Driftdagen agenda ?

Slowly sideways, maar oh zo leuk om te doen. Hier vind je alles over driften.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5994
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door matthyssie » 08 aug 2022, 11:44

ADV schreef: 08 aug 2022, 10:39 Op zich zou ik het ook wel willen, keer mooie filmpjes hebben van papenburg is cool, maar om nou te zeggen dat ik er 100+ euro voor over heb..
Jonge schraper, heel insta volknallen met allemaal media alsof het je nieuwe passie is maar zodra het geld kost is het een issue. :mrgreen: :mrgreen:

Online
Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3244
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door ADV » 08 aug 2022, 13:41

matthyssie schreef: 08 aug 2022, 11:44
ADV schreef: 08 aug 2022, 10:39 Op zich zou ik het ook wel willen, keer mooie filmpjes hebben van papenburg is cool, maar om nou te zeggen dat ik er 100+ euro voor over heb..
Jonge schraper, heel insta volknallen met allemaal media alsof het je nieuwe passie is maar zodra het geld kost is het een issue. :mrgreen: :mrgreen:
:blabla: :hangloose:

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5994
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door matthyssie » 07 nov 2022, 15:08

Gisteren een fantastische dag op Papenburg gehad met een flink aantal DF'ers dit keer ook, leuk!

Voor herhaling vatbaar, op 27 november is er een extra driftdag.

https://www.driftdagen.nl/data.php

(datum staat er nu nog niet bij, zal een dezer dagen komen)

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door Knot » 07 nov 2022, 15:57

Het was zeker een geslaagde dag!

We hebben echt mazzel gehad met de regen zeg, alleen op de terugweg vanaf de italiaan was het even aanpassen, geen verlichting en geen zoab, veel harder dan 130 vond ik niet fijn in die natte bende.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7014
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door Fabian » 07 nov 2022, 18:40

Was écht een top dag. En wat een lol gehad met elkaar, heerlijk gelachen.

Aan het einde van de dag even in Andre zn Yaris gereden, héél leuk. De hersenen draaien overuren als je geen 4wd gewend bent (nooit mee gedrift), maar ging verrassend goed en smooth. Erg leuk!!

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door Knot » 07 nov 2022, 20:46

Oh, was jij dat die die 360's in het grind deed? Ik dacht al, dat doet Andre normaal nooit :blink:

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door Riceaux » 07 nov 2022, 21:20

Eerste keer Papenburg voor mij gisteren. Maar zeker niet de laatste keer! Volgende keer even zorgen voor een iets minder explosieve mapping op de M140i zodat ie wat controleerbaarder is. :tooth:

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door Knot » 07 nov 2022, 21:28

M140 van jou gaat echt als een raket, in verkeerde handen kan het zomaar in tranen eindigen op de openbare weg denk, zelfs ik had er een handjevol aan. Wat je al aangeeft, iets mildere mapping en nog wat minder grip maakt hem makkelijker in het inzetten en doorpendelen. Verder wel top hoor dat vermogen en vooral het koppel, bak (xhp stage3?) klapt ook mooi door.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7014
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door Fabian » 07 nov 2022, 22:21

J die van jou gaat we van zn plek Rico, nondeknetter! (Owja,knetteren doet ie ook :)). Had eigenlijk nog ff wen rondje moeten bietsen bij je!

Gebruikersavatar
bartb
Berichten: 1078
Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
Locatie: Friesland

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door bartb » 07 nov 2022, 22:24

Het was een fantastische dag, ik had buikpijn van het lachen. Leuk om te zien dat DF ook goed vertegenwoordigd was deze keer!

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door Jan Terwolde » 08 nov 2022, 11:11

Was echt genieten inderdaad! Jammer dat je niet mocht filmen want het was het vastleggen zeker waard geweest.
Wat een pracht van een baan en wat genieten met die m140i van en met Rico. Wat een hooligan van een ding :df:

Was ook leuk om zoveel dffers bij elkaar te hebben en bij verschillende te ervaren hoe zij het driften aanpakken en feedback te krijgen hoe je zelf skeef gaat. Erg leuk ook om de mensen te zien die je al kent maar nog nooit gezien hebt. (of 1x 3 jaar geleden)

De banden waren wel wat minder blij met de m140i haha
Bijlagen
band.jpeg
band.jpeg (531.64 KiB) 4205 keer bekeken

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door Jan Terwolde » 08 nov 2022, 11:14

Ook wel belachelijk zoveel mensen bij elkaar te hebben die het zo goed kunnen btw

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5994
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door matthyssie » 08 nov 2022, 11:20

Jan Terwolde schreef: 08 nov 2022, 11:14 Ook wel belachelijk zoveel mensen bij elkaar te hebben die het zo goed kunnen btw
Jij kunt het ook erg leuk hoor! :df:

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door Jan Terwolde » 08 nov 2022, 12:25

matthyssie schreef: 08 nov 2022, 11:20
Jan Terwolde schreef: 08 nov 2022, 11:14 Ook wel belachelijk zoveel mensen bij elkaar te hebben die het zo goed kunnen btw
Jij kunt het ook erg leuk hoor! :df:
Dankje! Hoe verder de dag vorderde ook hoe beter ik bochten aan elkaar kreeg. Had wel even nodig om te wennen met de m140i.

