BMW X6 Officieel

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10410
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: BMW X6 Officieel

Bericht door tomgtr » 10 feb 2023, 00:17

Nog steeds niet om aan te gluren.

Kadett
Berichten: 4644
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: BMW X6 Officieel

Bericht door Kadett » 10 feb 2023, 07:26

Einde van een tijdperk. BMW ergonomie wat betreft knop bediening was gewoon super. Nu alles verstopt achter een beeldscherm :hammer:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26696
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: BMW X6 Officieel

Bericht door Martijn_bmw » 10 feb 2023, 07:55

Kadett schreef: 10 feb 2023, 07:26 Einde van een tijdperk. BMW ergonomie wat betreft knop bediening was gewoon super. Nu alles verstopt achter een beeldscherm :hammer:
Eens, ik voel mijzelf oud worden... :wheelchair:

Maar het moderne spul doet mij echt weinig tot niks meer zowel qua design, bediening als motoren niet, zeker niet het begeerlijke gevoel zoals ik dat tot zeg zo'n 10jr geleden had bij nieuwe BMW's / auto's.

Wouter81
Berichten: 9062
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: BMW X6 Officieel

Bericht door Wouter81 » 10 feb 2023, 08:53

We moeten ook af van het idee dat BMW nog een liefhebbersmerk is voor rij-enthousiastelingen. Das war einmal. Ze hebben gekozen voor een andere richting. Massa-productie om de aandeelhouders en Chinese klanten tevreden te stellen met afzichtelijke gedrochten zoals deze X6, 2-serie active tourers voor de 'actieve bejaarden', 4 series die meer op Bugs Bunny lijken dan op een auto, 1 serie's met voorwielaandrijving en dus niets bijzonderder meer zijn dan een Golf of een Astra, een paar verdwaalde 'sportievelingen' zoals een M2 of M3 met een gewicht richting de 2000 kg of meer, cockpits die ooit 'driver focussed' waren met een optimale ergonomie maar nu met een AliExpress-breedbeeldschermpje worden uitgerust waardoor je je stoelverwarming 3 menu-lagen diep mag zien terug te vinden enzovoorts. Ik zag deze week de video van Autoblog over die nieuwe elektrische i7. Met gecomponeerde geluidjes van Hans Zimmer, 2600kg zwaar, enige vorm van rijplezier of iets anders dan massaal onderstuur absoluut onmogelijk en een lelijker uiterlijk dan ik ooit heb gezien op een auto, de Lada 2105 of de SsangYong Actyon inbegrepen. Hebben ze dan niks fatsoenlijks meer daar? Oh ja, een 5 serie bijvoorbeeld blijft gewoon een tijdloze fraaie reisauto waar niets mis mee is. Niet geheel toevallig ook zo ongeveer (met de 3 serie) hun meest tijdloze model. Een X3 of X5 is ook nog wel prima, als je in de markt bent voor een SUV. Maar verder is het vooral zeer treurig.

We moeten gewoon accepteren dat het voorbij is en dat BMW in niets meer bijzonder is qua rijplezier dan een merk als Mercedes, Kia of Toyota. BMW is gewoon 'één van de merken' geworden, het speciale is er definitief af.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW X6 Officieel

Bericht door Robin » 10 feb 2023, 10:04

Tja die plank als dashboard inderdaad geheel mee eensch. En bovenstaande van Wouter ook.
En ja iets als 'n X3M of G80 M3CS /Touring, die zijn dan wel leuk en zou ik verkiezen boven de bekende andere merken.

Nieuwe M2....moeilijk!

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10410
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: BMW X6 Officieel

Bericht door tomgtr » 10 feb 2023, 10:20

Ook eens met Wouter. Maar het past ook wel bij de tijdsgeest waar autobezit minder belangrijk wordt en een auto voor lol bijna een schande begint te worden. Het is niet anders. Zorg dat je wat leuks heb staan voor de komende 10-20 jaar en daarna is het toch rollatortijd.

Tom
Berichten: 21720
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: BMW X6 Officieel

Bericht door Tom » 10 feb 2023, 10:27

Inderdaad. Je ziet het ook terug in de reviews van auto's op YouTube. Bij normale auto's (exoten/sportauto's uitgezonderd) gaat driekwart van zo'n filmpje tegenwoordig over het scherm (hoe noemen ze dat? het is tegenwoordig veel meer dan navigatie), wat je ermee kan en alle gadgets die eraan gelinkt zijn.
Het rijden, onderstel, aandrijving, materialen, ruimte etc. zijn ze in drie minuten over uitgepraat.

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5282
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: BMW X6 Officieel

Bericht door Kasteel » 10 feb 2023, 10:34

Lekker boeiend wat voor auto ze maken naast degene die je interessant vindt? Als je de Cayenne niks vindt, is Porsche toch ook niet een bagger merk? Welk merk ben je verder meer tevreden over dan qua algehele line-up? Toyota heeft de GR86 en Yaris GR, maar daarbuiten ook wel wat 'missers'

Ik vind bij BMW de 1-serie toch net meer dan Golf etc, ook gewoon nog met 2.0 diesels te krijgen etc; qua looks vind ik de huidige 3/5/X3/X5 top, M3 en M5 scoren voor mij qua rijden nog steeds het beste in hun segment, waarbij de dingen als nieuwe M3 Touring gewoon top zijn in deze tijd? 330i/330d kan je gewoon af fabriek met een sper krijgen, hoeveel concurrenten doen dat?
En wat betreft het grote scherm, ik vind het eigenlijk wel goed werken + mooier uitzien dan de vorige :) (ja ik heb liever nog 2 analoge tellers)

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26696
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: BMW X6 Officieel

Bericht door Martijn_bmw » 10 feb 2023, 10:36

Tom schreef: 10 feb 2023, 10:27 Inderdaad. Je ziet het ook terug in de reviews van auto's op YouTube. Bij normale auto's (exoten/sportauto's uitgezonderd) gaat driekwart van zo'n filmpje tegenwoordig over het scherm (hoe noemen ze dat? het is tegenwoordig veel meer dan navigatie), wat je ermee kan en alle gadgets die eraan gelinkt zijn.
Het rijden, onderstel, aandrijving, materialen, ruimte etc. zijn ze in drie minuten over uitgepraat.
Dat is ook wel wat de jonge generatie interesseert. Alles rondom een scherm / iPhone / automatisering / etc. is interessant de rest bijzaak.
Wij Df-ers worden/ zijn fossielen :wheelchair: :lol:

Eens met Tom en Wouter en meerdere die dat al een tijdje roepen; vooral houden wat je hebt voor DF :df: En van je moderne daily niet meer van verwachten dan comfortabel vervoer van A naar B

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW X6 Officieel

Bericht door Robin » 10 feb 2023, 10:45

Kasteel schreef: 10 feb 2023, 10:34 Lekker boeiend wat voor auto ze maken naast degene die je interessant vindt? Als je de Cayenne niks vindt, is Porsche toch ook niet een bagger merk? Welk merk ben je verder meer tevreden over dan qua algehele line-up? Toyota heeft de GR86 en Yaris GR, maar daarbuiten ook wel wat 'missers'

Ik vind bij BMW de 1-serie toch net meer dan Golf etc, ook gewoon nog met 2.0 diesels te krijgen etc; qua looks vind ik de huidige 3/5/X3/X5 top, M3 en M5 scoren voor mij qua rijden nog steeds het beste in hun segment, waarbij de dingen als nieuwe M3 Touring gewoon top zijn in deze tijd? 330i/330d kan je gewoon af fabriek met een sper krijgen, hoeveel concurrenten doen dat?
En wat betreft het grote scherm, ik vind het eigenlijk wel goed werken + mooier uitzien dan de vorige :) (ja ik heb liever nog 2 analoge tellers)
Ook goed verhaal Bart...tja kijk naar BMW's concurrentie en 'concurrentie', het ECHT mooie spul is vaak ook daar:
a)onpraktisch/lelijk(RS3)
b)niet te betalen
c)Ik kan bij bepaalde concurrenten vaak maar 1 of 2 echt auto's noemen die er bij mij toe doen als ik de mogelijk heb tot aankoop.

:coffee:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW X6 Officieel

Bericht door romo » 10 feb 2023, 13:42

Wouter en Tom spot on.


BMW was altijd uitzonderlijk.

Dat zijn ze nog steeds.

Uitzonderlijk lelijk.

Gewoon 13 in een dozijn merk geworden.

Wimo
Berichten: 2049
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: BMW X6 Officieel

Bericht door Wimo » 10 feb 2023, 13:47

Oude zeuren.. dit is toch een serieus leuk model nieuwe auto: https://www.youtube.com/watch?v=cqP8x4I ... MilesPerHr

En die nieuwe m3 touring is toch exact waar mensen al jaren om zeuren.. nou komop, rijden met dat ding en de hond achterin!

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4099
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: BMW X6 Officieel

Bericht door Philipoo » 10 feb 2023, 14:42

Wimo schreef: 10 feb 2023, 13:47 Oude zeuren.. dit is toch een serieus leuk model nieuwe auto: https://www.youtube.com/watch?v=cqP8x4I ... MilesPerHr

En die nieuwe m3 touring is toch exact waar mensen al jaren om zeuren.. nou komop, rijden met dat ding en de hond achterin!
Ze zijn alleen zo lelijk.. (en zwaar)

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3417
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: BMW X6 Officieel

Bericht door Booooh » 10 feb 2023, 19:23

Niets mis met die X6, MdV zal hem wel weer willen updaten verwacht ik :duh:

Online
mark323ti
Berichten: 1488
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: BMW X6 Officieel

Bericht door mark323ti » 11 feb 2023, 10:09

Denk dat de leeftijd van de DF nogal een rol speelt in de perceptie.
Zoals kasteel zegt, er zijn heel veel leuke modellen en uitvoeringen te vinden. Voor ieder wat wils. De keuze is groter dan ooit. Daarmee ook het aantal modellen wat je niets vindt.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW X6 Officieel

Bericht door Robin » 11 feb 2023, 10:22

Goed punt Mark.

Ik vind die X6 qua neus iig 'niet slecht', de rest van het koetswerk, vooral die aflopende achterkant 'moeilijk'. Maar dat heb ik ook met Panamera's en onbespoilerde 911's. :)

Cuprafan_123
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 apr 2019, 18:45

Re: BMW X6 Officieel

Bericht door Cuprafan_123 » 02 jul 2023, 11:02

mark323ti schreef: 11 feb 2023, 10:09 Denk dat de leeftijd van de DF nogal een rol speelt in de perceptie.
Zoals kasteel zegt, er zijn heel veel leuke modellen en uitvoeringen te vinden. Voor ieder wat wils. De keuze is groter dan ooit. Daarmee ook het aantal modellen wat je niets vindt.
Hier iemand van 21 die het volledig met jullie eens is :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten