Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
- Ferdi
- Berichten: 3046
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Daar heb ik nog over getwijfeld, maar omdat er nog meer zilvergrijze delen op de auto zitten heb ik deze zo gelaten.
- Ferdi
- Berichten: 3046
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Onlangs een beetje onderhoud aan de Pajero gedaan, bij oneffenheden in de weg was er een rammel ontstaan welke vanuit de stabilisatorstang kwam.
Na 15 jaar en krap 300.000 kilometer was het tijd voor de wissel van de eerste verbindingsstangetjes en de rubbers.
Ik had een snel idee in mijn hoofd, door de hoogte van de auto dacht ik het zelfs met de wielen op de grond te kunnen doen, maar.....na 15 jaar vast zitten werd het een klein gevecht om de verbindingsstangetjes los te krijgen
Ik denk dat ze verloren hebben Beide kanten moesten op deze manier los want er was geen beweging in te krijgen en met het ontwerp van de wielophanging krijg je er ook niet zomaar een dop op in combinatie met een fatsoenlijke ratel.
Van:
Naar:
En afgelopen weekend besloot de dynamo dat het mooi was geweest, of beter gezegd waarschijnlijk deed hij het al een tijdje amper tot niet meer en stond ik zondag met 2 lege accu's.
Qua timing ronduit waardeloos, maandagmorgen moest ik een shoveltje ophalen in de buurt omdat er 160 kuub zand gestort zou worden op de oprit en kans dat een van de paarden richting dierenarts moest...
Direct een nieuwe besteld en deze kwam uiteindelijk woensdag. Maandagmorgen met een vers opgeladen accu de shovel kunnen halen zonder problemen.
Auto op een plek uit de weg gezet en toen was woensdag uiteraard de accu weer leeg...
Niet de handigste plek om te staan sleutelen, maar de klomp ijzer is gewisseld:
Ritje dierenarts werd donderdag en ging weer probleemloos.
De oude dynamo wist er op het laatst 11,8 volt uit te persen bij 2500 toeren, de nieuwe doet 14 volt stationair als ie aan de bak moet dus dat maakt wel een verschil.
Moest nog wel even zoeken naar een geschikt exemplaar zodat hij genoeg capaciteit heeft om beide accu's te laden.
Binnenkort de inlaat nog eens schoonmaken, spanner van de distributieketting samen met de bovenste ketting geleider vervangen en de kleppen stellen.
Daarnaast is het volgens de auto weer tijd voor verse olie en daarna moeten we toch weer even vooruit kunnen als het goed is.
Oh ja en laatst een ander project grotendeels afgerond, vorig jaar kwam de trekker zo van de aanhanger af:
Tegenwoordig staat ie er zo bij:
Vorig jaar een hoop onderhoud gedaan aan de techniek en gezorgd dat de achterhef het weer doet.
Nu is ie grotendeels uit elkaar geweest om opnieuw te spuiten en heb ik de achterspatborden en neusstuk vervangen en wat kleine delen nog vervangen waar je dan makkelijk bij komt.
Wil komende winter met de elektra aan de gang want die is oud en hier en daar zo'n beetje aan vervanging toe. Dan wil ik gelijk eens kijken om iets van werklampen erop te maken.
De originele verlichting gaat niet passen vanwege de voorlader dus we gaan creatief zijn.
Na 15 jaar en krap 300.000 kilometer was het tijd voor de wissel van de eerste verbindingsstangetjes en de rubbers.
Ik had een snel idee in mijn hoofd, door de hoogte van de auto dacht ik het zelfs met de wielen op de grond te kunnen doen, maar.....na 15 jaar vast zitten werd het een klein gevecht om de verbindingsstangetjes los te krijgen
Ik denk dat ze verloren hebben Beide kanten moesten op deze manier los want er was geen beweging in te krijgen en met het ontwerp van de wielophanging krijg je er ook niet zomaar een dop op in combinatie met een fatsoenlijke ratel.
Van:
Naar:
En afgelopen weekend besloot de dynamo dat het mooi was geweest, of beter gezegd waarschijnlijk deed hij het al een tijdje amper tot niet meer en stond ik zondag met 2 lege accu's.
Qua timing ronduit waardeloos, maandagmorgen moest ik een shoveltje ophalen in de buurt omdat er 160 kuub zand gestort zou worden op de oprit en kans dat een van de paarden richting dierenarts moest...
Direct een nieuwe besteld en deze kwam uiteindelijk woensdag. Maandagmorgen met een vers opgeladen accu de shovel kunnen halen zonder problemen.
Auto op een plek uit de weg gezet en toen was woensdag uiteraard de accu weer leeg...
Niet de handigste plek om te staan sleutelen, maar de klomp ijzer is gewisseld:
Ritje dierenarts werd donderdag en ging weer probleemloos.
De oude dynamo wist er op het laatst 11,8 volt uit te persen bij 2500 toeren, de nieuwe doet 14 volt stationair als ie aan de bak moet dus dat maakt wel een verschil.
Moest nog wel even zoeken naar een geschikt exemplaar zodat hij genoeg capaciteit heeft om beide accu's te laden.
Binnenkort de inlaat nog eens schoonmaken, spanner van de distributieketting samen met de bovenste ketting geleider vervangen en de kleppen stellen.
Daarnaast is het volgens de auto weer tijd voor verse olie en daarna moeten we toch weer even vooruit kunnen als het goed is.
Oh ja en laatst een ander project grotendeels afgerond, vorig jaar kwam de trekker zo van de aanhanger af:
Tegenwoordig staat ie er zo bij:
Vorig jaar een hoop onderhoud gedaan aan de techniek en gezorgd dat de achterhef het weer doet.
Nu is ie grotendeels uit elkaar geweest om opnieuw te spuiten en heb ik de achterspatborden en neusstuk vervangen en wat kleine delen nog vervangen waar je dan makkelijk bij komt.
Wil komende winter met de elektra aan de gang want die is oud en hier en daar zo'n beetje aan vervanging toe. Dan wil ik gelijk eens kijken om iets van werklampen erop te maken.
De originele verlichting gaat niet passen vanwege de voorlader dus we gaan creatief zijn.
- Arthur
- Berichten: 39861
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Je hebt je niet verveeld iig
- Ferdi
- Berichten: 3046
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Vervelen is niet iets dat hier snel gebeurd
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26829
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Zo lekker bezig geweest! Traktor staat er ook weer mooi fris bij
- Ferdi
- Berichten: 3046
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
2 weken terug voor de dame op pad geweest, de oude Focus was toe aan flink onderhoud en dat ging redelijk over de waarde van de auto heen.
18 jaar oud en 320.000 kilometer op de teller, heeft haar nooit laten staan de laatste 7 jaar en 165.000 kilometer maar het werd wel langzaam tijd om verder te kijken.
Heb nog naar wat andere merken gezocht, maar uiteindelijk is het een overstap geworden van een MK1 Focus naar een MK3 Focus.
Titanium uitvoering met nog wat leuke dingen erop zoals xenon verlichting, lichtpakket, cruise en climate control, een andere achterspoiler, getinte ramen en een sleurhaak.
1.0 Ecohoest met 100 pk, altijd dealer onderhouden ende laatste jaren erg weinig mee gereden.
Ondanks dat laatste wel altijd netjes het onderhoud gehad, dus om de 2500 kilometer is er gewoon nieuwe olie en alles in gegaan.
Na de proefrit wat puntjes aangegeven welke gedaan moesten worden en is de distributieriem vervangen zodat mevrouw probleemloos kilometers kan gaan maken.
Dag na het ophalen familiebezoek gedaan met een van de aanhangers erachter, dan merk je wel dat de 3pitter het wat zwaar heeft en dat ie altijd rustig is bereden.
Bij aankomst lekker stinken, terug thuis weer. Ondertussen is ie een stuk allerter en is de stank verdwenen
In september krijgt ie een grote beurt, via Duitsland al een pakket gevonden met alles origineel Ford en indien gewenst de juiste olie van Castrol erbij. (puntje bij deze motoren omdat de distributieriem door de olie gaat zoals een ketting ook doet)
Sinds de aanschaf staat er nu een 700 kilometer bij en is het een fijn ding, standaard krijg je bij een Ecoboost sportstoelen die goed zitten en is het onderstel duidelijk nog wat verder ontwikkeld dan van de oude Focus.
Gisteren de tank vol wezen gooien en zonder enige grens op te zoeken kan het flink hard de bocht om, 100 pk extra kan het onderstel probleemloos hebben.
Dame had het al over misschien een keertje chippen omdat ie zo lui was. Nu is ze het weekend op pad en ben ik benieuwd of ze het nog nodig vind, die maakt over het algemeen rustige snelwegkilometers.
Enige dat ze wel mist is bluetooth, ik heb al een kabelset besteld om een aux-in aansluiting te maken (usb zit er wel in) en dan gaan we via een adapter streamen.
Originele module erin kan ook maar dan heb je ook nog een andere radio nodig en dat is voor nu niet nodig. Dan zou ik er eerder nog een keer een Android radio in bouwen of Sync3 inbouwen. Is kostbaar maar wel mogelijk.
En als de dame een nieuwe auto mag, dan mag de Pajero weer een beetje onderhoud
Volgens de computer was het ook gewoon tijd dus nieuw interieurfilter, nieuw oliefilter, 9,8 liter aan verse olie en een nieuwe achterwisser.
Luchtfilter is nog brandschoon dus die is de volgende keer weer aan de beurt en het brandstoffilter is nog geen 5000 kilometer geleden vervangen.
Overigens ben je met zo'n beurtje langer bezig om de beschermplaten onder de auto los te halen dan dat je nodig hebt voor de rest.
Wilde dit keer Liqui Moly olie proberen en voor mijn gevoel loopt het blok daar wat rustiger/stiller op dan op de Castrol olie welke er hiervoor in zat.
Via Duitsland is het net zo duur als Castrol of een ander merk (en 20 euro per fles goedkoper dan Nederland) dus ik denk dat dit er de volgende keer gewoon weer in gaat.
18 jaar oud en 320.000 kilometer op de teller, heeft haar nooit laten staan de laatste 7 jaar en 165.000 kilometer maar het werd wel langzaam tijd om verder te kijken.
Heb nog naar wat andere merken gezocht, maar uiteindelijk is het een overstap geworden van een MK1 Focus naar een MK3 Focus.
Titanium uitvoering met nog wat leuke dingen erop zoals xenon verlichting, lichtpakket, cruise en climate control, een andere achterspoiler, getinte ramen en een sleurhaak.
1.0 Ecohoest met 100 pk, altijd dealer onderhouden ende laatste jaren erg weinig mee gereden.
Ondanks dat laatste wel altijd netjes het onderhoud gehad, dus om de 2500 kilometer is er gewoon nieuwe olie en alles in gegaan.
Na de proefrit wat puntjes aangegeven welke gedaan moesten worden en is de distributieriem vervangen zodat mevrouw probleemloos kilometers kan gaan maken.
Dag na het ophalen familiebezoek gedaan met een van de aanhangers erachter, dan merk je wel dat de 3pitter het wat zwaar heeft en dat ie altijd rustig is bereden.
Bij aankomst lekker stinken, terug thuis weer. Ondertussen is ie een stuk allerter en is de stank verdwenen
In september krijgt ie een grote beurt, via Duitsland al een pakket gevonden met alles origineel Ford en indien gewenst de juiste olie van Castrol erbij. (puntje bij deze motoren omdat de distributieriem door de olie gaat zoals een ketting ook doet)
Sinds de aanschaf staat er nu een 700 kilometer bij en is het een fijn ding, standaard krijg je bij een Ecoboost sportstoelen die goed zitten en is het onderstel duidelijk nog wat verder ontwikkeld dan van de oude Focus.
Gisteren de tank vol wezen gooien en zonder enige grens op te zoeken kan het flink hard de bocht om, 100 pk extra kan het onderstel probleemloos hebben.
Dame had het al over misschien een keertje chippen omdat ie zo lui was. Nu is ze het weekend op pad en ben ik benieuwd of ze het nog nodig vind, die maakt over het algemeen rustige snelwegkilometers.
Enige dat ze wel mist is bluetooth, ik heb al een kabelset besteld om een aux-in aansluiting te maken (usb zit er wel in) en dan gaan we via een adapter streamen.
Originele module erin kan ook maar dan heb je ook nog een andere radio nodig en dat is voor nu niet nodig. Dan zou ik er eerder nog een keer een Android radio in bouwen of Sync3 inbouwen. Is kostbaar maar wel mogelijk.
