Rick's E46 330ci (verkocht) & Golf Mk1 + Megane RS Tracktool

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Marc Sierra

Re: Rick's E46 330ci (verkocht) & Golf Mk1 + Megane RS Tracktool

Bericht door Marc Sierra » 27 jan 2023, 13:37

Blijft een super mooie auto vind ik!

R.Wiggel
Auto: Golf MK1, Megane 3RS

Bericht door R.Wiggel » 17 mar 2023, 15:58

Woensdag de eerste Trackday van dit jaar gehad op Zolder.

Echt heerlijk om de Megane weer de sporen te kunnen geven.
Het had dinsdag nacht nog wat geregend dus 's ochtends was het wat nat op de baan maar dat droogde snel op toen het zonnetje om de hoek kwam kijken.
Verder een fantastisch mooie dag gehad. Droog asfalt, zonnetje erbij en een mooie hoeveelheid auto's op het circuit.
Op wat rode vlaggen na door C1's die in de vangrail / op hun dak in de grindbak lagen ongestoord rondjes kunnen maken en het tempo zat er lekker in.
Remmen krijgen het wel zwaar te verduren, en worden na wat snelle ronden echt te warm.
Het is wel algemeen bekend dat Zolder killing is voor de remmen dus ik wacht even af hoe het op Zandvoort en op de Ring gaat, anders kijken of remkoeling een verschil gaat maken.

Afbeelding

Martijn M

Bericht door Martijn M » 20 mar 2023, 14:20

Remkoeling is sowieso geen gek idee bij een circuit auto. Je schijven en blokken gaan langer mee als ze niet elke keer heet heet worden!

R.Wiggel
Auto: Golf MK1, Megane 3RS

Bericht door R.Wiggel » 20 mar 2023, 16:53

(een deel van) het probleem is al achterhaald, tijdens het wassen viel me op dat de remblokken achter verkleurd zijn, en er pad transfer zichtbaar was op de schijven, das gek want de remmen voor zouden in theorie warmer moeten worden dan achter.
Maar… ik rij in sport mode en dan grijpt ASR nog in om de auto stabiel te houden, ik was in de veronderstelling dat alleen het ESP dan nog in grijpt bij (te veel) wielspin en ASR dan uitgeschakeld is. Daarmee is ook te verklaren waarom de remmen achter dus bloedheet worden omdat hij telkens ingrijpt en achter bij remt.

Volgende keer gaat het hij dus mooi in Sport mode / ESP off en ik verwacht dat het dan stukken beter gaat.

Plaats reactie