Overal influencers met supercars, horloges en elke week op een ander eiland, alle "finfluencers" die je vertellen dat je met een simpele cursus miljoenen gaat pakken en dat van 9-5 voor sukkels is. Die jonge gastjes denken dat een lambo haalbaar moet zijn, maar met 3x modaal is dat toch meer dan een paar maand sparen. Datzelfde zorgt ook voor die enorme stijging in jongeren met mentale problemen denk ik, als je niet om elke pols 2 submariners hebt en een Rolls voor elke dag van de week heb je gefaald. Iedereen zit er steeds meer voor zichzelf, als het zo door gaat is er weinig "maatschappij" meer over.

Emiel

Bericht door Emiel » 24 apr 2023, 10:06

Sabberjoch schreef: 24 apr 2023, 09:41
Emiel schreef: 24 apr 2023, 09:26 Alleen door de enorme stimulans tot materialisme is het succesvol zijn met een modaal salaris (of x2 of x3) niet genoeg. Neem de steeds lagere drempel tot geweld en de cultuur waarin mensen opgroeien....
Denk dat dit een heel belangrijk aspect is, met social media als één van de grotere boosdoeners. Overal influencers met supercars, horloges en elke week op een ander eiland, alle "finfluencers" die je vertellen dat je met een simpele cursus miljoenen gaat pakken en dat van 9-5 voor sukkels is. Die jonge gastjes denken dat een lambo haalbaar moet zijn, maar met 3x modaal is dat toch meer dan een paar maand sparen. Datzelfde zorgt ook voor die enorme stijging in jongeren met mentale problemen denk ik, als je niet om elke pols 2 submariners hebt en een Rolls voor elke dag van de week heb je gefaald. Iedereen zit er steeds meer voor zichzelf, als het zo door gaat is er weinig "maatschappij" meer over.
Helemaal mee eens.

Ik verwijderde nog wat tekst over influencers en de vloek op het “mediocre” zijn. Tevreden leren zijn met wat je hebt was al moeilijk maar word nu echt onmogelijk gemaakt voor hele generaties.

Dat zie je ook terug in veel mensen rond de 25-30 die gedaan hebben wat hun is voorgehouden, en beloofd is, door school en ouders: haal je hbo dan kun je een huis kopen.
Nou dat kan nog wel maar je moet er wel voor krom liggen, handen uit de mouwen willen steken etc.
Maar door social media en andere invloeden hebben vele daar helemaal geen zin in. Die willen geen zwarte aarde, die willen groen gras zonder onderhoud.

Ik ga Tshirtjes laten drukken met de tekst: het is helemaal kut. :rolling:

Plaats reactie