Fiesta ST –> Puma ST -> Focus ST!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2024
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: Fiesta ST –> Puma ST -> Focus ST!

Bericht door Godspeed » 05 jul 2022, 21:09

Mooie bak! Lijkt me een heerlijke stuurmanskar.

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: Fiesta ST –> Puma ST -> Focus ST!

Bericht door FDD » 06 jul 2022, 00:03

De Focus RS vind ik helemaal niet interessant. Ik vind het een gave bak, maar ik gebruik mijn auto dagelijks voor alles wat ik maar doe. De Focus RS vind ik veel te ouderwets qua interieur. Alle techniek op deze ST is weer een heel ander niveau dan de techniek op de RS. Er zit hier nu zelfs Ford GT techniek in. :tooth:
Oke jouw beweegreden is dus met name het interieur geweest…

ST van jouw generatie stond ook op mijn shortlist ten tijde toen ik op zoek was. Echter was voor mij de reden dat die afviel, dat ik verwacht dat de RS zijn waarde redelijk behoud, terwijl een ST wat sneller zou afschrijven…

Aangaande interieur moet ik je deels gelijk geven, ik had ook een AMG A45 op de lijst staan en ern Civic Type R en beide interieurs bevallen mij beter dan de Fords. Echter zijn die om andere redenen afgevallen…

Als de RS uit fabrieksgarantie gaat kom er toch wat ST in, het onderblok, dat kan wat meer paardjes aan…

Maar he, het gaat hier niet om mijn auto maar de jouwe, ik was gewoon benieuwd naar je afwegingen, omdat ik ook voor deze keus gestaan heb.

Nogmaals veel plezier toegewenst, met je nieuwe wagen, want het stuurgedrag van bijna elke Ford is meer dan prima voor serieuze driving fun!!!!

Gebruikersavatar
martn
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mei 2020, 20:27
Auto: Ford Focus ST

Re: Fiesta ST –> Puma ST -> Focus ST!

Bericht door martn » 06 jul 2022, 00:12

FDD schreef: 06 jul 2022, 00:03
De Focus RS vind ik helemaal niet interessant. Ik vind het een gave bak, maar ik gebruik mijn auto dagelijks voor alles wat ik maar doe. De Focus RS vind ik veel te ouderwets qua interieur. Alle techniek op deze ST is weer een heel ander niveau dan de techniek op de RS. Er zit hier nu zelfs Ford GT techniek in. :tooth:
Oke jouw beweegreden is dus met name het interieur geweest…

ST van jouw generatie stond ook op mijn shortlist ten tijde toen ik op zoek was. Echter was voor mij de reden dat die afviel, dat ik verwacht dat de RS zijn waarde redelijk behoud, terwijl een ST wat sneller zou afschrijven…

Aangaande interieur moet ik je deels gelijk geven, ik had ook een AMG A45 op de lijst staan en ern Civic Type R en beide interieurs bevallen mij beter dan de Fords. Echter zijn die om andere redenen afgevallen…

Als de RS uit fabrieksgarantie gaat kom er toch wat ST in, het onderblok, dat kan wat meer paardjes aan…

Maar he, het gaat hier niet om mijn auto maar de jouwe, ik was gewoon benieuwd naar je afwegingen, omdat ik ook voor deze keus gestaan heb.

Nogmaals veel plezier toegewenst, met je nieuwe wagen, want het stuurgedrag van bijna elke Ford is meer dan prima voor serieuze driving fun!!!!
Niet alleen puur het interieur hoor! Gewoon alle snufjes er op en eraan. Ik reed zelf eerst 50.000km per jaar, gelukkig is dat nu minder. Maar voor de Focus RS zou ik er sowieso veel te snel kilometers op jagen. Vind de ST daar wat geschikter voor. Als het geen daily was, was een RS een optie geweest.

Kadett
Berichten: 4648
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Fiesta ST –> Puma ST -> Focus ST!

Bericht door Kadett » 06 jul 2022, 03:29

Martin* schreef: 05 jul 2022, 19:54 Mooie bak!
Jou kennende wordt die ongetwijfeld getuned en verder aangepast met Mountune parts.

Wordt mijn Puma ST weer wat exclusiever in Hengelo e.o.. :mrgreen:
Wait.... wut?

Er waren dus 2 Martin/Martijns met een Puma ST op forum. Dacht dat bet 1 en dezelfde persoon was :mrgreen:

Gebruikersavatar
martn
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mei 2020, 20:27
Auto: Ford Focus ST

Re: Fiesta ST –> Puma ST -> Focus ST!

Bericht door martn » 06 jul 2022, 07:51

Kadett schreef: 06 jul 2022, 03:29
Martin* schreef: 05 jul 2022, 19:54 Mooie bak!
Jou kennende wordt die ongetwijfeld getuned en verder aangepast met Mountune parts.

Wordt mijn Puma ST weer wat exclusiever in Hengelo e.o.. :mrgreen:
Wait.... wut?

Er waren dus 2 Martin/Martijns met een Puma ST op forum. Dacht dat bet 1 en dezelfde persoon was :mrgreen:
Ook nog beide uit de zelfde stad, Martin ging mij na doen. :angel: Zonder gekheid, nu is er weer 1. Heb ik het even makkelijker voor jullie gemaakt! :roflol:

Martin*
Berichten: 1000
Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
Locatie: Twente

Re: Fiesta ST –> Puma ST -> Focus ST!

Bericht door Martin* » 07 jul 2022, 11:44

Al heimwee terug naar de Puma ST?

Zonder gekheid, hoe bevalt de Focus tot nu toe?

Gebruikersavatar
martn
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mei 2020, 20:27
Auto: Ford Focus ST

Re: Fiesta ST –> Puma ST -> Focus ST!

Bericht door martn » 08 jul 2022, 15:23

Martin* schreef: 07 jul 2022, 11:44 Al heimwee terug naar de Puma ST?

Zonder gekheid, hoe bevalt de Focus tot nu toe?
Zeer goed! Je hebt het nu meegemaakt :blink:

Martin*
Berichten: 1000
Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
Locatie: Twente

Re: Fiesta ST –> Puma ST -> Focus ST!

Bericht door Martin* » 08 jul 2022, 18:53

Haha..de Focus ST is van een ander kaliber dan de Puma ST. Het gaat allemaal veel makkelijker heel snel. Leuk om even mee te hebben gereden. :thumbup:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arstey, daNpy, Darudevampire, jarno1979, PetervdH, Rolf205, Sabberjoch, Tomj en 247 gasten