Knot schreef: ↑18 okt 2022, 09:32
Waarom wil je persé tunen, dat zie ik meermaals voorbij komen?
Ik heb de 2.8 FSI gereden, roffelt lekker maar echt rap is het niet, daar is die instapmotor ook niet voor bedoeld. Daarna kwam de 2.0tfsi en de 45tfsi etc, die rijden eigenlijk veel fijner ondanks het 4cyl zijn.
De oudere 3.0tfsi zijn er vanaf 290pk dacht ik, en dat is een teruggetunede motor. Goed kijken of de juist bak erachter zit of die het aan kan want al die blokken naar naar 435pk, of het nu de 333pk of de 290pk is.
Hi Knot,
Ik vind mijn bak opzicht wel prima. de 2.8 is een prima atmosferische blok en ben van plan om hem nog een paar jaar te houden. Echter was mijn plan om het krachtiger te maken d.m.v een turbo. Want de tuning alleen levert nu ongeveer 16pk en 25 nm. Dat is niet zo heel veel. Ik wilde de auto voorzien van een sportievere exterior zoals spoiler, splitter en diffuser en een nieuwe stuur interieur. mijn plan was eigenlijk om de performance en bodyparts samen te laten gaan.
Mijn audi a6 is van 2013 en heeft een 2.8 fsi v6 met 149.000 op de teller. de tuning van dit specifiek model is niet zo populair. Bij de oudere modellen zijn wel kits voor superchargers.
Wel moet ik zeggen, dat ondanks de upgrades beperkt zijn voor mijn auto, ben ik er super blij mee. dus mij hoor je niet klagen hoor!