Enigma's Volvo V50 2.5 T5

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
EnigmaEll
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 dec 2012, 19:26
Auto: Volvo V50 2.5 T5 TUNED
Locatie: Gouda

Re: Enigma's Volvo V50 2.5 T5

Bericht door EnigmaEll » 06 apr 2020, 12:52

Tnx gents!
Die gordel-delen ben ik nog over in dubio. Dat is wellicht wel mooier voor het geheel. Of ik moet die exacte grijs bemachtigen van het leer en dash. Mijn A-stijlen heb ik ook antraciet gemaakt. Maar die kleur matcht niet lekker. Dus daar ook nog wat op verzinnen.
Aan de andere kant, dan wordt die stijl, halverwege weer Quartz kleur. Dat is ook maf. En dan moet je hem naar beneden doortrekken..
D-stijl kappen zijn overigens wel mat zwart gespoten.
Dat deel bij de spiegel, daar heb ik het middengedeelte al zwart van gespoten. Ik vond het (vooraf) een leuk detail, om de middentunnenkleur (er recht onder) er weer even in terug te laten komen. Maar het is nu wel een wat eenzaam gevalletje. Dus dat wordt wellicht nog spuiten ook.

Gebruikersavatar
EnigmaEll
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 dec 2012, 19:26
Auto: Volvo V50 2.5 T5 TUNED
Locatie: Gouda

Re: Enigma's Volvo V50 2.5 T5

Bericht door EnigmaEll » 15 apr 2020, 20:29

Weer wat aanpassingen/ updates gedaan.
E.e.a. gespoten.

Wat heb ik gespoten:
- De achterruitenwisser
- Het sproeikopje achter
- De binnenkant van de mistlichten (nog niet zeker of ik deze plaats daar er net een verse set op zit)
- De glaasjes van de mistlichten (enkel 2K blank)
Dit laatste vond ik wat spannend. Want blanke lak op glas?
Maar bizar, wat een verbluffend resultaat. Het glas zat echt vol met steenslag en was helemaal dof. Nu zo goed als nieuw. En met 2K hoef je niet bang te zijn dat het er gelijk weer vanaf vliegt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En al eerder aangekondigd.
In de pre-facelift V50 zitten standaard bekerhouders. Leuk natuurlijk. Maar ik vind de variant van de C70 veel mooier. Bekerhouders, maar je kan ze ook wegschuiven met een rolluikje. Staat frisser en komt wat meer naar het facelift interieur toe.
Eerst wilde ik de middentunnel (want daar zit het verschil) ombouwen naar facelift. Maar dit is een bijzonder lastige ombouw (tot zagen en vijlen aan toe). En ik kan een paar knoppen dan niet kwijt. Oftewel, dat idee laten varen. En dit is the next best thing.

Zo was het:
Afbeelding

En nu zo:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6141
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Enigma's Volvo V50 2.5 T5

Bericht door EvdP » 15 apr 2020, 21:24

Netjes gedaan!

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Enigma's Volvo V50 2.5 T5

Bericht door Ferdi » 16 apr 2020, 06:07

Netjes weer!
Ik weet nog dat ik mij aardig kon storen aan die open bekerhouders en mooi om te zien hoeveel verschil dat luikje dan maakt :)

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Enigma's Volvo V50 2.5 T5

Bericht door JeroenT » 16 apr 2020, 13:50

Mooi topic om te volgen!

Het interieur pas alleen niet echt bij de rest van de auto.
Een setje nieuw type S60/V60 R-design stoeltjes zouden het een heel stuk knapper maken.

Gebruikersavatar
EnigmaEll
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 dec 2012, 19:26
Auto: Volvo V50 2.5 T5 TUNED
Locatie: Gouda

Re: Enigma's Volvo V50 2.5 T5

Bericht door EnigmaEll » 16 apr 2020, 14:08

Tnx all.

M.b.t. interieur: Naar mijn weten past dat niet zo één op één. Het interieur van een S60/ V60 is natuurlijk compleet anders. En zelf vind ik het interieur best goed passen eigenlijk. Sober, en lekker aangekleed met leer, sportstuur, heicopook, sportpedalen, nordic oak trims e.d. Zeker i.c.m. de donkere hemel ben ik erg tevreden. Er is geen V50 uit 2005 met dit interieur. Heb er lekker mijn eigen ding van gemaakt. Enige dat ik nog zou willen zijn de facelift blowerroosters. Dan ben ik met optisch updaten aan het interieur wel klaar. Wil nog wel een GROM module plaatsen.

Gebruikersavatar
EnigmaEll
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 dec 2012, 19:26
Auto: Volvo V50 2.5 T5 TUNED
Locatie: Gouda

Re: Enigma's Volvo V50 2.5 T5

Bericht door EnigmaEll » 25 mei 2020, 09:15

Laatste update aan het interieur (denk ik, want zou niet weten wat nog meer kan)..
De facelift ventilatieroostertjes. Veel subtieler dan pre-facelift. Dit aangezien het stelmechanise in de unit zelf zit, in plaats van bakjes (zoals ook op de 40-serie). En natuurlijk weer het extra aluminium detail.
Ze zijn een tintje donkerder, terwijl ik uitdrukkelijk om grijze/ antraciet had gevraagd. Maar verdomd, het staat eigenlijk best wel heel gaaf!
Nog een nadeel, de verkoper heeft ze voor verkoop vol WD40 geblaft, geen idee waarom. Dus heb al even lopen soppen en ontvetten. Maar het riekt nog wel ietwat. Dus nog een klein mailtje terug aan RIMA maar aan wagen. Dat ben ik niet van hen gewend.
Desalniettemin, gaaf. Ik ben weer even blij.

Het verschil. Links nieuw, rechts oud:
Afbeelding

En wat overzichtplaatjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En omdat ik hier volgens mij nog geen jofele plaatjes van had gemaakt (na een regenbui met alweer wat troep helaas, maar voor het idee: de piano black gespoten achterruitenwisser en sproeikopje van de achterruit. Het zijn de kleine dingetjes, toch? :-D
Afbeelding

Afbeelding


En ja, dit blijft toch wel echt een donders fijn kontje, poahh :$ :$ (H)
Afbeelding


Oh en laatst was het ook nog tijd voor een feestje:
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb even vrolijk toeterend door de stad gereden op het moment dat het gebeurde. Waarbij ik veel verbaasde en verontwaardigde blikken toegeworpen kreeg. MAAR, dat mocht de pret niet drukken.


En om het af te leren, lekker pittig smoeltje :ken ik jou:
Afbeelding

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Enigma's Volvo V50 2.5 T5

Bericht door ///Joost » 25 mei 2020, 09:24

Inderdaad zijn het vaak de details die het hem doen. Mooie upgrades weer. Misschien kun je het stuur nog een keer aanpakken. Dat glimt best wel, of is dat de lichtinval?

Gebruikersavatar
EnigmaEll
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 dec 2012, 19:26
Auto: Volvo V50 2.5 T5 TUNED
Locatie: Gouda

Re: Enigma's Volvo V50 2.5 T5

Bericht door EnigmaEll » 25 mei 2020, 09:46

///Joost schreef: 25 mei 2020, 09:24 Inderdaad zijn het vaak de details die het hem doen. Mooie upgrades weer. Misschien kun je het stuur nog een keer aanpakken. Dat glimt best wel, of is dat de lichtinval?
Tnx!
Klopt, hij glimt wat op het moment. Maar dat is een kwestie van goed cleanen, en verzegeling van colourlock er weer opnieuw op. Ik heb het stuur vorig jaar opnieuw geverfd, en daarna was het prachtig mat. Dus dat zit wel goed. Vette handjes denk ik hahaha

Gebruikersavatar
EnigmaEll
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 dec 2012, 19:26
Auto: Volvo V50 2.5 T5 TUNED
Locatie: Gouda

Re: Enigma's Volvo V50 2.5 T5

Bericht door EnigmaEll » 19 aug 2020, 16:04

Weer even wat 'bijpraten' :blink:

De afgelopen tijd zijn er weer wat kleine dingetjes gedaan aan de auto.
En op het moment wordt 'ie nog mooier. Want de heico-lip wordt as we speak volledig aangepakt, en herspoten.

