Z4 erbij naast de Cayenne S, 118i, MX-5 en C2
- yorick
- Berichten: 969
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Re: X5 - update 24/11: alweer 5 jaar onderweg
Met de X5 kun je ook goed offroaden naast de NS. Kan me een weekend herinneren met Arie in de cayenne. Groot deel van de NS offroad en daarna via de baan terug naar Adenau. Best veelzijdig zo'n auto.
Leuk om dat oude ringworld verslag nog een keer te lezen.
Leuk om dat oude ringworld verslag nog een keer te lezen.
- Henk Jan
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Re: X5 - update 24/11: alweer 5 jaar onderweg
Niks ten nadelen van de X5, het is denk ik de fijnste daily die ik ooit gereden heb.Paskal schreef: ↑28 nov 2022, 08:55 Smaken en gebruik van een auto verschillen uiteraard. Sommigen rijden in een broodtrommel, anderen rijden met 400+pk waarvan je veelal slechts 25% kunt gebruiken, weer anderen schrijven jaarlijks vele duizenden Euro's af om maar nieuw te kunnen rijden en ik rij in een zwaar relatief oud hok .
Na twee E53's is deze E70 mijn derde X5 waardoor ik inmiddels bijna 11 jaar en 300.000 km in een X5 rij. Saai? Wellicht wel, maar voor het doel wat ik met deze auto voor ogen heb (relatief veel auto-ambu/caravan erachter en paar keer per jaar richting de sneeuw) vind ik het een geweldige wagen waar ik heerlijk in zit. De stoelen in de X5 zijn op zo absurd veel mogelijkheden te verstellen dat het niet anders kan dan dat je perfect kunt zitten. Elektrisch verstelbaar is:
- hoogte complete stoel
- hellingshoek complete stoel
- hellingshoek volledige rugleuning
- heliingshoek boventste deel rugleuning
- diepte bovenbeensteun
- dikte lendesteun
- hoogte lendesteun
- breedte wangen rugleuning
- hoogte hoofdsteun
De stoelen echter ben ik minder over te spreken. Iedere BMW die ik als daily gereden heb (4 stuks), heb ik problemen met de stoelen ervaren. Na een paar 100km in ieder exemplaar begint been en reet op te spelen. In de X5 heb ik de comfort-stoel eens laten vullen en daarna waren de problemen verholpen. Stoffeerder beaamde dat het bij BMW (en Benz/Audi/Jaguar) ontzettend veel voorkomt dat de stoel iets inzakt, zelfs bij vrijwel nieuwe stoelen. Ook in de huidige 5-serie wederom hetzelfde (M-stoelen).
En nee, ik weeg (helaas) geen 100+ kilo.
In de Porsche, Up, Lexus or whatever welke andere auto ervaar ik deze problemen.
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: X5 - update 24/11: alweer 5 jaar onderweg
Hadden die stoelen toevallig ventilatie. Las ergens dat BMW stoelen met ventilatie een stuk minder schuim hebben op zitvlak.Henk Jan schreef: ↑29 nov 2022, 08:17Niks ten nadelen van de X5, het is denk ik de fijnste daily die ik ooit gereden heb.Paskal schreef: ↑28 nov 2022, 08:55 Smaken en gebruik van een auto verschillen uiteraard. Sommigen rijden in een broodtrommel, anderen rijden met 400+pk waarvan je veelal slechts 25% kunt gebruiken, weer anderen schrijven jaarlijks vele duizenden Euro's af om maar nieuw te kunnen rijden en ik rij in een zwaar relatief oud hok .
Na twee E53's is deze E70 mijn derde X5 waardoor ik inmiddels bijna 11 jaar en 300.000 km in een X5 rij. Saai? Wellicht wel, maar voor het doel wat ik met deze auto voor ogen heb (relatief veel auto-ambu/caravan erachter en paar keer per jaar richting de sneeuw) vind ik het een geweldige wagen waar ik heerlijk in zit. De stoelen in de X5 zijn op zo absurd veel mogelijkheden te verstellen dat het niet anders kan dan dat je perfect kunt zitten. Elektrisch verstelbaar is:
- hoogte complete stoel
- hellingshoek complete stoel
- hellingshoek volledige rugleuning
- heliingshoek boventste deel rugleuning
- diepte bovenbeensteun
- dikte lendesteun
- hoogte lendesteun
- breedte wangen rugleuning
- hoogte hoofdsteun
De stoelen echter ben ik minder over te spreken. Iedere BMW die ik als daily gereden heb (4 stuks), heb ik problemen met de stoelen ervaren. Na een paar 100km in ieder exemplaar begint been en reet op te spelen. In de X5 heb ik de comfort-stoel eens laten vullen en daarna waren de problemen verholpen. Stoffeerder beaamde dat het bij BMW (en Benz/Audi/Jaguar) ontzettend veel voorkomt dat de stoel iets inzakt, zelfs bij vrijwel nieuwe stoelen. Ook in de huidige 5-serie wederom hetzelfde (M-stoelen).
