Roy RS schreef: ↑08 jan 2023, 17:09
Emiel schreef: ↑08 jan 2023, 16:16
Caterham kopen met een Rover blok of al 1 met een Duratec en er een Duratec i4 2.5 in leggen dan. Zelfde blok als in de bac mono.
Geen gekut met heat soak, geen extra gewicht en geen extra complexiteit.
Dank voor de tip, jij bent beetje mijn voorbeeld qua engineswaps…die doorlooptijd is me nét wat lang
Genoeg bedrijven die alles leveren om Caterham om te bouwen. Voor lotus elise/exige is dat er niet, wat er is, is ook niet 100%
Kadett schreef: ↑08 jan 2023, 17:21
Emiel schreef: ↑08 jan 2023, 16:16
Caterham kopen met een Rover blok of al 1 met een Duratec en er een Duratec i4 2.5 in leggen dan. Zelfde blok als in de bac mono.
Geen gekut met heat soak, geen extra gewicht en geen extra complexiteit.
2.5 duratec levert standaard iets van 175 pk. Niet echt winst tov een 2.0. Zal ook wel aardig wat aan gedaan zijn om van die 175pk -> 280pk eruit te persen.
Nokassen, uitlaat, lichtere gesmede zuigers drijfstangen krukas. Lichter vliegwiel.
Wel gaaf daar niet van
2.0 is nieuw niet te krijgen meer, 2.5 wel voor 2500-3000 euro. 210pk en 275nm op de wielen als je VVT gebruikt.
2.0 haalt dat koppel niet en je moet een blok gaan bouwen wil je wat leuks eruit halen. Vandaar de 2.5.
Heb 10 jaar met 2l Duratec gereden.