Nee dat overkomt binnenkort dat talent van je genaamd Schumacher.....Hielke schreef: 10 okt 2022, 12:08 Verstappen is al wereldkampioen? Ik meende dat Massi op een zijspoor was gezet.
F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.
- Downforce Hans
- Berichten: 12614
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.
-
Frank_Sch
- Berichten: 2260
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.
Wat mij nog het meest ergert, is dat die kerel Masi heet. Spellen is ook een kwaliteit.
Nu duidelijk is dat RB het budget vorig jaar heeft overschreden, volgt er een financiële en eventueel kleine sportieve straf. Ben benieuwd, RB kan dit jaar de kosten wat drukken door de laatste 3 races niet te racen.
Ander punt: de FIA heeft beoordeeld op basis van de aangeleverde documenten, er zijn verder geen controles/steekproeven uitgevoerd. Ofwel uitgaan van goed vertrouwen en daar zit het probleem.
Nu duidelijk is dat RB het budget vorig jaar heeft overschreden, volgt er een financiële en eventueel kleine sportieve straf. Ben benieuwd, RB kan dit jaar de kosten wat drukken door de laatste 3 races niet te racen.
Ander punt: de FIA heeft beoordeeld op basis van de aangeleverde documenten, er zijn verder geen controles/steekproeven uitgevoerd. Ofwel uitgaan van goed vertrouwen en daar zit het probleem.
- Enrico
- Berichten: 3908
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
- Arthur
- Berichten: 43828
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.
Wat mij ook verbaast is dat MB en Ferrari het dus al 'gewoon' wisten. Er loopt ergens een lijntje tussen FIA en verschillende treams. Ondanks dat ze dus gelijk hadden gebruiken ze dit wel om te stoken op specifieke dagen. Lees; net voor een GPFrank_Sch schreef: 10 okt 2022, 18:19 Wat mij nog het meest ergert, is dat die kerel Masi heet. Spellen is ook een kwaliteit.
Nu duidelijk is dat RB het budget vorig jaar heeft overschreden, volgt er een financiële en eventueel kleine sportieve straf. Ben benieuwd, RB kan dit jaar de kosten wat drukken door de laatste 3 races niet te racen.
Ander punt: de FIA heeft beoordeeld op basis van de aangeleverde documenten, er zijn verder geen controles/steekproeven uitgevoerd. Ofwel uitgaan van goed vertrouwen en daar zit het probleem.
- JP
- Berichten: 35094
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.
Wat mijn verbaast is dat mensen het hebben over puntenstraffen en Max dan misschien zijn kampioenschap moet terug geven, maar je hebt toch 2 rijders? Zeggen ze maar dat Checo te duur is geweest.
- Arthur
- Berichten: 43828
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.
Hahaha, idd.
- MParallel
- Berichten: 8926
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.
En Ferrari gate wordt achter gesloten deuren afgekocht en dat is prima.
Aan de ander kant, flink overspenden, daardoor kampioen worden en dan afkopen (in feite nog meer overspenden) is ook niet echt leuk voor de sport.
Aan de ander kant, flink overspenden, daardoor kampioen worden en dan afkopen (in feite nog meer overspenden) is ook niet echt leuk voor de sport.
- Knot
- Berichten: 40895
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.
Geven ze toch 5 punten aftrek, alsnog WK 2021.
Dan nu constructeurs titel binnenhalen en races daarna niet rijden om geld te sparen. Triest maar zal de gamewereld op zn kop zetten.
Dan nu constructeurs titel binnenhalen en races daarna niet rijden om geld te sparen. Triest maar zal de gamewereld op zn kop zetten.
- Enrico
- Berichten: 3908
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.
Drivers salary zit niet in het “Budget”JP schreef: 10 okt 2022, 19:02 Wat mijn verbaast is dat mensen het hebben over puntenstraffen en Max dan misschien zijn kampioenschap moet terug geven, maar je hebt toch 2 rijders? Zeggen ze maar dat Checo te duur is geweest.
-
Frank_Sch
- Berichten: 2260
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.
Er zijn allerlei straffen te verzinnen die nauwelijks pijn doen. Daar zal het wel op uitdraaien is mijn inschatting. Maar wat zou nou een terechte straf zijn? Eentje die je wel voelt? Dan denk ik aan een verdubbeling van de overschrijding als korting op het budget voor volgend jaar en het inleveren van 5% windtunneltijd.
