Prutser - Ford Focus | 'Ring 04-09

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9703
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Prutser - Ford Focus | 'Ring 18-06

Bericht door frank de jonge » 18 aug 2022, 00:27

Welkom Dennis, bij welke firma ben je eigenlijk werkzaam?

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Prutser - Ford Focus | 'Ring 18-06

Bericht door Jan Terwolde » 18 aug 2022, 08:50

e90 met een 2.5 scheelt wel geld in aanschaf. e90's Sturen erg goed kan ik je vertellen! fwd zijn er legio opties voor niet al te veel.

Gebruikersavatar
Prutser
Berichten: 103
Lid geworden op: 04 jan 2022, 12:11
Auto: Ford

Re: Prutser - Ford Focus | 'Ring 18-06

Bericht door Prutser » 19 aug 2022, 18:36

Ferdi schreef: 12 jul 2022, 09:49 Riem bij zo'n Ecoboost vervangen is ergens rond de 700 euro. Had er naar gezocht.
Op zich prima onderhandelingspunt of eentje zien te vinden waarbij het net is gedaan.

Huidige Focus is zo goed als roestvrij. Onderkant en carrosserie hebben er geen last van terwijl ik zat voorbeelden ken die inderdaad wegroesten waar je bij staat.
700 euro valt nog wel mee inderdaad, ik had meer verwacht.

Zo goed als roestvrij vind je de mk1's niet meer, die van mij is op twee kitranden van de deuren na wel redelijk hard.
Maar ze kunnen er ook heel netjes uit zien en dan zit er aan de binnenkant van de dorpel een gat, hebben ze bijna allemaal.

Erminio schreef: 12 jul 2022, 10:23 De Ford is een leuke auto om de circuits te verkennen, voor weinig geld.

Heb je wel eens gedacht aan een E36 met een 6 cilinder :wink:
Er is veel circuit kennis van de E36 en er is nog veel voor te krijgen :D
E36 heb ik heel vaak aan gedacht, een coupé met spec2 spoiler is gewoon helemaal geil. Maar het grootste probleem is dat ik dan van de ene oude roestbak overstap naar de andere.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3035
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Prutser - Ford Focus | 'Ring 18-06

Bericht door Ferdi » 19 aug 2022, 18:45

Ik weet nog een keiharde MK1 Focus die waarschijnlijk wel ergens te koop staat :mrgreen:

Gebruikersavatar
Prutser
Berichten: 103
Lid geworden op: 04 jan 2022, 12:11
Auto: Ford

Re: Prutser - Ford Focus | 'Ring 18-06

Bericht door Prutser » 19 aug 2022, 19:08

frank de jonge schreef: 18 aug 2022, 00:27 Welkom Dennis, bij welke firma ben je eigenlijk werkzaam?
Een klein bedrijfje hier om de hoek, niet echt een grote firma.
Jan Terwolde schreef: 18 aug 2022, 08:50 e90 met een 2.5 scheelt wel geld in aanschaf. e90's Sturen erg goed kan ik je vertellen! fwd zijn er legio opties voor niet al te veel.
Ben al een tijdje aan het kijken naar e92's 325i met de geknepen 3 liter, maar volgens mij is dit de N53 met de directe injectie en HPFP "issues".
Een 2.5 is inderdaad een stuk goedkoper maar ik denk dat het net wat pit mist aangezien de e92 niet de lichtste meer is. aan de andere kant is alles beter dan wat ik nu heb. Keuzes keuzes...