En nee, ik weeg (helaas) geen 100+ kilo.
In de Porsche, Up, Lexus or whatever welke andere auto ervaar ik deze problemen.
- Martijn M
- Berichten: 3293
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
-
Online
- Berichten: 3542
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: X5 - update 24/11: alweer 5 jaar onderweg
Klopt, en even een extra hypotheek nemen. Geen idee hoe duur zoiets is maar vast veel te duur voor ons...
- Paskal
- Berichten: 3674
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: X5 - update 24/11: alweer 5 jaar onderweg
Dat gaat over de 750k€ heen maar dan heb je wel wat zoals je in dit filmpje kunt zien
Problemen qua zitcomfort ervaar ik niet Henk-Jan, maar da's natuurlijk per persoon wisselend. Instelmogelijkheden zijn er op zich voldoende
- Henk Jan
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Re: X5 - update 24/11: alweer 5 jaar onderweg
Het zal ook wel grotendeels aan mij liggen, maar het vreemde is dat ik het in geen enkel ander merk meegemaakt heb.
Wat natuurlijk ook kan ; de BMW's die ik gereden heb waren/zijn flinke exemplaren en de vorige eigenaar aan de zware kant was.
En daarnaast is wellicht is mijn "gestel" er ook iets gevoeliger voor of zo, maar de stoffeerder merkte dus ook op dat het bij sommige merken bovengemiddeld vaak voor komt.
Wat natuurlijk ook kan ; de BMW's die ik gereden heb waren/zijn flinke exemplaren en de vorige eigenaar aan de zware kant was.
En daarnaast is wellicht is mijn "gestel" er ook iets gevoeliger voor of zo, maar de stoffeerder merkte dus ook op dat het bij sommige merken bovengemiddeld vaak voor komt.
- Trax
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 28 nov 2010, 15:57
Re: X5 - update 24/11: alweer 5 jaar onderweg
Rij inmiddels ook 2 jaar een E70 35D (gechipt+XHP software op de bak).
Rijdt erg prettig met een continu aanwezig koppel van >700nm boven 2000rpm, doet vrolijk rond de 6sec op de 0-100 wat best spectaculair is gezien bouwjaar en het gewicht.
Rijdt erg prettig met een continu aanwezig koppel van >700nm boven 2000rpm, doet vrolijk rond de 6sec op de 0-100 wat best spectaculair is gezien bouwjaar en het gewicht.
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: X5 - update 24/11: alweer 5 jaar onderweg
Ik al ruim 3 jaar met de concurrent, de Mercedes ML W166, 310k op de teller inmiddels.
Heb een F15 X5 overwogen, maar was niet overtuigd, toch niet dezelfde bouwkwaliteit als de Benz (bijv. de deur klinken binnen en buiten voelen bij de MB veel kwalitatiever aan) Meer banden en windgeruis en ook de kraakjes in het interieur vielen me erg tegen.
Heb een F15 X5 overwogen, maar was niet overtuigd, toch niet dezelfde bouwkwaliteit als de Benz (bijv. de deur klinken binnen en buiten voelen bij de MB veel kwalitatiever aan) Meer banden en windgeruis en ook de kraakjes in het interieur vielen me erg tegen.
- Paskal
- Berichten: 3674
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: X5 - update 22/12: bye X5
The end..... dit was te kilometerstand waarmee ik hem vandaag inruilde.
De fijnste daily die ik gehad heb vandaar dat ik er meer dan 5 jaar en 106.000 km in heb gereden. Eens kijken of de opvolger het ook zo lang volhoudt
Tekst van de opvolger is in preparation
De fijnste daily die ik gehad heb vandaar dat ik er meer dan 5 jaar en 106.000 km in heb gereden. Eens kijken of de opvolger het ook zo lang volhoudt
Tekst van de opvolger is in preparation
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: X5 - update 22/12: bye bye X5, welcome......
