Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [18ct per km...]
- Ferdi
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Focus hier met 3pitter en dik 600 kilo kwam nog goed van z'n plek.
Ook gewoon soepel wegrijden.
Met de Pajero merk je dat niet eens.
Ook gewoon soepel wegrijden.
Met de Pajero merk je dat niet eens.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Zag net dat er op het typeplaatje 850kg leeg stond dus met wat spul erin ruim 950kg, dan snap ik dat het autotje er wat meer moeite mee had als je over het max trekgewicht gaat.
Volgens mij is een hybride nog het handigste, kan die electromotor de boel aan het rollen brengen en daarna mag de automaat/benzinemotor het oppakken.
Volgens mij is een hybride nog het handigste, kan die electromotor de boel aan het rollen brengen en daarna mag de automaat/benzinemotor het oppakken.
-
- Berichten: 4591
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Gewoon een chalet/huisje daar huren. Waarom mee zeulen
- Ferdi
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Doe mij maar gewoon een dikke diesel voor het sleuren.
Heb daar ook een keer een benzine V6 voor gehad, maar het gemak waar een beetje diesel het mee doet kan dat niet aan tippen.
Heb daar ook een keer een benzine V6 voor gehad, maar het gemak waar een beetje diesel het mee doet kan dat niet aan tippen.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Was ook incidenteel, ik wordt al zenuwachtig als er een fietsendrager op zit normaal maar vriendin en kids vonden het leuk met de caravan weg.
Verbruik bij een stukje bebouwde kom en verder A4/A12 was 1 op 12,9 dus dat schiet ook helemaal niet op.
Verbruik bij een stukje bebouwde kom en verder A4/A12 was 1 op 12,9 dus dat schiet ook helemaal niet op.
- Ferdi
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Klein blokje zuipt met hard werken net zo hard als de grotere.
Ook hier deed de Focus met z'n Ecohoest ongeveer hetzelfde verbruik.
Tandemasser erachter, CC op goed 100 op de teller en rijden maar.
Ook hier deed de Focus met z'n Ecohoest ongeveer hetzelfde verbruik.
Tandemasser erachter, CC op goed 100 op de teller en rijden maar.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2850
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Zelfde ervaring hier. Met paardentrailer er achter is de clio niets zuiniger als de 125d. En wat heerlijk een berg koppel van die 1, al helemaal in Duitsland met wat heuvels..
- Kasteel
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Kan je turbodruk ergens aflezen? Kan goed zijn dat ergens nog wat vermogen op top wordt afgeregeld?
-
OnlineRJK
- Berichten: 3538
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Moet het geen CT200/Auris/etc. zijn want die komt op electro amper een stoeprandje op Wel fijn zo een beetje extra pit in de Ibiza!Knot schreef: ↑19 aug 2022, 13:19 Zag net dat er op het typeplaatje 850kg leeg stond dus met wat spul erin ruim 950kg, dan snap ik dat het autotje er wat meer moeite mee had als je over het max trekgewicht gaat.
Volgens mij is een hybride nog het handigste, kan die electromotor de boel aan het rollen brengen en daarna mag de automaat/benzinemotor het oppakken.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26610
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
RJK schreef: ↑20 aug 2022, 08:58Moet het geen CT200/Auris/etc. zijn want die komt op electro amper een stoeprandje op Wel fijn zo een beetje extra pit in de Ibiza!Knot schreef: ↑19 aug 2022, 13:19 Zag net dat er op het typeplaatje 850kg leeg stond dus met wat spul erin ruim 950kg, dan snap ik dat het autotje er wat meer moeite mee had als je over het max trekgewicht gaat.
Volgens mij is een hybride nog het handigste, kan die electromotor de boel aan het rollen brengen en daarna mag de automaat/benzinemotor het oppakken.
Ik denk idd meer in de phev hoek wat knot bedoeld dan is die electro kracht bij wegrijden wel lekker. Voelde ik van de zomer ook in de bergen in Frankrijk. Zonder enig drama op welke helling dan ook vanaf stilstand wegrijden.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Nog even wat topspeed runs gedaan maar ontloopt elkaar niet heel veel vind ik, blijf erbij dat eigenlijk de standaar 110 of 115pk mapping de meest vloeiende en effectieve is.
Audi A3 30tfsi 115pk DSG liep 202, Golf7.5 1.0tsi 110pk DSG kreeg ik op 201 en de Ibiza met stage1 met een hoop moeite op 206. Die 212 die Chris uit de polo haalde meerdere keren zie ik niet gebeuren eerlijk gezegd.
Alleen zoveel gedoe om helemaal weer terug te gaan naar VAG techniek om hem terug te laten zetten van 135 naar 115pk, ben ik een hele dag kwijt weer.
Toerental van de DSG (top in S6) en de 5bak ontloopt elkaar niet veel op top trouwens.
Audi A3 30tfsi 115pk DSG liep 202, Golf7.5 1.0tsi 110pk DSG kreeg ik op 201 en de Ibiza met stage1 met een hoop moeite op 206. Die 212 die Chris uit de polo haalde meerdere keren zie ik niet gebeuren eerlijk gezegd.
Alleen zoveel gedoe om helemaal weer terug te gaan naar VAG techniek om hem terug te laten zetten van 135 naar 115pk, ben ik een hele dag kwijt weer.
Toerental van de DSG (top in S6) en de 5bak ontloopt elkaar niet veel op top trouwens.
- Bijlagen
-
- Golf_10tsi_110_DSG.jpg (70.34 KiB) 1316 keer bekeken
-
- Ibiza_10tsi_stage1_handbak.jpeg (108.68 KiB) 1316 keer bekeken
- Philipoo
- Berichten: 4054
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
-
- Berichten: 4591
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Denk dat het vooral een aerodynamisch ding is. Andere CW waarde, bodem die bij Audi vlakker of meer afgeschermd is met plastic platen/kappen waardoor de luchtstroom minder weerstand ondervindt.
- sitechris
- Berichten: 4454
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Of je auto gewoon eens bij een andere tuner op de bank zetten en kijken wat het vermogen is? Kost je ietsjes geld, maar dan weet je wel of je auto in de buurt komt van opgegeven vermogen.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Het leuke is eigenlijk wil ik helemaal niet zoveel moeite en geld erin stoppen het idee was €250 voor die fabrieksupdate 115pk.... Achteraf meteen spijt, door de stage1 korting toch overgehaald.
Als er iets van Koppel in zit ga je het toch gebruiken dus echt zuinig rijdt het ook niet meer nu
Als er iets van Koppel in zit ga je het toch gebruiken dus echt zuinig rijdt het ook niet meer nu
- Philipoo
- Berichten: 4054
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
inruilen op een fiesta st dus!
-
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Denk je niet dat ik het alle kanten op probeer zoiets met alle 3 de auto's
-
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Hoeveel verbruikt hij op die snelheid?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Zal ik volgende poging eens op letten, vermoed gewoon 1 op 4,5 zoiets.
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
- Locatie: Twente
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Ik denk dat het verschil in topsnelheid tussen de Audi en VW vergeleken met de Ibiza meer in de bakverhoudingen zit bij dsg vs handbak. Top vind ik helemaal niet belangrijk bij de 1.0 tsi. Juist wat meer trekkracht tussen 1500-4500rpm zou ik fijner vinden.
Ik zou toch even terug gaan. Finetuning kan helpen.
Ik zou toch even terug gaan. Finetuning kan helpen.
- JP
- Berichten: 31030
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Rijden ze bij de stage 1 ook niet eerst een rondje voor het chippen en ook erna nog voor de fijntuning?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Ik denk dat hun hem dan op de bank willen hebben en dan mag je ook de portemonnee trekken dat was eigenlijk niet de bedoeling. Gedachten was voor 250 piek hem op115 pk te hebben en geen hele dyno runs met een eco gebakje.
Ik snap alleen niet waarom het niet direct goed is heb dit nog nooit meegemaakt met Volkswagen Audi en BMW, altijd een lineaire en nette vermogensopbouw bij volgas
Ik snap alleen niet waarom het niet direct goed is heb dit nog nooit meegemaakt met Volkswagen Audi en BMW, altijd een lineaire en nette vermogensopbouw bij volgas
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
- Locatie: Twente
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Neem eerst even contact op en leg uit dat je niet tevreden bent met de tuning. Misschien hoeft de auto helemaal niet op de testbank. Grote kans dat ze je kosteloos verder willen helpen.
- Arthur
- Berichten: 39595
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Mark 320iS, wackywim en 60 gasten