Verre reizen, Overland, Expeditie, etc.

Van een Lada Niva in de grote stad tot Parijs-Dakar. Op veler verzoek is er dan eindelijk ook een echt off road forum!
Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Verre reizen, Overland, Expeditie, etc.

Bericht door Niels » 19 apr 2017, 15:47

Gaaf!

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Verre reizen, Overland, Expeditie, etc.

Bericht door Dennis Cavallino » 09 mei 2017, 20:25

Gave Landcruiser! Mooie trip. Tnx4sharing!

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Verre reizen, Overland, Expeditie, etc.

Bericht door Hielke » 14 okt 2020, 12:43

Deze moest ik hier even kwijt. Haye uit Friesland. Mooiste reisverslagen die ik ooit gezien heb. Deze vent is de Überdroogkloot. Droger wordt het niet.

https://www.youtube.com/watch?v=Rgi_VFSaCQU

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27807
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Verre reizen, Overland, Expeditie, etc.

Bericht door Luco » 14 okt 2020, 15:36

Hielke schreef: 14 okt 2020, 12:43 Deze moest ik hier even kwijt. Haye uit Friesland. Mooiste reisverslagen die ik ooit gezien heb. Deze vent is de Überdroogkloot. Droger wordt het niet.

https://www.youtube.com/watch?v=Rgi_VFSaCQU
wat een held, dat water :lol: :lol: :lol: :lol: , ik was het kraantje vergeten, nu kan je het gewoon drinken (strontbruin water) :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3242
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Verre reizen, Overland, Expeditie, etc.

Bericht door Martijn M » 14 okt 2020, 15:55

Had van dat hele land nog nooit gehoord... Ben ik de enige :mrgreen:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39587
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Verre reizen, Overland, Expeditie, etc.

Bericht door Arthur » 14 okt 2020, 16:56

Dat krijg je toch bij de Gyros?

Zed240
Berichten: 2920
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Verre reizen, Overland, Expeditie, etc.

Bericht door Zed240 » 15 okt 2020, 14:50

Mooie video, goed gefilmd ook voor iemand die alleen is. Droge humor is top idd. :)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Verre reizen, Overland, Expeditie, etc.

Bericht door Niels » 16 okt 2020, 04:58

Prachtig!

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Verre reizen, Overland, Expeditie, etc.

Bericht door Eric H » 16 okt 2020, 06:48

Net hele filmpje zowat ademloos zitten bekijken. Wat bezielt iemand om dit te doen......

Niets dan respect.

Stukje over alcohol en natuurlijke selectie was ook heerlijk trouwens :lol:

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Verre reizen, Overland, Expeditie, etc.

Bericht door Gijzert » 16 okt 2020, 09:05

familieleden waar je een hekel aan hebt. Haha

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Verre reizen, Overland, Expeditie, etc.

Bericht door ///Joost » 16 okt 2020, 10:25

Adembenemend. Echt een prachtige rit, maar volgens mij niet helemaal ongevaarlijk. Je moet in ieder geval niet bang zijn. Ook best een goede montage, wat het kijken erg aangenaam maakt.

Dank voor het delen. :)

Online
Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Verre reizen, Overland, Expeditie, etc.

Bericht door Richardt. » 16 okt 2020, 10:51

Wellicht bevalt het YouTube kanaal van deze jongedame jullie dan ook wel: https://www.youtube.com/c/ItchyBoots

Ze is nu weer in Scandinavië, maar heeft o.a. Afghanistan en contreien ook al aan gedaan.

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: Verre reizen, Overland, Expeditie, etc.

Bericht door Hans » 17 okt 2020, 22:26

Leuke kanalen om te volgen! Deze vond ik ook de moeite waard. https://www.youtube.com/c/c90adventures/videos Vooral de Alaska naar Argentinië video en de Vietnam reis zijn leuk om te kijken.

Online
Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2171
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verre reizen, Overland, Expeditie, etc.

Bericht door Djessey » 14 jan 2021, 21:05

Hielke schreef: 14 okt 2020, 12:43 Deze moest ik hier even kwijt. Haye uit Friesland. Mooiste reisverslagen die ik ooit gezien heb. Deze vent is de Überdroogkloot. Droger wordt het niet.

https://www.youtube.com/watch?v=Rgi_VFSaCQU
Bedankt voor de tip, ben normaal niet zo van die reisvlogs. Maar deze einzelgänger weet het precies goed te brengen, perfecte combinatie van beelden en commentaar. Echt onwijs mooi om te zijn, compleet andere wereld als je dat dan zo ziet .

Nou, even een paar uur verder en ik heb direct zijn hele serie in 1x uitgekeken, echt een hele fijne reeks om zo te kijken. Heb direct even een kleine donatie achtergelaten. Want voor die 2k views op youtube moet je wel van goede huize komen om de motivatie erin te houden.

Online
Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2171
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verre reizen, Overland, Expeditie, etc.

Bericht door Djessey » 27 jun 2021, 23:30

Dit is ook een hele mooie, Reis door Afrika uit 1959/1960


Gebruikersavatar
Joker
Berichten: 80
Lid geworden op: 11 sep 2022, 06:00

Re: Verre reizen, Overland, Expeditie, etc.

Bericht door Joker » 24 sep 2022, 22:32

Iemand ooit grote delen van de TET gereden met een auto (eventueel in slechte weersomstandigheden)? Begint rond de 12.000 km (in mijn geval) en kan oplopen tot 50.000 km als je fanatiek wilt doen (maar dan moet je vrijwel echt naar 4x4) op de meest extreme delen.

Kans is klein aangezien de meeste hier met een gemiddelde toer bolide rijden waar geen krasje op mag komen. :df: En persoonlijk zou ik de Citigo en de T-roc er ook niet voor pakken, hoewel de T-Roc ook een leenauto is die ik regelmatig kan gebruiken maar vast niet voor dit; Gelukkig heb ik dan nog mijn project auto voor dit, die ik hiervoor kan aanpassen en voor de boodschappen en andere dingen dan wel de Citigo heb die ik tijdelijk van naam heb en weer heb overgeschreven naar mijn moeder (auto gaat een beetje heen en weer soms) :wink:

Online
Eric Z
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Verre reizen, Overland, Expeditie, etc.

Bericht door Eric Z » 25 sep 2022, 00:06

Eerste wat ze bij off-road rijden vertellen is dat je het niet alleen moet doen toch?

Heb je een lier, touwen, soft shakles en dat soort spul kun je jezelf nog enigsinds redden als je een keer vast staat.

Persoonlijk zou ik je auto eens een grasveld in rijden na een flinke regenbui en kijken hoe lang het duurt voor je vast staat. Of een stukje TET in Nederland proberen na wat buien.

Plannen zijn leuk, maar ik zou eerst een wat minder ver proberen en kijken hoe het werkt en waar de knelpunten zitten. Je kan nog jaren lezen/vragen via forums e.d. maar uiteindelijk zal je het in de praktijk moeten ondervinden, dan kan je beter in NL een keer vastlopen dan in een vreemd land. En na wat uitjes dichterbij huis weet je vanzelf wat je nog aan de auto kan verbeteren.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Verre reizen, Overland, Expeditie, etc.

Bericht door Downforce Hans » 25 sep 2022, 12:06

Maak ook een voorziening dat je lier demontabel is en dat je hem aan de achterkant kan zetten. Erg handig voor wanneer je alleen bent en je alleen nog maar achteruit uit de bagger kan.....

Gebruikersavatar
Joker
Berichten: 80
Lid geworden op: 11 sep 2022, 06:00

Re: Verre reizen, Overland, Expeditie, etc.

Bericht door Joker » 25 sep 2022, 18:29

Eric Z schreef: 25 sep 2022, 00:06 ..dan kan je beter in NL een keer vastlopen dan in een vreemd land. En na wat uitjes dichterbij huis weet je vanzelf wat je nog aan de auto kan verbeteren.
Ik was van plan om naar een off-road dag te rijden om daar te gaan testen tot het maximum, met de gedachte dat er dan ook volop mensen aanwezig zijn met kennis en kunde, en helemaal voor het geval dat ik vast kom te zitten. Ik alleen zou de Ardennen inrijden voor een korte proef vakantie omdat ik daar bekend ben en weet waar ik vast ben gelopen op bepaalde plekken.

Het testen bij koude omstandigheden heb ik achter het huis gedaan door er gewoon 5 dagen in te leven (had toen een keukenblokje en een verwarming gemonteerd), het meest storende was slechte ventilatie doordat je met de achterramen op een kiertje in de tocht zit. Na 5 dagen was alles vochtig en compleet onaangenaam. Nu zat er op dat moment ook 0 isolatie in wat straks wel anders is. Een brommer accu begaf het na 4 dagen, dus dat viel mij reuze mee, met een huishoud accu zou ik lang vooruit kunnen.
Downforce Hans schreef: 25 sep 2022, 12:06 Maak ook een voorziening dat je lier demontabel is en dat je hem aan de achterkant kan zetten. Erg handig voor wanneer je alleen bent en je alleen nog maar achteruit uit de bagger kan.....
Voor het lieren zelf zijn er flink wat instructies te vinden hoe dit veilig en makkelijk te doen is, maar een demontabele lier was niet bij mij opgekomen om te gebruiken. Ik had er dus onnodig twee gekocht uiteindelijk... Goede tip! gezien ik de bumpers toch al aanpak.

Online
Forza
Berichten: 1008
Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02

Re: Verre reizen, Overland, Expeditie, etc.

Bericht door Forza » 26 sep 2022, 08:08

TET is niet gechikt voor auto's. Veel trails zullen vast wel kunnen, maar de meeste zijn toch echt singletrails voor motoren. Als je het toch wil doen kies dan heel zorgvuldig je route.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3035
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Verre reizen, Overland, Expeditie, etc.

Bericht door Ferdi » 26 sep 2022, 11:17

Ervaring in Drenthe en stukje Groningen is dat het hier prima met de auto is te doen.
Hier en daar een smalle doorgang en dat was het wel.

Gebruikersavatar
Oof
Berichten: 1404
Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
Auto: XC60 T8 #IKEA

Re: Verre reizen, Overland, Expeditie, etc.

Bericht door Oof » 26 sep 2022, 11:52

Ferdi schreef: 26 sep 2022, 11:17 Ervaring in Drenthe en stukje Groningen is dat het hier prima met de auto is te doen.
Hier en daar een smalle doorgang en dat was het wel.
Zelfde ervaring en ook in dezelfde provincies plus Overijssel.
Leuk spelen met een auto op die paden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten