We zijn weer een aantal maanden verder, dus tijd voor een update!
De BMW is inmiddels niet langer in gebruik als daily. Ik mag me nu dagelijks verplaatsen in een echt Frans kwaliteitsproduct: de Renault Zoe. Korte samenvatting: ik zou hem zelf nooit kopen of kiezen, maar 4% bijtelling en een volle uitvoering dus het kost niks en is voor de saaie kilometers eigenlijk best wel heel prima. Ik ben er best blij mee.
De BMW staat hierdoor eigenlijk heel veel stil. Sinds de aankoop nu ongeveer een jaar geleden heb ik er ongeveer 7.500 kilometer mee gereden. Geen enkel probleem en met veel plezier. Onlangs heeft hij een grote beurt + remvloeistof gehad dus hij kan er weer even tegenaan.
Omdat de BMW zo weinig rijdt besloot ik dat ik een extra auto nodig had om de kilometers te splitten. Een vriend had een auto waar ik al eerder interesse in had gehad, maar waar ik toen uiteindelijk de knoop toch niet bij doorgehakt had. Terwijl ik op vakantie was appte hij me dat hij iets anders had gezien en wilde hebben. Of ik nog interesse had. Eigenlijk was het antwoord nee, want nu even niet handig, maar nog een klein beetje korting later heb ik toch maar ja gezegd. In een Franse supermarkt daarom toch maar toegehapt en geld overgemaakt en zo was ik een Frans stokbroodje rijker.
Het is een Renault Clio RS 182 uit 2004 met inmiddels iets meer dan 264k kms ervaring. De auto is voordat hij bij de vorige eigenaar terecht kwam in het bezit van Joep, bekend van Autoweek Klokje Rond, geweest. Bij ongeveer 200k km zijn de motor en versnellingsbak opnieuw opgebouwd en zijn er gesmede zuigers en Catcams nokkenassen in gekomen. Bij de versnellingsbak zijn er onderdelen van een Kangoo gebruikt voor een mooier verloop.
Daarnaast is ie voorzien van onderstaande mods:
- Powerflex draagarmrubbers, stabilisatorstangrubbers, dogbone en bovenste motorsteun insert
- Clio Cup (is Espace V6) airbox met ITG filter