Daarnaast moeten ze die aangeleverde documenten wel via steekproeven op juistheid controleren. Dat is volgens de berichtgeving van de FIA niet gedaan en dan zegt zo'n certificaat niks meer dan dat de aangeleverde documenten geen overschrijding laten zien.
Daarnaast moeten ze die aangeleverde documenten wel via steekproeven op juistheid controleren. Dat is volgens de berichtgeving van de FIA niet gedaan en dan zegt zo'n certificaat niks meer dan dat de aangeleverde documenten geen overschrijding laten zien.
- MParallel
- Berichten: 8926
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.
Dus gewoon zoals in de volksmond, een wassen neus.
- Arthur
- Berichten: 43828
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.
Nee, maar de kapotte onderdelen aan z'n auto wel. Dus een puntenstraf kan niet alleen voor Verstappen gelden. Dat willen bepaalde stromingen natuurlijk wel maar die vlieger lijkt me niet op te gaan. Dus dan wordt het constructeurspunten afnemen.Enrico schreef: 11 okt 2022, 08:58Drivers salary zit niet in het “Budget”JP schreef: 10 okt 2022, 19:02 Wat mijn verbaast is dat mensen het hebben over puntenstraffen en Max dan misschien zijn kampioenschap moet terug geven, maar je hebt toch 2 rijders? Zeggen ze maar dat Checo te duur is geweest.
-
Gijzert
- Berichten: 5497
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.
Gewoon 20 constructeurspunten afpakken (Staat voor x geld.) en daarnaast 20 drivers punten afpakken. (Teams mogen dit zelf verdelen over de rijders.) Williams zou dit jaar De Vries op -18 kunnen zetten dan.Arthur schreef: 11 okt 2022, 10:10Nee, maar de kapotte onderdelen aan z'n auto wel. Dus een puntenstraf kan niet alleen voor Verstappen gelden. Dat willen bepaalde stromingen natuurlijk wel maar die vlieger lijkt me niet op te gaan. Dus dan wordt het constructeurspunten afnemen.Enrico schreef: 11 okt 2022, 08:58Drivers salary zit niet in het “Budget”JP schreef: 10 okt 2022, 19:02 Wat mijn verbaast is dat mensen het hebben over puntenstraffen en Max dan misschien zijn kampioenschap moet terug geven, maar je hebt toch 2 rijders? Zeggen ze maar dat Checo te duur is geweest.
- Wout309t
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
- Auto: A4 40TFSI
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.
Kan het niet lezen maar gezien Trouw zal het wel over klimaat oid gaan....
-
Gijzert
- Berichten: 5497
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.
De toekomst is elektrisch, daar is elk weldenkend mens over uit.
Ik denk dat als toekomstige historici terugkijken op nu,
de Formule 1 exemplarisch is voor onze tijd. Het hoort thuis in het rijtje dode dieren eten, kansenongelijkheid en wellness-rechts.
Wat een arrogantie...... Meneertje die denkt alles te weten. Dode dieren eten doen we al zo lang we bestaan......
Kijk wat een veroordeling in al zijn columns. Lekker vingertje wijzen.
https://www.trouw.nl/auteur/pepijn-keppel
- Wout309t
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
- Auto: A4 40TFSI
Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.
CTRL+C/V:
Max Verstappen is ongenaakbaar, maar hoe kijken historici later terug op de fossiele Formule 1?
9 oktober 2022
Ook ik hink soms op twee gedachten, zoals de internationale autosportfederatie FIA zondag tijdens de Grand Prix van Japan. Het regenwater kabbelde door de bochten van het oldskool circuit, op sommige plekken ontstonden de contouren van een beekje.
Tegen beter weten in werden de bolides naar buiten gereden, en na twee rondes weer voor twee uur naar binnen gehaald. Max had daar geen boodschap aan. Hij reed vanaf de start fenomenaal, het opspattende water als druppeltjesgordijn achter zich aan, de cape van een aanstaand kampioen.
Max is dit raceseizoen ongenaakbaar, alsof zijn wagen extra vermogen heeft, zijn banden het asfalt kussen. Zo ook in het druilerige Japan, waar hij met een pitstoplengte voorsprong als eerste over de streep kwam – zijn twaalfde overwinning dit seizoen.
Duel om de tweede plek
Hij reed zo ver voor de rest uit dat de finishvlag nog niet buiten hing, de televisieregisseur nog druk bezig was met het duel om de tweede plek tussen Sergio Pérez en Charles Leclerc, Max moest via zijn boordcomputer bevestigd krijgen dat hij daadwerkelijk gewonnen had.
