Ik reed afgelopen weken zowel I4 M50 als de e40 en vind ze juist echt een stuk fijner dan de rest op het moment en qua prijsstelling best goed . Enige nadeel van de e40 vond ik dat demping achter nog wat naveerde over drempels. Voordeel vond ik ook dat het weer eens een EV was waarbij echt even alles uit kon .sitechris schreef: ↑29 mei 2022, 20:20 Ik heb de 40 versie uitgebreid mogen rijden. Ik had er geen klik mee. Objectief is het een hele goede auto, maar ik miste emotie en beleving. Vooral de elektromotor voegt niets toe. Behalve wat extra gewicht.
Nee, dit is voor mij nog geen alternatief voor de benzineversies.
https://driveaholic.nl/rijtest-bmw-i4-edrive-40-2022/
BMW i4 (M50)
- Kasteel
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: BMW i4 (M50)
-
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 07 apr 2017, 22:00
- Auto: E87 130i
Re: BMW i4 (M50)
Grappig om te zien dat de elektrische M op de aanhanger wordt verplaatst met een 'oude' E53 X5.
- JdBn
- Berichten: 1328
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: BMW i4 (M50)
Verschrikkelijk inderdaad!
Maar ik vind die i4 toch wel een mooi ding hoor. En als de 'M' versie nou ook eens zo klinkt (en dan mechanisch zo klinkt, niet een audio file..) als in dat filmpje heeft dat toch wel wat.
Jammer van de prijs alleen
- Leen
- Berichten: 1197
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: BMW i4 (M50)
als je zelfs door de duitse autopers afgezeken wordt .... doe je iets niet goed als M afdeling
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26615
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW i4 (M50)
Tenzij het wél verkoopt in USA / China want Europa is voor BMW / Mercedes allang niet meer belangrijk.
Geld wordt verdiend aan de andere kant van de plas en Europa is mooie bijvangst (helaas…)
Vandaar ook die achterlijke designs tegenwoordig
-
- Berichten: 51211
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: BMW i4 (M50)
Nou het is een lompe steriele bak(understatement) kunnen we wel stellen, maar achterlijk design vind ik niet, dikke kar hoor.
160kmh in 7.9s zie ik, da's echt snel, ik doe 8,04 met ietsie wielspin:)
160kmh in 7.9s zie ik, da's echt snel, ik doe 8,04 met ietsie wielspin:)
Laatst gewijzigd door Robin op 04 jan 2023, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26615
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW i4 (M50)
Nou oké het design begint ook bij mij wel te wennen
Maar alsnog vind ik de bmw designs tm begin 2010 wel de mooiste.
Strak gelijnd zonder veel poespas en overdreven veel opvallende details.
Maar alsnog vind ik de bmw designs tm begin 2010 wel de mooiste.
Strak gelijnd zonder veel poespas en overdreven veel opvallende details.
-
- Berichten: 51211
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: BMW i4 (M50)
Ik begin een G8x M3/4 ook steeds minder lelijk te vinden.Helaas:)
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26615
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
- Locatie: Twente
Re: BMW i4 (M50)
Sorry, ik kan niet wennen aan die nieren bij een M3/M4. Toen die net uit kwam al niet, maar nu nog steeds niet. Maar dat is dan ook het enigste, de rest vind ik best geslaagd.
+1Martijn_bmw schreef: ↑04 jan 2023, 10:30 Maaar qua design nog altijd liever een e30 m3, e46 m3 of m2
-
- Berichten: 51211
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: BMW i4 (M50)
Dan noem je er ook 'n paar, alhoewel ik in de hoogtijdagen van de E30 M3 in DTM/BTCC etc (mid 80s begin 90s) ik véél liever de 190e en Sierra's zag qua 'mooi'.
E46 is evergreen, M2 moet nog blijken. Ik denk dat 't wel goedkomt:)
E46 is evergreen, M2 moet nog blijken. Ik denk dat 't wel goedkomt:)
-
Online
- Berichten: 908
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: BMW i4 (M50)
Nieuwe M4 met 4wd ik m zo voor om, veel beter als daily en vind m er super dik uitzien.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 28 jun 2012, 22:46
- Auto: BMW X3M40i / Audi A3 Sportback
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW i4 (M50)
Compagnon vorige week opgehaald..
Echt mega bak.. Ik moest er tijdens de proefrit echt in wennen, heb alles gereden qua nieuwste M3/M4 Comp, X3M Comp, etc. Het elektrische vermogen doet echt denken aan een supercar (performance is natuurlijk ook vergelijkbaar) en dan bedoel ik niet perse de launch control -die is as expected totaal insane- maar vooral de tussen acceleratie van 80 naar 120.. Echt wauw!! We gaan af en toe weekje wisselen dus ik zal mijn ervaringen van langer rijden delen!
Van Poelgeest is alleen "vergeten" Comfort Acces toe te voegen aan de optielijst, optie van €695 op een auto van deze prijs had er echt op moeten zitten. Nu achteraf kost dat geintje 10K..
Echt mega bak.. Ik moest er tijdens de proefrit echt in wennen, heb alles gereden qua nieuwste M3/M4 Comp, X3M Comp, etc. Het elektrische vermogen doet echt denken aan een supercar (performance is natuurlijk ook vergelijkbaar) en dan bedoel ik niet perse de launch control -die is as expected totaal insane- maar vooral de tussen acceleratie van 80 naar 120.. Echt wauw!! We gaan af en toe weekje wisselen dus ik zal mijn ervaringen van langer rijden delen!
Van Poelgeest is alleen "vergeten" Comfort Acces toe te voegen aan de optielijst, optie van €695 op een auto van deze prijs had er echt op moeten zitten. Nu achteraf kost dat geintje 10K..
-
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53
Re: BMW i4 (M50)
Tof! Het zij-aanzicht van de 4 zo op de laatste foto is echt nog prima ouderwets mooi BMW lijntje.
10K - is dat opnieuw bestellen (en ondertussen wat afschrijven) of echt wat erbij sleutelen? Vraag me wel of 10k het comfort waard is.
10K - is dat opnieuw bestellen (en ondertussen wat afschrijven) of echt wat erbij sleutelen? Vraag me wel of 10k het comfort waard is.
- JP
- Berichten: 31035
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: BMW i4 (M50)
Massa is kassa, rijklaar 2290kg
- Fernando
- Berichten: 4985
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: BMW i4 (M50)
Mooi ding hoor! Benieuwd hoe het rijdt...
- Daan
- Berichten: 440
- Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04
Re: BMW i4 (M50)
Mooie uitvoering zo!
Ik vond de normale ‘40’ versie eigenlijk prima acceptabel rijden voor de dagelijkse kilometers. Ik heb de M50 nog niet gereden, maar las hier en daar wel dat er nog wat ‘polijstwerk’ nodig was. Verder geen mening over dus. Veel plezier er mee in ieder geval.
Overigens 10k voor achteraf inbouw van Comfort Access? Dat lijkt me sterk, of ze hebben er gewoon geen zin in. Tegenwoordig zit veel van die hardware reeds in dit soort modellen ingebouwd en kun je dit zelfs voor een termijnbedrag laten unlocken door BMW. Weet niet zeker of dit voor CA ook geldt. Ik heb het ook op mijn 330i zitten, maar al een tijdje deels uitgeschakeld. Had gehoopt dat het over de jaren wat stabieler zou werken (had het op mijn M2 eens overgeslagen). Maar nog steeds dezelfde quirks af en toe. Niet altijd automatisch openen bij approach, niet altijd automatisch afsluiten bij weglopen (ik heb nu die piep maar aangezet als extra bevestiging) en dat irritante open en dichtgaan van de auto in de wasserette. Bij mij volgende BMW laat ik het weer achterwege.
Daan…
Ik vond de normale ‘40’ versie eigenlijk prima acceptabel rijden voor de dagelijkse kilometers. Ik heb de M50 nog niet gereden, maar las hier en daar wel dat er nog wat ‘polijstwerk’ nodig was. Verder geen mening over dus. Veel plezier er mee in ieder geval.
Overigens 10k voor achteraf inbouw van Comfort Access? Dat lijkt me sterk, of ze hebben er gewoon geen zin in. Tegenwoordig zit veel van die hardware reeds in dit soort modellen ingebouwd en kun je dit zelfs voor een termijnbedrag laten unlocken door BMW. Weet niet zeker of dit voor CA ook geldt. Ik heb het ook op mijn 330i zitten, maar al een tijdje deels uitgeschakeld. Had gehoopt dat het over de jaren wat stabieler zou werken (had het op mijn M2 eens overgeslagen). Maar nog steeds dezelfde quirks af en toe. Niet altijd automatisch openen bij approach, niet altijd automatisch afsluiten bij weglopen (ik heb nu die piep maar aangezet als extra bevestiging) en dat irritante open en dichtgaan van de auto in de wasserette. Bij mij volgende BMW laat ik het weer achterwege.
Daan…
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26615
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW i4 (M50)
Eens met Daan, 10k is belachelijk gewoon een bedrag om aan te geven dat ze niet willen/kunnen.
Aftermarket vast een bedrijf die het voor fatsoenlijk geld kan inbouwen/coderen
Aftermarket vast een bedrijf die het voor fatsoenlijk geld kan inbouwen/coderen
- Kasteel
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
-
- Berichten: 51211
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: BMW i4 (M50)
Ding liep tijdens de fast lap in een soort noodloop, dat hielp ook niet mee. Jaar of wat geleden(2017?) heb ik op de N Ring Parkplatz onderaan het restaurant 10 min ofzo met Christian gesproken(hij was daar met wat cameralui) . Hij vond de 1M prima, maar mijn toenmalige blauwe OG M2 'veel te zwaar' helaas. Nette vent.
- Joop
- Berichten: 8885
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: BMW i4 (M50)
Dat was bij Autovisie toch ook in het vergelijk tussen de i4 M50 en de M440i?
Maar goed, zeg eens eerlijk: Hoe vaak ramt men met een M440i of i4 M50 op volle vaart het circuit over?
Mocht de volledige elektrische M er komen, dan zullen ze dat toch wel opgelost hebben lijkt mij. Verder gewoon een prima auto voor de dagelijkse kilometers, met licht sportieve inslag, die elektrische 4er Gran Coupe.
Maar goed, zeg eens eerlijk: Hoe vaak ramt men met een M440i of i4 M50 op volle vaart het circuit over?
Mocht de volledige elektrische M er komen, dan zullen ze dat toch wel opgelost hebben lijkt mij. Verder gewoon een prima auto voor de dagelijkse kilometers, met licht sportieve inslag, die elektrische 4er Gran Coupe.
-
- Berichten: 51211
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: BMW i4 (M50)
Prima kar die i4M50, maatje heeft één, zegt wel dat remmen een puntje is.
Ik vind dus wél die noodloop een tekortkoming van jewelste. Een beetje op de Autobahn en dan na 5 min ofzo dat? Zou ik doodziek van worden, not kidding en 'm meteen naar de dealer terugbrengen.
Nu zie ik trouwens ook een 440i vs i4M50 op nat vanuit nul. Filmpje vorige pagina van Joop.
Ik stond ergens nazomer droog asfalt bij verkeerslicht naast zo'n ding en gaf hem het voordeel(want 0-50 is echt hels bij dat soort auto's) Mijn reactie was dus een nanoseconde na zijn katapultstart, maar vanaf 50 gaat die van mij af en bij 100 ofzo zat ik al weer ongeveer bijna naast hem. Waarvan ik dacht:Huh geef gas man in die Moulinex. Voor wat het waard is:)
Ik vind dus wél die noodloop een tekortkoming van jewelste. Een beetje op de Autobahn en dan na 5 min ofzo dat? Zou ik doodziek van worden, not kidding en 'm meteen naar de dealer terugbrengen.
Nu zie ik trouwens ook een 440i vs i4M50 op nat vanuit nul. Filmpje vorige pagina van Joop.
Ik stond ergens nazomer droog asfalt bij verkeerslicht naast zo'n ding en gaf hem het voordeel(want 0-50 is echt hels bij dat soort auto's) Mijn reactie was dus een nanoseconde na zijn katapultstart, maar vanaf 50 gaat die van mij af en bij 100 ofzo zat ik al weer ongeveer bijna naast hem. Waarvan ik dacht:Huh geef gas man in die Moulinex. Voor wat het waard is:)
-
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20
Re: BMW i4 (M50)
Nog een update over hoe het rijden bevalt? Ik overweeg vrijdag er een te bestellen, ben benieuwd.Dellamorte schreef: ↑05 jan 2023, 11:15 Compagnon vorige week opgehaald..
Echt mega bak.. Ik moest er tijdens de proefrit echt in wennen, heb alles gereden qua nieuwste M3/M4 Comp, X3M Comp, etc. Het elektrische vermogen doet echt denken aan een supercar (performance is natuurlijk ook vergelijkbaar) en dan bedoel ik niet perse de launch control -die is as expected totaal insane- maar vooral de tussen acceleratie van 80 naar 120.. Echt wauw!! We gaan af en toe weekje wisselen dus ik zal mijn ervaringen van langer rijden delen!
Van Poelgeest is alleen "vergeten" Comfort Acces toe te voegen aan de optielijst, optie van €695 op een auto van deze prijs had er echt op moeten zitten. Nu achteraf kost dat geintje 10K..
-
Online
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW i4 (M50)
Comfort Access kost je misschien 10k, het kan je achteraf ook 80k schelen omdat ie niet gejat wordt.
- JP
- Berichten: 31035
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: BMW i4 (M50)
Soms ben je te bange…en anders heb je voor een paar euro per maand aanschafwaarderegeling en geen afschrijving….
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 140 gasten