Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Martijn_bmw

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Martijn_bmw » 19 apr 2023, 14:37

Ja media verzinnen steeds nieuwe termen voor meer sensatie en meer cliks (reclame inkomsten) op hun site.
Eens dat die term nergens op slaat.

Sabberjoch
Auto: 981C S

Bericht door Sabberjoch » 19 apr 2023, 15:02

Tuurlijk, dat levert clicks op. En de burger een beetje boos maken is voor de media heerlijk natuurlijk. Schokkende berichten recent over "krimpflatie" alsof ze water op mars hebben gevonden, dat fenomeen bestaat al sinds het begin der tijden.

Het beste is om af en toe zo weinig mogelijk nieuws te lezen, het enige wat nog een beetje sensatievrij is is teletekst :TV kijken:

Tom

Bericht door Tom » 19 apr 2023, 15:13

Ben ik het niet zo mee eens. Er heest al een langer zo'n 'ik wel, jij niet' richting de onderklasse. Natuurlijk horen verschillen erbij, maar er is een steeds groter wordende groep die moeite heeft om boodschappen te betalen. Als je een simpele baan hebt dan moet je het hele jaar door hard en vaak fysiek werk doen en gaan anderen zeggen dat vakantie vooral een luxe is. Dat zijn vaak de banen waar je als werknemer weinig te zeggen hebt en managers de hele dag bezig zijn om alles 'efficiënter' te maken. Laat je een keer een steek vallen dan vlieg je eruit want fouten tolereren we hier niet. En in de media worden ze weggezet als domme PVV-stemmers.
En aan de andere kant heb je managers met een goed salaris die hun zaakjes zo zien te organiseren dat ze er zelf beter van worden, als ze fouten maken zijn ze slim genoeg om buiten schot te blijven ("dan moeten we er met z'n allen lering uit trekken" in plaats van dat het consequenties heeft). En die lui stemmen dan D66 om zich goed te voelen en roepen dat we al zoveel welvaart hebben, dat 'we' best met minder genoegen kunnen nemen want kijk onze voorouders toch eens in het aardappelveld staan. Terwijl ze zelf 3 keer per jaar op vakantie gaan en beide kids de nieuwste iPad aan de rugleuning van de Tesla hebben hangen.
Ik chargeer natuurlijk... maar van mij mag die magazijnmedewerker die om 6u begint op de heftruck gewoon met z'n Anita naar Turkije op vakantie. Ik ga namelijk niet m'n wekker zo vroeg zetten om op de heftruck te gaan zitten en naar een stel goedbetaalde stropdassen luisteren die je commanderen en nog meer regeltjes toevoegen :)

Sabberjoch

Bericht door Sabberjoch » 19 apr 2023, 17:03

Martijn verwoorde het naar mijn idee goed, iedereen een stapje terug. Dus jouw heftruck Sjonnie, en die Tesla manager.
Inkomensongelijkheid hebben we altijd al gehad, maar qua subsidies voor de onderklasse doen we het hier lang niet slecht. Als iedereen gewoon een gelijke stap terug doet, krijgt de onderklasse dankzij subsidies de kleinste klappen. Zo hoort het ook te gaan naar mijn idee.

Bovenaan mag er prima wat forser belast worden, maar wat er hier dan snel gebeurt is dat de kleine ondernemers en het MKB onevenredig hard worden geraakt en de echte grote jongens weer om alle regeltjes heen fietsen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 apr 2023, 17:10

Ook goed verhaal Tom....
Sabberjoch schreef: 19 apr 2023, 17:03 Martijn verwoorde het naar mijn idee goed, iedereen een stapje terug. Dus jouw heftruck Sjonnie, en die Tesla manager.
Inkomensongelijkheid hebben we altijd al gehad, maar qua subsidies voor de onderklasse doen we het hier lang niet slecht. Als iedereen gewoon een gelijke stap terug doet, krijgt de onderklasse dankzij subsidies de kleinste klappen. Zo hoort het ook te gaan naar mijn idee.

Bovenaan mag er prima wat forser belast worden, maar wat er hier dan snel gebeurt is dat de kleine ondernemers en het MKB onevenredig hard worden geraakt en de echte grote jongens weer om alle regeltjes heen fietsen.
Ja ook wel weer mee eens, maar stapjes terug door toedoen van factoren waar 'ik' totaal geen controle over heb ben ik wel klaar mee, zie jouw laatste alinea....

JP

Bericht door JP » 19 apr 2023, 17:30

Ik wil wel een stapje terug doen, maar doen moeten de kosten ook omlaag. De prijzen aan de pomp, de supermarkten mogen weer met elkaar 'oorlogje' spelen, en de zorgverzekering weer terug naar het ziekenfonds.

Elise

Bericht door Elise » 19 apr 2023, 20:04

Ik denk dat door alle privatisering de overheid de grip kwijtgeraakt is waardoor er maar iets hoeft te gebeuren en de hele boel loopt in de soep. Mooi voorbeeld is met de energieprijzen en de lapmiddelen waarmee de overheid die problemen probeert op te lossen.
Enig goede oplossing is veel meer 1e levensbehoeftes terug naar de overheid en een heel nieuw belastingsysteem waarbij werken moet lonen. Er is niks mis met inkomensongelijkheid, meer werken om het beter te hebben moet gewoon lonend zijn en we moeten af van al die misbruik in de hand werkende toeslagen.
En als je loopt te klagen dat je niet op vakantie kunt, maar wel het hele gezin de nieuwste iPhone heeft incluis een onbeperkt abbo en in huis een Ziggo alles in 1 giga pakket voorzien van een stuk of 4 streaming diensten dan is het wellicht slim om eerst eens bij jezelf te rade te gaan en de stofkam eens door je uitgaven te halen. :coffee:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 apr 2023, 20:20

^ Dat dus.

De overheid kan op cruciale dossiers niet de regie voeren, want uit handen gegeven aan de markt.

Energiemarkt
Zorgmarkt
Woningmarkt
Financiële markt

Het vliegtuig staat op de AP, en er zit niemand in de cockpit.

JP

Bericht door JP » 19 apr 2023, 20:32

Allemaal mee eens.

NL gaat naar de haaien letterlijk omdat we een zinkend schip zijn en de beleidsmakers, die zorgen wel voor hun eigen reddingsboei.

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 19 apr 2023, 21:52

Tom schreef: 19 apr 2023, 15:13 Ben ik het niet zo mee eens. Er heest al een langer zo'n 'ik wel, jij niet' richting de onderklasse. Natuurlijk horen verschillen erbij, maar er is een steeds groter wordende groep die moeite heeft om boodschappen te betalen. Als je een simpele baan hebt dan moet je het hele jaar door hard en vaak fysiek werk doen en gaan anderen zeggen dat vakantie vooral een luxe is. Dat zijn vaak de banen waar je als werknemer weinig te zeggen hebt en managers de hele dag bezig zijn om alles 'efficiënter' te maken. Laat je een keer een steek vallen dan vlieg je eruit want fouten tolereren we hier niet. En in de media worden ze weggezet als domme PVV-stemmers.
En aan de andere kant heb je managers met een goed salaris die hun zaakjes zo zien te organiseren dat ze er zelf beter van worden, als ze fouten maken zijn ze slim genoeg om buiten schot te blijven ("dan moeten we er met z'n allen lering uit trekken" in plaats van dat het consequenties heeft). En die lui stemmen dan D66 om zich goed te voelen en roepen dat we al zoveel welvaart hebben, dat 'we' best met minder genoegen kunnen nemen want kijk onze voorouders toch eens in het aardappelveld staan. Terwijl ze zelf 3 keer per jaar op vakantie gaan en beide kids de nieuwste iPad aan de rugleuning van de Tesla hebben hangen.
Ik chargeer natuurlijk... maar van mij mag die magazijnmedewerker die om 6u begint op de heftruck gewoon met z'n Anita naar Turkije op vakantie. Ik ga namelijk niet m'n wekker zo vroeg zetten om op de heftruck te gaan zitten en naar een stel goedbetaalde stropdassen luisteren die je commanderen en nog meer regeltjes toevoegen :)

:beer:

Hier kan ik 100% in mee. Wat mij betreft wel een natuurlijk gevolg van verdeling van IQ en werkvermogen in een samenleving, alleen voor de ‘onderklasse’ vaak een zure appel. Geen of weinig autonomie en het moeten doen met orders.

Praktijkvoorbeelden uit mijn eigen omgeving waren dicteren hoe het vooral wél moest en slechte arbeidsomstandigheden bagatelliseren maar inderdaad wel netto €4500 toucheren van achter een bureau met blazer en hakken aan.

Insert: ex user Emi: mensen met een iq boven 110 stemmen d66

Sabberjoch

Bericht door Sabberjoch » 20 apr 2023, 08:21

Crookie schreef: 19 apr 2023, 21:52 Praktijkvoorbeelden uit mijn eigen omgeving waren dicteren hoe het vooral wél moest en slechte arbeidsomstandigheden bagatelliseren maar inderdaad wel netto €4500 toucheren van achter een bureau met blazer en hakken aan.
Moet ik toch maar eens beginnen met het dragen van hakken :bag:

Crookie

Bericht door Crookie » 20 apr 2023, 09:11

Sabberjoch schreef: 20 apr 2023, 08:21
Crookie schreef: 19 apr 2023, 21:52 Praktijkvoorbeelden uit mijn eigen omgeving waren dicteren hoe het vooral wél moest en slechte arbeidsomstandigheden bagatelliseren maar inderdaad wel netto €4500 toucheren van achter een bureau met blazer en hakken aan.
Persoon in kwestie was uiteraard een vrouw :tooth:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 20 apr 2023, 10:01

Crookie schreef: 20 apr 2023, 09:11
Ohjajoh? Heb je d'r/'m even proefondervindelijk by the pussy gegrabbed om zeker te zijn?:)

:coffee:

Elise

Bericht door Elise » 20 apr 2023, 10:03

:mrgreen:

JP

Bericht door JP » 20 apr 2023, 10:05

Dat dragen van hakken meteen geassocieerd wordt met vrouwen is ook zo pré-2020....weet iemand soms Louboutins met stalen neuzen te vinden ?........ :coffee:

Elise

Bericht door Elise » 20 apr 2023, 10:07

Goed stuk.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 20 apr 2023, 11:29

+1

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 20 apr 2023, 18:43

+2

Crookie

Bericht door Crookie » 20 apr 2023, 22:41

Robin schreef: 20 apr 2023, 10:01
Crookie schreef: 20 apr 2023, 09:11

Ohjajoh? Heb je d'r/'m even proefondervindelijk by the pussy gegrabbed om zeker te zijn?:)

:coffee:
Afbeelding

JP

Bericht door JP » 20 apr 2023, 23:40

Aardappelen 'moeten' voor oktober geoogst worden vanwege stikstof, boeren boos

Boeren zijn boos over een besluit van het kabinet over aardappelen. Aardappelen op zand- en lössgrond moeten voor 1 oktober geoogst worden en vervangen door een zogeheten vang-gewas dat veel stikstof opneemt. Laten boeren de aardappelen langer in de grond, dan mogen ze het jaar erna minder stikstof gebruiken.
https://nos.nl/artikel/2472154-aardappe ... oeren-boos

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 20 apr 2023, 23:46

Je kunt beter crimineel zijn dan boer.

350 Z

Bericht door 350 Z » 21 apr 2023, 09:57

Dus een ambtenaar heeft nu dus ook verstand van aardappels…….

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 21 apr 2023, 12:47

Er zijn ambtenaren met verstand van de agrarische sector ja. Hoe zouden anders al die beslissingen gemaakt worden? De minister heeft daar veel minder verstand van.

Sabberjoch

Bericht door Sabberjoch » 21 apr 2023, 13:24

350 Z schreef: 21 apr 2023, 09:57 Dus een ambtenaar heeft nu dus ook het verstand van een aardappel
nu klopt ie :stom:

Plaats reactie