FWD is leuk maar ik heb toch liever een bimmer.
Ferdi schreef: 19 aug 2022, 18:45 Ik weet nog een keiharde MK1 Focus die waarschijnlijk wel ergens te koop staat :mrgreen:
Ik heb al 3 gehad, hoef er niet nog een :mrgreen:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Prutser - Ford Focus | 'Ring 18-06

Bericht door Martijn_bmw » 19 aug 2022, 19:12

Geknepen 3.0 als 325i is idd een n53 met DI injectie.
Issues met HPPF, injectoren (6stuks kost je 2k!), vervuiling van inlaat…

Ik zou juist lekker naar een 2.5 n52 zoeken veel minder ellende mee

Gebruikersavatar
Prutser
Berichten: 103
Lid geworden op: 04 jan 2022, 12:11
Auto: Ford

Re: Prutser - Ford Focus | Assen 11-08

Bericht door Prutser » 19 aug 2022, 19:36

De 11e was ik weer in Assen, 3 sessies geboekt bij vrijrijden. 32 graden, geen airco... lekker hoor :dood: .
Het vermogen van de Focus is al nihil maar met dit weer is het nog minder en na 2 ronden is het al helemaal niks meer.
Hier het verschil tussen de 1e flying lap (lichtblauw) en mijn PB van de sessie
assen1.jpeg
assen1.jpeg (319.94 KiB) 7978 keer bekeken
Ondanks dit wel een leuke dag gehad, nog net iets verder gepushed, net iets later geremd en met net wat meer snelheid ingestuurd.
assen2.jpeg
assen2.jpeg (512.45 KiB) 7978 keer bekeken
assen3.jpg
assen3.jpg (294.29 KiB) 7978 keer bekeken
En morgen weer naar de 'Ring :crazy:

Gebruikersavatar
Prutser
Berichten: 103
Lid geworden op: 04 jan 2022, 12:11
Auto: Ford

Re: Prutser - Ford Focus | Assen 11-08

Bericht door Prutser » 29 aug 2022, 21:07

Zoals hierboven vermeld was ik de 20e en 21e weer bij de Ring! Met zo'n beetje 24 graden en zonnetje er bij was het weer super lekker en alhoewel ik best wel van hoge temperaturen kan genieten in de zomer was dit gewoon veel beter te doen dan bij 34 graden in deze aircoloze knakenbak.

Mwah, knakenbak... Deze oude futloze draak van een auto blijft het toch maar weer een paar rondjes back to back prima volhouden, ik mag niet klagen.
210801.jpg
210801.jpg (299.56 KiB) 7572 keer bekeken
Wel interessant om te zien dat ik zondag met passagier zonder al te hard te rijden een 9:38 deed terwijl ik 2 maand terug bij 34 graden 9:59 reed terwijl ik toch flink harder aan het pushen was. Ondanks dat de auto bij 34 graden overduidelijk nóg minder vooruit te branden was had ik niet verwacht dat dit zo veel verschil zou maken.
210802.jpg
210802.jpg (378.06 KiB) 7572 keer bekeken
Uiteraard de gopro weer meegenomen deze keer mét werkende SD kaartje, helaas wel de beelden van Assen per ongeluk verwijderd, so be it... :lol:



Ohja, zondag a.s. weer die kant op :df: !

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Prutser - Ford Focus | 'Ring 21-08

Bericht door Jan Terwolde » 30 aug 2022, 10:14

Je gaat mooi rond ! Rond 6.10 zit mutkurve, die red je volgas bijna of niet? :tooth:
Duurt wel even dat deel ervoor (kessechen) :lol: .

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Prutser - Ford Focus | 'Ring 21-08

Bericht door Jan Terwolde » 30 aug 2022, 10:18

Kan mij niet voorstellen dat 20 seconden alleen aan de warmte te wijten is, al helemaal niet met een turboloos iets.
Niet gewoon je leercurve?

Gebruikersavatar
Prutser
Berichten: 103
Lid geworden op: 04 jan 2022, 12:11
Auto: Ford

Re: Prutser - Ford Focus | 'Ring 21-08

Bericht door Prutser » 30 aug 2022, 11:18

Jan Terwolde schreef: 30 aug 2022, 10:14 Je gaat mooi rond ! Rond 6.10 zit mutkurve, die red je volgas bijna of niet? :tooth:
Duurt wel even dat deel ervoor (kessechen) :lol: .
Thanks! Mutkurve is easy vol gas ja, in het filmpje volgens mij een kleine lift vanwege die auto voor mij.

