Maximale snelheid in groot deel Amsterdam omlaag

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Baboulah
Berichten: 1505
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: Maximale snelheid in groot deel Amsterdam omlaag

Bericht door Baboulah » 12 dec 2022, 12:41

Philipoo schreef: 12 dec 2022, 11:37 Laatste keer dat ik in amsterdam centrum was, met de F80, werd ik toch overal al knettergek. Je kan al nergens doorrijden en geen enkele weg is normaal te berijden, zeker rondom de grachten niet.
Was er vrijdag, met de trein, pakte daar zo'n Felyx scooter. Prima. Geen parkeergeld, je bent overal vlot en geen gezeik in al die kleine kutstraatjes. Snelheid lager in Amsterdam boeit me zodaan geen reet, ik ga er niet meer heen met de auto!
Snap ik en mee eens, geen goud dat ik er met een auto kom, gaat mij meer om het principe dat er altijd weer de autos aangepakt moeten worden, ga nou eens een stuk meer letten op die fietsers daar, dat zijn de echte gevaren op de weg, niet de automobilisten, maja die zijn makkelijk te pakken natuurlijk....

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4114
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Maximale snelheid in groot deel Amsterdam omlaag

Bericht door Philipoo » 12 dec 2022, 12:43

Baboulah schreef: 12 dec 2022, 12:41
Philipoo schreef: 12 dec 2022, 11:37 Laatste keer dat ik in amsterdam centrum was, met de F80, werd ik toch overal al knettergek. Je kan al nergens doorrijden en geen enkele weg is normaal te berijden, zeker rondom de grachten niet.
Was er vrijdag, met de trein, pakte daar zo'n Felyx scooter. Prima. Geen parkeergeld, je bent overal vlot en geen gezeik in al die kleine kutstraatjes. Snelheid lager in Amsterdam boeit me zodaan geen reet, ik ga er niet meer heen met de auto!
Snap ik en mee eens, geen goud dat ik er met een auto kom, gaat mij meer om het principe dat er altijd weer de autos aangepakt moeten worden, ga nou eens een stuk meer letten op die fietsers daar, dat zijn de echte gevaren op de weg, niet de automobilisten, maja die zijn makkelijk te pakken natuurlijk....
Heeft geen zin, die stad is overvol en met een auto neem je 8m2 in beslag terwijl je met een fiets op 1 zit. Als ik Amsterdam zou besturen zou ik al het autovervoer ook weren.

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6148
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Maximale snelheid in groot deel Amsterdam omlaag

Bericht door EvdP » 12 dec 2022, 12:48

Ik kom nooit in het centrum van Amsterdam, maar als ik dat zo lees dan scheelt dat niet heel veel met centrum Groningen. Allemaal leuk en aardig maar je hebt er met de auto helemaal niets te zoeken. Het stikt van de deelscooters, fietsers en buitenlandse studenten die de verkeersregels niet helemaal snappen. Het is vaak een wonder als je de 30 haalt qua snelheid.

Gijzert
Berichten: 5007
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Maximale snelheid in groot deel Amsterdam omlaag

Bericht door Gijzert » 12 dec 2022, 14:08

Nou dat dus. De grotere ontsluitingswegen houden ze toch wel 50.
De meeste mensen die zich er hier druk over maken wonen er niet of komen er zelden....

Richardt.
Berichten: 6497
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Maximale snelheid in groot deel Amsterdam omlaag

Bericht door Richardt. » 12 dec 2022, 15:47

Ik maak mij er zeer zeker niet druk over. De stad trekt mij sowieso al niet om naar toe te gaan, zou ik dat doen dan zou ik ergens parkeren en dan met het OV de stad in of sowieso met het OV gaan. Alleen dan is het OV een uitkomst, anders niet.

Ben erg blij dat ik niet dagelijks/wekelijks in die stad hoef te zijn.

Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1936
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
Locatie: Flevoland

Re: Maximale snelheid in groot deel Amsterdam omlaag

Bericht door Hitz » 12 dec 2022, 17:29

OV werkt prima in Amsterdam.

Gebruikersavatar
Baboulah
Berichten: 1505
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: Maximale snelheid in groot deel Amsterdam omlaag

Bericht door Baboulah » 12 dec 2022, 20:15

Als ze rijden wel ja, heb vd zomer bijna dagelijks naar leidseplein gemoeten, maar hoevaak die trams uitvallen is gewoon om te lachen zovaak dat het gebeurt, Moest gewoon rekening houden dat 2 trams op de heenweg uitvielen (wat vaak schommelde tussen 1 a 2 die uitvielen) en nog durven mensen te zeggen dat het OV er goed geregeld is....