Ineens toch snel gegaan! Leek in de vorige posts nog geen teken van wissel drang
Ben benieuwd naar de opvolger!
Ben benieuwd naar de opvolger!
- Paskal
- Berichten: 3674
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: X5 - update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
The end of an era..... Na oa een e39 540, 530d en drie X5-en is de opvolger na bijna 15 jaar dit keer geen BMW. Zoals hierboven te lezen is, was ik nog steeds enthousiast over mijn laatste E70. Inmiddels zo’n 260k afgelegd in een X5 dus een X5 als opvolger zou logisch zijn. Ware het niet dat de betrouwbaarheid van het opvolgende model (F15) nog wel eens wat te wensen over laat . Iedere keer als ik bij mijn BMW-specialist liet vallen dat ik met een schuin oog naar een opvolger keek werd me dat ontraden. Kom er regelmatig voor een bak koffie, breng er wel eens Bossche bollen en vrijwel iedere keer hing er een half ontmantelde F15 op de brug: vliegwiel-issue, bak er onderuit, motorische schade etc. Bijbehorende reparatie-bedragen van 5k stemden mij ook niet heel vrolijk . Maar met name het minimale verschil qua uiterlijk deed me uiteindelijk besluiten om toch eens elders te kijken.
Voorwaardes waren oa minimaal 2.500kg trekvermogen en 4wd. De keuze is reuze, maar dit keer heb ik mijn liefhebbershart maar weer eens laten spreken .Ook onder het motto nu kan het nog voordat we straks allemaal in elektrische wagentjes rondkachelen. Na het vertrek van de Clio RS stond er met een een MX-5 NA en de 118i niet echt iets bijzonders meer in de garage. Doodsaaie hokken als bijvoorbeeld een Tiguan (ook al zijn die jonger) of een A3 met koffiemolenmotor doen mijn hart ook niet echt kloppen dus toch maar eens verder georiënteerd bij mijn oude liefde Porsche. 19 jaar geleden heb ik mijn jongensdroom uit laten komen door deze 84-er 911 Turbo te kopen en de liefde voor Porsche is altijd een beetje blijven hangen.
Een V6 is aardig, maar met een V8 in het assortiment geniet zoiets natuurlijk de voorkeur. Gevolg daarvan is dat je in de reeks t/m 2014 komt want daarna zijn het 6 cylinders die de klok slaan muv de Turbo. Een Turbo vond ik wat overkill en het geluid daarvan vond ik ook niet denderend. Blijven er uiteindelijk dus een Cayenne S en de sportiever georiënteerde GTS over. Kennis van me heeft zo’n GTS, maar da’s voor mij al wel op het randje qua protserigheid met zijn enorme Turbo-stijl-luchtgaten aan de voorzijde en zijn 21” erg groot ogende 5 spaaks velgen. Ik nader inmiddels ook de 50 dus wat sjieker sprak me meer aan dus ook de GTS ging van het lijstje.
Vervolgens Knot-style een hele waslijst opgesteld aan eisen:
- geen zwarte en geen 5 spaaks “turbo”-velgen
- aantoonbare complete onderhoudshistorie, bij voorkeur dealer onderhouden
- max 100k gelopen
- luchtvering
- schuifdak (geen panorama gezien de kwetsbaarheid daarvan)
- veelvoudig verstelbare stoelen ipv de “standaard” stoelen
- zwart leer
- max 40k€
Sinds begin dit jaar wel wat zoekopdrachten op de bekende autosites uitstaan inclusief Duitsland, maar er kwam eigenlijk niks voorbij wat voldeed aan alle eisen. Tot er vorige week een zilveren Cayenne opdook bij een autobedrijf in Rhenen die “spot-on” leek te zijn. Hij voldeed aan alle eisen en met een nieuwprijs van 145k€ is hij ook rijkelijk voorzien van wat extra’s.