Ondertussen schakelde een tv-camera naar de tribune. Een glimlachende Japanse fan droeg een oranje T-shirt met een zwarte één op zijn borst. Hij bedekte zijn gezicht voor de helft met een geplastificeerd bordje; het gezicht van Verstappen.
Niet André Rieu of Arnon Grunberg, het poldermodel of de Wallen, maar Max Verstappen is het uithangbord van ons land. ‘Ben ik nou kampioen of niet?’, vroeg Max in de coulissen aan zijn collega’s. De fan met het masker had het al voorzien: Verstappen werd voor de tweede keer wereldkampioen.
Fossiele brandstoffen
Maar als ik naar Verstappen kijk, kan ik niet anders dan ook de andere kant van zijn wereldtitel zien. Soms vraag ik me af hoe de historici van de toekomst zullen terugkijken op nu. Wat zullen zij zien als ze naar de Formule 1 kijken? Het antwoord is niet fraai.
Geen sport is voor de beoefening zo afhankelijk van fossiele brandstoffen als de Formule 1. Tuurlijk, voor de organisatie van het WK in Qatar zal meer CO2 worden uitgestoten dan in een raceseizoen, maar voor de Formule 1 geldt dat zonder fossiel de wagen geen rondje kan rijden. Dat is het fundamentele verschil.
De toekomst is elektrisch, daar is elk weldenkend mens over uit. Waarom zouden we de Formule 1 niet vervangen door de elektrische Formule E? Misschien moeilijk voor fossiele sponsoren en boomers die houden van gevroem, maar stukken beter voor het milieu – en niet onbelangrijk: het imago en voortbestaan van de autosport.
Splijtzwammen
Ik denk dat als toekomstige historici terugkijken op nu, de Formule 1 exemplarisch is voor onze tijd. Het hoort thuis in het rijtje dode dieren eten, kansenongelijkheid en wellness-rechts. Splijtzwammen waar we liever van wegkijken, cognitieve dissonantie ten top, een sterk staaltje dansen op de vulkaan, waar Annie M.G Schmidt en Harry Bannink in het nummer ‘De Laatste Dans’ uit 1977 al voor waarschuwden.
Veertig jaren later / Nog altijd niks geleerd / Allemaal om de krater / Want het gaat alweer verkeerd
De sirenes zijn allang gegaan / Maar we trekken ons er niks van aan / Het is altijd zo gegaan / Nooit iets anders gedaan
Samen met Max dansen op een vulkaan.
Max Verstappen is ongenaakbaar, maar hoe kijken historici later terug op de fossiele Formule 1?
9 oktober 2022
Ook ik hink soms op twee gedachten, zoals de internationale autosportfederatie FIA zondag tijdens de Grand Prix van Japan. Het regenwater kabbelde door de bochten van het oldskool circuit, op sommige plekken ontstonden de contouren van een beekje.
Tegen beter weten in werden de bolides naar buiten gereden, en na twee rondes weer voor twee uur naar binnen gehaald. Max had daar geen boodschap aan. Hij reed vanaf de start fenomenaal, het opspattende water als druppeltjesgordijn achter zich aan, de cape van een aanstaand kampioen.
Max is dit raceseizoen ongenaakbaar, alsof zijn wagen extra vermogen heeft, zijn banden het asfalt kussen. Zo ook in het druilerige Japan, waar hij met een pitstoplengte voorsprong als eerste over de streep kwam – zijn twaalfde overwinning dit seizoen.
Duel om de tweede plek
Hij reed zo ver voor de rest uit dat de finishvlag nog niet buiten hing, de televisieregisseur nog druk bezig was met het duel om de tweede plek tussen Sergio Pérez en Charles Leclerc, Max moest via zijn boordcomputer bevestigd krijgen dat hij daadwerkelijk gewonnen had.
Ondertussen schakelde een tv-camera naar de tribune. Een glimlachende Japanse fan droeg een oranje T-shirt met een zwarte één op zijn borst. Hij bedekte zijn gezicht voor de helft met een geplastificeerd bordje; het gezicht van Verstappen.
Niet André Rieu of Arnon Grunberg, het poldermodel of de Wallen, maar Max Verstappen is het uithangbord van ons land. ‘Ben ik nou kampioen of niet?’, vroeg Max in de coulissen aan zijn collega’s. De fan met het masker had het al voorzien: Verstappen werd voor de tweede keer wereldkampioen.