Enzo
Berichten: 374
Lid geworden op: 15 jan 2016, 18:38
Locatie: Amsterdam

Re: Maximale snelheid in groot deel Amsterdam omlaag

Bericht door Enzo » 12 dec 2022, 21:14

Jullie doen wel een beetje alsof het een verrassing is, ooit met de auto geweest in Parijs, Londen, Rome?

markm
Berichten: 810
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: Maximale snelheid in groot deel Amsterdam omlaag

Bericht door markm » 13 dec 2022, 07:42

HJ2 schreef: 10 dec 2022, 18:52 Ik vrees met grote vrezen dat alle steden zich haasten om weer mee te doen met de groene khmer idd.
Rotterdam is ook bezig met deze plannen.
Plannen zijn veelal afkomstig van een aantal gemeentelijke partijen, afstraffen bij de volgende verkiezingsrondes.
Kan me niet voorstellen dat er automobilisten zijn die er woonachtig zijn en deze plannen steunen.
Men doet ook overkomen of de snelheid de boosdoener is van het aantal ongevallen. Uiteraard zal het meespelen en voor een gedeelte verantwoordelijk zijn. Maar ik acht de kans veel groter dat het gedrag veel mee bepalend is, bellen , appen, geen richting aangeven, elkaar geen ruimte gunnen, nog ff snel voorlangs gaan, maar daar wordt steeds meer in getolereerd.

Online
Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3570
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Maximale snelheid in groot deel Amsterdam omlaag

Bericht door HJ2 » 13 dec 2022, 09:25

Automobilisten worden idd alleen maar dommer en zijn steeds minder actief met rijden bezig, en worden daarin gestimuleerd door overheid en autofabrikant als in een vicieuze cirkel (omlaag) Kijk maar naar alle betuttelingslijnen die her en der op het wegdek verschijnen of alle schapen de no matter what op de een-na linkse rijbaan vertoeven.
Nog heel even en dan is zelf rijden te gevaarlijk (en te slecht voor het milieu) :dood:

Gebruikersavatar
Dimitri
Berichten: 594
Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
Auto: BMW 130i, BMW 130i, BMW Z3 QP

Re: Maximale snelheid in groot deel Amsterdam omlaag

Bericht door Dimitri » 13 dec 2022, 09:33

Ik snap de heisa niet zo goed. Als je een afspraak hebt in Amsterdam of Rotterdam ga je toch als weldenkend mens überhaupt niet met de auto daar naartoe?
Minder ruimte voor auto's in de stad is als bewoner alleen maar prettig; meer ruimte voor groen en leefbaarheid. Wat moet je met al dat blik midden in de stad. Lekker ontmoedigen, pak maar het OV i.c.m. OV-fiets of deelscooter, of een P+R aan de rand van de stad. En als je toch met de auto komt, dan mag je flink betalen voor het parkeren (als je al een plekje kunt vinden) en maximaal 30km/h rijden. Tja.

En ja, dit komt van een autoliefhebber.. maar ik rij graag auto waar ik de ruimte heb. Autorijden is de stad is toch nooit leuk geweest?

Gebruikersavatar
Baboulah
Berichten: 1505
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: Maximale snelheid in groot deel Amsterdam omlaag

Bericht door Baboulah » 13 dec 2022, 09:36

Dimitri schreef: 13 dec 2022, 09:33 Autorijden is de stad is toch nooit leuk geweest?
Uhm, juist wel, lekker dat geluid van je auto wat weerkaatst op de gevels van gebouwen etc, net als in een tunnel maar nog vaker en langer, en dat elke keer weer, en op lagere snelheden dat je nog langer ervan kan genieten ook....

En voordat je begint over geluid voor de mensen die er wonen, er zijn ook genoeg mensen die elke dag de horror van schreeuwende kinderen of blaffende honden etc moeten aanhoren

Gebruikersavatar
Dimitri
Berichten: 594
Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
Auto: BMW 130i, BMW 130i, BMW Z3 QP

Re: Maximale snelheid in groot deel Amsterdam omlaag

Bericht door Dimitri » 13 dec 2022, 09:38

Baboulah schreef: 13 dec 2022, 09:36
Dimitri schreef: 13 dec 2022, 09:33 Autorijden is de stad is toch nooit leuk geweest?
Uhm, juist wel, lekker dat geluid van je auto wat weerkaatst op de gevels van gebouwen etc, net als in een tunnel maar nog vaker en langer, en dat elke keer weer, en op lagere snelheden dat je nog langer ervan kan genieten ook....
Dit fenomeen is mij onbekend. Kijk je dan ook in iedere etalage naar jezelf als je voorbij glijdt?

