Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3293
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Martijn M » 29 jun 2022, 13:31

HSR schreef: 29 jun 2022, 13:25 Gelukkig komt eten uit de supermarkt *pinkt traantje weg :(
Eten komt zeker uit de supermarkt.

Land van herkomst staat er ook op en dat is in 80%(*) van de gevallen niet Nederland.

Geen idee of dat percentage klopt, maar dat is mijn eigen boodschappenschatting.

Robin
Berichten: 51385
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 29 jun 2022, 13:36

Martijn_bmw schreef: 29 jun 2022, 12:20
En minder product keuzes in de supermarkt ik las laatst dat er in NL 57 verschillende soorten pindakaas zijn WTF :gek:
Een soort of 3,4 lijkt mij zat. Wordt alles stukken efficiënter van en wederom minder uitstoot.
Ja wat is het nou? 3 of 4?:)

Als ik een internationale pindakaasfabrikant zou zijn zou ik m'n fabriek Unfortunately Peanutbutter Ltd moemen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39735
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 29 jun 2022, 13:39

Hij bedoelt 3komma4 merken :)

En hier; https://www.aldi.nl/merken/aldi-merken/helaes.html

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31240
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 29 jun 2022, 13:46

Wat heb je nu aan een boer? Rij net naar de dagbesteding, zit er achter Oensel een bier stapvoets te rijden….leek me geen protest, maar hij liet me niet langs. Ik tutteren….hij maar langzaam rijden en mij niet voorbij laten blaffen. Rijden ze wat doelloos met een mestvat rond….ik heb geen kar nodig om met stront te gooien. Dat zij daar zin in hebben op hun vrije middag maar ik moest naar mijn werk. Straks als ze thuis zijn lopen ze weer in de laarzen achter de koeien aan. Strontziek wordt ik van die mensen en het stinkt ook nog. Gelukkig dat wij op het werk alleen maar schone lucht produceren…..

Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4109
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Philipoo » 29 jun 2022, 13:47

JP schreef: 29 jun 2022, 13:46 Wat heb je nu aan een boer? Rij net naar de dagbesteding, zit er achter Oensel een bier stapvoets te rijden….leek me geen protest, maar hij liet me niet langs. Ik tutteren….hij maar langzaam rijden en mij niet voorbij laten blaffen. Rijden ze wat doelloos met een mestvat rond….ik heb geen kar nodig om met stront te gooien. Dat zij daar zin in hebben op hun vrije middag maar ik moest naar mijn werk. Straks als ze thuis zijn lopen ze weer in de laarzen achter de koeien aan. Strontziek wordt ik van die mensen en het stinkt ook nog. Gelukkig dat wij op het werk alleen maar schone lucht produceren…..
en zo ist mien jong

Tom
Berichten: 21726
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 29 jun 2022, 13:48

Philipoo schreef: 29 jun 2022, 12:13 Omdat we onze tomaten naar Spanje verschepen en hier vervolgens zelf de gore spaanse tomaten opvreten. Ik zou wel pleiten voor meer "eat local". Kan best zonder die avocado's of gore tilapia filets
Mee eens maar er zijn natuurlijk tig manieren om iets te stimuleren. Kwestie van aan de knoppen draaien als overheid zijnde.
Het staat hier nog in leuke-communicatiemeisjes-taal maar de boodschap is dat je je werk niet meer uit mag voeren en je land mag inleveren (you own nothing) voor een zak geld waar je het maar mee moet doen. Je werk kun je ook niet meer zomaar doen (alleen ergens in loondienst, iedereen weet dat een boer dat niet gaat doen, en met deze plannen kun je dat sowieso vergeten). En dat geldt voor boeren... maar loonwerkers, toeleveranciers zien hun handel ook meer dan de helft inkrimpen en krijgen geen compensatie.

