Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [18ct per km...]
- JP
- Berichten: 31256
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Je hebt niet eens een paar keer “98” getankt ?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Zou niet nodig moeten zijn, Audi A5 1.8tfsi gechipt liep prima op 95 jaren lang, ook de 320i en de 120i gechipt op 95 mooie vloeiende vermogensopbouw.
Het is geen 400pk RS3 beest wat urenlang op de rollenbank gefinetuned is tot de laatste pk/nm. Gewoon een 1.0 torretje met een standaard mapping van de plank, heeft geen rollenbank gezien. Als dat op 95 niet goed kan lopen dan hoef ik het niet.
Het is geen 400pk RS3 beest wat urenlang op de rollenbank gefinetuned is tot de laatste pk/nm. Gewoon een 1.0 torretje met een standaard mapping van de plank, heeft geen rollenbank gezien. Als dat op 95 niet goed kan lopen dan hoef ik het niet.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [115pk/200nm...]
Hebben hem uitgelezen en proefrit gedaan, liet zich natuurlijk van zn beste kant zien nu de auto maar blijft moduleren van de turbodruk onder de 3500rpm.
De originele fabrieksupdate gaat er nu in, dus 20pk en 25nm eraf maar als ie dan vloeiender rijdt heb ik dat liever.
Een standaard Up met 115pk is trouwens een stuk sneller dan 135pk in een Ibiza...
Lijkt toch of ik een loom blok heb, ook in vergelijk met die 1.0tsi van de Golf en de A3.
De originele fabrieksupdate gaat er nu in, dus 20pk en 25nm eraf maar als ie dan vloeiender rijdt heb ik dat liever.
Een standaard Up met 115pk is trouwens een stuk sneller dan 135pk in een Ibiza...
Lijkt toch of ik een loom blok heb, ook in vergelijk met die 1.0tsi van de Golf en de A3.
-
- Berichten: 6494
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [115pk/200nm...]
Autoscout dus al weer aan geslingerd tijdens het wachten?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [115pk/200nm...]
Hebben daarna samen even gereden en het moduleren is nog wel aanwezig maar een stuk minder piekerig vind dat ze het netjes gedaan hebben hebben echt de tijd genomen om te analyseren en samen te rijden
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
- Locatie: Twente
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [115pk/200nm...]
Mooi dat het opgelost is en als jij tevredener bent met de fabrieksupdate is het goed toch?
Een Up met 115pk is wel wat lichter dan de Ibiza, dus logisch dat die sneller is.
Een Up met 115pk is wel wat lichter dan de Ibiza, dus logisch dat die sneller is.
- JP
- Berichten: 31256
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [115pk/200nm...]
Fijn dat ze de moeite namen maar daar staan ze ook wel om bekend. Hopelijk geniet je nu van dat ecomonster
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [115pk/200nm...]
Ging 1 op 27 in de DRS van een oostblokker met 95
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
- veejay
- Berichten: 1815
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [115pk/200nm...]
Dus de fabrieksmap is beter de wat de tuner ervan kon bakken. Of het ligt dus specifiek aan de motor/turbo van jouw auto?
-
Onlinesitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [115pk/200nm...]
Ik denk dat het kwestie van bad luck is. Met mijn jd getunede 1.0 tsi 95 pk polo nooit problemen gehad. Blokkie had mooie vermogensopbouw, liep mooi rond en deed het naar behoren. Ik neem aan dat er ook zat blije 1.0 tsi rijders met vagtechniek software rondrijden. Het is een gerenommeerde vag tuner. Dat is niet voor niets natuurlijk.
- veejay
- Berichten: 1815
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [115pk/200nm...]
Zonder vervelend te doen, de tuner kan op zijn minst met een verklaring komen naar de klant wat er mankeert. Heel veel tijd ergens insteken is niet hetzelfde als weten wat je aan het doen bent.
Niks ten nadele van Vagtechniek, ook bij JD (of JB Autoservice) gaat ook niet alles in 1 keer goed (eigen ervaring), maar ze weten dan wel waar te zoeken, het uit te leggen en uiteindelijk op te lossen.
Maar goed, blij dat Knot blij is.
Niks ten nadele van Vagtechniek, ook bij JD (of JB Autoservice) gaat ook niet alles in 1 keer goed (eigen ervaring), maar ze weten dan wel waar te zoeken, het uit te leggen en uiteindelijk op te lossen.
