Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5272
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Kasteel » 13 mar 2023, 10:53

Robin schreef: 03 dec 2022, 07:38 Gisteravond even naar Violent Night geweest. Weinig over gehoord, geen sterrencast. Maar topfilms dat duur nog een weekje of wat. Dus deze maar proberen. Wist wel dat de productie in handen lag van de Deathpool II, Fast & Furious etc. producenten.

Vele ouderen onder ons kennen de klassieker Home Alone. Mix dat met een hele hoop (prachtig gemaakt, echt top sfx!!!!!) bloedvergieten waarbij Tarrantino ongeveer Sesamstraat is en je hebt Violent Night. Veel moeten grinniken :lol:

Dit zou een flop kunnen worden, maar voor mdv en mij is het al een cultfilm, ik vond 'm prima. Ram /schietwerk (echt realistisch), idiote conversaties. Een 9.

Disclaimer, niet voor tere zieltjes en kinderen en mensen die niet van bloed en ledematen etc rondslingerend houden:)
Ik vond m briljant :D

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7951
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door MParallel » 13 mar 2023, 18:30

Vorige week zondag naar Avatar WoW geweest (3D, Dolby Cinema). Nou de titel zegt het al WOW. Dit zal vast het meest technisch hoogstaande wat op dit moment mogelijk is. Tot een volgende dat weer verbreekt, maar om de visuals alleen, moet je dit met je eigen ogen gezien hebben, en op een goed scherm.

Verhaal zal geen Oscar winnen, want daar is niks origineels aan. Hij duurt ruim 3 uur, en waar ik zat, zonder pauze, maar die tijd vloog voorbij.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 14 mar 2023, 06:53

Ik vond Avatar WoW inderdaad fraai om te zien, maar het duurde mij te lang al: die schoonheid paste ook wel in een (half) uurtje korter, verhaal was zo-zo. MdV viel in slaap het laaste half uur, moest ik ook nog uitleggen wat er gebeurd was :P

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door WJ » 14 mar 2023, 11:15

3 uur en dan niet eens een plaspauze tussendoor, madness!

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 18 apr 2023, 06:19

AIR
Dochterlief als Nike en dat soort schoeisel liefhebster wilde er al naartoe.

Ik had 'geen idee', las een positieve recensie. Matt Damon altijd goed dacht ik, Ben Affleck(krijg ik MdV ook warm, want JLo fan) en Viola Davis(topper)

Ik had toch geen hoge verwachtingen , langdradig 'docu' verhaal, want 'waar gebeurd verhaal'...dacht ik.

Je komt in 1984 terecht en dan niet op de George Orwell manier:)

Het genre is moeilijk in een hokje te stoppen. Ik geef 'm eenvoudigweg een 9.

Gaan. Echt top.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 20 mei 2023, 10:27

Gisteravond naar Fast X, Fast 'n Furious 10 dus(?) geweest in 3D. In een kleinere zaal en een man of 15.

Nou...buiten het 'family en faith' geneuzel, en het magere verhaaltje vlieg je in seconden de wereld over van de ene ontploffing naar de andere, dit is zoveel bijna onbevattelijke actie, het gaat te snel allemaal. Wel mooi gemaakt, maar vaak ook wel 'fake' er bovenop liggend en er klopt zoveel gewoon niet. Maarja vermakelijk zeer zeker. Klein rolletje voor een Alfa GTAM?(1970 ofzo) en voor een 997GT3(?)
Beste rollen, Jason Mamoa, die acteert écht geinig, wat een sarcast, en natuurlijk Charlize. Onze Charlize. Baaie mooi!

Het is misschien wel een nog grotere franchise dan Marvel en 007(?), en je vraagt je af wat Charlize in die film doet, maarja het zij zo:)

En er komt natuurlijk een vervolg en die wil ik ook gaan kijken!:)

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 12 jun 2023, 07:36

Omdat het zo warm was gisteravond naar de bios met aircon geweest, familie-uitje, nichtje van 7 wilde naar The Little Mermaid. De film waar al weken ophef over is omdat de rood-haar-blauwe-ogen figuur in de originele tekenfilm vervangen is door een iets getintere Afro achtige jongedame met ook een soort 'rood' haar.
Ik snap de ophef niet. Die meid kan zingen! En ziet er leuk uit.

Die film in 3D voor een persoon die niks wist van Little Mermaid(ik ben 53 en een male chauvinist mysogynic bigot wordt gezegd), in één woord:
INDRUKWEKKEND.


