Elise schreef: 29 sep 2022, 14:12
FDD schreef: 29 sep 2022, 13:39
Next Energy heb ik gevonden, kan inmiddels alweer wat hoger zijn hoor en vind geen Daltarief...
Gas scheelt ook gewoon 0,50 ct per m3
Dynamische prijzen? Hoe zit dat als je zelf zonnepanelen hebt, lijkt mij verre van ideaal, maar ik kan het mis hebben.
Is inderdaad dynamisch, ik kijk het even aan...
Aangaande zonnepanelen, die heb ik niet, maar in het contract staat daar het volgende over:
Teruglevering en salderenAls je zelf energie opwekt en een deel daarvan terugleved wordt de salderingsregeling toegepast. Daarbij wordt voor ieder uur het aantal door jou geleverde kWh afgetrokken van de door jou verbruikte kWh. Overde resterende volumes betaal je voor ieder uur de EPEX uurprijs indien je meer hebt verbruikt dan geleverd.Indien je meer hebt geleverd dan gebruikt betalen we voor de resterende volumes voor ieder uur de EPEXuurprijs.
Plat gezegd kun je het meeste besparen door te kijken wanneer op welke tijd de stroom het voordeligste is, nieuw voor mij en als het niet bevalt kan ik zonder boete elk moment weer opzeggen.....
In tegenstelling tot wat ik eerder typte is het verscil qua gas nog groter, ik doe even mijn situatie uit de doeken:
Oude situatie, nieuw aanbod van Essen voor een vaste klant:
Normaal tarief: 0,72844 per Kwh
Dal tarief: 0,61944 per Kwh
Gas 3,10402 per m3
Nu de nieuwe situatie per 24-10-2022 als compleet nieuwe klant:
Normaal tarief: 0,44 per Kwh
Dal tarief: Die is er niet het scheelt dus per uur soms, moet even in de gaten gaan houden wanneer het hetgoedkoopst is
Gas: 2,02 per m3
En sowieso met het energieplafond wordt het max.:
Elektra: 0,70 per Kwh
Gas: 1,50 per m3
Ik hoop uiteraard onder de 0,70ct te blijven, maar goed we gaan het zien en zoals eerder gezegd kan elk moment kostenloos weer opzeggen. Ik ga het eerst proberen, kan er niet teveel mee verliezen als ik het vergelijk met de aanbiedingen die ik tot nu toe heb gehad..