Dit is letterlijk elke nederlander die niks met autos heeft die zo denkt en handelt, niks raars in hun ogen, in onze ogen kan dat gewoon niet, maar wij zullen dat weer hebben met andere dingen waar die lui gek op zijn
Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
- Baboulah
- Berichten: 1502
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
-
OnlineSabberjoch
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: Engelse badkuip
- Locatie: Ter Apel
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Hoeveel Nederlanders die echt niks met auto's hebben kopen voor een stevig bedrag een 335i?
Als het nu om een polo 1.2tsi ging kon ik me vinden in deze mening, maar dit is niet een auto die wordt aangeschaft door iemand die niks met auto's heeft.
- Baboulah
- Berichten: 1502
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
hardop denkend; mensen die alleen om uiterlijk vertoon geven, die zien liever 335i achterop staan dan 325i natuurlijk, ook als ze er niks mee hebben denk ik zomaar... Al zal voor die mensen een E9X wss alweer te oud zijn kwa model...
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Heb een beetje dezelfde zoektocht gehad als jij, initieel gezocht naar een 335I - maar uiteindelijk beland in een 325I 3.0.
Deze nu wel met chip naar 260PK gebracht, maar blijf altijd met een schuin oog kijken naar een 335I vanwege het potentieel van die motor.
Enige wat me tegenhoud zijn de torenhoge prijzen die er gevraagd worden ten opzichte van een nette 325I.
Allemaal adverteren ze met dat ze nooit getuned zijn maar wel aanpassingen doen, zoals bijvoorbeeld een chargepipe en intercooler - zoals hierboven wordt aangegeven.
Ik vind de E91 een mooie auto en qua looks nog zeker in het straatbeeld passen, maar de 35I zijn in mijn optiek overpriced.
Deze nu wel met chip naar 260PK gebracht, maar blijf altijd met een schuin oog kijken naar een 335I vanwege het potentieel van die motor.
Enige wat me tegenhoud zijn de torenhoge prijzen die er gevraagd worden ten opzichte van een nette 325I.
Allemaal adverteren ze met dat ze nooit getuned zijn maar wel aanpassingen doen, zoals bijvoorbeeld een chargepipe en intercooler - zoals hierboven wordt aangegeven.
Ik vind de E91 een mooie auto en qua looks nog zeker in het straatbeeld passen, maar de 35I zijn in mijn optiek overpriced.
-
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 15 mei 2012, 11:25
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Hoe bevalt de auto?
Ik ben nog steeds in zoektocht, krijg via diverse zoekopdrachten ook auto's aangeboden maar het is lang allemaal niet hosanna. Voorkeur is toch de 325. Voldoende vermogen als daily.
Ik ben nog steeds in zoektocht, krijg via diverse zoekopdrachten ook auto's aangeboden maar het is lang allemaal niet hosanna. Voorkeur is toch de 325. Voldoende vermogen als daily.
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Auto bevalt verder prima hoor - heb geen dik uitgeruste 325I maar wel een met volledige onderhoudshistorie tot 180K, huidige km stand.
Ik wilde ook enkel en alleen een LCI, omdat ik die gewoon een stuk moderner vind ogen.
In standaard trim valt de 218PK uit de 3.0 behoorlijk tegen, als in komt gewoon prima mee maar je mist net dat beetje.
Na chippen voelt het zoals het hoort, lekker soepel en blijft er langer en harder aan sleuren - met 260PK nog steeds geen racemonster maar meer dan voldoende.
Ik hechtte meer waarde aan een iets lagere km stand en een sluitende historie, dan een vollere met hoge km stand en niet alle onderhoud bekend.
Zou ook zeker zoeken naar een N53 waarbij de injectoren reeds vervangen zijn, want op het moment ben je voor vervangen van alle 6 kleine 3K kwijt.
Injectoren moeten allemaal index 11 zijn.
Ik wilde ook enkel en alleen een LCI, omdat ik die gewoon een stuk moderner vind ogen.
In standaard trim valt de 218PK uit de 3.0 behoorlijk tegen, als in komt gewoon prima mee maar je mist net dat beetje.
Na chippen voelt het zoals het hoort, lekker soepel en blijft er langer en harder aan sleuren - met 260PK nog steeds geen racemonster maar meer dan voldoende.
Ik hechtte meer waarde aan een iets lagere km stand en een sluitende historie, dan een vollere met hoge km stand en niet alle onderhoud bekend.
Zou ook zeker zoeken naar een N53 waarbij de injectoren reeds vervangen zijn, want op het moment ben je voor vervangen van alle 6 kleine 3K kwijt.