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5994
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door matthyssie » 08 nov 2022, 12:27

Ja dat is echt een zwijn! Na 3 rondjes volle polle had ik het zweet ook op m'n voorhoofd. :lol:

Online
Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3244
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door ADV » 08 nov 2022, 15:26

bartb schreef: 07 nov 2022, 22:24 Het was een fantastische dag, ik had buikpijn van het lachen. Leuk om te zien dat DF ook goed vertegenwoordigd was deze keer!
Vond er niks aan :D

Nee grapje, top idd.. Dat ding van Rico is bizar, maar huidige mapping is best wel ruk voor driften haha.. Helaas ben ik er de 27e niet bij, maar volgend jaar zeker wel..

Online
Gebruikersavatar
Dimitri
Berichten: 580
Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
Auto: BMW 130i, BMW 130i, BMW Z3 QP

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door Dimitri » 08 nov 2022, 15:44

Is er ook een DF-tribune bij de driftdagen?

Gebruikersavatar
Marc Sierra
Berichten: 1092
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door Marc Sierra » 08 nov 2022, 20:17

Ik ben ook wel benieuwd hoe het daar op Papenburg aan toe gaat. Maar ik heb niet het idee dat ik er aan toe ben om daar zelf te rijden... :oops:

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door Jan Terwolde » 08 nov 2022, 22:43

Marc Sierra schreef: 08 nov 2022, 20:17 Ik ben ook wel benieuwd hoe het daar op Papenburg aan toe gaat. Maar ik heb niet het idee dat ik er aan toe ben om daar zelf te rijden... :oops:
Thys al eens geprobeerd met je auto dwars te gaan? Wil t laat op een avond ook wel een keer met je auto proberen of de auto wel wil en voor tips. Ik zou wel voor de tijd wat dwars gegaan willen hebben voor het boeken van een dag daar al heb ik ook wel slechte banden voor je maar dan ga je in slowmotion :lol: maakt het wel laagdrempeliger en wellicht goed voor t gevoel

Kunnen evt ook wel de dag delen. Dan kun je ook bij elkaar in de auto telkens voor tips ect.

Online
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4495
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door Eeuwe » 08 nov 2022, 22:59

Het was zeker geslaagd zondag! Voor herhaling vatbaar

Gebruikersavatar
Marc Sierra
Berichten: 1092
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door Marc Sierra » 09 nov 2022, 09:40

Jan Terwolde schreef: 08 nov 2022, 22:43
Marc Sierra schreef: 08 nov 2022, 20:17 Ik ben ook wel benieuwd hoe het daar op Papenburg aan toe gaat. Maar ik heb niet het idee dat ik er aan toe ben om daar zelf te rijden... :oops:
Thys al eens geprobeerd met je auto dwars te gaan? Wil t laat op een avond ook wel een keer met je auto proberen of de auto wel wil en voor tips. Ik zou wel voor de tijd wat dwars gegaan willen hebben voor het boeken van een dag daar al heb ik ook wel slechte banden voor je maar dan ga je in slowmotion :lol: maakt het wel laagdrempeliger en wellicht goed voor t gevoel

Kunnen evt ook wel de dag delen. Dan kun je ook bij elkaar in de auto telkens voor tips ect.
De auto doet het in principe wel goed nu. Ik ben een 2 maanden terug een dagje bij Driftsport geweest en heb over een paar weken nog een dagje gepland staan. Het is meer dat ik het idee heb dat Papenburg wel echt voor gevorderden is. Het is ook een beetje lastig een inschatting daarvan te maken, aangezien er geen filmpjes gemaakt mogen worden heb ik geen idee hoe het daar aan toe gaat. Verder is Lelystad een mooie locatie met alleen maar asfalt, maar ik zit niet te wachten om m'n auto op Papenburg in de muur of grindbak te rijden. Misschien is dat wel helemaal geen risico, maar dat is moeilijk in te schatten als je het nog nooit gezien hebt.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door Riceaux » 09 nov 2022, 10:09

Marc Sierra schreef: 09 nov 2022, 09:40
Jan Terwolde schreef: 08 nov 2022, 22:43
Marc Sierra schreef: 08 nov 2022, 20:17 Ik ben ook wel benieuwd hoe het daar op Papenburg aan toe gaat. Maar ik heb niet het idee dat ik er aan toe ben om daar zelf te rijden... :oops:
Thys al eens geprobeerd met je auto dwars te gaan? Wil t laat op een avond ook wel een keer met je auto proberen of de auto wel wil en voor tips. Ik zou wel voor de tijd wat dwars gegaan willen hebben voor het boeken van een dag daar al heb ik ook wel slechte banden voor je maar dan ga je in slowmotion :lol: maakt het wel laagdrempeliger en wellicht goed voor t gevoel

Kunnen evt ook wel de dag delen. Dan kun je ook bij elkaar in de auto telkens voor tips ect.
De auto doet het in principe wel goed nu. Ik ben een 2 maanden terug een dagje bij Driftsport geweest en heb over een paar weken nog een dagje gepland staan. Het is meer dat ik het idee heb dat Papenburg wel echt voor gevorderden is. Het is ook een beetje lastig een inschatting daarvan te maken, aangezien er geen filmpjes gemaakt mogen worden heb ik geen idee hoe het daar aan toe gaat. Verder is Lelystad een mooie locatie met alleen maar asfalt, maar ik zit niet te wachten om m'n auto op Papenburg in de muur of grindbak te rijden. Misschien is dat wel helemaal geen risico, maar dat is moeilijk in te schatten als je het nog nooit gezien hebt.
Als het op Lelystad goed gaat kan je prima de stap maken naar Papenburg. Genoeg instructeurs die je even op weg willen helpen. Je hebt een paar grindbakken met FIA-grind waar je echt niet in wilt belanden. Maar blijven nog genoeg bochten over waar je vrij risicoloos kunt oefenen. Ik vond het ook wel spannend om de M140i te gebruiken op Papenburg omdat ik ook geen flauw idee had van de baan, maar de risico’s zijn er vrij laag!

Online
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4495
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door Eeuwe » 09 nov 2022, 10:21

Heb eerder wel eens wat op Lelystad en openbare weg gedrift, toen een jaar of twee niet meer gedrift, toen Papenburg eens meegepakt (met een molenaar). Is wel te doen hoor! Als je de basisvaardigheid beheert kun je je wel redden op Papenburg. Risico’s zijn hoe ver je zelf gaat, heb afgelopen zondag met eigen auto ook twee keer in de grindbak gestaan omdat ik steeds contra na contra na contra probeer te maken, dan gaat het eens fout. Maar geen schade aan overgehouden. Zelfs Arjan heeft mijn auto zondag al eens muurvast in het ‘gevaarlijke’ FIA grind gezet zonder schade :lol:

Gebruikersavatar
Marc Sierra
Berichten: 1092
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door Marc Sierra » 09 nov 2022, 10:40

Ik denk dat ik nog even verder moeten oefenen bij Driftsport en dan lijkt me het me op den duur wel leuk om mee te gaan naar Papenburg. Op dit moment heb ik elke keer nog de 'drift slicks' gehuurd bij Driftsport, maar dan gaat alles zo in slowmotion dat het niet vergelijkbaar is met hoe de auto normaal drift. Het plan is dan ook om de volgende keer eens op normale banden te gaan en kijken of dat een beetje lukt. De vorige keer had ik dat wel geprobeerd en de auto deed het op zich goed, alleen bouwde hij nog zoveel snelheid op dat ik zelf te weinig denktijd overhield. :lol:

DFJEF
Berichten: 850
Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door DFJEF » 09 nov 2022, 11:04

Marc Sierra schreef: 09 nov 2022, 09:40
Jan Terwolde schreef: 08 nov 2022, 22:43
Marc Sierra schreef: 08 nov 2022, 20:17 Ik ben ook wel benieuwd hoe het daar op Papenburg aan toe gaat. Maar ik heb niet het idee dat ik er aan toe ben om daar zelf te rijden... :oops:
Thys al eens geprobeerd met je auto dwars te gaan? Wil t laat op een avond ook wel een keer met je auto proberen of de auto wel wil en voor tips. Ik zou wel voor de tijd wat dwars gegaan willen hebben voor het boeken van een dag daar al heb ik ook wel slechte banden voor je maar dan ga je in slowmotion :lol: maakt het wel laagdrempeliger en wellicht goed voor t gevoel

Kunnen evt ook wel de dag delen. Dan kun je ook bij elkaar in de auto telkens voor tips ect.
De auto doet het in principe wel goed nu. Ik ben een 2 maanden terug een dagje bij Driftsport geweest en heb over een paar weken nog een dagje gepland staan. Het is meer dat ik het idee heb dat Papenburg wel echt voor gevorderden is. Het is ook een beetje lastig een inschatting daarvan te maken, aangezien er geen filmpjes gemaakt mogen worden heb ik geen idee hoe het daar aan toe gaat. Verder is Lelystad een mooie locatie met alleen maar asfalt, maar ik zit niet te wachten om m'n auto op Papenburg in de muur of grindbak te rijden. Misschien is dat wel helemaal geen risico, maar dat is moeilijk in te schatten als je het nog nooit gezien hebt.
Ik zag op de site 2 video's, dus dan heb je een idee. Wel veel grindbakken zo te zien.
Lijkt mij ook wel mega gaaf daar. Zelf ook meerdere keren bij Driftsport geweest in een van hun huurauto's en zoals je ook al aangeeft, met die kneiterharde slickbanden, gaan die dingen al dwars bij ook maar een dotje gas. Ondanks dat de snelheid dan relatief laag blijft, blijft het een spektakel en is het echt verslavend.

Verder zag ik ook dat DF driftdagen op Weeze organiseert evt met huurauto. Dat is misschien ook nog het overwegen waard.


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten