Stelling: BMW is overgewaardeerd op DF

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW is overgewaardeerd op DF: opnieuw 2023

Ja
31
44%
Nee
35
49%
BMW wat is dat?
5
7%
 
Totaal aantal stemmen: 71

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31255
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Stelling: BMW is overgewaardeerd op DF

Bericht door JP » 18 apr 2023, 18:55

Hoofdzakelijk bespot……

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1815
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Stelling: BMW is overgewaardeerd op DF

Bericht door veejay » 19 apr 2023, 09:21

Blijft gewoon elke keer weer een heerlijk gevoel als je wegrijdt (bij de dealer na het bijkomen van weer een dikke factuur :blink: )
Bijlagen
Screenshot 2023-04-19 091620.jpg
Screenshot 2023-04-19 091620.jpg (23.46 KiB) 4782 keer bekeken

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31255
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Stelling: BMW is overgewaardeerd op DF

Bericht door JP » 19 apr 2023, 09:42

Stoelverwarming verzacht de pijn ? :coffee:

Gebruikersavatar
Baboulah
Berichten: 1503
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: Stelling: BMW is overgewaardeerd op DF

Bericht door Baboulah » 20 apr 2023, 15:20

Philipoo schreef: 18 apr 2023, 15:22
Wimo schreef: 18 apr 2023, 15:16 Keramische remmen eraf? Wat zijn de nadelen behalve de centenkwestie?
AP klauwen zijn lichter dan CCB klauwen, je kan nu 18" rijden ipv 19" minimaal voor CCB. Als je er serieus mee circuit gaat rijden, waar mijn auto eigenlijk voor gebouwd was, zijn AP racings een betere keuze dan ccb, 1 setje keramische schijven kost je 9K. Setje blokken kost je bijna 2K..
9K? 1 remschijf denk ik? of zijn ze bij BMW zo "goedkoop" de carbon ceramics? Volgens mij bij meeste andere merken zijn ze rond de 8K per stuk, en je moet ze ook nog eens als paar vervangen (1 hele as direct als er 1 kapot is)

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4112
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Stelling: BMW is overgewaardeerd op DF

Bericht door Philipoo » 20 apr 2023, 15:42

9K is voor de vooras. zonder blokken e.d.

Tom
Berichten: 21734
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Stelling: BMW is overgewaardeerd op DF

Bericht door Tom » 06 aug 2023, 00:16


Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31255
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Stelling: BMW is overgewaardeerd op DF

Bericht door JP » 06 aug 2023, 01:26

BMW-rijders hangen nog vast in het verleden, die snappen niet dat het anders en beter kan. Je kan niet te lang vasthouden aan je one-trick-pony's, namelijk had rechtuit. Daarom kennen ze ook het gebruik niet van de richtingaanwijzer, een bocht is ze vreemd. :coffee:

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Stelling: BMW is overgewaardeerd op DF

Bericht door Andre » 06 aug 2023, 12:47

Super youtube! Zo denk ik er ook over.

Op dit moment brengt bmw voor mij helemaal niks nieuws qua rijders auto waar ik warm van word. Ik heb alleen een X1 voor daily en karren trekker die een GR86 en Yaris GR naar het circuit brengt! Vreemd gevoel eigenlijk als diehard BMW M liefhebber. De nieuwe M2 bijv. zegt mij helemaal niks meer.

Het oudere BMW M spul zijn de Parels.

Tom
Berichten: 21734
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Stelling: BMW is overgewaardeerd op DF

Bericht door Tom » 06 aug 2023, 12:53

Als je dan Andreas Preuninger hoort praten over Porsche's, dat is toch anders.
https://www.youtube.com/watch?v=cSTw33llAKE

Zed240
Berichten: 2930
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Stelling: BMW is overgewaardeerd op DF

Bericht door Zed240 » 06 aug 2023, 13:04

Het zijn gewoon statussymbolen geworden voor het proletariaat, net als Gucci-tasjes en vergelijkbaar spul.

Je ziet de moderne M-producten hier echt met bosjes rijden, ik vermoed dat 90% van de bestuurders nog nooit van een BMW M1 heeft gehoord. Die kopen de auto's niet vanwege de heritage, rij-eigenschappen etc. Het gaat om het logootje, het prijskaartje en het feit dat het ding een hoop lawaai maakt.