Kesselchen duurt een eeuwigheid ja, op top rijd ik daar 142 en dat zakt tot ongeveer 138 bij ingaan mutkurve :rolling:.

Jan Terwolde schreef: 30 aug 2022, 10:18 Kan mij niet voorstellen dat 20 seconden alleen aan de warmte te wijten is, al helemaal niet met een turboloos iets.
Niet gewoon je leercurve?
Op sommige rechte stukken miste ik gewoon 10km/h, kesselchen tot aan mutkurve alleen al verloor ik 3 sec. Verder won ik bij de langzamere ronde redelijk wat tijd in flugplatz, schwedenkreuz en pflanzgarten 2 tov mijn snellere rondes.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Prutser - Ford Focus | 'Ring 21-08

Bericht door Jan Terwolde » 30 aug 2022, 11:55

Prutser schreef: 30 aug 2022, 11:18
Jan Terwolde schreef: 30 aug 2022, 10:14 Je gaat mooi rond ! Rond 6.10 zit mutkurve, die red je volgas bijna of niet? :tooth:
Duurt wel even dat deel ervoor (kessechen) :lol: .
Thanks! Mutkurve is easy vol gas ja, in het filmpje volgens mij een kleine lift vanwege die auto voor mij.

Kesselchen duurt een eeuwigheid ja, op top rijd ik daar 142 en dat zakt tot ongeveer 138 bij ingaan mutkurve :rolling:.

Jan Terwolde schreef: 30 aug 2022, 10:18 Kan mij niet voorstellen dat 20 seconden alleen aan de warmte te wijten is, al helemaal niet met een turboloos iets.
Niet gewoon je leercurve?
Op sommige rechte stukken miste ik gewoon 10km/h, kesselchen tot aan mutkurve alleen al verloor ik 3 sec. Verder won ik bij de langzamere ronde redelijk wat tijd in flugplatz, schwedenkreuz en pflanzgarten 2 tov mijn snellere rondes.
Haha ok ja erg easy volgas idd :lol: .
net ff nagekeken, ervoor zit ik rond de 195 en ga rond de 160 er doorheen op gps (182 en 150 erdoor met de diesel). Dat is zo één van de snelle rondjes maar ik merk dat ik vaak toch nog harder moet kunnen daar, geweldige bocht! Tegenwoordig film ik gewoon met mijn mobiel met racechrono er op, supermakkelijk en gelijk de snelheid erbij ect. Zou leuk zijn je te treffen dit weekend!

En ik heb zelfs relatief weinig pk's t.o.v. de rest daar haha

Gebruikersavatar
Prutser
Berichten: 103
Lid geworden op: 04 jan 2022, 12:11
Auto: Ford

Re: Prutser - Ford Focus | 'Ring 21-08

Bericht door Prutser » 31 aug 2022, 16:34

195 red ik nergens op de baan, 189 max :tooth: .

Opnemen doe ik zelf nog met een oude gopro, racetracker draait daarnaast wel gewoon op de mobiel maar zonder video, overlay kan ik achteraf nog toevoegen aan de beelden, niet dat ik daar zin in heb aangezien het een kut klus is om het te synchroniseren. Ik heb er wel over nagedacht om een nieuwere gopro met ingebouwde gps te kopen, dan kun je de beelden inclusief gps data importeren in racechrono en vervolgens met overlay samenvoegen in één bestand. Maar hier zie ik op dit moment voor mijzelf de toegevoegde waarde niet in.

Wat heb je? 250-260pk? Ik zit nog niet eens op de helft :roflol: en een focus is ook niet bepaald een licht gebakje. Ik zwaai wel even als je me voorbij komt :mrgreen:.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Prutser - Ford Focus | 'Ring 21-08

Bericht door Jan Terwolde » 01 sep 2022, 08:58

Prutser schreef: 31 aug 2022, 16:34 195 red ik nergens op de baan, 189 max :tooth: .

Opnemen doe ik zelf nog met een oude gopro, racetracker draait daarnaast wel gewoon op de mobiel maar zonder video, overlay kan ik achteraf nog toevoegen aan de beelden, niet dat ik daar zin in heb aangezien het een kut klus is om het te synchroniseren. Ik heb er wel over nagedacht om een nieuwere gopro met ingebouwde gps te kopen, dan kun je de beelden inclusief gps data importeren in racechrono en vervolgens met overlay samenvoegen in één bestand. Maar hier zie ik op dit moment voor mijzelf de toegevoegde waarde niet in.

Wat heb je? 250-260pk? Ik zit nog niet eens op de helft :roflol: en een focus is ook niet bepaald een licht gebakje. Ik zwaai wel even als je me voorbij komt :mrgreen:.
:lol: 258 idd. Zolang je plezier hebt maakt het ook geen fluit uit hoe hard je auto wel/niet kan!
Op de ring lijkt je eigen auto altijd traag en jijzelf arm :bag:

Gebruikersavatar
Prutser
Berichten: 103
Lid geworden op: 04 jan 2022, 12:11
Auto: Ford

Re: Prutser - Ford Focus | 'Ring 21-08

Bericht door Prutser » 13 sep 2022, 20:47

Zondag de 4e van september dus weer bij de Ring geweest, verslagje een beetje laat maar ik had nog niet echt tijd gehad om achter de pc te kruipen.

Half 7 's ochtends vertrokken om het verkeer ditmaal wel voor te zijn dus grotendeels goed door kunnen rijden, wat wel betekende dat ik op de eindsprint nog even gauw op zoek moest naar een tankstation, met als gevolg dat ik als een echte prutser verkeerd was gereden. Uiteindelijk toch gelukkig niet stil komen te staan en bij een pompstation gearriveerd, €2,169 per liter. Maargoed allang blij dat ik niet hoef te duwen :tooth: .

Om 10 uur eenmaal gearriveerd bij de Ring, "Gelijk een rondje doen dan maar?" vraag ik aan m'n passagier "uhh, oke". Dus auto stil gezet, wat lucht uit de banden laten lopen en richting de poortjes gereden. Het was gelijk ook behoorlijk druk op de baan, dus even 2 rondjes wat rustig aan gedaan en dat vond de passagier ook wel fijn aangezien ik heb een paar jaar geleden een beetje bang heb gemaakt op de Ring.

Na de 2 rondjes even een hapje, drankje en even wezen kijken bij Flugplatz en Pflanzgarten 1. Bij die tweede plek kijkende begon het net na het middaguur een beetje rustiger te worden op de baan, dus ik vraag "nog een rondje?" "ja leuk!". Eenmaal op de baan was het ook rustig en deze keer had ik de gopro aangezet en hierbij:



Het ging wel weer lekker, een kleine slide bij Ardenauer forst maar mijn passagier gaf deze keer geen krimp. Rondetijd 2 sec langzamer dan mijn snelste, maar dat komt mede omdat ik van het gas af moest bij Kesselchen.

Hierna in de middag nog 2 rondjes gedaan, bij Schwedenkreuz en Aremberg gekeken en vervolgens nog eventjes verdwaald geweest op een paar onverharde wegen waar mijn bodem met enige regelmaat over de grond schraapte. Hierna ook besloten niet meer de baan op te gaan aangezien bij elke bocht de kiezelsteentjes onder mijn auto vandaan kwamen, geen aanrader voor de volgende keer.

Nu eenmaal thuis en de Focus is weer langzaam aan koelvloeistof aan het verliezen, ik verdenk het thermostaathuis aangezien dit mijn derde al is. Ik denk dat ik hier een wat meer permanente oplossing voor moet gaan zoeken aangezien die goedkope plastic rommel het niet volhoudt.
Jan Terwolde schreef: 01 sep 2022, 08:58 :lol: 258 idd. Zolang je plezier hebt maakt het ook geen fluit uit hoe hard je auto wel/niet kan!
Op de ring lijkt je eigen auto altijd traag en jijzelf arm :bag:
Plezier altijd, sneller zou wel mogen maar eerst wil ik nog wat meer tracktime, dus alles op z'n tijd.
En dat laatste is zeker waar :mrgreen: .

Ik ben je helaas niet tegengekomen en heb je ook niet over de baan zien gaan, komt de volgende keer wel :df: .

Online
Bokkepoot
Berichten: 293
Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52

Re: Prutser - Ford Focus | 'Ring 21-08

Bericht door Bokkepoot » 13 sep 2022, 22:23

Prutser schreef: 13 sep 2022, 20:47 Nu eenmaal thuis en de Focus is weer langzaam aan koelvloeistof aan het verliezen, ik verdenk het thermostaathuis aangezien dit mijn derde al is. Ik denk dat ik hier een wat meer permanente oplossing voor moet gaan zoeken aangezien die goedkope plastic rommel het niet volhoudt.
Dat is inderdaad wel een bekend probleem.
Je hebt alu huizen, alleen moet je dan dan zelf nog wat gaten boren voor je verwarming.
https://www.ebay.co.uk/itm/353702863034\

https://www.ikengineering.co.uk/product ... g-straight

Gebruikersavatar
Prutser
Berichten: 103
Lid geworden op: 04 jan 2022, 12:11
Auto: Ford

Re: Prutser - Ford Focus | 'Ring 21-08

Bericht door Prutser » 14 sep 2022, 16:43

Bokkepoot schreef: 13 sep 2022, 22:23
Prutser schreef: 13 sep 2022, 20:47 Nu eenmaal thuis en de Focus is weer langzaam aan koelvloeistof aan het verliezen, ik verdenk het thermostaathuis aangezien dit mijn derde al is. Ik denk dat ik hier een wat meer permanente oplossing voor moet gaan zoeken aangezien die goedkope plastic rommel het niet volhoudt.
Dat is inderdaad wel een bekend probleem.
Je hebt alu huizen, alleen moet je dan dan zelf nog wat gaten boren voor je verwarming.
https://www.ebay.co.uk/itm/353702863034\

https://www.ikengineering.co.uk/product ... g-straight
Die twee zijn meer voor kitcars, zou misschien wel passen maar dan moet ik wat slangenwerk aanpassen. Verwarming is ook geen vereiste, het is namelijk ook geen dagelijkse auto maar meer een track/bierkratten slet.

Het schijnt dat een aluminium versie van een ouder type blok ook zou moeten passen, anders ben ik aangewezen op een alu modelletje uit GB voor 300 pond ex. invoerkosten, wel een beetje zonde op zo'n oude knakenbak.

Online
Bokkepoot
Berichten: 293
Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52

Re: Prutser - Ford Focus | 'Ring 04-09

Bericht door Bokkepoot » 14 sep 2022, 16:50

Ja, je hebt nu een zetec blacktop, misschien dat van een Silver top wel beter is.

Monteer je origineel ford trouwens of haal je imitatie?

Gebruikersavatar
Prutser
Berichten: 103
Lid geworden op: 04 jan 2022, 12:11
Auto: Ford

Re: Prutser - Ford Focus | 'Ring 04-09

Bericht door Prutser » 15 sep 2022, 22:28

Bokkepoot schreef: 14 sep 2022, 16:50 Ja, je hebt nu een zetec blacktop, misschien dat van een Silver top wel beter is.

Monteer je origineel ford trouwens of haal je imitatie?
Schijnt van wel, ik zal proberen eentje ergens weg te toveren.

Origineel ford kon mijn lokale ford dealer een paar jaar geleden zelfs al niet meer aan komen dus gewoon imi.

Wel verschillende merken geprobeerd maar het is allemaal troep volgens mij.

Wellicht is dit nog een optie https://www.amazon.com/Aluminum-Thermos ... B07JNP6M1C

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 38 gasten