Maar goed, blij dat Knot blij is.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [115pk/200nm...]
Wilde het idd nog vragen hoe die polo met JD map door de toeren liep, is natuurlijk een automaat dus niet 100% vergelijkbaar.
Voor hun (en mij) het makkelijkste om terug te vallen op de fabrieksupdate gezien dit mijn aanvankelijke plan was en het voor hun niet rendabel is om er een dag rollenbanken etc van te maken als ze andere klanten/auto's er niet over horen. Geloof best dat hun mapping klopt, geeft ook aanzienlijk meer vermogen en koppel maar ik vind het fijner als het er in een vloeiende lijn in komt.
Het is natuurlijk een klein geblazen blokje, misschien karakter van de 3-cylinder daar hebben we het ook over gehad maar op de terugweg bedacht ik me nog de Fiesta ST, dat is wel een 1,5 ipv 1 liter maar ook goed geblazen 3-cyl blokje en die had met mountune mapping op 235pk/350nm echt een perfecte vloeiende opbouw door de toeren heen.
Enige wat kan is deze specifieke ibiza gaan testen met een JD of andere tuner/mapping maar dat gaat mij een beetje te ver. Ding knort prima zo met 115pk/200nm en gaat net wat beter met iets meer pit dan de originele 95pk/175nm die wel erg afgevlakt is. Ben benieuwd wat de top is zondag naar Papenburg over de A31, zal mij niet verbazen als ie niet veel onder doet voor die 206 die ik eerder met de stage 1 haalde.
Hier zoals ik het ervaar in de grafiek erbij getekend. Heb liever dat ie niet de eerste piek geeft maar meer behouden zou zijn en dan naar het maximale koppel op zou bouwen, dan maar 500rpm later maar zonder piek/dip/opbouw moment.
Voor hun (en mij) het makkelijkste om terug te vallen op de fabrieksupdate gezien dit mijn aanvankelijke plan was en het voor hun niet rendabel is om er een dag rollenbanken etc van te maken als ze andere klanten/auto's er niet over horen. Geloof best dat hun mapping klopt, geeft ook aanzienlijk meer vermogen en koppel maar ik vind het fijner als het er in een vloeiende lijn in komt.
Het is natuurlijk een klein geblazen blokje, misschien karakter van de 3-cylinder daar hebben we het ook over gehad maar op de terugweg bedacht ik me nog de Fiesta ST, dat is wel een 1,5 ipv 1 liter maar ook goed geblazen 3-cyl blokje en die had met mountune mapping op 235pk/350nm echt een perfecte vloeiende opbouw door de toeren heen.
Enige wat kan is deze specifieke ibiza gaan testen met een JD of andere tuner/mapping maar dat gaat mij een beetje te ver. Ding knort prima zo met 115pk/200nm en gaat net wat beter met iets meer pit dan de originele 95pk/175nm die wel erg afgevlakt is. Ben benieuwd wat de top is zondag naar Papenburg over de A31, zal mij niet verbazen als ie niet veel onder doet voor die 206 die ik eerder met de stage 1 haalde.
Hier zoals ik het ervaar in de grafiek erbij getekend. Heb liever dat ie niet de eerste piek geeft maar meer behouden zou zijn en dan naar het maximale koppel op zou bouwen, dan maar 500rpm later maar zonder piek/dip/opbouw moment.
- Bijlagen
-
- 1-0TSI 95pk 110pk 115pk.jpg (230.05 KiB) 2189 keer bekeken
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [115pk/200nm...]
Vast een berekening na 4 maanden bezit, staat nu bijna op 32.000km.
- 4.460km gereden
- 232 liter van gemiddeld 2,06 per liter = € 478
- 4 maanden MRB van 37 = € 148
- 4 maanden WA+ van 26 = € 104
- 1x onderhoud, wisserbladen = € 357
Afschrijving reken ik op € 100/mnd omdat ie altijd iets zakt. De fabrieksupdate reken ik natuurlijk niet mee in het totaalplaatje. Banden en remmblokken zijn nog de originele en kunnen nog wel jaar mee tot de volgende longlife beurt.
Grand total van € 1.087 running + € 400 afschrijving = € 1.487
Kosten per gereden kilometer all-in bij gemiddeld 1 op 19 = € 0,33
Reken je enkel met de brandstofkosten, mrb en verz dan is het € 0,16
Je zou uit kunnen met die 19ct de km maar dan geen onderhoud, banden/remmen met ook nog risico op steenslag, schade en waardevermindering.