Die doelgroep heeft BMW omarmd, waar Porsche zich wat meer richt op de gedistingeerde personen.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26726
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Stelling: BMW is overgewaardeerd op DF

Bericht door Martijn_bmw » 06 aug 2023, 13:26

Zed240 schreef: 06 aug 2023, 13:04 Het zijn gewoon statussymbolen geworden voor het proletariaat, net als Gucci-tasjes en vergelijkbaar spul.

Je ziet de moderne M-producten hier echt met bosjes rijden, ik vermoed dat 90% van de bestuurders nog nooit van een BMW M1 heeft gehoord. Die kopen de auto's niet vanwege de heritage, rij-eigenschappen etc. Het gaat om het logootje, het prijskaartje en het feit dat het ding een hoop lawaai maakt.

Die doelgroep heeft BMW omarmd, waar Porsche zich wat meer richt op de gedistingeerde personen.
Dit idd gelijk aan Mercedes AMG en Audi RS

Helaas….

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Stelling: BMW is overgewaardeerd op DF

Bericht door Andre » 06 aug 2023, 14:33

Het hele marketing verhaal van win on Sunday en sell on Monday is over en uit bij BMW.

Het zijn gewoon goed rijdende daily”s. ///M is helaas geen Motorsport meer. Als je 1700kg plus auto”s aan de man wil brengen met een promotie filmpje op het circuit dan heb je ergens een afslag gemist!

WinstonWolff
Berichten: 168
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:57

Re: Stelling: BMW is overgewaardeerd op DF

Bericht door WinstonWolff » 06 aug 2023, 17:34

Zed240 schreef: 06 aug 2023, 13:04 Het zijn gewoon statussymbolen geworden voor het proletariaat, net als Gucci-tasjes en vergelijkbaar spul.

Je ziet de moderne M-producten hier echt met bosjes rijden, ik vermoed dat 90% van de bestuurders nog nooit van een BMW M1 heeft gehoord. Die kopen de auto's niet vanwege de heritage, rij-eigenschappen etc. Het gaat om het logootje, het prijskaartje en het feit dat het ding een hoop lawaai maakt.

Die doelgroep heeft BMW omarmd, waar Porsche zich wat meer richt op de gedistingeerde personen.
Yep, dat is precies hoe het zit.

Ook ik beschouw mezelf als een BMW-liefhebber van de oude stempel, als er in de jaren ‘80 een nieuw model vanuit München werd geïntroduceerd was dat een hele happening. Door middel van een abonnement op de Autovisie volgde ik het allemaal op de voet, de nieuwe 7-serie (E32), de nieuwe 5-serie (E34), de nieuwe 3-serie (E36)…. Ze betekenden op een bepaalde manier het eind van een tijdperk (het tijdperk van de “Sharknose”), maar de toekomst zag er zeer zonnig uit!

En heel lang was dat ook zo natuurlijk, sinds de jaren ‘80 heeft BMW nog fantastische dingen gedaan, met name de M divisie. De nieuwe 7-serie in 2001 (E65) was natuurlijk al de spreekwoordelijke “writing on the wall”, maar die werd nog regelmatig afgewisseld met briljant spul. De uit Amerika overgewaaide SUV rage was helaas een trein waar BMW wel op móest stappen. En die electro transitie gaat samen met driving fun zoals Wilders en Jetten.

Dus een jaar of vijf geleden heb ik een manier bedacht waarop ik wél kan genieten van elke keer dat ik een gedrocht als de X7 op straat tegen kom (de XM heb ik nog niet in het wild mogen aanschouwen, maar ik kan niet wachten). Ik ben aandeelhouder geworden! Iedereen die een nieuwe XM koopt draagt bij aan de koersstijging en aan mijn jaarlijkse dividenduitkering en kan dus rekenen op mijn oprechte waardering! In vijf jaar is de koers van €60 naar €104 gegaan, dus ze doen het uitstekend.

