EV auto's (elektrische)
- Knot
Re: EV auto's (elektrische)
https://www.autoblog.nl/nieuws/hoge-ene ... om-3402554
Lijkt me dat er een max aan zit en je niet de wasmachine/oven enz tegelijk aan kunt zetten, als 1 tegelijk je uberhaupt al lukt.
Lijkt me dat er een max aan zit en je niet de wasmachine/oven enz tegelijk aan kunt zetten, als 1 tegelijk je uberhaupt al lukt.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Kun je ook overal snelladen dan? Want anders ben je niet zo maar weer op pad. Ik hoor m’n collega’s, die verplicht EV leasen, klagen over die mogelijkheid. Zij rijden vooral in het noorden vd land. De directie zegt gewoon dat je overal wel kunt laden maar vergeten dat dat niet overal snel is. Anders sta je voor een 20-40km een uur te laden. Mogen ze hopen net thuis te kunnen komen. En als die auto dan ook nog eens privé gereden wordt kun je daarna ook niet meer weg, want leeg 
Makkelijk lullen allemaal, een ICE is in dit geval 1000x makkelijker.

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Arthur wat een onzin. Gewoon voorbereiden!
En wennen:)
En wennen:)
- JP
Ik voel spanning…..

- Arthur
Da’s beter dan het missen van 

-
Supersimpele oplossing is gewoon betalen met een creditcard, andere optie was geweest dat ik een laadpasje meegekregen had van een bepaalde voorziener...CRZ schreef: 10 okt 2022, 11:37Volgens mij is het supersimpel opgelost als de verhuurder een druppel meegeeft waar je mee kan laden. Kosten komen gewoon op je rekening. Inmiddels kan je laden bij bijna elke pomp op de snelweg. Dan was de uitdaging opgelost, toch?FDD schreef: 09 okt 2022, 11:20 Het betrof een 1st edition, geen idee aangaande de Kwh...
Ik doe niks met apps, voor niks je hebt internet en het neemt ruimte in op de telefoon...
Voorbereiden, sorry ik moet nog geen 300kilometer rijden. Het is niet dat ik 6 weken naar Pakistan of Afrika ga...
Je zou gewoon met een normaal geldig betaalmiddel moeten kunnen betalen zonder fratsen..
Ik heb een creditcard van mijn werkgever, om dat aan een app te hangen is de goden verzoeken. Bovendien is het gewoon verboden (bedrijfspolicy)...
Voor de rest bashen, ik geef toch duidelijk aan dat het wel zijn positieve kanten heeft. De stad en kleine stukken, dit was echter een jobje wat een thuiswedstrijd betreft.
Normaal rijd ik door heel europa met huurauto's voor langdurige projecten. Dat kan gewoon niet met een EV. Als je dat als bashen ziet tsja.... Ik noem het de realiteit die je dan niet onder ogen wil zien....
De 'ik doe niks met apps' vind ik wel mooi. Heb je een Nokia 3310?![]()
Aangaande geen gebruik van apps, dat betekent niet dat ik een Nokia 3310 heb. Ik wil gewoon niet te afhankelijk zijn van mijn telefoon en in geval van verlies/diefstal hoef ik minder tot niks extra te regelen....
Ook behoor ik niet tot de groep mensen die commentaar geven dat een app niet werkt op een website, dat soort mensen kan ik dan weer om glimlachen of me over verbazen...
-
Ik ben toevallig pas een maand of wat geswitched naar de DigiD app. Voornamelijk omdat oude manier van inloggen ging verdwijnen en met overlijden van vader veel dingen online moest gaan regelen.
En ja ik heb een bank app op telefoon staan maar niet voor betalen bij een winkel.
Ik heb een 5710 3410 en 6610 gehad. Daarna ging het bergafwaarts met een N70 N73 en een N95
En ja ik heb een bank app op telefoon staan maar niet voor betalen bij een winkel.
Ik heb een 5710 3410 en 6610 gehad. Daarna ging het bergafwaarts met een N70 N73 en een N95

-
Ik woon in de Randstad... Daar in ieder geval wel.Arthur schreef: 10 okt 2022, 12:01 Kun je ook overal snelladen dan? Want anders ben je niet zo maar weer op pad. Ik hoor m’n collega’s, die verplicht EV leasen, klagen over die mogelijkheid. Zij rijden vooral in het noorden vd land. De directie zegt gewoon dat je overal wel kunt laden maar vergeten dat dat niet overal snel is. Anders sta je voor een 20-40km een uur te laden. Mogen ze hopen net thuis te kunnen komen. En als die auto dan ook nog eens privé gereden wordt kun je daarna ook niet meer weg, want leeg