Als je niet superzuinig doet maar gewoon met het verkeer mee rijdt is de brandstof ongeveer € 0,11 per km met deze prijzen en een zuinige benzineauto. Eigenlijk zou je brandstof vergoed moeten krijgen EN daarop 19ct declareren.
- 4.460km gereden
- 232 liter van gemiddeld 2,06 per liter = € 478
- 4 maanden MRB van 37 = € 148
- 4 maanden WA+ van 26 = € 104
- 1x onderhoud, wisserbladen = € 357
Afschrijving reken ik op € 100/mnd omdat ie altijd iets zakt. De fabrieksupdate reken ik natuurlijk niet mee in het totaalplaatje. Banden en remmblokken zijn nog de originele en kunnen nog wel jaar mee tot de volgende longlife beurt.
Grand total van € 1.087 running + € 400 afschrijving = € 1.487
Kosten per gereden kilometer all-in bij gemiddeld 1 op 19 = € 0,33
Reken je enkel met de brandstofkosten, mrb en verz dan is het € 0,16
Je zou uit kunnen met die 19ct de km maar dan geen onderhoud, banden/remmen met ook nog risico op steenslag, schade en waardevermindering.
Als je niet superzuinig doet maar gewoon met het verkeer mee rijdt is de brandstof ongeveer € 0,11 per km met deze prijzen en een zuinige benzineauto. Eigenlijk zou je brandstof vergoed moeten krijgen EN daarop 19ct declareren.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [115pk/200nm...]
Maar hoe hard loopt ie nou?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [115pk/200nm...]
Dat weten we zondag, lijkt me net over de 200. Met originele 95pk was het met veel moeite 190 teller.
-
Onlinesitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [115pk/200nm...]
@knot je vroeg volgens mij nog naar mijn polo ervaringen. Die waren eigenlijk conform uitdraai. Zie je ook mooie verschillen stock vs tuning. Wat je ziet is dat de auto bij 5500 piekt. Iets later dus. Maar karakter is grotendeels zelfde. Blokje is geen toerenmonster.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [115pk/200nm...]
Al die kleine blokjes zijn dat volgens mij niet echt.
1.0 Ecoboost hier in de Focus draait het lekkerst als je hem zo'n beetje als een diesel rijd.
1.0 Ecoboost hier in de Focus draait het lekkerst als je hem zo'n beetje als een diesel rijd.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [115pk/200nm...]
5500 piek klopte wel met stage 1, liep wel rapper maar die dipjes onder de 3500 vond ik irritant.
Fiesta 1.5 blok klapt trouwens veel lekkerder de toeren in, helemaal met mountune.
Fiesta 1.5 blok klapt trouwens veel lekkerder de toeren in, helemaal met mountune.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [115pk/200nm...]
Maar dat is ook geen ecoblokje meer
De 1 liter hier wil prima toeren maken, maar je merkt wel dat ie onderin het sterkst is.
De 1 liter hier wil prima toeren maken, maar je merkt wel dat ie onderin het sterkst is.
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
- Locatie: Twente
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [115pk/200nm...]
Haha..vertel mij wat. Maar ja, een Toyota Yaris GR rijdt ook anders dan een 1.0 versie.
Maar eh….heb je nog wat auto’s opgeduwd op de Autobahn vandaag?
Bevalt het nu beter met de andere software?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [115pk/200nm...]
Rijdt op zich prima zo, althans goed genoeg.
Loopt 195 teller, de olie is dan rond de 110C en het verbruik 1 op 5,9
De Golf en A3 lopen standaard dus harder, zal aan de CW waarde liggen, de bakverhoudingen of aan het blokje van mijn ibiza.
Loopt 195 teller, de olie is dan rond de 110C en het verbruik 1 op 5,9
De Golf en A3 lopen standaard dus harder, zal aan de CW waarde liggen, de bakverhoudingen of aan het blokje van mijn ibiza.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [115pk/200nm...]
Mooi verbruik en prima snelheid toch
- 328Ti
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [115pk/200nm...]
1.6 is nog netjes op die snelheid. GPS waarden of km-teller?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [115pk/200nm...]
Teller, moet 5/6/7 af ofzo maar doe er niks meer aan, lekker kilometers maken nu en over 2 jaar met kale banden en kale remmen mag ie weer door.