Goed dan, de updates :-)

Airco opnieuw laten vullen. Nu weer gelijkmatig zeer prettig koel in de auto, zeker de afgelopen weken was dat echt heerlijk
Afbeelding

Je ziet hier overigens hoe scheef de heico-lip er al op zit. Kit heeft losgelaten. Dit heb ik met m'n monteur voor de afgelopen weken opgelost om hem volledig los te halen. Alle kit te verwijderen, en via een aantal bout/moer (RVS) verbindingen goed vast gezet.
Afbeelding

Afbeelding

Dat zit al een stuk beter:
Afbeelding

Uitlaatrubbers zijn ook vervangen. Met goed het vermogen aanspreken had ik nogal wat wobble in de sierstukken, welke een 'pok' konden veroorzaken op de skirt van de achterbumper. Ook een klein scheurtje in het ophangdeel van de uitlaat gelast.

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb ledjes in de zonnekleppen geplaatst. Super strak wit licht. En de kleppen gespoten in vinyl-lak. Gewone lak pakte niet lekker. Dit blijft mooi zitten en matched tevens mooi met de opnieuw beklede hemel:
Afbeelding
Afbeelding

Tevens het interieur nog eens verzegeld met een goedje van colourlock. Weer een mattere finish, en een fijne bescherming voor de komende maanden:
Afbeelding
Afbeelding

En de auto een vers laagje collinite gegeven, heerlijk na een buitje:
Afbeelding
Afbeelding

Subtiele heico-toevoeging onder de kap:
Afbeelding
Afbeelding


En als laatste nog een paar lekkere fotootjes van het monstertje:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


En mijn zoontje alvast Volvo-fan aan het maken :angel:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Enigma's Volvo V50 2.5 T5

Bericht door ///Joost » 19 aug 2020, 16:11

Mooi hoor. Ik vind het prachtig om te zien hoe liefhebbers met hun auto's om kunnen gaan. Strakke Volvo. :df:

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4529
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Enigma's Volvo V50 2.5 T5

Bericht door Eeuwe » 19 aug 2020, 17:00

Goed bezig, mooie updates weer.

Gebruikersavatar
EnigmaEll
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 dec 2012, 19:26
Auto: Volvo V50 2.5 T5 TUNED
Locatie: Gouda

Re: Enigma's Volvo V50 2.5 T5

Bericht door EnigmaEll » 19 aug 2020, 21:39

Eerder dan verwacht is de auto weer terug van de schadehersteller.
Prachtig werk geleverd.
Grote blij


Gebruikersavatar
Corsa_GSi
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Locatie: Regio 010
Contacteer:

Re: Enigma's Volvo V50 2.5 T5

Bericht door Corsa_GSi » 26 aug 2020, 14:41

Hoi blijft een mooie V50 :)

Vraagje heb jij het K&N systeem er nog opzitten?
En wat vind je ervan?

Moet binnenkort mijn standaard luchtfilter vervangen en op mijn andere auto's heb ik alleen een K&N vervangingsfilter erin, maar dat waren geen turbomotoren.

Gebruikersavatar
EnigmaEll
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 dec 2012, 19:26
Auto: Volvo V50 2.5 T5 TUNED
Locatie: Gouda

Re: Enigma's Volvo V50 2.5 T5

Bericht door EnigmaEll » 01 sep 2020, 11:15

Corsa_GSi schreef: 26 aug 2020, 14:41 Hoi blijft een mooie V50 :)

Vraagje heb jij het K&N systeem er nog opzitten?
En wat vind je ervan?