En als we export een slecht idee vinden, waarom dan alleen de boer? Dan ook wij enkel BMW en Peugeot en in Azië enkel Lexus en Mazda. Maar zonder export zie ik niet in hoe we hier onze huidige levensstandaard kunnen behouden.
HSR schreef: 29 jun 2022, 13:25 En ook hier zie je het debat na slechts 1 dag verschuiven naar wangedrag van enkele loonwerkers in plaats van oog houden op hetgeen er werkelijk gebeurd.
Verbaasde mij ook over dat er nu wel gelijk een debat komt over het uit de hand lopen van de protesten maar alle besluiten rondom stikstof al vast lijken te staan.

Robin
Berichten: 51385
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 29 jun 2022, 13:48

Arthur schreef: 29 jun 2022, 13:39 Hij bedoelt 3komma4 merken :)

En hier; https://www.aldi.nl/merken/aldi-merken/helaes.html
OH JA JOH?:)

:lol:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39735
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 29 jun 2022, 13:49

JA!!!

Oh, wacht, dat was gisteren.

Robin
Berichten: 51385
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 29 jun 2022, 13:58

Arthur schreef: 29 jun 2022, 13:49 JA!!!

Oh, wacht, dat was gisteren.
Liedje van Vreemdeling!

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26720
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Martijn_bmw » 29 jun 2022, 14:51

Martijn M schreef: 29 jun 2022, 13:23
Joël D. schreef: 29 jun 2022, 13:11 En wat te denken van die boer die 100 gezonde knotwilgen (?) heeft omgezaagd als protest. Loser.
Knotwilgen, zijn dat bomen die hele dag kijken hoeveel CO2 ze omgezet hebben? :tooth:
:mrgreen:

Gebruikersavatar
Fasteddie2
Berichten: 775
Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Fasteddie2 » 29 jun 2022, 15:29

Verbaasde mij ook over dat er nu wel gelijk een debat komt over het uit de hand lopen van de protesten maar alle besluiten rondom stikstof al vast lijken te staan.
Tsja, dit is ondertussen een "A-B-C"-tje voor een beetje Terrorisme Bestrijder geworden....komt zo uit het handboek, sterker nog...dat is 2 jaar lang min of meer aan de orde van de dag geweest met al die Corona pipo's en protesten daaromtrent....

Je wilt uiteraard die ontwrichting van de samenleving niet, en "weg-managen" van opstootjes is "de driehoek" zéér ervaren in....

Op micro niveau helemaal in orde, op macro niveau (lees: Ukraine - Rusland) lijkt het (helaas) een ander verhaal te zijn met geen duidelijk exit-plan om erger te voorkomen.

Tom
Berichten: 21726
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 30 jun 2022, 19:46

Wat is die Jan Paternotte toch een verschrikkelijk figuur. Misselijk kut ventje.

Online
Crookie
Berichten: 4303
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Crookie » 30 jun 2022, 20:15

Tom schreef: 30 jun 2022, 19:46 Wat is die Jan Paternotte toch een verschrikkelijk figuur. Misselijk kut ventje.
Een wezel van de eerste orde.

Robin
Berichten: 51385
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 30 jun 2022, 23:17

Inderdaad:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39735
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 01 jul 2022, 00:44

Sprongetje naar rekening rijden: https://www.ad.nl/auto/automobilisten-m ... ~aaa7dcdf/
Lekker als dat doorgaat, ook betalen voor km’s in het buitenland.

Gebruikersavatar
Fasteddie2
Berichten: 775
Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Fasteddie2 » 01 jul 2022, 08:14

Arthur schreef: 01 jul 2022, 00:44 Sprongetje naar rekening rijden: https://www.ad.nl/auto/automobilisten-m ... ~aaa7dcdf/
Lekker als dat doorgaat, ook betalen voor km’s in het buitenland.
...toch weer dat jaar 2030 he, wat is daar toch mee ?
De mensen beginnen nu al te bibberen, hoe meer dat jaartal nadert :mrgreen:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26720
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Martijn_bmw » 01 jul 2022, 08:24

Arthur schreef: 01 jul 2022, 00:44 Sprongetje naar rekening rijden: https://www.ad.nl/auto/automobilisten-m ... ~aaa7dcdf/
Lekker als dat doorgaat, ook betalen voor km’s in het buitenland.
Ben zeer benieuwd hoe ze dit willen gaan regelen, als het idd bij de APK wordt meegenomen dan is het nog meer koren op de molen voor tellerfraudeurs. Even voor elke APK je km stand met x-duizend km terugdraaien behoudt je een NAP, blijft je auto meer waard én betaal je minder km heffing...

Daarnaast wordt gemeld dat km heffing komt i.p.v. wegenbelasting en de opbrengst van deze 2 posten gelijk aan elkaar moeten zijn.
Maar er wordt ook gemeld dat het gemis van benz/diesel accijns een probleem wordt (begrijpelijk, dat is nogal een sloot geld) ben benieuwd hoe ze die dan terug willen gaan harken.


Overigens is die km heffing voor de gem DF-er wel een voordeel verwacht ik zo, al die hobby auto's met max 2.000km per jaar worden zo stukken goedkoper :blink:

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9103
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door smiley » 01 jul 2022, 08:25

Dat lukt alleen met een gps tracker die alles bijhoud wat je auto doet.
Ik vermoed dat het rijk komende jaren flink op zoek gaat naar data scientists om leuke dingen te maken.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10417
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 01 jul 2022, 09:09

Martijn_bmw schreef: 01 jul 2022, 08:24
Arthur schreef: 01 jul 2022, 00:44 Sprongetje naar rekening rijden: https://www.ad.nl/auto/automobilisten-m ... ~aaa7dcdf/
Lekker als dat doorgaat, ook betalen voor km’s in het buitenland.
Ben zeer benieuwd hoe ze dit willen gaan regelen, als het idd bij de APK wordt meegenomen dan is het nog meer koren op de molen voor tellerfraudeurs. Even voor elke APK je km stand met x-duizend km terugdraaien behoudt je een NAP, blijft je auto meer waard én betaal je minder km heffing...

Daarnaast wordt gemeld dat km heffing komt i.p.v. wegenbelasting en de opbrengst van deze 2 posten gelijk aan elkaar moeten zijn.
Maar er wordt ook gemeld dat het gemis van benz/diesel accijns een probleem wordt (begrijpelijk, dat is nogal een sloot geld) ben benieuwd hoe ze die dan terug willen gaan harken.


Overigens is die km heffing voor de gem DF-er wel een voordeel verwacht ik zo, al die hobby auto's met max 2.000km per jaar worden zo stukken goedkoper :blink:
Linksom of rechtsom moet er idd geharkt worden. Om maar zoveel mogelijk mensen aan het werk te krijgen/houden blijven er maar 2 dingen over om te belasten, gebruik en bezit. Linksom of rechtsom zal dat gebeuren.

Er valt veel te zeggen over hoe je belasting wil besteden maar dat er een x som binnen moet komen is duidelijk. Dat is aan de verkeerde kant zit als dat via gebruik of bezit gaat ook 😅

Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4109
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Philipoo » 01 jul 2022, 09:26

tomgtr schreef: 01 jul 2022, 09:09
Martijn_bmw schreef: 01 jul 2022, 08:24
Arthur schreef: 01 jul 2022, 00:44 Sprongetje naar rekening rijden: https://www.ad.nl/auto/automobilisten-m ... ~aaa7dcdf/
Lekker als dat doorgaat, ook betalen voor km’s in het buitenland.
Ben zeer benieuwd hoe ze dit willen gaan regelen, als het idd bij de APK wordt meegenomen dan is het nog meer koren op de molen voor tellerfraudeurs. Even voor elke APK je km stand met x-duizend km terugdraaien behoudt je een NAP, blijft je auto meer waard én betaal je minder km heffing...