Online
Eric Z
Berichten: 3980
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Maximale snelheid in groot deel Amsterdam omlaag

Bericht door Eric Z » 13 dec 2022, 09:45

Dimitri schreef: 13 dec 2022, 09:33 Ik snap de heisa niet zo goed. Als je een afspraak hebt in Amsterdam of Rotterdam ga je toch als weldenkend mens überhaupt niet met de auto daar naartoe?
Minder ruimte voor auto's in de stad is als bewoner alleen maar prettig; meer ruimte voor groen en leefbaarheid. Wat moet je met al dat blik midden in de stad. Lekker ontmoedigen, pak maar het OV i.c.m. OV-fiets of deelscooter, of een P+R aan de rand van de stad. En als je toch met de auto komt, dan mag je flink betalen voor het parkeren (als je al een plekje kunt vinden) en maximaal 30km/h rijden. Tja.

En ja, dit komt van een autoliefhebber.. maar ik rij graag auto waar ik de ruimte heb. Autorijden is de stad is toch nooit leuk geweest?
Omdat ik sneller op bestemming ben met de auto dan met het OV. Ook nog wel als het 30 word denk ik als het om Rotterdam gaat, woon er praktisch naast.
Blijf het raar vinden dat omliggende dorpen zulke ruk verbinden hebben qua OV.

Gebruikersavatar
Baboulah
Berichten: 1505
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: Maximale snelheid in groot deel Amsterdam omlaag

Bericht door Baboulah » 13 dec 2022, 09:48

Dimitri schreef: 13 dec 2022, 09:38
Baboulah schreef: 13 dec 2022, 09:36
Dimitri schreef: 13 dec 2022, 09:33 Autorijden is de stad is toch nooit leuk geweest?
Uhm, juist wel, lekker dat geluid van je auto wat weerkaatst op de gevels van gebouwen etc, net als in een tunnel maar nog vaker en langer, en dat elke keer weer, en op lagere snelheden dat je nog langer ervan kan genieten ook....
Dit fenomeen is mij onbekend. Kijk je dan ook in iedere etalage naar jezelf als je voorbij glijdt?
Naar mij als persoon zeer zeker niet, maar naar mijn auto zeker wel, 99% vd tijd mooier om te zien dan al die truttenschudders of EV's die je dan ziet staan of rijden....

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4114
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Maximale snelheid in groot deel Amsterdam omlaag

Bericht door Philipoo » 13 dec 2022, 09:51

Baboulah schreef: 13 dec 2022, 09:48
Dimitri schreef: 13 dec 2022, 09:38
Baboulah schreef: 13 dec 2022, 09:36

Uhm, juist wel, lekker dat geluid van je auto wat weerkaatst op de gevels van gebouwen etc, net als in een tunnel maar nog vaker en langer, en dat elke keer weer, en op lagere snelheden dat je nog langer ervan kan genieten ook....
Dit fenomeen is mij onbekend. Kijk je dan ook in iedere etalage naar jezelf als je voorbij glijdt?
Naar mij als persoon zeer zeker niet, maar naar mijn auto zeker wel, 99% vd tijd mooier om te zien dan al die truttenschudders of EV's die je dan ziet staan of rijden....
Wat reed je ook alweer?

Gebruikersavatar
Baboulah
Berichten: 1505
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: Maximale snelheid in groot deel Amsterdam omlaag

Bericht door Baboulah » 13 dec 2022, 09:52

Nu, Stelvio Quadrifoglio totdat ik weer zelf een auto heb :)

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4538
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Maximale snelheid in groot deel Amsterdam omlaag

Bericht door Eeuwe » 13 dec 2022, 09:55

Baboulah schreef: 13 dec 2022, 09:36
Dimitri schreef: 13 dec 2022, 09:33 Autorijden is de stad is toch nooit leuk geweest?
Uhm, juist wel, lekker dat geluid van je auto wat weerkaatst op de gevels van gebouwen etc, net als in een tunnel maar nog vaker en langer, en dat elke keer weer, en op lagere snelheden dat je nog langer ervan kan genieten ook....

En voordat je begint over geluid voor de mensen die er wonen, er zijn ook genoeg mensen die elke dag de horror van schreeuwende kinderen of blaffende honden etc moeten aanhoren
Met die Suzuki Swift uit 1996 die je op de IVA had?

Gebruikersavatar
Dimitri
Berichten: 594
Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
Auto: BMW 130i, BMW 130i, BMW Z3 QP

Re: Maximale snelheid in groot deel Amsterdam omlaag

Bericht door Dimitri » 13 dec 2022, 10:04

Eric Z schreef: 13 dec 2022, 09:45
Dimitri schreef: 13 dec 2022, 09:33 Ik snap de heisa niet zo goed. Als je een afspraak hebt in Amsterdam of Rotterdam ga je toch als weldenkend mens überhaupt niet met de auto daar naartoe?
Minder ruimte voor auto's in de stad is als bewoner alleen maar prettig; meer ruimte voor groen en leefbaarheid. Wat moet je met al dat blik midden in de stad. Lekker ontmoedigen, pak maar het OV i.c.m. OV-fiets of deelscooter, of een P+R aan de rand van de stad. En als je toch met de auto komt, dan mag je flink betalen voor het parkeren (als je al een plekje kunt vinden) en maximaal 30km/h rijden. Tja.