En als de dame een nieuwe auto mag, dan mag de Pajero weer een beetje onderhoud
Volgens de computer was het ook gewoon tijd dus nieuw interieurfilter, nieuw oliefilter, 9,8 liter aan verse olie en een nieuwe achterwisser.
Luchtfilter is nog brandschoon dus die is de volgende keer weer aan de beurt en het brandstoffilter is nog geen 5000 kilometer geleden vervangen.
Overigens ben je met zo'n beurtje langer bezig om de beschermplaten onder de auto los te halen dan dat je nodig hebt voor de rest.
Wilde dit keer Liqui Moly olie proberen en voor mijn gevoel loopt het blok daar wat rustiger/stiller op dan op de Castrol olie welke er hiervoor in zat.
Via Duitsland is het net zo duur als Castrol of een ander merk (en 20 euro per fles goedkoper dan Nederland) dus ik denk dat dit er de volgende keer gewoon weer in gaat.
- Arthur
- Berichten: 39861
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Boel foto’s ook, van de focus Welk bj en hoeveel km’s? Blijft een leuk model.
- Ferdi
- Berichten: 3046
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Zo beter?
Kentekenplaathouder achterop is al vervangen voor een exemplaar zonder reclame, daar ben ik tamelijk allergisch voor.
Auto is van 2012, stond bij aanschaf 82.300 kilometer op de teller.
De eerste jaren is er rond de 20.000 per jaar mee gereden en de laatste 3 jaar amper meer.
Vind dit model persoonlijk mooier dan de laatste generatie. Ik had nog gezocht naar een facelift model, maar die waren binnen budget tamelijk schaars en kaal uitgevoerd.
Let overigens niet op de bende op de oprit, in mijn vakantie hadden we 160 kuub zand laten storten.
Paar dagen voordat we de auto hadden gehaald lag de oprit weer recht nadat deze het toch iets minder goed kon hebben dan gedacht in combinatie met niet de meest bedreven chauffeur.
2e helft bij de paarden moet ik nog recht leggen.
Kentekenplaathouder achterop is al vervangen voor een exemplaar zonder reclame, daar ben ik tamelijk allergisch voor.
Auto is van 2012, stond bij aanschaf 82.300 kilometer op de teller.
De eerste jaren is er rond de 20.000 per jaar mee gereden en de laatste 3 jaar amper meer.
Vind dit model persoonlijk mooier dan de laatste generatie. Ik had nog gezocht naar een facelift model, maar die waren binnen budget tamelijk schaars en kaal uitgevoerd.
Let overigens niet op de bende op de oprit, in mijn vakantie hadden we 160 kuub zand laten storten.
Paar dagen voordat we de auto hadden gehaald lag de oprit weer recht nadat deze het toch iets minder goed kon hebben dan gedacht in combinatie met niet de meest bedreven chauffeur.
2e helft bij de paarden moet ik nog recht leggen.
- Arthur
- Berichten: 39861
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- Ferdi
- Berichten: 3046
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Ondertussen wat uurtjes "zinloos" doorgebracht en wat kunststof van de Pajero weer netjes gemaakt.
In het interieur stond dit me al een tijdje tegen:
Dat is nu weer netjes:
Andere kant ook gedaan, die was nog helemaal netjes maar zo hebben we geen kleurverschil:
Aan de buitenkant had ik ook een grote ergernis en laatst gezien dat je dat perfect met een beetje matzwarte verf op kan lossen:
Andere kant ook weer netjes:
Bovenstaand was vorige week en toen vond ik dat ik nog niet genoeg tijd had verknoeid en zijn we dit weekend vrolijk verder gegaan
De stukken onder de bumper waren ook verkleurd en na wat foto's gezien te hebben waarop bleek dat ze diepzwart horen te zijn is dat nu ook weer zo:
Paravaan en ruitenwissers ook gedaan:
Om het helemaal erg te maken, er zitten losse hoekjes bij de paravaan.
Die zijn uiteraard ook netjes gespoten en bij gebrek aan zin om verkleurde schroeven terug te plaatsen hebben zelfs die een likje verf gehad
En als laatste de cover voor de achterbumper die ondertussen alweer vies is:
Qua kleur stak deze nogal af na het spuitwerk van vorige week.
De cover heb ik in een laag of 4 blanke lak gezet omdat de honden hier nog weleens bovenop springen en ik hoop dat de verf zo een klein beetje beschermd blijft.
Verder zit er op het moment voornamelijk nog werk in de tuin.
Oprit is bijna overal weer strak nadat die hier en daar fors was verzakt na het aanleveren van 240 ton zand...
Binnenkort maar eens tijd maken om het ding in de schuur te zetten en de inlaat eraf te halen en de kleppen te gaan stellen.
Bij de Focus ondertussen een aux ingang ingebouwd en daarop een bluetooth dongle geplaatst zodat er nu via bluetooth muziek gestreamd kan worden.
Afgelopen week contact gehad met de verkopende garage. Tijdens de proefrit hadden we aangegeven dat het mistlicht rechtsvoor tamelijk laag stond met verlichtingsvloeistof en dat zou bij worden gevuld.
Afgelopen woensdag stond ik de auto te wassen en stond de vloeistof weer laag en blijkt het ding ook los te zitten.
Hebben afgesproken dat er een nieuwe lamp op wordt gestuurd en dat ik deze zelf ga vervangen. Scheelt 2,5 uur in de auto zitten en vonden ze een prima deal.
Verder krijgt het ding komende maand een grote beurt inclusief nieuwe bougies. Ben benieuwd of het verbruik nog iets zal zakken daarna.
Blijft nu rond de 1 op 16 hangen terwijl die van m'n schoonouders wel rond de 1 op 18/19 zit.
Dat Japanse ding deed afgelopen week op een tripje Schiphol voor een cursus een keurige 1 op 10,5 met een gemiddelde snelheid van 95 km/h over 500 kilometer dus dat is keurig
In het interieur stond dit me al een tijdje tegen:
Dat is nu weer netjes:
Andere kant ook gedaan, die was nog helemaal netjes maar zo hebben we geen kleurverschil:
Aan de buitenkant had ik ook een grote ergernis en laatst gezien dat je dat perfect met een beetje matzwarte verf op kan lossen:
Andere kant ook weer netjes:
Bovenstaand was vorige week en toen vond ik dat ik nog niet genoeg tijd had verknoeid en zijn we dit weekend vrolijk verder gegaan
De stukken onder de bumper waren ook verkleurd en na wat foto's gezien te hebben waarop bleek dat ze diepzwart horen te zijn is dat nu ook weer zo:
Paravaan en ruitenwissers ook gedaan:
Om het helemaal erg te maken, er zitten losse hoekjes bij de paravaan.
Die zijn uiteraard ook netjes gespoten en bij gebrek aan zin om verkleurde schroeven terug te plaatsen hebben zelfs die een likje verf gehad
En als laatste de cover voor de achterbumper die ondertussen alweer vies is:
Qua kleur stak deze nogal af na het spuitwerk van vorige week.
De cover heb ik in een laag of 4 blanke lak gezet omdat de honden hier nog weleens bovenop springen en ik hoop dat de verf zo een klein beetje beschermd blijft.
Verder zit er op het moment voornamelijk nog werk in de tuin.
Oprit is bijna overal weer strak nadat die hier en daar fors was verzakt na het aanleveren van 240 ton zand...
Binnenkort maar eens tijd maken om het ding in de schuur te zetten en de inlaat eraf te halen en de kleppen te gaan stellen.
Bij de Focus ondertussen een aux ingang ingebouwd en daarop een bluetooth dongle geplaatst zodat er nu via bluetooth muziek gestreamd kan worden.
Afgelopen week contact gehad met de verkopende garage. Tijdens de proefrit hadden we aangegeven dat het mistlicht rechtsvoor tamelijk laag stond met verlichtingsvloeistof en dat zou bij worden gevuld.
Afgelopen woensdag stond ik de auto te wassen en stond de vloeistof weer laag en blijkt het ding ook los te zitten.
Hebben afgesproken dat er een nieuwe lamp op wordt gestuurd en dat ik deze zelf ga vervangen. Scheelt 2,5 uur in de auto zitten en vonden ze een prima deal.
Verder krijgt het ding komende maand een grote beurt inclusief nieuwe bougies. Ben benieuwd of het verbruik nog iets zal zakken daarna.
Blijft nu rond de 1 op 16 hangen terwijl die van m'n schoonouders wel rond de 1 op 18/19 zit.
Dat Japanse ding deed afgelopen week op een tripje Schiphol voor een cursus een keurige 1 op 10,5 met een gemiddelde snelheid van 95 km/h over 500 kilometer dus dat is keurig
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26829
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Ziet er weer netjes uit die opnieuw gekleurde kunststof delen!
- JP
- Berichten: 31392
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Ziet er weer fris uit. Wel fijn als je een merk hebt wat niet stuk gaat en je dan maar wat verkleuringen hoeft aan te pakken.....nee ik noem geen merken
Dat grijze middenstuk (carterpan/bescherming) nog even hamerslag verven ?
- Ferdi
- Berichten: 3046
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Als er zin is mag die inderdaad nog eens opnieuw.
Had hem ooit al eens gedaan, maar de eerste plekken zitten er weer in. Beugels van de verstralers moeten voor het mooie ook opnieuw.
Die waren gecoat en de coating begint los te laten.
- Ferdi
- Berichten: 3046
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Klein beetje verder lopen hobbyen aan de Pajero, alle interieurverlichting vervangen voor led.
Naja bijna allemaal....de make-up spiegeltjes gelaten voor wat ze zijn.
Telefoon maakt het verschil tussen de halogeen en led wel heel groot, maar er zit zeer zeker een flink verschil in
Lampen onderin de deuren en onder de spiegels ook vervangen.
Vond de auto altijd vrij "donker" als je in stapt in de avond en dat is nu wel anders.
Niet te fel, maar precies goed.
En een setje gasveren onder de motorkap geplaatst om deze omhoog te houden, ik heb ze niet vaak nodig maar het geeft meer bewegingsvrijheid dan de "stok" doet:
Qua montage paste het niet helemaal zoals beloofd maar na een beetje puzzelen zit het prima zo.
Verder ondertussen het mistlicht van de Focus vervangen.
Zou de monteur die bezig is geweest nog bijna een applaus geven....lamp zat met welgeteld 1 hele schroef vast en de rest ontbrak...
Kudo's voor de moeite, want de moeilijkst bereikbare was degene die er wél in zat
Naja bijna allemaal....de make-up spiegeltjes gelaten voor wat ze zijn.
Telefoon maakt het verschil tussen de halogeen en led wel heel groot, maar er zit zeer zeker een flink verschil in
Lampen onderin de deuren en onder de spiegels ook vervangen.
Vond de auto altijd vrij "donker" als je in stapt in de avond en dat is nu wel anders.
Niet te fel, maar precies goed.
En een setje gasveren onder de motorkap geplaatst om deze omhoog te houden, ik heb ze niet vaak nodig maar het geeft meer bewegingsvrijheid dan de "stok" doet:
Qua montage paste het niet helemaal zoals beloofd maar na een beetje puzzelen zit het prima zo.
Verder ondertussen het mistlicht van de Focus vervangen.
Zou de monteur die bezig is geweest nog bijna een applaus geven....lamp zat met welgeteld 1 hele schroef vast en de rest ontbrak...
Kudo's voor de moeite, want de moeilijkst bereikbare was degene die er wél in zat
-
Online
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Of ze wilde hem eerder al vervangen maar kregen de laatste schroef er niet uit.
- Ferdi
- Berichten: 3046
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Voor iemand die ook maar een beetje met een schroevendraaier overweg kan is het geen probleem.
Je moet alleen langs 2 slangetjes van het ruitensproeierrreservoir.
Ik weet dat de lamp er voor aflevering sowieso uit is geweest (hadden ze gezegd), dus ergens is het fout gegaan
Zijn voor mij telkens van die "zie je nou wel" momenten dat ik maar zoveel mogelijk zelf ben gaan doen.
Op 1 punt na heb ik alles dat voor de aflevering besproken was overnieuw gedaan.
Daarnaast genoeg ervaringen met de garages hier in de buurt om er met een grote boog omheen te gaan.
Je moet alleen langs 2 slangetjes van het ruitensproeierrreservoir.
Ik weet dat de lamp er voor aflevering sowieso uit is geweest (hadden ze gezegd), dus ergens is het fout gegaan
Zijn voor mij telkens van die "zie je nou wel" momenten dat ik maar zoveel mogelijk zelf ben gaan doen.
Op 1 punt na heb ik alles dat voor de aflevering besproken was overnieuw gedaan.
Daarnaast genoeg ervaringen met de garages hier in de buurt om er met een grote boog omheen te gaan.
-
Online
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Als dat al te veel is dan kan je het beter zelf doen ja. Volgende aankoop kan je bij aangeven regel de onderdelen maar, schroef het er zelf wel op.
- Ferdi
- Berichten: 3046
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Je zou het bijna gaan doen, maar er zou in mijn ogen toch ook nog gewoon een garage moeten bestaan die het wel kan.
Ken er sowieso nog wel een paar, maar allemaal ver weg.
Bij de Terrano zat er speling in de stuurinrichting, heeft 3 (!) man naar gekeken inclusief een zogenaamde specialist die de garagehouder had gevraagd en niemand kon vinden waar het zat.
Ik wist dat ie het had, bij de apk vanuit gegaan dat het een punt was en aangezien ik toen ook nog niet wist waar het zat gedacht dat zij het op konden lossen.
Auto goed gekeurd, over gesproken en het was binnen de marge. Uiteindelijk bloedchagrijnig nog eens zelf onder de auto gelegen en het probleem in een uur opgelost waar 3 man niet uit kwam. En zo kan ik nog wel even doorgaan
Gelukkig staat Youtube tegenwoordig ook vol met filmpjes en is er anders wel iemand via Facebook of een forum die weet hoe of wat.
Stond hier tot de inruil van de oude auto van de dame voor ruim 6ton aan ervaring op de oprit en volledig probleemloos, dus ik hoop het trucje ondertussen wel een beetje door te hebben
Ken er sowieso nog wel een paar, maar allemaal ver weg.
Bij de Terrano zat er speling in de stuurinrichting, heeft 3 (!) man naar gekeken inclusief een zogenaamde specialist die de garagehouder had gevraagd en niemand kon vinden waar het zat.
Ik wist dat ie het had, bij de apk vanuit gegaan dat het een punt was en aangezien ik toen ook nog niet wist waar het zat gedacht dat zij het op konden lossen.
Auto goed gekeurd, over gesproken en het was binnen de marge. Uiteindelijk bloedchagrijnig nog eens zelf onder de auto gelegen en het probleem in een uur opgelost waar 3 man niet uit kwam. En zo kan ik nog wel even doorgaan
Gelukkig staat Youtube tegenwoordig ook vol met filmpjes en is er anders wel iemand via Facebook of een forum die weet hoe of wat.
Stond hier tot de inruil van de oude auto van de dame voor ruim 6ton aan ervaring op de oprit en volledig probleemloos, dus ik hoop het trucje ondertussen wel een beetje door te hebben
- Arthur
- Berichten: 39861
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Mss losgetrild en verloren?
- Ferdi
- Berichten: 3046
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Met het grove schroefdraad onmogelijk en spul zit compleet dicht daar, dus dan was ik ze wel tegen gekomen.
Men had zich vergist in de tijd die een distributiewissel kost bij een 1.0 Ecoboost en ik weet voor 99% zeker dat alle andere klusjes daarna haastwerk zijn geworden.
Aflevering was al een dag verzet omdat ze het niet klaar kregen op het geplande moment.
Men had zich vergist in de tijd die een distributiewissel kost bij een 1.0 Ecoboost en ik weet voor 99% zeker dat alle andere klusjes daarna haastwerk zijn geworden.
Aflevering was al een dag verzet omdat ze het niet klaar kregen op het geplande moment.
- Ferdi
- Berichten: 3046
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
In de categorie, onderhoud kunnen we zelf en zo besparen we de douchebeurt achteraf gisteren de Focus de schuur in gereden.
Is sinds de aanschaf 5000 kilometer bij gereden en het was nu mooi tijd voor een grote beurt.
Trekker aan de kant en toen bleken er zowaar 6 cilinders in de schuur te passen
Vorige week een setje oprijbokken gehaald en bleek de auto volledig in de schuur te kunnen rijden en op die dingen te zetten.
Had verwacht dat dat net niet meer ging lukken, maar kon er nog comfortabel onder komen zonder dat ie dicht op de werkbank stond.