Daarnaast wordt gemeld dat km heffing komt i.p.v. wegenbelasting en de opbrengst van deze 2 posten gelijk aan elkaar moeten zijn.
Maar er wordt ook gemeld dat het gemis van benz/diesel accijns een probleem wordt (begrijpelijk, dat is nogal een sloot geld) ben benieuwd hoe ze die dan terug willen gaan harken.


Overigens is die km heffing voor de gem DF-er wel een voordeel verwacht ik zo, al die hobby auto's met max 2.000km per jaar worden zo stukken goedkoper :blink:
Linksom of rechtsom moet er idd geharkt worden. Om maar zoveel mogelijk mensen aan het werk te krijgen/houden blijven er maar 2 dingen over om te belasten, gebruik en bezit. Linksom of rechtsom zal dat gebeuren.

Er valt veel te zeggen over hoe je belasting wil besteden maar dat er een x som binnen moet komen is duidelijk. Dat is aan de verkeerde kant zit als dat via gebruik of bezit gaat ook 😅
Volgens mij mag jij niet klagen ouwe pensionado!

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3438
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Joël D. » 01 jul 2022, 09:29

Arthur schreef: 01 jul 2022, 00:44 Sprongetje naar rekening rijden: https://www.ad.nl/auto/automobilisten-m ... ~aaa7dcdf/
Lekker als dat doorgaat, ook betalen voor km’s in het buitenland.


Ik ben voorbereid, kom maar op met de kilometerheffing!

Gebruikersavatar
Fasteddie2
Berichten: 775
Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Fasteddie2 » 01 jul 2022, 09:34

Hoekstra niet opnieuw naar Brussel om stikstofplannen: ‘Zo werkt het niet’

:mrgreen: ....alsof de burger dat nu nog niet door heeft....


Online
Crookie
Berichten: 4303
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Crookie » 01 jul 2022, 09:59

Martijn_bmw schreef: 01 jul 2022, 08:24

Overigens is die km heffing voor de gem DF-er wel een voordeel verwacht ik zo, al die hobby auto's met max 2.000km per jaar worden zo stukken goedkoper :blink:
Lol inderdaad. Maar mocht de mrb verdwijnen en een x bedrag per km op hetzelfde gemiddelde bedrag uitkomen (bij je reguliere kilometrage) is het wel prima.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39735
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 01 jul 2022, 10:09

Fasteddie2 schreef: 01 jul 2022, 08:14
Arthur schreef: 01 jul 2022, 00:44 Sprongetje naar rekening rijden: https://www.ad.nl/auto/automobilisten-m ... ~aaa7dcdf/
Lekker als dat doorgaat, ook betalen voor km’s in het buitenland.
...toch weer dat jaar 2030 he, wat is daar toch mee ?
De mensen beginnen nu al te bibberen, hoe meer dat jaartal nadert :mrgreen:
Nou, ik zat meer met de km’s in het buitenland… Niet dat ik er heel veel maak daar, maar het ging om het idee. Dat jij er wat anders van maakt is voor jouw rekening (rijden) :wink:

Robin
Berichten: 51385
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 01 jul 2022, 10:12

Autorijden/bezit móet in 't algemeen veel voordeliger kunnen hier in NL: Door dit soort zaken als km heffing etc wordt het voor 'velen' weer iets minder onaantrekkelijk dan nu(hoop ik).

Waardoor we allemaal weer een beleving krijgen dat 'het weer kan' : voor de hele autohandel en roulatie een pluspunt, wat dus tóch weer meer geld in het overheidslaadje kan brengen, want grotere aantallen: volk minder ontevreden, overheid ook 'blij' ..... we wachten het af.....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ADV, Amazon [Bot], Djessey, Fabian, frankie, Gert-jan, GRzep, HarryC, JdBn, krentenbol, MarcF, Mark 320iS, MartijnS, matthyssie, Sabberjoch, SAH, TLRS, WillemBoer, Wimo en 206 gasten