Moet binnenkort mijn standaard luchtfilter vervangen en op mijn andere auto's heb ik alleen een K&N vervangingsfilter erin, maar dat waren geen turbomotoren.
Tnx!
Yes heb ik er nog opzitten. Maar het is wel een variant op. Zonder de open cone. Om de simpele reden dat de kit zo te koop stond op MP. Die eigenaar gaf namelijk aan dat de cone nogal eens voor problemen zorgt (overlijden MAF e.d.). Geluid is goed, je hoort em meer ademen. Maar met cone zal dit uiteraard nog meer zijn.
Ik heb er wel een sportfilter in zitten van Pipercross.

Gebruikersavatar
Corsa_GSi
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Locatie: Regio 010
Contacteer:

Re: Enigma's Volvo V50 2.5 T5

Bericht door Corsa_GSi » 01 sep 2020, 11:40

EnigmaEll schreef: 01 sep 2020, 11:15 Tnx!
Yes heb ik er nog opzitten. Maar het is wel een variant op. Zonder de open cone. Om de simpele reden dat de kit zo te koop stond op MP. Die eigenaar gaf namelijk aan dat de cone nogal eens voor problemen zorgt (overlijden MAF e.d.). Geluid is goed, je hoort em meer ademen. Maar met cone zal dit uiteraard nog meer zijn.
Ik heb er wel een sportfilter in zitten van Pipercross.
Zou je is een foto kunnen posten hoe het er nu uitziet onder de kap?
En laten zien hoe je de K&N filter vervangen hebt voor een Pipercross paneelfilter.

Gebruikersavatar
EnigmaEll
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 dec 2012, 19:26
Auto: Volvo V50 2.5 T5 TUNED
Locatie: Gouda

Re: Enigma's Volvo V50 2.5 T5

Bericht door EnigmaEll » 02 sep 2020, 09:39

Corsa_GSi schreef: 01 sep 2020, 11:40
EnigmaEll schreef: 01 sep 2020, 11:15 Tnx!
Yes heb ik er nog opzitten. Maar het is wel een variant op. Zonder de open cone. Om de simpele reden dat de kit zo te koop stond op MP. Die eigenaar gaf namelijk aan dat de cone nogal eens voor problemen zorgt (overlijden MAF e.d.). Geluid is goed, je hoort em meer ademen. Maar met cone zal dit uiteraard nog meer zijn.
Ik heb er wel een sportfilter in zitten van Pipercross.
Zou je is een foto kunnen posten hoe het er nu uitziet onder de kap?
En laten zien hoe je de K&N filter vervangen hebt voor een Pipercross paneelfilter.
Op pagina 1 kan je zien hoe het eruit ziet nu. Ik heb de cone er zelf nooit opgehad. Maar de dikkere buis wel. Pipercross filter is gewoon plug & play in het originele filterhuis.

Gebruikersavatar
Corsa_GSi
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Locatie: Regio 010
Contacteer:

Re: Enigma's Volvo V50 2.5 T5

Bericht door Corsa_GSi » 02 sep 2020, 10:06

Ahh plaatjes van imgur worden geblocked hier op het werk, ik dacht dat de links niet meer bestonden.

Ik snap nu wat er gedaan is, ze hebben het openfilterdeel van de KN set verwijderd en vervangen voor een standaard box.

Gebruikersavatar
EnigmaEll
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 dec 2012, 19:26
Auto: Volvo V50 2.5 T5 TUNED
Locatie: Gouda

Re: Enigma's Volvo V50 2.5 T5

Bericht door EnigmaEll » 03 sep 2020, 10:20

Corsa_GSi schreef: 02 sep 2020, 10:06 Ahh plaatjes van imgur worden geblocked hier op het werk, ik dacht dat de links niet meer bestonden.

Ik snap nu wat er gedaan is, ze hebben het openfilterdeel van de KN set verwijderd en vervangen voor een standaard box.
Exact :blink:

Gebruikersavatar
Corsa_GSi
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Locatie: Regio 010
Contacteer:

Re: Enigma's Volvo V50 2.5 T5

Bericht door Corsa_GSi » 01 mar 2023, 16:04

Ben je er ooit nog aan toegekomen om de Intercooler te vervangen?
En zo ja, welk merk is het geworden?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten