Daarom telt dat ook niet. In elk boerendorp is wel een stal te vinden voor een appel en een ei

Daarom telt dat ook niet. In elk boerendorp is wel een stal te vinden voor een appel en een ei
Evengoed weinig zeg. Ik gebruik al enkele maanden alleen gas voor koken en warm water in de keuken (dus niks voor douchen of verwarmen) en verbruik evengoed tussen de 6 - 8 kuub per maand. CV is een ATAG van 2011 dus niet heel nieuw, comfortstand uit.Knot schreef: 25 jan 2023, 11:17 5 kuub verbruikt toch? De CV hoeft minder hard te werken als de aanvoertemperatuur hoger is, met 1 kuub kan je in de zomer zeker 30min douchen dus 2,5 uur douchetijd, is 5 min per dag.
Zuur ja. Maar het is niet anders, over drie jaar weer terug en dan hopelijk in staat te kopen.
100 kWh op dagen zoals nu?RJK schreef: 25 jan 2023, 21:01 Hoeveel kWh de e-CV in de schuur trekt zal ik maar voor mij houden...
Neu zo gek ook niet, 20-30 kWh. Maar dat is wel met de thermostaat op slechts 10 graden. We hebben binnenkort een feest daar dus dan moet het naar 20 graden, ben benieuwd hoe het verbruik er uitziet met opstoken.
Dat blijf toch altijd bijzonder dat affakkelen...JP schreef: 26 jan 2023, 03:50 Gelukkig hebben we nog “gas” genoeg op het werk,
die fakkelt al een week
![]()
Is niet zomaar een paar kuub, gaat om miljarden kubieke meters die ze jaarlijks affakkelen.
Inderdaad.Knot schreef: 26 jan 2023, 12:40 Te gek voor woorden zoiets. Ik neem aan met slimme meter dus je kunt het zelf niet verspreiden over het jaar?
Maar je kan die slimme meter door de netbeheerder toch uit laten zetten wbt automatisch doorgeven van standen ? Dan moet je alsnog 1x per jaar de meterstanden zelf doorgeven. https://www.stedin.net/slimme-meter/sl ... r-uitlezen
Ja kan, in april bij verhuizing wordt de eindstand sowieso doorgegeven. Dus ik kan 1 jan tot april middelen.RS-Ron schreef: 26 jan 2023, 16:32Maar je kan die slimme meter door de netbeheerder toch uit laten zetten wbt automatisch doorgeven van standen ? Dan moet je alsnog 1x per jaar de meterstanden zelf doorgeven. https://www.stedin.net/slimme-meter/sl ... r-uitlezen
Gr Ron
Te gek voor woorden dit..... dit prijsplafond is dommer dan dom........JOULES was de oplossing geweest.maurizio schreef: 26 jan 2023, 12:29 We gaan verhuizen in april en door de prijsplafond constructie... afgelopen weekend de warmtepomp uitgeschakeld en stoken nu gas.
Stroombudget van januari is bijna op en gas stoken (binnen prijsplafond) is goedkoper dan warmtepomp in deze temperaturen aan stroomtarief buiten prijsplafond.
Energiecontract eindigde in oktober, dus geen overschot vd zonnepanelen om te compenseren/salderen.
1 februari gaat de warmtepomp weer aan, zover onze duurzaamheid![]()
bestaat ook nog zoiets als een domme digitale meter, heb er dit jaar al 2 laten installeren in huis (eerst vervanging van de draaimeter, en vervolgens 1 naar 3 fase).CWATR schreef: 26 jan 2023, 18:25 Slimme meter wordt verplicht, he. Moet mijn draaiert ook laten vervangen.Daaag, gunstige saldering....