Martijn's Renault Mégane RS

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
TLRS
Berichten: 2915
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Martijn's Renault Mégane RS

Bericht door TLRS » 28 mar 2023, 20:11

Philipoo schreef: 28 mar 2023, 13:19 Hoeveel mensen maken nou écht fun ritjes? Meeste van de km's zijn toch woon-werk en ja die zijn gevuld..
Elke zelfrespecterende DF'er, toch? Hoewel ik het met je eens bent dat die specifieke subcultuur van autoliefhebberij hier soms goed verscholen lijkt te zijn :lol:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26696
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Martijn's Renault Mégane RS

Bericht door Martijn_bmw » 28 mar 2023, 20:32

Philipoo schreef: 28 mar 2023, 13:19
Martijn M schreef: 28 mar 2023, 12:02
Dimitri schreef: 28 mar 2023, 09:58

Vaak is een daily een noodzakelijk bezit, snap wel dat mensen dan een leuke auto kiezen zoals een Megane RS.
Op het moment dat je een leaseauto krijgt is dat noodzakelijk bezit ingevuld. Dan hoeft het misschien niet meer perse leuk te zijn. Het is iig vaak wel een stuk voordeliger om een leaseauto te hebben, en daarnaast maak je weer even 10k+ vrij met de verkoop van de fun-auto.
Kun je een motor kopen bijv. Of een nieuw bankstel.
Ja je noodzakelijk bezit voor woon-werk verkeer is gevuld. Waarom moet de fun auto dan weg?
Als je die lease frikandel puur zakelijk rijdt, rij je minder met je fun auto (want geen woon-werk), dus minder onderhoud en afschrijving en minder snel KM er op... De ritjes die je de fun auto pakt zijn meteen leuk omdat je de rest van de week in een lease frikandel rijdt?

Maargoed, ik zal wel gek zijn en iedereen die een fun auto weg doet omdat ie gratis in een frikandel kan rijden zal wel slim zijn :tooth:
Hoeveel mensen maken nou écht fun ritjes? Meeste van de km's zijn toch woon-werk en ja die zijn gevuld..
Sterker nog voor mij waren juist die woon-werk en zakelijke ritjes de meeste fun kilometers want dan zit je alleen en kan je hard optrekken, remmen, bochten nemen en een laf driftje leggen zonder dat de kinderen ziek worden of je vriendin zit te gillen :tong:
Privé 9 vd 10 niet alleen op pad en dan moet je je inhouden qua rijgedrag en komt de fun gebruiksauto niet tot zijn recht.

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4099
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Martijn's Renault Mégane RS

Bericht door Philipoo » 29 mar 2023, 08:46

Eeuwe schreef: 28 mar 2023, 19:03
Baboulah schreef: 28 mar 2023, 11:39 Als je de hulpmiddelen krijgt wel ja, de werkgever waar ik voor werkte vond dat ik het maar in een excell spreadsheet zelf kon bijhouden...
Heb je er eentje gehad waar je het een fiscaal jaar volgehouden hebt dan?
:lol:
TLRS schreef: 28 mar 2023, 20:11
Philipoo schreef: 28 mar 2023, 13:19 Hoeveel mensen maken nou écht fun ritjes? Meeste van de km's zijn toch woon-werk en ja die zijn gevuld..
Elke zelfrespecterende DF'er, toch? Hoewel ik het met je eens bent dat die specifieke subcultuur van autoliefhebberij hier soms goed verscholen lijkt te zijn :lol:
Ja, eens, maar we zijn maar een klein groepje hé
Martijn_bmw schreef: 28 mar 2023, 20:32
Philipoo schreef: 28 mar 2023, 13:19
Martijn M schreef: 28 mar 2023, 12:02 Ja je noodzakelijk bezit voor woon-werk verkeer is gevuld. Waarom moet de fun auto dan weg?
Als je die lease frikandel puur zakelijk rijdt, rij je minder met je fun auto (want geen woon-werk), dus minder onderhoud en afschrijving en minder snel KM er op... De ritjes die je de fun auto pakt zijn meteen leuk omdat je de rest van de week in een lease frikandel rijdt?

Maargoed, ik zal wel gek zijn en iedereen die een fun auto weg doet omdat ie gratis in een frikandel kan rijden zal wel slim zijn :tooth:
Hoeveel mensen maken nou écht fun ritjes? Meeste van de km's zijn toch woon-werk en ja die zijn gevuld..
Sterker nog voor mij waren juist die woon-werk en zakelijke ritjes de meeste fun kilometers want dan zit je alleen en kan je hard optrekken, remmen, bochten nemen en een laf driftje leggen zonder dat de kinderen ziek worden of je vriendin zit te gillen :tong:
Privé 9 vd 10 niet alleen op pad en dan moet je je inhouden qua rijgedrag en komt de fun gebruiksauto niet tot zijn recht.
Dus een daily fun-auto en een saaie familiecontainer. Roy, kom er maar in!

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4529
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Martijn's Renault Mégane RS

Bericht door Eeuwe » 29 mar 2023, 09:01

Philipoo schreef: 29 mar 2023, 08:46 Dus een daily fun-auto en een saaie familiecontainer. Roy, kom er maar in!
Vind zo'n Atom niet echt een schoolvoorbeeld van een familie-auto anders :lol:

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4099
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Martijn's Renault Mégane RS

Bericht door Philipoo » 29 mar 2023, 09:02

Eeuwe schreef: 29 mar 2023, 09:01
Philipoo schreef: 29 mar 2023, 08:46 Dus een daily fun-auto en een saaie familiecontainer. Roy, kom er maar in!
Vind zo'n Atom niet echt een schoolvoorbeeld van een familie-auto anders :lol:
Nouja, beetje proppen en afzien, maar dan heeft die nog een dacia voor de fun kilometers toch!

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26696
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Martijn's Renault Mégane RS

Bericht door Martijn_bmw » 29 mar 2023, 09:03

Philipoo schreef: 29 mar 2023, 09:02
Eeuwe schreef: 29 mar 2023, 09:01
Philipoo schreef: 29 mar 2023, 08:46 Dus een daily fun-auto en een saaie familiecontainer. Roy, kom er maar in!
Vind zo'n Atom niet echt een schoolvoorbeeld van een familie-auto anders :lol:
Nouja, beetje proppen en afzien, maar dan heeft die nog een dacia voor de fun kilometers toch!
:lol: :lol:

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4529
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Martijn's Renault Mégane RS

Bericht door Eeuwe » 29 mar 2023, 09:09

Exact! :df: :hungry:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JdvPolo, Majestic-12 [Bot] en 58 gasten