BMW M2
-
- Berichten: 4647
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M2
Oh ja verhip het ging over de M2, misschien over 10 jaar wel elektrisch
- Martijn_bmw
- Berichten: 26717
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW M2
Wie weet, dus nu nog genieten van de brullende 6 pitter
-
- Berichten: 51380
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
EV's bestaan al meer dan 100 jaar hoor en toen zagen ze ook al dat dat niet 'lonend' was:)
De EV ontwikkeling van de laatste 10 jaar ofzo:
Erg zware voertuigen nog steeds, range in het algemeen in de praktijk(en koude seizoenen) vaak aanmerkelijk lager dan fabrikant specs en vs ICE. Laadtijden, electriciteit-logistiek als heel de wereld eraan moet---->prijs van die dingen....
Ik val in herhaling, ik weet 't....
Maar de politiek dramt door. Helaas.
De EV ontwikkeling van de laatste 10 jaar ofzo:
Erg zware voertuigen nog steeds, range in het algemeen in de praktijk(en koude seizoenen) vaak aanmerkelijk lager dan fabrikant specs en vs ICE. Laadtijden, electriciteit-logistiek als heel de wereld eraan moet---->prijs van die dingen....
Ik val in herhaling, ik weet 't....
Maar de politiek dramt door. Helaas.
- cazzo super veloce
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 13 nov 2017, 22:41
- Auto: 993 4S/Triumph Spitfire/Mini-E
Re: BMW M2
Prijs is niet relevant, TCO wel. TCO is bij een EV veel lager dan bij een ICE met dezelfde prestaties.
En het rijdt nog veel beter ook.
En het rijdt nog veel beter ook.
-
- Berichten: 51380
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Daarom rijden er duizenden nu drie jaar oude gesubsidieerde Models 3 in NL rond:)
TCO. Den Haag zal daar wel 'n stokje voor steken. En betalen zul je toch. Ook bij aanschaf......
TCO. Den Haag zal daar wel 'n stokje voor steken. En betalen zul je toch. Ook bij aanschaf......
-
Online
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
-
- Berichten: 51380
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Live @Norisring.
- Leen
- Berichten: 1198
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: BMW M2
Leuk , Maxime Oosten de race gewonnen .
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: BMW M2
LOL ik ken die jongen. Hij deed voorheen veel met BMW's en reed met een gele E36 M3 op de ring. Erg veel kennis van zaken in elk geval als het om onderstellen en auto afstellingen gaat.Tom schreef: ↑19 jun 2022, 15:16 Alpine A110 al gereden Andre?
Normale is 1100kg en 250pk, de S is 1190kg en 300pk.
Na aanpassingen van https://life110.co.uk (voormalig engineer van onderstellen voor Jaguar/LR) helemaal goed.
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: 130
- Locatie: Rotterdam
Re: BMW M2
Volgend jaar verhuis ik naar een huis met eigen parkeergelegenheid dus een beetje aan het oriënteren om de 130 dan te vervangen. Waar ik nu woon in Rotterdam durf ik niets duurs neer te zetten aangezien iedereen z’n fiets hier tegen auto’s aanzet, etc.
Heb geen dagelijkse auto nodig dus mag best onpraktisch zijn maar er moeten ook wel twee fietsen meekunnen. M140i is natuurlijk een logische opvolger maar wel saaier dan de 130i in standaard vorm. Dan moet je daar ook weer het onderstel van gaan doen, sper, etc. M2 is dan dus wel een logische keuze zonder kinderen. Nog nooit mee gereden en kwam vrijdag langs Bergwerff dus daar eens gestopt. Beetje rondgelopen tussen al het moois en in gesprek geraakt met Sander die een ritje aanbood in een 2016 M2 met Performance uitlaat die ze hadden staan. (nogmaals bedankt!) Met mijn 2.03 meter zat ik ondanks de ‘elektrische’ stoelen en het schuifdak prima. Meer ruimte dan in de 130 leek het. Stukje sturen. Wat onmiddellijk opviel was het schakelen. Fantastisch in vergelijking met de 130. Super fijne korte slagen en automatisch tussengas. Eerste stoplicht meteen wat kinderen die letterlijk vroegen om wat revs Auto rustig warm gereden en helaas was het nat en druk dus niet echt ideale omstandigheden. Vond de besturing erg licht en weinig gevoel geven in vergelijking met de 130 (B12, HR stabis, m3 draagarmen en sper). Wel erg snelle reactie rond de middenstand. Auto is natuurlijk veel sneller dan de 130 maar power komt er voor mijn gevoel redelijk in een keer in door het turbogat. Dan is het N52 blok veel meer lineair. M2 voelt wel lekker compact. Kan dus zeker een opvolger worden maar wil ook nog kijken of ik in een Alpine a110 pas alhoewel dat wel erg onpraktisch is. Vooral met fietsen meenemen. Verwacht dus eigenlijk dat het een M2 gaat worden maar dan graag met handmatige stoelen ivm lager zitten en misschien DCT. En dan weer de vraag LCI of comp? Vind de stoelen in de comp wel specialer en S55 lijkt me mooi maar een normale M2 lijkt me snel genoeg en met performance uitlaat ook luid genoeg
Heb geen dagelijkse auto nodig dus mag best onpraktisch zijn maar er moeten ook wel twee fietsen meekunnen. M140i is natuurlijk een logische opvolger maar wel saaier dan de 130i in standaard vorm. Dan moet je daar ook weer het onderstel van gaan doen, sper, etc. M2 is dan dus wel een logische keuze zonder kinderen. Nog nooit mee gereden en kwam vrijdag langs Bergwerff dus daar eens gestopt. Beetje rondgelopen tussen al het moois en in gesprek geraakt met Sander die een ritje aanbood in een 2016 M2 met Performance uitlaat die ze hadden staan. (nogmaals bedankt!) Met mijn 2.03 meter zat ik ondanks de ‘elektrische’ stoelen en het schuifdak prima. Meer ruimte dan in de 130 leek het. Stukje sturen. Wat onmiddellijk opviel was het schakelen. Fantastisch in vergelijking met de 130. Super fijne korte slagen en automatisch tussengas. Eerste stoplicht meteen wat kinderen die letterlijk vroegen om wat revs Auto rustig warm gereden en helaas was het nat en druk dus niet echt ideale omstandigheden. Vond de besturing erg licht en weinig gevoel geven in vergelijking met de 130 (B12, HR stabis, m3 draagarmen en sper). Wel erg snelle reactie rond de middenstand. Auto is natuurlijk veel sneller dan de 130 maar power komt er voor mijn gevoel redelijk in een keer in door het turbogat. Dan is het N52 blok veel meer lineair. M2 voelt wel lekker compact. Kan dus zeker een opvolger worden maar wil ook nog kijken of ik in een Alpine a110 pas alhoewel dat wel erg onpraktisch is. Vooral met fietsen meenemen. Verwacht dus eigenlijk dat het een M2 gaat worden maar dan graag met handmatige stoelen ivm lager zitten en misschien DCT. En dan weer de vraag LCI of comp? Vind de stoelen in de comp wel specialer en S55 lijkt me mooi maar een normale M2 lijkt me snel genoeg en met performance uitlaat ook luid genoeg
-
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: BMW M2
LCI is bijna een no-brainer, vind persoonlijk het interieur pre-facelift echt middelmatig.
Overigens A110...
Doen!
Overigens A110...
Doen!
-
Online
- Berichten: 3979
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: BMW M2
Hoe zag die fiets er uit na het uitrijden van de garage?
-
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: BMW M2
*Mompelt iets over Belgen*
- JP
- Berichten: 31240
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
- Emilio
- Berichten: 975
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
- Auto: M2 LCI
Re: BMW M2
De remmen van mijn m2 trillen helaas op hogere snelheid.
Mijn 435i had dit ook eerst en toen bleken de schijven op. Later had ik het nog een x en toen had ik de blokjes oververhit helaas en daarmee permanent gesloopt. Toen was ik dus nog een x aan de beurt voor nieuwe blokjes.
Nou wist ik dat de remmen trilden en heb ik dit uiteraard meegenomen in de prijs onderhandeling. Ik zit nu alleen een beetje met het “hoe verder”.
Ik zou graag willen dat iemand de boel even loshaalt en rustig kijkt of de schijven nog goed zijn. De schijven niet krom zijn. Mocht dit nog goed zijn de schijven schoonmaakt en vervolgens pas overgaat naar de blokjes. Deze controleert en wanneer ze op zijn vervangt.
De auto is altijd bmw dealer onderhouden dus het meest voor de hand liggende is om hem naar bmw Den Haag te brengen. Ik ben alleen bang dat de dealer meteen alle 4 schijven en blokken vervangt en dan zegt dat het probleem is opgelost. Dat zal het dan uiteraard vast ook wel zijn
Ik zou weer naar bmw en minispecialist automaan in Pijnacker kunnen die het bij mijn 435i heeft opgelost alleen dan krijg ik in idrive een 000000 code bij de laatste beurt te staan. Dit lijkt me zonde al kan ik ze misschien vragen om de beurt niet in idrive te zetten?
Daarnaar ga ik sowieso nog naar premio de groot voor het uitlijnen van mijn auto en balanceren van de banden en dacht dat zij mogelijk ook remmen deden? Iemand ervaring?
Of als laatste naar een alternatief in de regio zoals beek auto racing.
Ik ben benieuwd hoe jullie er over denken!
Mijn 435i had dit ook eerst en toen bleken de schijven op. Later had ik het nog een x en toen had ik de blokjes oververhit helaas en daarmee permanent gesloopt. Toen was ik dus nog een x aan de beurt voor nieuwe blokjes.
Nou wist ik dat de remmen trilden en heb ik dit uiteraard meegenomen in de prijs onderhandeling. Ik zit nu alleen een beetje met het “hoe verder”.
Ik zou graag willen dat iemand de boel even loshaalt en rustig kijkt of de schijven nog goed zijn. De schijven niet krom zijn. Mocht dit nog goed zijn de schijven schoonmaakt en vervolgens pas overgaat naar de blokjes. Deze controleert en wanneer ze op zijn vervangt.
De auto is altijd bmw dealer onderhouden dus het meest voor de hand liggende is om hem naar bmw Den Haag te brengen. Ik ben alleen bang dat de dealer meteen alle 4 schijven en blokken vervangt en dan zegt dat het probleem is opgelost. Dat zal het dan uiteraard vast ook wel zijn
Ik zou weer naar bmw en minispecialist automaan in Pijnacker kunnen die het bij mijn 435i heeft opgelost alleen dan krijg ik in idrive een 000000 code bij de laatste beurt te staan. Dit lijkt me zonde al kan ik ze misschien vragen om de beurt niet in idrive te zetten?
Daarnaar ga ik sowieso nog naar premio de groot voor het uitlijnen van mijn auto en balanceren van de banden en dacht dat zij mogelijk ook remmen deden? Iemand ervaring?
Of als laatste naar een alternatief in de regio zoals beek auto racing.
Ik ben benieuwd hoe jullie er over denken!
- Martijn_bmw
- Berichten: 26717
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW M2
Ik zou naar TEG gaan is ook prima aan te rijden vanaf Den Haag.
Veel verstand van zaken en je kan er goed overleggen wat je wel en niet wil zonder meteen alles te vervangen zoals een dealer idd snel zal doen.
Veel verstand van zaken en je kan er goed overleggen wat je wel en niet wil zonder meteen alles te vervangen zoals een dealer idd snel zal doen.
- Emilio
- Berichten: 975
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
- Auto: M2 LCI
Re: BMW M2
Dank voor de tip maar dat is me echt te ver. Zie 45minuten rijden enkele reis en enkel open op ma-vr. Inclusief de tijd die het kost om eea te onderzoeken en vervangen ben ik een (werk)dag verder.Martijn_bmw schreef: ↑13 aug 2022, 17:16 Ik zou naar TEG gaan is ook prima aan te rijden vanaf Den Haag.
Veel verstand van zaken en je kan er goed overleggen wat je wel en niet wil zonder meteen alles te vervangen zoals een dealer idd snel zal doen.
Ik zoek echt iets waar ik sochtends mijn auto kan droppen en savonds kan halen of iets wat in het weekend open is.
- Arthur
- Berichten: 39734
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW M2
‘s Avonds brengen en volgende dag, (einde) middag, weer halen geen optie?
- Martijn_bmw
- Berichten: 26717
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW M2
Of als je werk het toelaat daar werken?
Heb ik wel eens gedaan, zat kantoorruimte daar boven
Heb ik wel eens gedaan, zat kantoorruimte daar boven
- Will F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: BMW M2
Spba.nl s gravendeel. Hoop kennis aanwezig daar.
- Will F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: BMW M2
Mooi exemplaar, heb je deze nu gevangen via je gevraagd advertentie op mp. Zelf ook overwogen dat te doen dus benieuwd naar je ervaringen, mag ook per pb.
- Emilio
- Berichten: 975
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
- Auto: M2 LCI
- Emiel
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: BMW M2
Zou er rekening mee houden dat ook je armen de oorzaak kunnen zijn van het trillen. Slechte rubbers, speling, etc.
Moet even goed nagekeken worden en getest ipv alleen schijven
Moet even goed nagekeken worden en getest ipv alleen schijven
- Martijn_bmw
- Berichten: 26717
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW M2
Eens heb ik ook eens gehad, dacht 100% zeker te weten dat het kromme schijven waren.
Rondje remmen vervangen bleef bij nog trillen bij hard remmen op hogere snelheid…
bleken de rubbers in de oren van de onderste draagarmen voor niet meer lekker fris te zijn, die vervangen en trillen was weg.
- Emilio
- Berichten: 975
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
- Auto: M2 LCI
Re: BMW M2
Lijkt me toch erg snel voor een auto van 4 jaar oud met 50k km op de teller?
Maar wel goed dat iemand het even controleert inderdaad.
Maar wel goed dat iemand het even controleert inderdaad.