Luchtfilter, oliefilter, bougies en interieurfilter gewisseld en de Castrol olie vervangen voor 5W20 Liqui Moly.
Net als bij de Pajero is het blokje met deze olie nog net iets stiller.
Wat me verbaasde was de hoek waarin de bougies in het blok zitten, onderstaande foto van een van de bobines als beeldmateriaal, let op de hoek:
Laatste beurt was bij de dealer gedaan, wat me ook dan weer opvalt is dat je er een kneiter ranzig interieurfilter uit haalt....
Afijn, torretje kan weer vooruit en we hebben een mooi nulpunt om zelf op door te gaan.
Van de week nog even de remolie verversen, bedacht me gisterenavond nog dat ik dat nog had willen doen.
Zoals Mark al in een ander topic aan gaf, ook hier hooguit 1,5 uur bezig geweest inclusief opruimen.
Kosten +/- 125 euro voor allemaal Bosch filters, 3 bougies van hetzelfde merk en Liqui Moly olie. Alles via Duitsland besteld.
Bij aflevering gevraagd of ze de olie wilden wisselen, dat kon wel maar dan wel eventjes 150 euro vragen
Verkoper was enigszins verbaasd dat ik dat met een nee had beantwoord.
Is sinds de aanschaf 5000 kilometer bij gereden en het was nu mooi tijd voor een grote beurt.
Trekker aan de kant en toen bleken er zowaar 6 cilinders in de schuur te passen
Vorige week een setje oprijbokken gehaald en bleek de auto volledig in de schuur te kunnen rijden en op die dingen te zetten.
Had verwacht dat dat net niet meer ging lukken, maar kon er nog comfortabel onder komen zonder dat ie dicht op de werkbank stond.
Luchtfilter, oliefilter, bougies en interieurfilter gewisseld en de Castrol olie vervangen voor 5W20 Liqui Moly.
Net als bij de Pajero is het blokje met deze olie nog net iets stiller.
Wat me verbaasde was de hoek waarin de bougies in het blok zitten, onderstaande foto van een van de bobines als beeldmateriaal, let op de hoek:
Laatste beurt was bij de dealer gedaan, wat me ook dan weer opvalt is dat je er een kneiter ranzig interieurfilter uit haalt....
Afijn, torretje kan weer vooruit en we hebben een mooi nulpunt om zelf op door te gaan.
Van de week nog even de remolie verversen, bedacht me gisterenavond nog dat ik dat nog had willen doen.
Zoals Mark al in een ander topic aan gaf, ook hier hooguit 1,5 uur bezig geweest inclusief opruimen.
Kosten +/- 125 euro voor allemaal Bosch filters, 3 bougies van hetzelfde merk en Liqui Moly olie. Alles via Duitsland besteld.
Bij aflevering gevraagd of ze de olie wilden wisselen, dat kon wel maar dan wel eventjes 150 euro vragen
Verkoper was enigszins verbaasd dat ik dat met een nee had beantwoord.
- Ferdi
- Berichten: 3046
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Zo af en toe moet de Ecoboost een beetje gecompenseerd worden
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26829
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
das bijna de waarde van een Leopard tank met 7L op 1km
- JP
- Berichten: 31392
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Moest je iemand uit de blubber trekken ?
- Ferdi
- Berichten: 3046
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
U gaat door voor de koelkast!
Personenauto gaat de berm in voor een aankomende tractor en komt er vervolgens niet meer uit
Had de aanhanger erachter en bij gebrek aan zin om die af te koppelen met het volledige span een kleine krachtsinspanning gedaan en iedereen kon weer door.
Pajero mocht sowieso eerst met de aanhanger door de eigen tuin heen en met het kleine stukje dat ik dan tot de boer moet is het nooit een zuinigheidswonder.
Personenauto gaat de berm in voor een aankomende tractor en komt er vervolgens niet meer uit
Had de aanhanger erachter en bij gebrek aan zin om die af te koppelen met het volledige span een kleine krachtsinspanning gedaan en iedereen kon weer door.
Pajero mocht sowieso eerst met de aanhanger door de eigen tuin heen en met het kleine stukje dat ik dan tot de boer moet is het nooit een zuinigheidswonder.
Dat gaat mij niet lukken, heb slechts een lullig 4 cilindertje