Injectoren moeten allemaal index 11 zijn.
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 15 jan 2016, 18:38
- Locatie: Amsterdam
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Zou je niet voor die 20-25k die je als budget hebt voor een F11 moeten gaan? Ik vind dat zoveel chiquer.
Ook moderner, rete comfortabel (daily, toch?), zeeën van ruimte.. En gewoon heel mooi om te zien ook.
De bouwkwaliteit van een 5-serie is altijd superieur aan die van een 3-serie…
Ook moderner, rete comfortabel (daily, toch?), zeeën van ruimte.. En gewoon heel mooi om te zien ook.
De bouwkwaliteit van een 5-serie is altijd superieur aan die van een 3-serie…
- Arthur
- Berichten: 39736
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Wel eentje met lekkere comfortstoelen erin zoeken.
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Ik zocht in de range 12-15K en inderdaad is een 5-serie van betere (bouw)kwaliteit, maar een F11 is nog een stuk duurder dan een E91.Enzo schreef: ↑26 nov 2022, 23:23 Zou je niet voor die 20-25k die je als budget hebt voor een F11 moeten gaan? Ik vind dat zoveel chiquer.
Ook moderner, rete comfortabel (daily, toch?), zeeën van ruimte.. En gewoon heel mooi om te zien ook.
De bouwkwaliteit van een 5-serie is altijd superieur aan die van een 3-serie…
Tevens is een 3 serie voor mij, rijd 90% van de tijd alleen meer dan voldoende qua ruimte.
Qua interieur is zo’n F11 ook wel een stuk chiquer, maar qua rijden wel echt een tank/boot en stuk minder agiel, in hoeverre we daar over mogen praten bij een station.
- Baboulah
- Berichten: 1502
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Ik heb een F11 gereden als auto vd zaak, (520d) wat een vreselijk ding was dat om in te rijden, echt met recht een boot. Als 20d echt zo ongelovelijk traag, dat ze zo een motor in zo een auto geleverd hebben snap ik nogsteeds niet
Verder ansich een prima auto om te rijden, ik vond ze wel erg zacht geveerd (bijna amerikaans) wat zo gaat deinen bij drempels en oneffenheden int wegdek vond ik, en vond hem enorm overhellen in doordraaiende op en afritten bijvoorbeeld, maar ik houdt dan persoonlijk ook van autos ala GT3RS als daily kwa hardheid dus ben wellicht niet juiste referentiepunt voor zulke dingen
Verder ansich een prima auto om te rijden, ik vond ze wel erg zacht geveerd (bijna amerikaans) wat zo gaat deinen bij drempels en oneffenheden int wegdek vond ik, en vond hem enorm overhellen in doordraaiende op en afritten bijvoorbeeld, maar ik houdt dan persoonlijk ook van autos ala GT3RS als daily kwa hardheid dus ben wellicht niet juiste referentiepunt voor zulke dingen
- Arthur
- Berichten: 39736
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Ik heb een wat andere ervaring. Ik heb een 520d touring (LCI 190pk) gereden en had niet het gevoel dat ‘ie traag was. Maar het was geen 330i, nee. En ik had totaal niet het gevoel in een boot te rijden, je merkte het gewicht wel, maar ik had niet het gevoel in een formaat 5-er te rijden. Was een fijne auto
- Baboulah
- Berichten: 1502
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Het fijnste vond ik de zitpositie van die auto, die stoel kon zo enorm laag gepositioneerd worden dat ik net over het stuur kon kijken met mn 1.90m heerlijk vond ik dat, lager dan de stoel in mn toenmalige E92 M3 die ik als prive auto reed naast de F11 (F11 was puur voor zakelijke ritten niet in de bijtelling dus).
Als plek om in te zijn was het een fijne auto, echter kwa rijden had ik liever een 3serie gehad die wat harder geveerd was dan zo een luxesloep waar ik zelf totaal niet om geef
Overigens lees ik in de zoekopdrachten eigenlijk alleen maar over een 25 of 35, en dan benoemen vd 25 naar 30 waardes chippen, waarom niet gewoon een 330i meteen kopen dan? mis ik iets?
Als plek om in te zijn was het een fijne auto, echter kwa rijden had ik liever een 3serie gehad die wat harder geveerd was dan zo een luxesloep waar ik zelf totaal niet om geef
Overigens lees ik in de zoekopdrachten eigenlijk alleen maar over een 25 of 35, en dan benoemen vd 25 naar 30 waardes chippen, waarom niet gewoon een 330i meteen kopen dan? mis ik iets?
