ZF idd. Ik was van plan om met Thomassen in Lunteren te bellen eigenlijk , daar hoor ik veel goede verhalen over. Volgens mij zit er hier in het noorden niets.
Eric's E60 550 is verkocht.
- EvdP
- Berichten: 6137
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Eric's E60 550i, en ik had een 118d...
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: Eric's E60 550i, en ik had een 118d...
Autohuis Meppel doet veel onderhoud aan
automaten
automaten
- EvdP
- Berichten: 6137
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Eric's E60 550i, en ik had een 118d...
Maar even een update.
De 118d werd kapot gereden, de 550i stond naast huis met een automaat fout. Ik heb toen "snel" een Polo 1.6 TDi gekocht ter vervanging van 118d.
Prima auto, nette uitrusting. Je merkt wel het verschil tussen het premium van de 1 serie en een Polo. De 1 serie was wel wat degelijker, alleen kon ik zo snel geen nette vinden die niet de hoofdprijs kostte.
Omdat de 550i bijna wortel begin te schieten heb ik Thomassen in Lunteren gebeld, werd de BMW op maandag opgehaald en had ik hem de vrijdags terug met een revisie automaat.
Eind april heb ik de Polo weer verkocht na bijna 7.000 km ermee te hebben gereden. De 550i werd weer dagelijks vervoermiddel. En vanochtend een nieuwe mijlpaal.
Ik heb de auto nu meer dan 3 jaar en er bijna 60k km mee gereden. Het word zo langzamerhand weer tijd voor wat nieuws.
De 118d werd kapot gereden, de 550i stond naast huis met een automaat fout. Ik heb toen "snel" een Polo 1.6 TDi gekocht ter vervanging van 118d.
Prima auto, nette uitrusting. Je merkt wel het verschil tussen het premium van de 1 serie en een Polo. De 1 serie was wel wat degelijker, alleen kon ik zo snel geen nette vinden die niet de hoofdprijs kostte.
Omdat de 550i bijna wortel begin te schieten heb ik Thomassen in Lunteren gebeld, werd de BMW op maandag opgehaald en had ik hem de vrijdags terug met een revisie automaat.
Eind april heb ik de Polo weer verkocht na bijna 7.000 km ermee te hebben gereden. De 550i werd weer dagelijks vervoermiddel. En vanochtend een nieuwe mijlpaal.
Ik heb de auto nu meer dan 3 jaar en er bijna 60k km mee gereden. Het word zo langzamerhand weer tijd voor wat nieuws.
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Eric's E60 550i, 250.000 km
Had je em niet beter met bak storing kunnen verkopen? Lijkt me niet goedkoop zo’n bak revisie...
- EvdP
- Berichten: 6137
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Eric's E60 550i, 250.000 km
Misschien wel. Maar hoe makkelijk verkoop je zo'n ding met een storing in de bak? Ik had de storing ook wel kunnen verzwijgen, je kreeg hem alleen onder bepaalde omstandigheden. Ik heb sinds de revisie alweer 10.000 km gereden.
Geld technisch had ik hem voor de kettingen weg moeten doen. De auto heeft me wel wat knikkers gekost. Maar ik zou en moest een keer meer dan 300 pk op LPG, en dat is deze. Ik moet de PDC fixen en dan kan ie in maart / april wel op Marktplaats (mooi voordat het vakantiegeld komt).
Geld technisch had ik hem voor de kettingen weg moeten doen. De auto heeft me wel wat knikkers gekost. Maar ik zou en moest een keer meer dan 300 pk op LPG, en dat is deze. Ik moet de PDC fixen en dan kan ie in maart / april wel op Marktplaats (mooi voordat het vakantiegeld komt).
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Eric's E60 550i, 250.000 km
Ja zo’n ding kost gewoon flink geld om te rijden natuurlijk. Wijsheid is om er niet aan te beginnen
- EvdP
- Berichten: 6137
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Eric's E60 550i, 250.000 km
Tsja, en toen was het alweer oktober. Maar vanmiddag maar wat plaatjes geschoten om de auto volgende week maar eens op Marktplaats te zetten.
Ik heb er sinds januari 2000 kilometer mee gereden... Nou moet ik we zeggen dat ik sinds mei al een tijdelijke auto heb en de BMW dus al een tijdje geschorst naast huis staat.
Laatst gewijzigd door EvdP op 27 jun 2022, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Eric's E60 550i, ook maar in de verkoop...
Motor afdek kap past met de lpg inbouw niet meer? Ik vond het een heerlijke motor die N62 maar kost wel knaken om de bekende ellende eruit te halen.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Eric's E60 550i, 250.000 km
GLWS Eric! Blijft een mooie kar!EvdP schreef: ↑09 okt 2021, 20:26Tsja, en toen was het alweer oktober. Maar vanmiddag maar wat plaatjes geschoten om de auto volgende week maar eens op Marktplaats te zetten.
Ik heb er sinds januari 2000 kilometer mee gereden... Nou moet ik we zeggen dat ik sinds mei al een tijdelijke auto heb en de BMW dus al een tijdje geschorst naast huis staat.
- EvdP
- Berichten: 6137
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Eric's E60 550i, 250.000 km
De injectorrails zitten in de weg voor de afdekplaat. Die is er afgehaald. Ik heb hem nog wel, die is voor de volgende eigenaar. De N62 loopt erg fijn alleen is het niet de beste motor die BMW ooit heeft gemaakt.
Dank u.
- Fedmas
- Berichten: 1319
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: Eric's E60 550i, ook maar in de verkoop...
Misschien ligt dit aan mij, maar ik vind een stel stelconplaten bij een akker niet echt een plek om foto's te maken van zo'n autobahnmonster als een 550i. De auto komt daardoor -onbedoeld- wat onverzorgd over. Ik zou meer een lege parkeerplaats of garage kiezen of iets anders moderns.
Anyway, GLWS, mooie wagen!
Anyway, GLWS, mooie wagen!
- EvdP
- Berichten: 6137
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Eric's E60 550i, ook maar in de verkoop...
Snap ik, alleen woon ik "landelijk" en is de auto geschorst. Maar ik ga kijken of ik een wat betere locatie kan vinden zonder dat ik daarvoor een eind moet rijden.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26692
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Eric's E60 550i, ook maar in de verkoop...
Misschien gewoon naast het huis waar hij staat? Hoeft helemaal niet verkeerd te zijn vind ik voor verkoop foto’s
-
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Eric's E60 550i, ook maar in de verkoop...
Wat een sleeper
- EvdP
- Berichten: 6137
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Eric's E60 550i, ook maar in de verkoop...
Dat vind ik dan weer niet zo mooi. Maar ik ga even kijken of er een betere locatie is bij het Schildmeer.Martijn_bmw schreef: ↑10 okt 2021, 12:27 Misschien gewoon naast het huis waar hij staat? Hoeft helemaal niet verkeerd te zijn vind ik voor verkoop foto’s
- Fedmas
- Berichten: 1319
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
- JP
- Berichten: 31194
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Eric's E60 550i, ook maar in de verkoop...
Stelconplaten niets mis mee, maar haal dan ff het onkruid er tussenuit.
- El Roberto
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 26 jun 2022, 16:45
- Auto: BMW 735i
- Locatie: Wassenaar
Re: Eric's E60 550i, ook maar in de verkoop...
Hi Eric,
Ik was wel benieuwd naar de foto's van je 550i! Zowel die in het begin als de laatste zijn allemaal weg. Jammer hoor.
Uiteindelijk nog voor een goede prijs kunnen verkopen?
Zelf heb ik nu een 735i e65 op lpg met klepsmering. Rijdt prima, nooit problemen mee. Ook niet op de Autobahn.
Wel onderhoud ik de wagens altijd zelf. Ervoor een 545i gehad en daarmee 120K gereden. Ook nooit daarmee een probleem
met het LPG-systeem gehad. Wist je wel dat het systeem bij hoge toerentallen (kickdown etc.) automatisch overschakelt naar benzine
om daarna weer terug te schakelen naar LPG, zodra de toeren weer omlaag gaan?!
Ik ben nu ook op zoek naar een 550i waar ik ook LPG laat inbouwen. Uiteraard altijd met een elektronisch klepsmeersysteem en motorafdekplaten ALTIJD verwijderen om een goede koeling te waarborgen. Ik weet het minder mooi, maar wie ziet dat nou als je rijd?
Ik was wel benieuwd naar de foto's van je 550i! Zowel die in het begin als de laatste zijn allemaal weg. Jammer hoor.
Uiteindelijk nog voor een goede prijs kunnen verkopen?
Zelf heb ik nu een 735i e65 op lpg met klepsmering. Rijdt prima, nooit problemen mee. Ook niet op de Autobahn.
Wel onderhoud ik de wagens altijd zelf. Ervoor een 545i gehad en daarmee 120K gereden. Ook nooit daarmee een probleem
met het LPG-systeem gehad. Wist je wel dat het systeem bij hoge toerentallen (kickdown etc.) automatisch overschakelt naar benzine
om daarna weer terug te schakelen naar LPG, zodra de toeren weer omlaag gaan?!
Ik ben nu ook op zoek naar een 550i waar ik ook LPG laat inbouwen. Uiteraard altijd met een elektronisch klepsmeersysteem en motorafdekplaten ALTIJD verwijderen om een goede koeling te waarborgen. Ik weet het minder mooi, maar wie ziet dat nou als je rijd?