Gaan(!) of kijken. 8.5

En ik wil naar Sardinië waar de film grotendeels is opgenomen. Wow.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 05 jul 2023, 21:15

.
Laatst gewijzigd door Robin op 05 jul 2023, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 05 jul 2023, 21:45

Ik wilde begin deze week al naar de nieuwe Indiana Jones film. Jeugdsentiment. Geen tijd etc.
Toevallig Harrison Ford even gewiki-d. Die nu bijna 81 is. En -wist ik niet- ook meespeelde in Apocalypse Now(1979 2 Oscars)

Dé Vietnam oorlogsfilm wordt weleens gezegd. En nooit volledig gekeken alleen stukjes, dingen over gelezen.

Ja Full Metal Jacket(1986 dacht ik toch, dat liedje Drill Instructor kende ik uit m'n kop) , de serie Tour of Duty, en voor mij dan dé oorlogsfilm: Saving Private Ryan(1999) die weer net wel/niet in de schaduw staat van de nieuwe Im Westen Nichts Neues(2022) die briljant is....

Nou op Primevideo is de Final Cut van 3 uur lang Apocalypse Now mét trivia waar ik géén tijd in ga steken. Goedbedoelde interessante info waar je niks aan hebt:)

Ben nu een half uur verder. Die 70s vibe. :headbang:

Uitmuntend. Sony bandrecorders met Scotch tapes, mooie klokjes qua kast waaronder Captain Willard's (gespeeld door de vader van Charlie Sheen) zeer dikke Seiko. (Ik heb hier een surrogaat versie SRP777J1 )
Ook bijzonder: Het begint met iets van The Doors, CCR zal wel spoedig volgen, maar toch wat psychedelische instrumentale muziek wat imho niet thuishoort in die oorlog, maar wel het jaar 1979 laat zien... Mooi stukje vakwerk nu al. En er is nog geen bom gevallen...

Oh ja eervolle vermelding : Samuel L Ja...Laurence Fishburne, Dennis Hopper, en Marlon Brando(die laatste nooit van gehoord :P )

En
Oh ja 2: die Walküre van Wagner. Mooi. Maarja je mag geen Wagner fan zijn he:-)

Online
Kadett
Berichten: 4589
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Kadett » 06 jul 2023, 02:32

Full Metal Jacket kwam een jaar later uit. Platoon met Charlie Sheen kwam in '86 uit.

Nooit geweten dat Harrison Ford in de Apocalypse Now speelde. Zo leer je nog eens wat :)

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 06 jul 2023, 06:13

Kadett schreef: 06 jul 2023, 02:32 Full Metal Jacket kwam een jaar later uit. Platoon met Charlie Sheen kwam in '86 uit.

Nooit geweten dat Harrison Ford in de Apocalypse Now speelde. Zo leer je nog eens wat :)
Platoon had je ook nog inderdaad. 1987 Goodmorning Vietnam..
En vóór Apocalypse Now, The Deer Hunter.

Koffie met 'n scheutje napalm? :P

Edit, Born on the Forth of July. uit 1989. Heb ik in Bogotá in '90 de bios gezien, bomvol. We zaten hutjemutje in 't gangpad, m'n scharreltje en ik. Spaanse ondertiteling. En dat sprak ik toen(nog) niet. Gelukkig dat Nederlanders ook Engels verstaan en spreken. Goeie film ook!

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 14 jul 2023, 08:17


Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 22 jul 2023, 07:07

Oppenheimer.

Tent nokvol.

Erg lange zit, hij duurt 3 uur, edoch bleef het voor mij interessant.
MdV met Nederlands als 'tweede taal' had moeite met de pittig diepgaande ondertitels en wat moeilijke woorden betekenen die ze nooit had gehoord/gelezen . Dit is geen kinderfilmpje:)

Over Nederlands gesprokken, ik wist dat Oppenheimer in Leiden had les gegeven/gestudeerd in de 20s en hij ratelde in de film een paar zinnen Nederlands, maar wel heel onverstaanbaar LOL.
Spoiler alert over zijn 'Nederlands' of was 't Duits(zo klonk het meer)
https://www.filmtotaal.nl/nieuws/104579

Nu zit ik verschillende historische figuren te googlen waaronder Szilard, Teller, Nils Bohr en Lewis Strauss etc en 'of het klopt'. Ik ben echt gek:)

Een 8.

SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door SlowCo » 22 jul 2023, 12:31

Robin schreef: 22 jul 2023, 07:07 Oppenheimer.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 26 jul 2023, 07:10

Ken ik inderdaad SlowCo. *thumbs up*

De laatste Mission Impossible: Zeer indrukwekkende scenes 3 uren toch zó om. Ik dacht dat de Italiaanse Polizia geen BMW Dreier reed:)
Hayley Atwell ken ik uit Black Mirror en andere producties , maar da's wel een toppertje, elegante verschijning!
Vanessa Kirby heeft een ietwat afgrijselijke blik die dus minder afgrijselijk is; voor een blonde dame , mwoah, geen Margot Robbie, maar toch!

Een 9 en wordt vervolgd.....

Dan dit. In 2024 krijgen we wéér een Snow White, dit keer met Gal Gadot als Evil Queen.

Afbeelding

Ja die linker is dus Snow White en geef mij die rechter anytime....

Koffie!

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7951
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door MParallel » 26 jul 2023, 11:07

Snow Black?

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door smiley » 26 jul 2023, 18:25

Het verhaal gaat compleet op de schop begreep ik, want ook een slapende schone wakker kussen zonder consentie was al een dingetje.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7951
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door MParallel » 27 jul 2023, 00:18

Kom net van Opperheimer.

Mja, historisch mooi verhaal, maar wel drie uur lang conversatie, met een paar (goede) minuten atoombom actie.

Geen must-see in mijn ogen. Lekker keer op een streamingdienst kijken.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 27 jul 2023, 09:50

smiley schreef: 26 jul 2023, 18:25 Het verhaal gaat compleet op de schop begreep ik, want ook een slapende schone wakker kussen zonder consentie was al een dingetje.
Ha dat zal nu wel ja:)

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Tom » 28 jul 2023, 11:35

Deze week Mission Impossible gezien. Vermakelijk, wat je ervan verwacht zit erin. Wat actie, achtervolgingen etc.

Gister naar Oppenheimer geweest. Film is interessant (had er geen weet van dat dit zo 'speelde') en zit goed in elkaar qua ontwikkeling personage vooral. De 8,7 op imdb... mwaoh, dat geef ik het ook niet. Een 8 wel.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 28 jul 2023, 11:41

Tom schreef: 28 jul 2023, 11:35 Deze week Mission Impossible gezien. Vermakelijk, wat je ervan verwacht zit erin. Wat actie, achtervolgingen etc.

Gister naar Oppenheimer geweest. Film is interessant (had er geen weet van dat dit zo 'speelde') en zit goed in elkaar qua ontwikkeling personage vooral. De 8,7 op imdb... mwaoh, dat geef ik het ook niet. Een 8 wel.
Robin schreef: 22 jul 2023, 07:07

Een 8.

:thumbup:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Downforce Hans » 28 jul 2023, 14:20

Wanneer je de Docu over Oppenheimer gezien hebt dan denk ik dat de film een beetje teveel van het goede is. De trailer van "Sisu" gezien. ziet er goed uit, alleen nog even wachten tot hij te zien is...






de trailer van Sisu

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 09 aug 2023, 21:04

Zondagmiddag naar die nieuwe Indiana Jones geweest. Gaaf filmwerk, geinig bedacht, maar niet te diepgaand scenario. Maar toch....Eigenlijk vond ik 'm leuker dan Mission Impossible.

8.5 door het jeugdsentiment en Nazis enzo:)

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7165
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Erik K. » 14 aug 2023, 10:40

Robin schreef: 09 aug 2023, 21:04 Zondagmiddag naar die nieuwe Indiana Jones geweest. Gaaf filmwerk, geinig bedacht, maar niet te diepgaand scenario. Maar toch....Eigenlijk vond ik 'm leuker dan Mission Impossible.

8.5 door het jeugdsentiment en Nazis enzo:)
Moet ik ook nog zien, speelt die grote Nederlander in die Harrison Ford bijna knock-out sloeg tijdens de opnames :gek:

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 15 aug 2023, 12:08

Erik K. schreef: 14 aug 2023, 10:40
Robin schreef: 09 aug 2023, 21:04 Zondagmiddag naar die nieuwe Indiana Jones geweest. Gaaf filmwerk, geinig bedacht, maar niet te diepgaand scenario. Maar toch....Eigenlijk vond ik 'm leuker dan Mission Impossible.

8.5 door het jeugdsentiment en Nazis enzo:)
Moet ik ook nog zien, speelt die grote Nederlander in die Harrison Ford bijna knock-out sloeg tijdens de opnames :gek:

Ja klopt, die heeft een niet onbelangrijke bijrol. Veel te zien, niet zomaar een figurant!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Baboulah, Bokkepoot, Darudevampire, Dimitri, frankie, Google [Bot], Majestic-12 [Bot], Rogerb, RS-Ron en 168 gasten