En ja, dit komt van een autoliefhebber.. maar ik rij graag auto waar ik de ruimte heb. Autorijden is de stad is toch nooit leuk geweest?
Omdat ik sneller op bestemming ben met de auto dan met het OV. Ook nog wel als het 30 word denk ik als het om Rotterdam gaat, woon er praktisch naast.
Blijf het raar vinden dat omliggende dorpen zulke ruk verbinden hebben qua OV.
Denk dat het qua gemiddelde reisduur zelfs helemaal geen verschil maakt. Je gemiddelde snelheid is dermate laag in Rotterdam dat 30 rijden wanneer je 50 zou kunnen rijden weinig verschil maakt. Zeker overdag.

Interessante bron waar je op isochronenkaart ziet hoe de bereikbaarheid van diverse steden is, per auto, OV en fiets:
https://sweco.foleon.com/white-paper/mo ... inleiding/

markm
Berichten: 810
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: Maximale snelheid in groot deel Amsterdam omlaag

Bericht door markm » 13 dec 2022, 10:19

Dimitri schreef: 13 dec 2022, 10:04
Eric Z schreef: 13 dec 2022, 09:45
Dimitri schreef: 13 dec 2022, 09:33 Ik snap de heisa niet zo goed. Als je een afspraak hebt in Amsterdam of Rotterdam ga je toch als weldenkend mens überhaupt niet met de auto daar naartoe?
Minder ruimte voor auto's in de stad is als bewoner alleen maar prettig; meer ruimte voor groen en leefbaarheid. Wat moet je met al dat blik midden in de stad. Lekker ontmoedigen, pak maar het OV i.c.m. OV-fiets of deelscooter, of een P+R aan de rand van de stad. En als je toch met de auto komt, dan mag je flink betalen voor het parkeren (als je al een plekje kunt vinden) en maximaal 30km/h rijden. Tja.

En ja, dit komt van een autoliefhebber.. maar ik rij graag auto waar ik de ruimte heb. Autorijden is de stad is toch nooit leuk geweest?
Omdat ik sneller op bestemming ben met de auto dan met het OV. Ook nog wel als het 30 word denk ik als het om Rotterdam gaat, woon er praktisch naast.
Blijf het raar vinden dat omliggende dorpen zulke ruk verbinden hebben qua OV.
Denk dat het qua gemiddelde reisduur zelfs helemaal geen verschil maakt. Je gemiddelde snelheid is dermate laag in Rotterdam dat 30 rijden wanneer je 50 zou kunnen rijden weinig verschil maakt. Zeker overdag.

Interessante bron waar je op isochronenkaart ziet hoe de bereikbaarheid van diverse steden is, per auto, OV en fiets:
https://sweco.foleon.com/white-paper/mo ... inleiding/
Het ligt er echt geheel aan waar in rdam. in het centrum ben ik het geheel met je eens, dan is het ov sneller dan de auto, maar die tijd heb ik al ingehaald om enkel al bij het centrum te komen. en dat centrum is ook weer niet zo'n grote oppervlak

looney16v
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 aug 2021, 16:40
Auto: Golf6 gti, bmw e46 325, E-Niro

Re: Maximale snelheid in groot deel Amsterdam omlaag

Bericht door looney16v » 13 dec 2022, 15:52

Ik heb jaren bij een aannemer gewerkt die renovaties, verbouwingen en transformaties begeleidde voor mensen die heel veel geld hebben 😁 zo ook in Amsterdam, en dan met name in de dure en ook drukke straten.
Ik reed er zelf dagelijks naartoe en doorheen met de auto. Van de ene gracht naar de andere gracht. Soms met gemiddeld 5km/h.. Verschrikkelijk! al heel snel had ik een vouwfiets in de auto gegooid, dat scheelde een hoop frustratie en ergenis.

Maar wat je niet voorkomt is het aanleveren en afvoeren van (bouw)materialen en het transport van personen en vaklieden (en hun materielen :)). Vaak heb je zeer beperkte opslagruimte waardoor je gebonden bent aan dagelijkse leveringen. En er wordt heel, heel veel verbouwd in Amsterdam.

Ik vind dit een goede maatregel maar ben bang dat dit weinig gaat veranderen aan de problemen daar.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4475
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Maximale snelheid in groot deel Amsterdam omlaag

Bericht door sitechris » 13 dec 2022, 19:55

Ik heb liever 30 in de stad dan 100 op de snelwegen als ik moet kiezen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GRzep, Majestic-12 [Bot], Semrush [Bot] en 14 gasten