Hi, ik ga binnenkort de subframepunten verstevigen met zo’n setje lasplaten. Hiervoor maak ik het staal allemaal mooi kaal. Na het lassen gaat alles in de Epoxy.
Dat staal waarover de plaat wordt gelast blijft dan echter kaal.. roest dat niet binnen No time weg? Of moet dat ergens mee behandeld worden?
Dit is hoe de vorige eigenaar het 3 jaar geleden heeft gedaan
E46 subframepunten
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 05 aug 2021, 16:40
- Auto: Golf6 gti, bmw e46 325, E-Niro
- Jlijp
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 21 sep 2019, 22:10
- Auto: BMW E36 318TI (2x) + e30
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: E46 subframepunten
Ik denk dat dit de oplossing kan zijn:
https://www.toolstation.nl/zwaluw-zinks ... #full-desc
https://www.toolstation.nl/zwaluw-zinks ... #full-desc
- Philipoo
- Berichten: 4112
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: E46 subframepunten
Heb je wel eens eerder iets dergelijks gedaan? Je hoort staal altijd te bewerken voordat je het last. Er zijn zat lasbare epoxy's/coatings die je kan gebruiken.
- PeterM
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Re: E46 subframepunten
Zoals Philipoo al aangeeft moet je het materiaal er achter behandelen voor je gaat lassen. Ook moet je na het lassen, de ruimte aan de binnenzijde eigenlijk ook weer behandelen met een wax. En als je het goed wil doen moet je er eigenlijk sowieso aan de binnenzijde ook bij om te lassen.
Kijk ander eens op het Youtube kanaal van Redisch Motorsport, die hebben dit veel gedaan bij de e46 modellen en werken erg secuur.
Dit is één van de video's waarin ze een e46 behandelen, maar er zijn er meer: https://www.youtube.com/watch?v=BcV2k9NIV-w
Kijk ander eens op het Youtube kanaal van Redisch Motorsport, die hebben dit veel gedaan bij de e46 modellen en werken erg secuur.
Dit is één van de video's waarin ze een e46 behandelen, maar er zijn er meer: https://www.youtube.com/watch?v=BcV2k9NIV-w
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 05 aug 2021, 16:40
- Auto: Golf6 gti, bmw e46 325, E-Niro
Re: E46 subframepunten
Thanks voor de tips!
Laswerk heb ik vaker gedaan, maar nooit op plekken waar 1 zijde achteraf niet meer te zien/bereiken is . Voor alles een eerste keer.
Bij Zinkspray lees ik dat dit alleen voorafgaand aan puntlassen gebruikt wordt. Zou dat met deze platen die rondom gelast worden dan goed gaan?
Dat YouTube kanaal is interessant, daar ga ik in het vliegtuig morgen eens naar kijken. Dank
Laswerk heb ik vaker gedaan, maar nooit op plekken waar 1 zijde achteraf niet meer te zien/bereiken is . Voor alles een eerste keer.
Bij Zinkspray lees ik dat dit alleen voorafgaand aan puntlassen gebruikt wordt. Zou dat met deze platen die rondom gelast worden dan goed gaan?
Dat YouTube kanaal is interessant, daar ga ik in het vliegtuig morgen eens naar kijken. Dank
- Philipoo
- Berichten: 4112
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: E46 subframepunten
Ik zou een lasprimer gebruiken en na afloop alles opnieuw in de tectyl zetten, zowel binnen als buitenkant! Succes!
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: E46 subframepunten
Lasprimer is -oke- maar persoonlijk zou ik vlakken die niet in contact komen met een lasnaad behandelen met een etch of wash primer. Idem voor de bodem van de auto. Lasprimer is alleen een anode voor oxidatie. Daarna vreet het alsnog in het metaal. Dit bevestigde een lasser die onlangs aan mijn auto gewerkt heeft. Lasprimer last minder fijn volgens hem. Zaak is daarna het metaal in de 2k (of 1k) epoxy primer te behandelen en de naden met strijkkit verspuitbaar of met de kwast af te sluiten. Inderdaad met een cavity wax afwerken, liefste ook vanuit binnen ter hoogte van de bevestigings punten intern. Uiteraard de volledige reparatie in bodyschutz/2k autokleur afwerken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 442 gasten