Gezocht: poetser/cleaner

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door Jussi » 26 sep 2013, 11:16

GTRene schreef:dat spul is dus gewoon veilig voor de lak? zo te lezen wel...
en zo te lezen vrij makkelijk te gebruiken, in meeste gevallen hoef je niet eens te borstelen/vegen maar alleen er op spuiten en in laten trekken en afspoelen?
klinkt als leuk spul voor sommige klusjes.
Het is veilig voor de lak als je het niet laat intrekken/opdrogen. Je brengt het 10/15 minuten voor het wassen aan en nadien spoel je met veel water af.

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door Xave30 » 26 sep 2013, 23:03

Steven N. schreef:Als dit toch al als iets meer "algemeen poetstopic" kan worden bestempeld ...
Wat is er gebeurd met het 36 pagina's tellende: http://driving-fun.com/forum/viewtopic. ... &start=875" onclick="window.open(this.href);return false; ?

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3665
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door Paskal » 27 sep 2013, 09:32

Hoe bedoel je? Die topic staat er toch nog gewoon? John is helaas door zijn nwe job gestopt met poetsen voor anderen :(

Nu we het toch over "poetsen" hebben. Ondergetekende gaat morgen bij Carclean een clinic volgen om eens wat eigen te worden met het polijsten met een DAP-machine voordat ik er zelf mee aan de slag ga op mijn wagenpark. Ik ben benieuwd en zie vooral een uitdaging in mijn rode MX-5 om die weer tiptop in orde te krijgen :)

Gebruikersavatar
Archiebald
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 mei 2011, 13:22

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door Archiebald » 27 sep 2013, 11:51

Jussi schreef:Het is veilig voor de lak als je het niet laat intrekken/opdrogen. Je brengt het 10/15 minuten voor het wassen aan en nadien spoel je met veel water af.

Voor het wassen? Zodat het eerst door al het vuil en stof heen moet om bij het ijzervijlsel te komen? Niet de manier die ik hanteer.

Mijn tips:
Eerst de auto/deel afspoelen/afspuiten
Dan wassen (liefste met een wash mitt)
Daarna IronX of TriX opspuiten en in laten werken.
Dit dan weer afspoelen

Let er wel op, spoel het ook meteen van je tegels of straat af, want die blijft de rest van het jaar paars! Nog een tip, gebruik niet de sprayer die je bij de fles krijgt bij Carclean. Je wil dit spul NIET op je handen krijgen.

't Bijt niet en je huid wordt niet paars hoor. Maar het stink. Niet normaal.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door GTRene » 27 sep 2013, 12:03

ow, zo'n lekkende sprayer?

wellicht dat je dan dus beter van die plastic handschoentjes kan aandoen oid?

je moet het maar net weten....en onthouden :D

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door allen » 27 sep 2013, 12:09

Ik heb nog zo'n poorboys sprayer in m'n geheugen gegrift staan. Niet om de stank, maar om de waardeloze werking en de lekkage uit dat ding. Die f****** velgenreiniger deed zeer!

Gebruikersavatar
Archiebald
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 mei 2011, 13:22

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door Archiebald » 27 sep 2013, 12:18

In mijn ervaring (100% van de keren) lekken die blauwe of rode sprayers net onder de "trekker"

Ik heb van die mooie gekleurde flesjes bij de wibra gekocht waar ik het over giet.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door GTRene » 27 sep 2013, 12:21

owja nu je het noemt, met van die velgenreiniger en slechte mechanisme's van die sproeier die lekken :devil:
had destijds 2 van de action gekocht...zwarte flesjes dacht ik? anyway wat een lek dingen :gek:

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door Steven N. » 27 sep 2013, 15:33

Xave30 schreef:
Steven N. schreef:Als dit toch al als iets meer "algemeen poetstopic" kan worden bestempeld ...
Wat is er gebeurd met het 36 pagina's tellende: http://driving-fun.com/forum/viewtopic. ... &start=875" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Excuus, ik volg dat poetsen nooit zo :wink: Des te meer respect voor de mensen die hier goed in zijn, mooi werk.