Direct een mail gestuurd inclusief wat gegevens en foto’s van de in te ruilen X5 en vrij snel kreeg ik al een reactie inclusief een realistisch bod op de X5. Mooi bedrijf (Otto de Gooijer) met een aanbod en de staat van auto’s dat liefhebberij uitstraalt. Vorige week vrijdag even naar Rhenen en de Cayenne stond al klaar dus kopje koffie gedaan, rondje om de auto heen en stuk rijden. Eigenlijk was ik na de start al verkocht Wat een heerlijke sound produceert zo’n apparaat bij de start. Dat wordt een brede grijns op mijn gezicht iedere keer als ik hem thuis de garage uitrij. Ter beeldvorming in het begin van dit filmpje een geluidsopname hoe hij nu klinkt
Ook van buiten ziet hij er perfect uit zonder deuken, krasjes etc. De Cayenne reed geweldig en gaat er ondanks zijn gewicht van 2.000kg met dank aan de 400 paardjes toch wel rap vandoor. Vervolgens was ik een kwartier kwijt om alle 300 knopjes in het interieur te testen op functioneren Wat een gigantische hoeveelheid knoppen zitten erin, maar liever dat dan die touchscreens van tegenwoordig die onder het rijden niet heel ideaal zijn om te bedienen. Hieronder bijvoorbeeld de middenconsole:
Met de lakdiktemeter een rondje gedaan waaruit bleek dat geen enkele deel ooit gespoten is wat ook wel bijzonder is op die leeftijd. Interieur zag er ook zeer netjes uit: geen krassen op het dashboard en deurpanelen (beiden met leer bekleed) of de stoelen en zelfs het stuur is na zoveel jaar nog netjes. Met 94k heeft de Cayenne ook nog niet zo heel veel km gelopen. Trekhaak is nog nooit gebruikt en de auto is volledig dealer onderhouden (Leusden en daarna Heteren) waarbij de laatste grote beurt op 29 november is uitgevoerd Best bijzonder om vervolgens enkele dagen daarna de Cayenne in te ruilen. De Cayenne is samen met een Macan ingeruild want de vorige eigenaar wilde terug van 2 naar 1 auto aangezien ze 80% van de tijd op vakantie zijn in het buitenland en als ze dan eens thuis zijn stond er altijd één Porsche stil.
Na de proefrit snel zaken kunnen doen en volgens de verkoper was er veel belangstelling voor de Cayenne. Gezien de specs in mijn ogen ook niet zo vreemd. Toevallig werd hij tijdens onze conversatie ook nog een keer gebeld met vragen over deze Cayenne. Of zou het tactiek zijn en is het zijn vrouw geweest? Voor zaterdag stonden er naar zijn zeggen ook al weer twee afspraken wat me niet verbaasd gezien de specs en prijs.
Vandaag aan het begin van de middag heb ik hem opgehaald en met een smile van oor tot oor heb ik hem naar huis gestuurd. Een wat uitgebreider rijverslag volgt nog wel, want deze lap tekst is al gigantisch. Over 90 dagen (minimale termijn dat je hem in bezit moet hebben) ga ik hem bij de Porsche-dealer in Heteren (was daar vorige week, ook daarover volgt nog wel een verhaal) onderbrengen in de Porsche Approved verlengde fabrieksgarantie waardoor ik me de komende twee jaar geen zorgen hoef te maken over grote kosten. Het kost dan weliswaar 1.200€ per jaar (special price) maar bijvoorbeld een verdeelbak vervangen (bekend issue) kost het 5-voudige dus het is toch wel top dat Porsche dat aanbiedt en het geeft mij een gerust gevoel.
Na al dat geleuter uiteraard wat fotootjes van mijn aanwinst:
Echte fauteuils die als gegoten zitten:
Met weinig toeren in zijn 8 op de cruise-control huiswaarts, dakje open, stoel- en stuurverwarming aan en genieten maar
Denk niet dat hij ooit zuiinger gaat worden
The real stuff ipv al dat saaie elektrische / 3 cylinder gebeuren:
Ik heb nog wat te lezen de komende dagen:
Volledig dealer onderhouden:
Veilig thuis in de inpandige garage:
Voorwaardes waren oa minimaal 2.500kg trekvermogen en 4wd. De keuze is reuze, maar dit keer heb ik mijn liefhebbershart maar weer eens laten spreken .Ook onder het motto nu kan het nog voordat we straks allemaal in elektrische wagentjes rondkachelen. Na het vertrek van de Clio RS stond er met een een MX-5 NA en de 118i niet echt iets bijzonders meer in de garage. Doodsaaie hokken als bijvoorbeeld een Tiguan (ook al zijn die jonger) of een A3 met koffiemolenmotor doen mijn hart ook niet echt kloppen dus toch maar eens verder georiënteerd bij mijn oude liefde Porsche. 19 jaar geleden heb ik mijn jongensdroom uit laten komen door deze 84-er 911 Turbo te kopen en de liefde voor Porsche is altijd een beetje blijven hangen.
Een V6 is aardig, maar met een V8 in het assortiment geniet zoiets natuurlijk de voorkeur. Gevolg daarvan is dat je in de reeks t/m 2014 komt want daarna zijn het 6 cylinders die de klok slaan muv de Turbo. Een Turbo vond ik wat overkill en het geluid daarvan vond ik ook niet denderend. Blijven er uiteindelijk dus een Cayenne S en de sportiever georiënteerde GTS over. Kennis van me heeft zo’n GTS, maar da’s voor mij al wel op het randje qua protserigheid met zijn enorme Turbo-stijl-luchtgaten aan de voorzijde en zijn 21” erg groot ogende 5 spaaks velgen. Ik nader inmiddels ook de 50 dus wat sjieker sprak me meer aan dus ook de GTS ging van het lijstje.
Vervolgens Knot-style een hele waslijst opgesteld aan eisen:
- geen zwarte en geen 5 spaaks “turbo”-velgen
- aantoonbare complete onderhoudshistorie, bij voorkeur dealer onderhouden
- max 100k gelopen
- luchtvering
- schuifdak (geen panorama gezien de kwetsbaarheid daarvan)
- veelvoudig verstelbare stoelen ipv de “standaard” stoelen
- zwart leer
- max 40k€
Sinds begin dit jaar wel wat zoekopdrachten op de bekende autosites uitstaan inclusief Duitsland, maar er kwam eigenlijk niks voorbij wat voldeed aan alle eisen. Tot er vorige week een zilveren Cayenne opdook bij een autobedrijf in Rhenen die “spot-on” leek te zijn. Hij voldeed aan alle eisen en met een nieuwprijs van 145k€ is hij ook rijkelijk voorzien van wat extra’s.
Direct een mail gestuurd inclusief wat gegevens en foto’s van de in te ruilen X5 en vrij snel kreeg ik al een reactie inclusief een realistisch bod op de X5. Mooi bedrijf (Otto de Gooijer) met een aanbod en de staat van auto’s dat liefhebberij uitstraalt. Vorige week vrijdag even naar Rhenen en de Cayenne stond al klaar dus kopje koffie gedaan, rondje om de auto heen en stuk rijden. Eigenlijk was ik na de start al verkocht Wat een heerlijke sound produceert zo’n apparaat bij de start. Dat wordt een brede grijns op mijn gezicht iedere keer als ik hem thuis de garage uitrij. Ter beeldvorming in het begin van dit filmpje een geluidsopname hoe hij nu klinkt
Ook van buiten ziet hij er perfect uit zonder deuken, krasjes etc. De Cayenne reed geweldig en gaat er ondanks zijn gewicht van 2.000kg met dank aan de 400 paardjes toch wel rap vandoor. Vervolgens was ik een kwartier kwijt om alle 300 knopjes in het interieur te testen op functioneren Wat een gigantische hoeveelheid knoppen zitten erin, maar liever dat dan die touchscreens van tegenwoordig die onder het rijden niet heel ideaal zijn om te bedienen. Hieronder bijvoorbeeld de middenconsole:
Met de lakdiktemeter een rondje gedaan waaruit bleek dat geen enkele deel ooit gespoten is wat ook wel bijzonder is op die leeftijd. Interieur zag er ook zeer netjes uit: geen krassen op het dashboard en deurpanelen (beiden met leer bekleed) of de stoelen en zelfs het stuur is na zoveel jaar nog netjes. Met 94k heeft de Cayenne ook nog niet zo heel veel km gelopen. Trekhaak is nog nooit gebruikt en de auto is volledig dealer onderhouden (Leusden en daarna Heteren) waarbij de laatste grote beurt op 29 november is uitgevoerd Best bijzonder om vervolgens enkele dagen daarna de Cayenne in te ruilen. De Cayenne is samen met een Macan ingeruild want de vorige eigenaar wilde terug van 2 naar 1 auto aangezien ze 80% van de tijd op vakantie zijn in het buitenland en als ze dan eens thuis zijn stond er altijd één Porsche stil.
Na de proefrit snel zaken kunnen doen en volgens de verkoper was er veel belangstelling voor de Cayenne. Gezien de specs in mijn ogen ook niet zo vreemd. Toevallig werd hij tijdens onze conversatie ook nog een keer gebeld met vragen over deze Cayenne. Of zou het tactiek zijn en is het zijn vrouw geweest? Voor zaterdag stonden er naar zijn zeggen ook al weer twee afspraken wat me niet verbaasd gezien de specs en prijs.
Vandaag aan het begin van de middag heb ik hem opgehaald en met een smile van oor tot oor heb ik hem naar huis gestuurd. Een wat uitgebreider rijverslag volgt nog wel, want deze lap tekst is al gigantisch. Over 90 dagen (minimale termijn dat je hem in bezit moet hebben) ga ik hem bij de Porsche-dealer in Heteren (was daar vorige week, ook daarover volgt nog wel een verhaal) onderbrengen in de Porsche Approved verlengde fabrieksgarantie waardoor ik me de komende twee jaar geen zorgen hoef te maken over grote kosten. Het kost dan weliswaar 1.200€ per jaar (special price) maar bijvoorbeld een verdeelbak vervangen (bekend issue) kost het 5-voudige dus het is toch wel top dat Porsche dat aanbiedt en het geeft mij een gerust gevoel.
Na al dat geleuter uiteraard wat fotootjes van mijn aanwinst:
Echte fauteuils die als gegoten zitten:
Met weinig toeren in zijn 8 op de cruise-control huiswaarts, dakje open, stoel- en stuurverwarming aan en genieten maar
Denk niet dat hij ooit zuiinger gaat worden
The real stuff ipv al dat saaie elektrische / 3 cylinder gebeuren:
Ik heb nog wat te lezen de komende dagen:
Volledig dealer onderhouden:
Veilig thuis in de inpandige garage:
Laatst gewijzigd door Paskal op 22 dec 2022, 23:07, 2 keer totaal gewijzigd.
- Joop
- Berichten: 8892
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: X5 - update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
Herkende de achtergrond al op de eerste foto; lekker in de buurt.
Knappe auto. Zeker weer een stap tov de X5. Benieuwd naar je ervaringen.
Knappe auto. Zeker weer een stap tov de X5. Benieuwd naar je ervaringen.
- Barend
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
- Auto: F20 m135i
- Locatie: Breda
Re: X5 - update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
Lekker Paskal, mooie upgrade!
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
Mooi hoor, veel plezier! Lang leve de (dikke) verbrandingsmotoren.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
Heel gave upgrade en idd nu kan het nog een keer gefeliciteerd
klinkt als een heel mooi en net exemplaar.
klinkt als een heel mooi en net exemplaar.
- tomgtr
- Berichten: 10420
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
Fraaie versie. Pccb zelfs? Dat zie je niet vaak op Cayenne. Veel plezier ermee.
- Paskal
- Berichten: 3674
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
Zo wilde de vorige eigenaar het waarschijnlijk doen voorkomen . Vooral show en no-go alhoewel dat met die paardjes onder de kap wel snor zit. Het zijn namelijk gewoon gele klauwen met normale remmerij.
- tomgtr
- Berichten: 10420
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
Ohw ok. Maakt ook echt niet uit. Op mij macan heb ik normale en die remt echt geweldig. Op nieuwe heb ik het wel aangetikt maar dat is dan ook waarschijnlijk mijn allerlaatste leuke daily.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
-
OnlineSabberjoch
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: Engelse badkuip
- Locatie: Ter Apel
Re: update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
Prachtige wagen zo! Als verbruik geen prioriteit is toch wel een van de fijnere daily's lijkt me.
- Martijn M
- Berichten: 3293
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
Mooie specificatie zeg! Geef je groot gelijk dat je nog een keer een lekkere V8 voor de deur hebt staan.
Zal mooi bulderen als je op de camping de caravan wegtrekt 's ochtends vroeg
Zal mooi bulderen als je op de camping de caravan wegtrekt 's ochtends vroeg
- tomgtr
- Berichten: 10420
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
Yep weer Macan, nu kan nog zonder dat je acc en lane departure moet nemen. Niks mis met huidige maar soort van laatste kans dat ik die dingen niet erop hief te nemen.
- Henk Jan
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Re: update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
Schitterend ding en waardige opvolger van de X5! Dikke V8 moet je uiteraard een keer gehad hebben.
Even Gaspedaal aanslingeren.
Even Gaspedaal aanslingeren.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
Ah groot gelijk! Mooi dat die nog net zonder kan, dat is bij veel auto's helaas al niet meertomgtr schreef: ↑23 dec 2022, 08:46Yep weer Macan, nu kan nog zonder dat je acc en lane departure moet nemen. Niks mis met huidige maar soort van laatste kans dat ik die dingen niet erop hief te nemen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, matthyssie, zuidnl en 223 gasten