- EvdP
- Berichten: 6137
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Eric's E60 550i, ook maar in de verkoop...
Wat gek dat de plaatjes niet zichtbaar zijn, ik host ze zelf en ze staan er nog gewoon.
http://foto.l480.nl/20180114/11.jpg
Als je de URL in je blak kopieert zie je ze wel, maar ik zal even kijken of ik een andere oplossing kan vinden.
Mijn auto schakelde hoog in de toeren niet over. Mijn verdamper - injectoren combinatie kon het vermogen gewoon aan. Ik had twee verdampers voor het vermogen. De injectoren waren het probleem niet. Ik weet dat er systemen zijn die dit dit doen maar ik had het niet. Vol gas ging gewoon op LPG.
Qua prijs, niet de hoofdprijs maar ik vond het wel acceptabel. De auto had een hogere kilometerstand, dat is dan het risico. Ik had trouwens geen kleppensmeersysteem. De isolatie op de motor moest er af omdat die er niet meer op past in verband met de injectorrail (of je moet de boel gaan verzagen).
http://foto.l480.nl/20180114/11.jpg
Als je de URL in je blak kopieert zie je ze wel, maar ik zal even kijken of ik een andere oplossing kan vinden.
Mijn auto schakelde hoog in de toeren niet over. Mijn verdamper - injectoren combinatie kon het vermogen gewoon aan. Ik had twee verdampers voor het vermogen. De injectoren waren het probleem niet. Ik weet dat er systemen zijn die dit dit doen maar ik had het niet. Vol gas ging gewoon op LPG.
Qua prijs, niet de hoofdprijs maar ik vond het wel acceptabel. De auto had een hogere kilometerstand, dat is dan het risico. Ik had trouwens geen kleppensmeersysteem. De isolatie op de motor moest er af omdat die er niet meer op past in verband met de injectorrail (of je moet de boel gaan verzagen).
- EvdP
- Berichten: 6137
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Eric's E60 550i, ook maar in de verkoop...
De meeste doen het weer. Sommige had ik niet zelf gehost en die doen het niet meer.El Roberto schreef: ↑26 jun 2022, 17:00 Hi Eric,
Ik was wel benieuwd naar de foto's van je 550i! Zowel die in het begin als de laatste zijn allemaal weg. Jammer hoor.
- El Roberto
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 26 jun 2022, 16:45
- Auto: BMW 735i
- Locatie: Wassenaar
Re: Eric's E60 550 is verkocht.
Bedankt Eric dat je tijd hebt genomen om de foto's weer online hier te zetten!
Uiteraard hebben 8 cilinders 2 verdampers. Je hebt wel een verdamper van Italiaanse makelij die het qua vermogen wel aan zou kunnen, maar het wordt door de meeste LPG specialisten afgeraden. Wat mij wél altijd wordt aangeraden is dus bij ons soort wagens altijd een klepsmeersysteem te nemen. Gewoon omdat het anders teveel problemen geeft. Zelf ook achter gekomen bij een Audi A8 4.2 die ik had zonder die smering. Wel vreemd dat jouw systeem niet overschakelt naar benzine. Al die hoogvermogen auto's met verschillende LPG-systemen die ik heb gehad, hadden dat wel?! Misschien daarom dat je systeem niet wil schakelen in hogere toeren, want dat is dus precies het moment dat zo'n systeem even overschakelt op benzine.
Nogmaals ik begrijp dat de isolatie dan niet past, maar het is dus ook niet verstandig om die erop te laten, omdat de motor echt iets heter wordt op LPG. Zonder kan die net wat beter koelen en is het weer in balans...
Uiteraard hebben 8 cilinders 2 verdampers. Je hebt wel een verdamper van Italiaanse makelij die het qua vermogen wel aan zou kunnen, maar het wordt door de meeste LPG specialisten afgeraden. Wat mij wél altijd wordt aangeraden is dus bij ons soort wagens altijd een klepsmeersysteem te nemen. Gewoon omdat het anders teveel problemen geeft. Zelf ook achter gekomen bij een Audi A8 4.2 die ik had zonder die smering. Wel vreemd dat jouw systeem niet overschakelt naar benzine. Al die hoogvermogen auto's met verschillende LPG-systemen die ik heb gehad, hadden dat wel?! Misschien daarom dat je systeem niet wil schakelen in hogere toeren, want dat is dus precies het moment dat zo'n systeem even overschakelt op benzine.
Nogmaals ik begrijp dat de isolatie dan niet past, maar het is dus ook niet verstandig om die erop te laten, omdat de motor echt iets heter wordt op LPG. Zonder kan die net wat beter koelen en is het weer in balans...