Fossiele brandstoffen
Maar als ik naar Verstappen kijk, kan ik niet anders dan ook de andere kant van zijn wereldtitel zien. Soms vraag ik me af hoe de historici van de toekomst zullen terugkijken op nu. Wat zullen zij zien als ze naar de Formule 1 kijken? Het antwoord is niet fraai.
Geen sport is voor de beoefening zo afhankelijk van fossiele brandstoffen als de Formule 1. Tuurlijk, voor de organisatie van het WK in Qatar zal meer CO2 worden uitgestoten dan in een raceseizoen, maar voor de Formule 1 geldt dat zonder fossiel de wagen geen rondje kan rijden. Dat is het fundamentele verschil.
De toekomst is elektrisch, daar is elk weldenkend mens over uit. Waarom zouden we de Formule 1 niet vervangen door de elektrische Formule E? Misschien moeilijk voor fossiele sponsoren en boomers die houden van gevroem, maar stukken beter voor het milieu – en niet onbelangrijk: het imago en voortbestaan van de autosport.
Splijtzwammen
Ik denk dat als toekomstige historici terugkijken op nu, de Formule 1 exemplarisch is voor onze tijd. Het hoort thuis in het rijtje dode dieren eten, kansenongelijkheid en wellness-rechts. Splijtzwammen waar we liever van wegkijken, cognitieve dissonantie ten top, een sterk staaltje dansen op de vulkaan, waar Annie M.G Schmidt en Harry Bannink in het nummer ‘De Laatste Dans’ uit 1977 al voor waarschuwden.
Veertig jaren later / Nog altijd niks geleerd / Allemaal om de krater / Want het gaat alweer verkeerd
De sirenes zijn allang gegaan / Maar we trekken ons er niks van aan / Het is altijd zo gegaan / Nooit iets anders gedaan
Samen met Max dansen op een vulkaan.
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.
Hoe kijken historici later terug naar dat hele woke gebeuren? Ik vermoed zoals ik er nu tegenaan kijk... Vermoeiend...
- Arthur
- Berichten: 43828
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.
Wat een (zure) druif. Maar ik val dan ook compleet in zijn hokje waar hij de F1 in plaatst 
-
Robin
- Berichten: 56225
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.
Tja vrijheid van meningsuiting he, dus Pepijn mag ook. Waarom heten die wereldverbeteraars/moraalridders en witte woke figuren zo en zien ze er zo uit.....maar goed.....
Totnutoe trekt FE totaal geen publiek.De toekomst is elektrisch, daar is elk weldenkend mens over uit. Waarom zouden we de Formule 1 niet vervangen door de elektrische Formule E?
- WJ
- Berichten: 12025
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.
Geef die gekke krant toch niet zoveel aandacht.
- Knot
- Berichten: 40895
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.
Vliegverkeer voor alle vakanties en zakenmeetings, dat moet je aanpakken, dat is een grote klapper voor het milieu!
Formule 1 weer lekker V8 erin.
Formule 1 weer lekker V8 erin.
- Arthur
- Berichten: 43828
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.
Echt hè, als je die foto ziet weet je al genoeg. Krijg je de naam erbij is het 100% bingoRobin schreef: 11 okt 2022, 15:08 Tja vrijheid van meningsuiting he, dus Pepijn mag ook. Waarom heten die wereldverbeteraars/moraalridders en witte woke figuren zo en zien ze er zo uit.....maar goed.....
- Enrico
- Berichten: 3908
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.
De kosten van Silverstone zou MB moeten betalen!Gijzert schreef: 11 okt 2022, 10:24Gewoon 20 constructeurspunten afpakken (Staat voor x geld.) en daarnaast 20 drivers punten afpakken. (Teams mogen dit zelf verdelen over de rijders.) Williams zou dit jaar De Vries op -18 kunnen zetten dan.Arthur schreef: 11 okt 2022, 10:10Nee, maar de kapotte onderdelen aan z'n auto wel. Dus een puntenstraf kan niet alleen voor Verstappen gelden. Dat willen bepaalde stromingen natuurlijk wel maar die vlieger lijkt me niet op te gaan. Dus dan wordt het constructeurspunten afnemen.![]()
-
Robin
- Berichten: 56225
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.
V10 of beter 3500 V12.Knot schreef: 11 okt 2022, 16:00 Vliegverkeer voor alle vakanties en zakenmeetings, dat moet je aanpakken, dat is een grote klapper voor het milieu!
Formule 1 weer lekker V8 erin.