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Omdat die op de een of andere manier “schaarser” zijn dan een 25I, staan zelfs meer 35I te koop dan 30I in de E91 reeks.
Benieuwd wat de uiteindelijke keuze wordt van TS.
Benieuwd wat de uiteindelijke keuze wordt van TS.
-
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 15 mei 2012, 11:25
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Reuze interessant deze discussie!
Heb aantal auto's al eikpunt, waarvan zelfs een 525i m sport. Puur omdat de kleur en het pakket mij zo geweldig aanstaat. Alleen zie ook dat lang niet alle auto's kwalitatief zo goed zijn.
Alleen de 325i uit 2010, is die geleverd met turbo? Want de 335i is een twinturbo. Krijg nu ook een aanbod waarin die zegt dat de auto geen turbo heeft voor zover hij weet. Ik ben rustig aan het rondkijken, het gevoel/prijs/beleving moet uiteindelijk goed zijn. Geen haast met een aankoop.
Heb aantal auto's al eikpunt, waarvan zelfs een 525i m sport. Puur omdat de kleur en het pakket mij zo geweldig aanstaat. Alleen zie ook dat lang niet alle auto's kwalitatief zo goed zijn.
Alleen de 325i uit 2010, is die geleverd met turbo? Want de 335i is een twinturbo. Krijg nu ook een aanbod waarin die zegt dat de auto geen turbo heeft voor zover hij weet. Ik ben rustig aan het rondkijken, het gevoel/prijs/beleving moet uiteindelijk goed zijn. Geen haast met een aankoop.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26722
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Nope 325i / 330i is altijd zonder en 335i is altijd mét turbo
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Correct inderdaad enkel 35I is turbo.
25 en 30I bij km standen boven de 150K sowieso een exemplaar kiezen waarbij de injectoren vervangen zijn voor index 11 voor de N53 motoren.
25 en 30I bij km standen boven de 150K sowieso een exemplaar kiezen waarbij de injectoren vervangen zijn voor index 11 voor de N53 motoren.
-
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 15 mei 2012, 11:25
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
BMW 5-serie 525i M-Sport Eerste Eigenaar Xenon Schuifdak Cli
€ 9.950,00
https://link.marktplaats.nl/m1908677409 ... ialbuttons
Overigens vind ik dit ook een enorm mooi exemplaar. Alleen die krengen blijven zo ongelofelijk duur
€ 9.950,00
https://link.marktplaats.nl/m1908677409 ... ialbuttons
Overigens vind ik dit ook een enorm mooi exemplaar. Alleen die krengen blijven zo ongelofelijk duur
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26722
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Zeker mooi! Alleen oranje knippers achter storen tov de rest wit… en deze worden niet meer goedkoper, hooguit duurder meeste mooie exemplaren zijn wel weg.
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 15 jan 2016, 18:38
- Locatie: Amsterdam
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Schitterend ding! Maar wacht even: een e39 rijdt NOOIT sportief. Nee, zelfs in m'n M5 nooit een sportief gevoel gehad. Snel, dat wel, maar wel een boot met 400pk. Dat is voor een 3.0 met automaat al helemaal niet anders; een e39 zal nooit uitnodigen tot sportief rijden. Met of zonder M pakket, met of zonder S-blok.
Als het je om het sportieve gevoel gaat, zou ik inderdaad naar de E9x kijken.
Als het je om het sportieve gevoel gaat, zou ik inderdaad naar de E9x kijken.
-
Online
- Berichten: 4999
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Mooie auto maar prijstechnisch zeer verziekt door de Youngtimer markt in Nederland.
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Ontzettend prijzig voor een E39, welke inmiddels flink wat jaartjes oud is.
Ik zou gewoon een fijne E91 zoeken, welke voor een paar duizend euro meer al te vinden zijn en stuk jonger zijn.
In 325/330/335 motorisch allemaal een stuk fijner rijdend dan die 525I.
Ik zou gewoon een fijne E91 zoeken, welke voor een paar duizend euro meer al te vinden zijn en stuk jonger zijn.
In 325/330/335 motorisch allemaal een stuk fijner rijdend dan die 525I.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
E39 was mijn ding niet. Al zijn het heerlijke cruisers.
Voor mijn gevoel écht een oude auto aan het worden. Je blijft bezig.
Voor mijn gevoel écht een oude auto aan het worden. Je blijft bezig.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
E39 525i is een M54 motor. Niet echt de meest vlotte ooit. Kan je beter de M54B30 hebben. Dat is een lekkere motor.
Maar E39 is inmiddels wel echt oud.
Maar E39 is inmiddels wel echt oud.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], jasverstoppen en 174 gasten