De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Martijn_bmw » 27 jun 2022, 18:15

Klopt een voorraad auto te pakken krijgen is momenteel wel een utopie. Echt alles is op of al gereserveerd

Zed240
Berichten: 2927
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Zed240 » 27 jun 2022, 18:20

Ik durf het trouwens bijna niet meer te benoemen, maar een Giulia dan?

Vlot, staat bekend om z'n goede rijeigenschappen, héél véél kilo's lichter dan een of andere BMW-boot met accupakket, niet zo'n lelijk raar scherm voor je neus en vermoedelijk toch volwassener en comfortabeler dan een 1er.

Zou denk ik persoonlijk mijn keuze zijn, of idd de reeds benoemde Volvo, maar dan ga je voor ultiem comfort met nul rijplezier.

Online
Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1321
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Fedmas » 27 jun 2022, 18:22

Alfa is er niet als station en dat is wel een must. Plus die zijn in de opties ook nog best prijzig.

Voorraad is er indd niet, maar wil nu ook wel een LCI als het dan een 3er wordt.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4466
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door sitechris » 27 jun 2022, 19:06

Fedmas schreef: 27 jun 2022, 14:15 128ti heeft alleen 'standaard' de Full LED en Sportautomaat extra tov wat de 120i heeft. Grote nadeel van de 128ti is dat deze geen adaptief onderstel heeft en erg stug is afgeveerd, maar ook nog niet de optie tot een trekhaak heeft. Dan ga ik te veel richting een hot hatch waarmee ik 40k pj moet rijden. Die fout heb ik al met de Polo GTI gemaakt en wil ik ik nu voorkomen :-).
Neem de 18 inch velgen (vanaf 19 inch runflats) en het comfort is prima. Met alle respect, maar 58k voor een 120i is echt waanzin. Dan liever 63k voor een 128ti.

Mocht je toch twijfelen tussen 120i en 330e, dan zou ik voor de 3-serie gaan. Gewoon betere auto.

Online
Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1321
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Fedmas » 27 jun 2022, 20:00

Ik twijfelde al of ik je een bericht moest sturen voor je mening of niet Chris :-). Dank voor alle hulp, komt binnenkort wel een topic gok ik.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4466
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door sitechris » 27 jun 2022, 22:03

Haha graag gedaan ;)

Gebruikersavatar
Joost H.
Berichten: 1869
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Joost H. » 07 jul 2022, 14:08

Fedmas schreef: 27 jun 2022, 11:23 Stukje context. Ik ga 40k pj rijden en kan thuis niet laden, w/w is ong 85km enkele reis. Op het werk kan ik dan weer wel laden. Hij zal dus nooit 100% elektrisch gaan, wss in hybrid sport. De enige reden om de hybride versie van de BMW 3 te overwegen is dat omdat het anders überhaupt geen optie is kostentechnisch. (de E variant zijn lekker goedkoop in de lease qua rekenmethodiek omdat de brandstofcomponent laag is. Praktijk is anders maar he). De 320e sprak me echt niet aan, de 330e kan ik dan nog mee leven denk ik. En dan ook nog wat budget voor de M-Sport variant, leder, tourpakket en HK audio. Het blijft een zware jongen overigens.
Ik zit op dit moment in ongeveer dezelfde situatie. Had graag voor de 320e gegaan met wat meer opties, maar is het net niet.
De calculatie van de hybride aandrijflijn i.c.m. de korting op de wegenbelasting geeft een scherpe lease prijs.

Shortlist nu, 1 serie valt af ivm geen rwd.
330e
230i coupe

Zal binnenkort proefrit maken in de 330e, 320e al gereden. 220i was kwa handeling helemaal top, maar mist ook vermogen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Arthur » 07 jul 2022, 14:15

Maar jullie leasen en je hoeft/moet geen hybride van je werkgever, waarom er dan nog over nadenken? Of is dat puur kostentechnisch? Want ik zou niet met de nadelen willen leven. Lekker een brandstofmotor nemen.

Ik rijd privé, dus dat is al anders maar ik quote mezelf ff hieronder.
Arthur schreef: 27 jun 2022, 08:48 Zo’n e-model is het ook net niet. Ik was ook ff bij de BMW dealer dit weekend en de verkoper wist me te vertellen dat die dingen hun range (ook) niet halen. Op normale dag al zo’n 20% minder en op koude dagen zelfs 30-40% minder. Ik heb de range niet bekeken maar volgens hem kom je dan op een 35km elektrisch (330e geloof ik). Kan ik niet eens elektrisch op m’n werk komen.
Dan kan het gemiddelde verbruik wel laag/lager liggen. Als ze straks de MRB korting weer opheffen in 2024 dan zit je weer opgescheept met zo’n onverkoopbare wagen. Heeft de overheid al vaker gedaan.
Maar daar heb je dan als lease weer geen last van :)

Gebruikersavatar
Joost H.
Berichten: 1869
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Joost H. » 07 jul 2022, 14:32

Arthur schreef: 07 jul 2022, 14:15 Maar jullie leasen en je hoeft/moet geen hybride van je werkgever, waarom er dan nog over nadenken? Of is dat puur kostentechnisch? Want ik zou niet met de nadelen willen leven. Lekker een brandstofmotor nemen.
Kosten. Als voorbeeld, 318i heeft dezelfde leaseprijs als 330e (Leaseprijs is incl brandstof) . Dat de 330e maar 640e bpm heeft zal ook wel meewerken gezien er geen vaste bpm afschrijving is.

Online
Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1321
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Fedmas » 09 jul 2022, 10:30

Ja wat Joost zegt, aangevuld met dat een hybride zakelijk wat betere uitstraling heeft dan een dikke 1er.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Arthur » 09 jul 2022, 12:31

'Dikke' einser hoeft niet perse natuurlijk. Ipv een hybride zou je een 318i of 320i kunnen nemen. Of een geheel ander merk. Maar goed, het gaat duidelijk om de kosten. Begrijpelijk.

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2697
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Mark 320iS » 09 jul 2022, 12:40

Arthur schreef: 09 jul 2022, 12:31 'Dikke' einser hoeft niet perse natuurlijk. Ipv een hybride zou je een 318i of 320i kunnen nemen. Of een geheel ander merk. Maar goed, het gaat duidelijk om de kosten. Begrijpelijk.
Maar waarom zou je een 318i boven een 330e verkiezen? Of begrijp ik je verkeerd?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Arthur » 09 jul 2022, 12:43

Ik zou helemaal geen hybride willen als ik niet zou moeten. Het gaat nu over BMW's maar mss dat ik dan wel een heel ander merk zou nemen of idd een 318i ipv een 330e.

Online
Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1321
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Fedmas » 09 jul 2022, 13:15

320i is echt significant duurder in lease dan een 330e. 318i zou kunnen, maar dan liever de 330e.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Knot » 09 jul 2022, 14:35

318i kom je wel een stuk verder met de grotere tankinhoud

Online
Kadett
Berichten: 4644
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Kadett » 09 jul 2022, 14:51

En te chippen naar 260 pk :)

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5282
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Kasteel » 09 jul 2022, 15:05

Mark 320iS schreef: 09 jul 2022, 12:40
Arthur schreef: 09 jul 2022, 12:31 'Dikke' einser hoeft niet perse natuurlijk. Ipv een hybride zou je een 318i of 320i kunnen nemen. Of een geheel ander merk. Maar goed, het gaat duidelijk om de kosten. Begrijpelijk.
Maar waarom zou je een 318i boven een 330e verkiezen? Of begrijp ik je verkeerd?
Lichter, grotere tankinhoud. Ik zou idd miss de 318i boven de 330e verkiezen. Ik vind de non hybrid g20 echt een fijne auto :)

Online
Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1321
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Fedmas » 09 jul 2022, 16:16

Chippen mag niet want lease :-). Anders is de 330e ook wel leuk te chippen.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Martijn_bmw » 09 jul 2022, 17:50

Kasteel schreef: 09 jul 2022, 15:05
Mark 320iS schreef: 09 jul 2022, 12:40
Arthur schreef: 09 jul 2022, 12:31 'Dikke' einser hoeft niet perse natuurlijk. Ipv een hybride zou je een 318i of 320i kunnen nemen. Of een geheel ander merk. Maar goed, het gaat duidelijk om de kosten. Begrijpelijk.
Maar waarom zou je een 318i boven een 330e verkiezen? Of begrijp ik je verkeerd?
Lichter, grotere tankinhoud. Ik zou idd miss de 318i boven de 330e verkiezen. Ik vind de non hybrid g20 echt een fijne auto :)
Ik zou idd ook goed afwegen.

Zelf een CLA250e ivm verplicht plug-in (of EV) maar laatst een CLA180 mee als vervanger en natuurlijk is ie wat trager maar je voelt ook goed de enorme hoeveelheid minder kilo’s achterin en dat rijdt echt wel fijner

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4466
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door sitechris » 10 jul 2022, 08:38

Het grote probleem van een 318i is imo het gebrek aan vermogen. Je merkt aan alles dat het chassis veel meer aankan. Vind ik juist op een 3-serie een heel onbevredigend gevoel. Dan toch liever de zwaardere maar wel veel snellere 330e.

Online
Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1321
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Fedmas » 10 jul 2022, 09:24

Heb nog even gekeken. Een 320iA komt ongeveer op hetzelfde uit als een 330e zonder brandstof component. De hamvraag is dan, 320i of 330e. Zal ook wel eens op het werk vragen of er nog een voorkeur is. Mijn budget is anders dan hierboven wel ex brandstof. Ik neig overigens nog steeds naar de 330e.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Martijn_bmw » 10 jul 2022, 09:29

Oh dan zou ik zeker voor de 320i gaan!

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Knot » 10 jul 2022, 09:40

320i nemen, 184pk en mocht je het toch doen, zelfde blok als de 330i dus de B48B20B en beiden capabel voor 310pk.

Het is een daily he en geen trackday auto of burnout mobiel, x20i voldoet prima voor dagelijks en lagere gewicht stuurt echt lekkerder.

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2697
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Mark 320iS » 10 jul 2022, 13:55

Knot schreef: 10 jul 2022, 09:40 320i nemen, 184pk en mocht je het toch doen, zelfde blok als de 330i dus de B48B20B en beiden capabel voor 310pk.

Het is een daily he en geen trackday auto of burnout mobiel, x20i voldoet prima voor dagelijks en lagere gewicht stuurt echt lekkerder.
Het is lease hé :-)
Dus:

330e nemen. Het is een daily he en geen trackday auto of burnout mobiel, extra vermogen van de 330e is dan toch lekker op de snelweg.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8889
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Joop » 10 jul 2022, 13:59

Ik zou dan ook voor de 330e gaan inderdaad…

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bartje325i, Cabrioot, PetervdH, Rogerb, SlowCo en 231 gasten