En BMW heeft in de afgelopen 50 jaar miljoenen leuke en betaalbaare auto’s gemaakt, die vijver is groot genoeg om de komende decennia uit te vissen.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1815
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Stelling: BMW is overgewaardeerd op DF

Bericht door veejay » 06 aug 2023, 20:22

Afbeelding

mark323ti
Berichten: 1490
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Stelling: BMW is overgewaardeerd op DF

Bericht door mark323ti » 06 aug 2023, 22:07

Natuurlijk staat de tijd en de wereld om ons heen niet stil. Is het de schuld van BMW? Uiteindelijk overleven alleen de bedrijven die zich het beste kunnen aanpassen.
De landelijke politiek, Europese politiek, geopolitiek, milieu, prijs en schaarste energie, behoefte consument, veiligheids eisen etc etc. BMW past zich aan. Daardoor zijn ze zo succesvol.
Het zou eerlijk zijn om de M producten met hun huidige concurrenten te vergelijken bij Audi en Mercedes. Daar zie je hetzelfde; zwaarder, meer tech, elektrificatie.
Ik vind BMW tov hun concurrenten nog steeds de sportievere inslag hebben. Dat is niet veranderd. BMW is echter niet een bedrijf met een sportauto DNA zoals Porsche. M-producten zijn (bijna) altijd sportversies obv een massaproduct.
De markt van lichtgewicht sportauto’s van 1000-1400 kg blijft nog wel even in leven. Zeker omdat andere continenten zijn waar deze nog wel gretig aftrek zullen vinden. Porsche blijft gewoon hun 911 bouwen ook al mag er in Europa straks geen auto met ICE verkocht worden.

mark323ti
Berichten: 1490
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Stelling: BMW is overgewaardeerd op DF

Bericht door mark323ti » 06 aug 2023, 22:09

Andre schreef: 06 aug 2023, 14:33 Het hele marketing verhaal van win on Sunday en sell on Monday is over en uit bij BMW.

Het zijn gewoon goed rijdende daily”s. ///M is helaas geen Motorsport meer. Als je 1700kg plus auto”s aan de man wil brengen met een promotie filmpje op het circuit dan heb je ergens een afslag gemist!
@ André: ik ben wel eens benieuwd wat jij van een Alpine A110 vindt. Puur als rijder/coureur. Dus buiten het cosmetische aspect. Neem aan dat dat ook niet relevant is.
Laatst gewijzigd door mark323ti op 08 aug 2023, 07:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Stelling: BMW is overgewaardeerd op DF

Bericht door Andre » 06 aug 2023, 23:49

Die zou ik best wel eens willen test rijden inderdaad! Bij BMW moet je inmiddels een vaarbewijs en een vrachtwagen rijbewijs hebben en die heb ik niet.

mark323ti
Berichten: 1490
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Stelling: BMW is overgewaardeerd op DF

Bericht door mark323ti » 07 aug 2023, 14:40

Nog nooit in gereden begrijp ik. Ik zou er graag eens één willen huren. Alle losse onderdelen zijn niet heel bijzonder (motor, transmissie, cosmetisch, interieur). Het concept van het lage gewicht natuurlijk wel.
Heb echter het gevoel dat de Alpine meer is dan de som der delen.
Bij de M2 vind ik de motor echt fantastisch, op het beangstigende af soms. Maar het gaat allemaal heel makkelijk en mist wat beleving.

zegmaarboris
Berichten: 447
Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53

Re: Stelling: BMW is overgewaardeerd op DF

Bericht door zegmaarboris » 07 aug 2023, 17:59

Was paar weken terug met mijn vrouw in München en hadden nog tijd om even BMW Welt en Museum in te gaan. Ik was gewoon echt serieus geëmotioneerd/verdrietig daarna. Niet alleen is een merk kapot aan het gaan qua design (smaak) maar ook een EV-aandrijving heeft simpelweg niet de emotie die al die mooie motorblokken van vroeger wel hadden. En ik ben echt heel erg blij met m'n EV, maar als je daar dan al die mooie machines in het museum ziet, en dan daarna die allejezus lelijke auto's. Echt triest om te zien. Als een mooie vrouw die mislukte plastisch chirurgie heeft ondergaan.

Die nieuwe 5 serie al veel gezien, ook in de regio met lichte camouflage, en hoe meer je 'm ziet hoe minder goed die valt eigenlijk. Veel te weinige een eigen en aansprekend design. Wat goed in ten opzichte van al die lelijkers (i7, M3, iX) maar niet goed ten opzichte van hoe het was.

Dus mijn vrouw zegt in een zeldzaam moment van compassie (wat betreft auto gekkigheid van me): koop dan toch weer een M2 en rij 'm op. Ook al is die niet om aan te zien, maar wel elke keer kippenvel van zo'n R6. Slimme vrouw. Blijkt zo'n M2 zo ongeveer dubbele* te kosten van wat het 6 jaar terug was. Ja doei.

