haha ff ingrijpen tot zover dat nodig is

Ik snap Robin en ik snap Macboy, beide hebben jullie gelijk.. er is wel een wezenlijk verschil tussen Robin zijn auto en mijn auto en dat is dat ik echt toeren moet rijden om een forse snelheid te maken.
Robin kan meer ala daiselstyle, met veel koppel onderin diesels opvreten.
Aan de andere kant zijn Robin en ik met 340plus pk ook best verwend en vreten we ook letterlijk diesels op.
Maar een average benzine auto met toch een leuk vermogen is weer de pineut als die een diesel treft IRL, mijn 325i heeft 192pk toch niet echt kinderachtig, maar IRL is een 130/140 tdi apparaat gewoon sneller.. mijn toenmalige 120d die ik naast de 325i had, verslond hem gewoon op deze manier.
Met een niet benzine toeren motor toch toeren rijden is niet echt een lekkere bezigheid, helemaal niet als een beetje snelheid voor de heldeuren moet worden weggehaald.
Eigenlijk weten we allemaal wel hoe het zit, maar rekenen teveel naar ons eigen straatje.
De 123d het onderwerp van het verhaal waarvan ik dacht dat het een 120d was laat zien dat een diesel vandaag de dag gewoon een erg snelle auto kan zijn.
Maar 1 ding blijft en dat vond ik de grootste kutterigheid bij mijn 120d.. na 4000 toeren is het feest alweer afgelopen.. en dan ga je toch weer ergeren aan de korte powerband.
Overigens werd ik als dieselrijder indertijd ook eens flink op mijn nummer gezet hoor, EN terecht..

Post van mij een paar jaar terug.
Vanochtend op de A7 richting Gru'n rij ik een gangetje van 140, nadert er redelijk vlot een SAAB-achtig ding in mijn spiegel. Ik heb nooit een flauwe notie om welk type het gaat want ik niet echt kijk op die SAAB dingen. Maar ach ik weet wel dat er wat snelle jongens van rondrijden.
Dus ff testen terug van de 6 naar 4 en brombrombrom hup door naar de 180 hhmm. SAAB ding blijft makkelijk achter mij.
Nog maar eens een sessie (moesten weer afremmen) En hup vol doorpoken van de 4 naar 6 er was ruimte op de rechterbaan dus ging ik daarheen.. Zo dacht ik en nu maar eens zien of dat SAAB ding mij ook voorbij gaat..
En ja hoor daar ging die, hhmmmmm met een vies snelheidsverschil ook nog.
Ik trapte zowat het pedaal door de vloer heen maar het schoot maar niet op, weg was het king of the road gevoel. slome kutdiesel
Die SAAB vloog me fluitend voorbij alsof ik stil stond richting de horizon, ik zag nog ergens 9-3 staan maar niks geen motoraanduiding ofzo..
Later haakt ik weer aan, ik ging er af en seinde met de lichten, zo sportief was ik natuurlijk wel weer, hij knipperde even met zijn linker en rechter knipperlicht.
Man het wordt de hoogste tijd voor weer echt iets snels

Aan het eind van de rit baalde ik toch weer van de beperkingen van een diesel