Eten komt zeker uit de supermarkt.
Land van herkomst staat er ook op en dat is in 80%(*) van de gevallen niet Nederland.
Geen idee of dat percentage klopt, maar dat is mijn eigen boodschappenschatting.
Eten komt zeker uit de supermarkt.
Ja wat is het nou? 3 of 4?:)Martijn_bmw schreef: 29 jun 2022, 12:20
En minder product keuzes in de supermarkt ik las laatst dat er in NL 57 verschillende soorten pindakaas zijn WTF![]()
Een soort of 3,4 lijkt mij zat. Wordt alles stukken efficiënter van en wederom minder uitstoot.
en zo ist mien jongJP schreef: 29 jun 2022, 13:46 Wat heb je nu aan een boer? Rij net naar de dagbesteding, zit er achter Oensel een bier stapvoets te rijden….leek me geen protest, maar hij liet me niet langs. Ik tutteren….hij maar langzaam rijden en mij niet voorbij laten blaffen. Rijden ze wat doelloos met een mestvat rond….ik heb geen kar nodig om met stront te gooien. Dat zij daar zin in hebben op hun vrije middag maar ik moest naar mijn werk. Straks als ze thuis zijn lopen ze weer in de laarzen achter de koeien aan. Strontziek wordt ik van die mensen en het stinkt ook nog. Gelukkig dat wij op het werk alleen maar schone lucht produceren…..
Mee eens maar er zijn natuurlijk tig manieren om iets te stimuleren. Kwestie van aan de knoppen draaien als overheid zijnde.Philipoo schreef: 29 jun 2022, 12:13 Omdat we onze tomaten naar Spanje verschepen en hier vervolgens zelf de gore spaanse tomaten opvreten. Ik zou wel pleiten voor meer "eat local". Kan best zonder die avocado's of gore tilapia filets
Verbaasde mij ook over dat er nu wel gelijk een debat komt over het uit de hand lopen van de protesten maar alle besluiten rondom stikstof al vast lijken te staan.HSR schreef: 29 jun 2022, 13:25 En ook hier zie je het debat na slechts 1 dag verschuiven naar wangedrag van enkele loonwerkers in plaats van oog houden op hetgeen er werkelijk gebeurd.
OH JA JOH?:)Arthur schreef: 29 jun 2022, 13:39 Hij bedoelt 3komma4 merken
En hier; https://www.aldi.nl/merken/aldi-merken/helaes.html
Liedje van Vreemdeling!
Tsja, dit is ondertussen een "A-B-C"-tje voor een beetje Terrorisme Bestrijder geworden....komt zo uit het handboek, sterker nog...dat is 2 jaar lang min of meer aan de orde van de dag geweest met al die Corona pipo's en protesten daaromtrent....Verbaasde mij ook over dat er nu wel gelijk een debat komt over het uit de hand lopen van de protesten maar alle besluiten rondom stikstof al vast lijken te staan.
Een wezel van de eerste orde.Tom schreef: 30 jun 2022, 19:46 Wat is die Jan Paternotte toch een verschrikkelijk figuur. Misselijk kut ventje.
...toch weer dat jaar 2030 he, wat is daar toch mee ?Arthur schreef: 01 jul 2022, 00:44 Sprongetje naar rekening rijden: https://www.ad.nl/auto/automobilisten-m ... ~aaa7dcdf/
Lekker als dat doorgaat, ook betalen voor km’s in het buitenland.
Ben zeer benieuwd hoe ze dit willen gaan regelen, als het idd bij de APK wordt meegenomen dan is het nog meer koren op de molen voor tellerfraudeurs. Even voor elke APK je km stand met x-duizend km terugdraaien behoudt je een NAP, blijft je auto meer waard én betaal je minder km heffing...Arthur schreef: 01 jul 2022, 00:44 Sprongetje naar rekening rijden: https://www.ad.nl/auto/automobilisten-m ... ~aaa7dcdf/
Lekker als dat doorgaat, ook betalen voor km’s in het buitenland.