Wat is die GT van me toch mooi, stuurt lekker, kost weinig aan stroom, enz. :-D. Nou ja, toch maar eens overwegen een benzine ding voor erbij, later als ik groot ben. Janken als ik een S14 hoor als bejaarde opa, zo iets.

*) nou ja 89k vs 136k aldus configurator, maar toch...

Tom
Berichten: 21734
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Stelling: BMW is overgewaardeerd op DF

Bericht door Tom » 07 aug 2023, 18:50

mark323ti schreef: 06 aug 2023, 22:07
De landelijke politiek, Europese politiek, geopolitiek, milieu, prijs en schaarste energie, behoefte consument, veiligheids eisen etc etc. BMW past zich aan. Daardoor zijn ze zo succesvol.
Het zou eerlijk zijn om de M producten met hun huidige concurrenten te vergelijken bij Audi en Mercedes. Daar zie je hetzelfde; zwaarder, meer tech, elektrificatie.
Zowel Porsche, Mercedes, BMW als Audi hebben zich aangepast. Ze hebben allemaal zuinige modellen met elektrificatie en flink wat tech in de showroom staan. Porsche doet het goed met de Taycan en hun hybride SUV's. Mercedes heeft zuinige hybrides en EQ-modellen. Audi's zie ik ook genoeg op de weg met e-tron achterop.

Toch levert Porsche nog auto's die heel dicht bij hun motorsport-achtergrond staan: licht, hoogtoerig en atmosferisch, desgewenst met rolkooi. Als ik Andreas Preuninger hoor praten, dan zie ik een autoliefhebber die perfect aanvoelt wat zijn doelgroep wil. Hun startpunt is al een sportauto, maar die atmo-blokken in de GT3/GT4/Spyder zijn ook specifiek voor die modellen ontwikkelt. Dat is ook ergens een keus geweest dat een merk maakt voor en door een stel liefhebbers.
Mercedes heeft met AMG ook een sterk merk. Die zijn ook begonnen met downsizing in de lagere modellen, maar de AMG GT in de diverse varianten (tot Black Series met rolkooi) is wel echt motorsport en hardcore te noemen. En dan hebben ze in de buitencategorie ook nog een AMG One met F1-blok. Audi is wat dat betreft het minste, die kunnen meer uit hun Quattro-merk/historie kunnen halen. Echter hanteren ze bij VAG een iets andere strategie, daar hebben zij in de VAG-stal nog Lamborghini voor de liefhebber.

Frank_Sch
Berichten: 2123
Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
Auto: Alpina B3s cabrio 2011

Re: Stelling: BMW is overgewaardeerd op DF

Bericht door Frank_Sch » 07 aug 2023, 19:23

Als het vroegah allemaal beter was, waarom rijden jullie dan geen bmw van 15 jaar of ouder?

zegmaarboris
Berichten: 447
Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53

Re: Stelling: BMW is overgewaardeerd op DF

Bericht door zegmaarboris » 07 aug 2023, 19:27

Frank_Sch schreef: 07 aug 2023, 19:23 Als het vroegah allemaal beter was, waarom rijden jullie dan geen bmw van 15 jaar of ouder?
Die hebben geen adaptive cruise….

TLRS
Berichten: 2933
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Stelling: BMW is overgewaardeerd op DF

Bericht door TLRS » 07 aug 2023, 19:33

Frank_Sch schreef: 07 aug 2023, 19:23 Als het vroegah allemaal beter was, waarom rijden jullie dan geen bmw van 15 jaar of ouder?
Ben ik ook wel benieuwd naar..!

Dat gezegd hebbende, de 130i is op DF goed vertegenwoordigd.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31255
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Stelling: BMW is overgewaardeerd op DF

Bericht door JP » 07 aug 2023, 19:36

Dat ouwe spul gaat toch kapot ? :coffee:

WillemBoer
Berichten: 910
Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
Auto: BMW M4 Competition

Re: Stelling: BMW is overgewaardeerd op DF

Bericht door WillemBoer » 07 aug 2023, 22:26

Vind de g20 3 serie en g30 5 serie toch nog wel erg mooi, de mooiste en beste 3 en 5 serie van alle generaties wat mij betreft.

bijv een g20 330i; erg geslaagd model.
Niet te zwaar, rwd, stuurt goed, mooi onderstel, betrouwbaar, zuinig.

G30 540i, 530d, 540d, helemaal niks mis mee!
.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 423 gasten