De E36 is moeders mooiste niet en zal dat ook niet worden, maar hij mag wel weer eens wat aandacht hebben. Iron-X heb ik in de kast staan, dus wanneer de auto weer bij huis kan staan ga ik aan de slag. Was er niet zeker van of dit ook op de lak te gebruiken is. Bedankt voor het advies! :thumbup:

Gebruikersavatar
Archiebald
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 mei 2011, 13:22

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door Archiebald » 28 sep 2013, 11:30

Steven N. schreef:De E36 is moeders mooiste niet en zal dat ook niet worden
Ach, mijn E30 was dat ook niet. En is het eigenlijk nog steeds niet. Maar hij ziet er wel flink beter uit na wat liefde :)


Afbeelding

Afbeelding

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door Jussi » 28 sep 2013, 14:59

Archiebald schreef:
Jussi schreef:Het is veilig voor de lak als je het niet laat intrekken/opdrogen. Je brengt het 10/15 minuten voor het wassen aan en nadien spoel je met veel water af.

Voor het wassen? Zodat het eerst door al het vuil en stof heen moet om bij het ijzervijlsel te komen? Niet de manier die ik hanteer.

Mijn tips:
Eerst de auto/deel afspoelen/afspuiten
Dan wassen (liefste met een wash mitt)
Daarna IronX of TriX opspuiten en in laten werken.
Dit dan weer afspoelen

Let er wel op, spoel het ook meteen van je tegels of straat af, want die blijft de rest van het jaar paars! Nog een tip, gebruik niet de sprayer die je bij de fles krijgt bij Carclean. Je wil dit spul NIET op je handen krijgen.

't Bijt niet en je huid wordt niet paars hoor. Maar het stink. Niet normaal.
Ik heb de tip gekregen bij Wax-It, wat toch een gerenommeerde Belgische detailer is. Ik gebruik wel Wolf's Deironizer Decon Gel maar zou toch dezelfde werking moeten hebben. Wellicht omdat zij zo min mogelijk contact van het vuil met de washandschoen willen. Vuil dat er na de eerste keer nog op zit, krijgt nog een tweede beurt.

Het stinkt inderdaad naar rotte eieren.

Gebruikersavatar
D20VT
Berichten: 871
Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door D20VT » 28 sep 2013, 15:55

Ik gebruik iron x ook als eerste voor het wassen van de auto, dan reageert het beter dan op een natte auto.

Bij een natte auto loopt het er sneller af en verdun je het als het ware.

Heb er nu te weinig tijd voor, maar het de afgelopen jaren een hoop gedetaild

Gebruikersavatar
Mrton
Berichten: 785
Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door Mrton » 05 mei 2015, 13:05

Ik zoek nog een autopoetser (liefst in Noord-Brabant). Iemand een tip voor me?

Gebruikersavatar
Vlokmans
Berichten: 1363
Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
Locatie: Rotterdam

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door Vlokmans » 05 mei 2015, 17:15

Misschien is dit wat voor je:
http://www.deuitblinker.nl/home.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door martll » 05 mei 2015, 20:51

http://tomascardetailing.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet een poetsbedrijf die er even een waxje op gaat smeren maar een gemotiveerde jongeman die aandacht heeft voor elke imperfectie op een auto.

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door Sander-E46 » 06 mei 2015, 16:30

Kan z'n site niet vinden, maar Pascal van dit forum uit Helmond doet dit ook zeer mooi!

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3665
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door Paskal » 06 mei 2015, 19:37

It's me inderdaad (linkje) ware het niet dat ik de laatste maanden veel last heb van een tennisarm/elleboog die o.a. veroorzaakt wordt door het langdurig vasthouden van de machines. Sowieso een kwetsbaar punt want ook voor het detailen had ik er al eens last van.
Aangezien ik wil voorkomen dat mijn reguliere werk en gezondheid eronder leiden heb ik het detailen even op een laag pitje gezet.

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2251
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door Will F. » 07 okt 2022, 13:32

Heren, ik zoek een detailer of eigenlijk een ervaren hobbyist detailer met skills op bijna professioneel niveau om mijn e30 touring (heb ik al >20jr) een keer de broodnodige aandacht/ TLC te geven, het liefst omgeving Rijnmond/ voorneputten/zuidholland. Incrowd hier herinnert zicht John uit Spijkenisse nog wel, mooiste zou zijn iemand die het van hem geleerd heeft. Er was trouwens ooit een detailingdraadje, maar ik kan het niet meer vinden.

Gebruikersavatar
MarcH
Berichten: 561
Lid geworden op: 01 mei 2006, 13:41
Auto: Z3 Coupé, E46 M3 en nog 3
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door MarcH » 07 okt 2022, 17:26

Ik heb begin dit jaar een auto laten poetsen bij https://timvanderhoek.nl/ en was zeer tevreden met het resultaat.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 49 gasten