Linksom of rechtsom moet er idd geharkt worden. Om maar zoveel mogelijk mensen aan het werk te krijgen/houden blijven er maar 2 dingen over om te belasten, gebruik en bezit. Linksom of rechtsom zal dat gebeuren.Martijn_bmw schreef: 01 jul 2022, 08:24Ben zeer benieuwd hoe ze dit willen gaan regelen, als het idd bij de APK wordt meegenomen dan is het nog meer koren op de molen voor tellerfraudeurs. Even voor elke APK je km stand met x-duizend km terugdraaien behoudt je een NAP, blijft je auto meer waard én betaal je minder km heffing...Arthur schreef: 01 jul 2022, 00:44 Sprongetje naar rekening rijden: https://www.ad.nl/auto/automobilisten-m ... ~aaa7dcdf/
Lekker als dat doorgaat, ook betalen voor km’s in het buitenland.
Daarnaast wordt gemeld dat km heffing komt i.p.v. wegenbelasting en de opbrengst van deze 2 posten gelijk aan elkaar moeten zijn.
Maar er wordt ook gemeld dat het gemis van benz/diesel accijns een probleem wordt (begrijpelijk, dat is nogal een sloot geld) ben benieuwd hoe ze die dan terug willen gaan harken.
Overigens is die km heffing voor de gem DF-er wel een voordeel verwacht ik zo, al die hobby auto's met max 2.000km per jaar worden zo stukken goedkoper![]()
Volgens mij mag jij niet klagen ouwe pensionado!tomgtr schreef: 01 jul 2022, 09:09Linksom of rechtsom moet er idd geharkt worden. Om maar zoveel mogelijk mensen aan het werk te krijgen/houden blijven er maar 2 dingen over om te belasten, gebruik en bezit. Linksom of rechtsom zal dat gebeuren.Martijn_bmw schreef: 01 jul 2022, 08:24Ben zeer benieuwd hoe ze dit willen gaan regelen, als het idd bij de APK wordt meegenomen dan is het nog meer koren op de molen voor tellerfraudeurs. Even voor elke APK je km stand met x-duizend km terugdraaien behoudt je een NAP, blijft je auto meer waard én betaal je minder km heffing...Arthur schreef: 01 jul 2022, 00:44 Sprongetje naar rekening rijden: https://www.ad.nl/auto/automobilisten-m ... ~aaa7dcdf/
Lekker als dat doorgaat, ook betalen voor km’s in het buitenland.
Daarnaast wordt gemeld dat km heffing komt i.p.v. wegenbelasting en de opbrengst van deze 2 posten gelijk aan elkaar moeten zijn.
Maar er wordt ook gemeld dat het gemis van benz/diesel accijns een probleem wordt (begrijpelijk, dat is nogal een sloot geld) ben benieuwd hoe ze die dan terug willen gaan harken.
Overigens is die km heffing voor de gem DF-er wel een voordeel verwacht ik zo, al die hobby auto's met max 2.000km per jaar worden zo stukken goedkoper![]()
Er valt veel te zeggen over hoe je belasting wil besteden maar dat er een x som binnen moet komen is duidelijk. Dat is aan de verkeerde kant zit als dat via gebruik of bezit gaat ook![]()
Arthur schreef: 01 jul 2022, 00:44 Sprongetje naar rekening rijden: https://www.ad.nl/auto/automobilisten-m ... ~aaa7dcdf/
Lekker als dat doorgaat, ook betalen voor km’s in het buitenland.
Lol inderdaad. Maar mocht de mrb verdwijnen en een x bedrag per km op hetzelfde gemiddelde bedrag uitkomen (bij je reguliere kilometrage) is het wel prima.Martijn_bmw schreef: 01 jul 2022, 08:24
Overigens is die km heffing voor de gem DF-er wel een voordeel verwacht ik zo, al die hobby auto's met max 2.000km per jaar worden zo stukken goedkoper![]()
Nou, ik zat meer met de km’s in het buitenland… Niet dat ik er heel veel maak daar, maar het ging om het idee. Dat jij er wat anders van maakt is voor jouw rekening (rijden)Fasteddie2 schreef: 01 jul 2022, 08:14...toch weer dat jaar 2030 he, wat is daar toch mee ?Arthur schreef: 01 jul 2022, 00:44 Sprongetje naar rekening rijden: https://www.ad.nl/auto/automobilisten-m ... ~aaa7dcdf/
Lekker als dat doorgaat, ook betalen voor km’s in het buitenland.
De mensen beginnen nu al te bibberen, hoe meer dat jaartal nadert![]()