Heb nu 30k km gereden met mijn EV en heb het voordeel dat ik thuis een laadpaal op eigen terrein heb.
- JP
- Arthur
- Knot
Dat gaat al 2 jaar zo bij ons, we zaten al goed in het ritme 
- Martijn_bmw
-
En dan sta je bij zo'n laadpaal met een app op je telefoon.....kut, verkeerde app.Martijn_bmw schreef: 09 okt 2022, 11:11 Wat een onzin Arthur, eenmalig voorbereiden gewoon ff weten hoe je moet betalen bij zo’n laadpaal is dat nu teveel gevraagd…
Want er zijn nogal wat verschillende apps / laadpaal systemen heb ik begrepen

Ook zijn er speciale routeplanners voor EV's

https://abetterrouteplanner.com/
-
Poeh. Das vervelend. Was er maar een manier om de juiste app wel op je telefoon te krijgen........Elise schreef: 12 okt 2022, 07:50En dan sta je bij zo'n laadpaal met een app op je telefoon.....kut, verkeerde app.Martijn_bmw schreef: 09 okt 2022, 11:11 Wat een onzin Arthur, eenmalig voorbereiden gewoon ff weten hoe je moet betalen bij zo’n laadpaal is dat nu teveel gevraagd…
Ook zijn er speciale routeplanners voor EV's![]()
-
Gaat dat zo makkelijk als je geen betaal app van je bank op je telefoon hebt of wilt hebben?Gijzert schreef: 12 okt 2022, 08:51Poeh. Das vervelend. Was er maar een manier om de juiste app wel op je telefoon te krijgen........Elise schreef: 12 okt 2022, 07:50En dan sta je bij zo'n laadpaal met een app op je telefoon.....kut, verkeerde app.Martijn_bmw schreef: 09 okt 2022, 11:11 Wat een onzin Arthur, eenmalig voorbereiden gewoon ff weten hoe je moet betalen bij zo’n laadpaal is dat nu teveel gevraagd…
- Martijn_bmw
als je een creditkaart hebt wel, bijna altijd is die wel te koppelen als betaalmethode en dan dus geen bankapp nodigElise schreef: 12 okt 2022, 09:33Gaat dat zo makkelijk als je geen betaal app van je bank op je telefoon hebt of wilt hebben?Gijzert schreef: 12 okt 2022, 08:51Poeh. Das vervelend. Was er maar een manier om de juiste app wel op je telefoon te krijgen........Elise schreef: 12 okt 2022, 07:50
En dan sta je bij zo'n laadpaal met een app op je telefoon.....kut, verkeerde app.
-
Ah, CC klinkt logisch.
Van wat ik begrepen heb is het vooral in het buitenland een drama met de verschillende betaal systemen.
Gelukkig zelf geen last van
Van wat ik begrepen heb is het vooral in het buitenland een drama met de verschillende betaal systemen.
Gelukkig zelf geen last van

- Martijn_bmw
In het buitenland is idd nogal wat diversiteit aan betaal systemen maar er zijn ook alweer apps / kaart aanbieders die daarin springen en gecombineerde aanbiedingen doen.
Ik heb zelf een laadpas van MTC en die heeft tot nu toe overal gewerkt
Ze geven zelf dit aan: MT-E: laden in Europa: Dekking bij circa 250.000 laadpalen in Europa
Ik heb zelf een laadpas van MTC en die heeft tot nu toe overal gewerkt

Ze geven zelf dit aan: MT-E: laden in Europa: Dekking bij circa 250.000 laadpalen in Europa
-
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... e-formaat/
Nieuw elektrisch instapmodel van Mercedes met EQXX looks.
BMW maakt het bont met z’n ontwerpen, Mercedes kan het ook.
Nieuw elektrisch instapmodel van Mercedes met EQXX looks.
BMW maakt het bont met z’n ontwerpen, Mercedes kan het ook.
- 328Ti
100x beter dan die BMW gedrochten.
-
Beetje appels-peren om dit met BMW te vergelijken. Dit ontwerp is volledig op zuinigheid gericht, dan heb je als ontwerper jezelf aan de wetten van de aërodynamica te houden en verder weinig vrijheid. De Lightyear heeft dezelfde vorm. Volkswagen en Honda hebben ook zoiets gehad.
-
Dit hadden ze in 1978 als (Sparwunder) Prototyp:

Dit in 1979:

Die kar hierboven Vision EQXX is toch ook 'n Prototyp ofzo?

Dit in 1979:
Die kar hierboven Vision EQXX is toch ook 'n Prototyp ofzo?
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
Zou zo mee kunnen doen in Thunderbirds. 

-
Daarover gesproken. Dikke BMW:)

- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Mocht je twijfelen tussen de VW ID.3 of de CUPRA Born? Dan altijd de Born.
https://driveaholic.nl/rijtest-cupra-born-2022/
https://driveaholic.nl/rijtest-cupra-born-2022/