Kun je nagaan wanneer dit over een Ibiza 1.0 zou gaan! Oh, wacht…
Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [18ct per km...]
- Arthur
- Berichten: 39737
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect
Zit nu bij VAGtechniek voor onderhoud en de fabrieksupdate, open je de landing page op hun wifi, is de stage1 in de aanbieding... tsja... keuze snel gemaakt als het zo weinig scheelt.
- Bijlagen
-
- Vagtechniek_korting.jpeg (56.02 KiB) 934 keer bekeken
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26722
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect
Straks dus zwarte strepen trekkend het terrein af
Maar idd ik zou ook voor die optie kiezen, beetje extra kracht achter de hand is altijd lekker
Maar idd ik zou ook voor die optie kiezen, beetje extra kracht achter de hand is altijd lekker
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect
Beetje vermogen maakt iedere auto en stuk fijner!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26722
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect
Trouwens beetje… eigenlijk is het heel wat, ruim 40% meer dat ga je wel voelen
-
- Berichten: 6493
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect
Ik wilde net zeggen, procentueel flink wat extra pk's en Nm. Daar wordt het een hele andere auto van!Martijn_bmw schreef: ↑17 aug 2022, 12:14 Trouwens beetje… eigenlijk is het heel wat, ruim 40% meer dat ga je wel voelen
Niet vertellen aan moeder de vrouw en afwachten hoe snel ze het merkt
- Martijn M
- Berichten: 3293
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect
Officieel moet ie dan opnieuw gekeurd worden bij de RDW toch?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect
Is dat niet alleen als je een ander motorblok inbouwt? Een M60B40 in een E30 etc?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect
Netjes geregeld trouwens, centraal uit het "plafond" de boordspanning en odb aan de auto en vanaf de laptop in het kantoor verder.
- Bijlagen
-
- Vagtechniek_tuning.jpeg (172.01 KiB) 899 keer bekeken
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26722
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect
Bij 20% vermogenstoename al, oftewel bijna iedere gechipte auto zou dat al gelden.
Lijkt mij niet dat een rechter het als gegrond ziet om een verzekeringsclaim te weigeren als je doet alsof je niet weet hoe en wat.
https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... goedkeuren
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect
Als er een V8 in ligt is dat zegmaar best zichtbaar maar wat doen ze met gechipte auto's, net zoals de 120i van 184pk naar 286... gaan ze m dan rollen voor een meting?
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26722
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect
Als er een ongeluk ontstaat met veel letselschade én snelheid een oorzaak van het ongeval kan zijn geweest…
Dan gaan verzekeringsmaatschappijen heel ver om niet uit te hoeven keren.
Zolang er gewoon blikschade is e/o geen aanleiding om te checken op tuning zal er idd niks aan de hand zijn.
- JP
- Berichten: 31245
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [VAGtechniek stage1...]
Mooi nieuw pand hebben ze daar in Nuenen. Helaas bijna nooit de stage 1+ in de aanbieding…..of je moet Martin misschien eens lief aankijken
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [VAGtechniek stage1...]
Vind die stage 1 mooi zat, het is maar een ibiza he, ding hoeft van mij niet op de bank gerold te worden, als dat geknepen gedoe er maar af is.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Hij kan er weer 2 jaar tegenaan, longlife onderhoud, apk, remvloeistof en interieurfilter voor € 327 dat gaat je bij de VW/Seat dealer niet lukken.
Tuning zeker merkbaar, wellicht dat de auto nog even moet wennen maar ik vind m wel in traptreden het vermogen vrijgeven, had ik ook wel op seat-online gelezen al maar het ging bij andere auto's vloeiender, ook de A5 1.8tfsi bijvoorbeeld van 160 naar 210pk was gewoon een vloeiende acceleratie. Met name als je in 1x volgas geeft dan is het vol vermogen, stapje terug, weer stapje erbij etc, het schommelt een beetje. Ga je vloeiend naar volgas toe merk je dat een stuk minder. Op de snelweg rijdt het op de cruise nog steeds 1 op 21 en wel een stuk relaxter als je een keer even van 100 naar 150 moet versnellen, er gebeurt nu tenminste wat.
Even die turbo losrijden komende kilometers maar mocht dat schommelen in het vermogen erin blijven vrees ik toch dat de fabrieksupdate de enige juiste keuze was.
Tuning zeker merkbaar, wellicht dat de auto nog even moet wennen maar ik vind m wel in traptreden het vermogen vrijgeven, had ik ook wel op seat-online gelezen al maar het ging bij andere auto's vloeiender, ook de A5 1.8tfsi bijvoorbeeld van 160 naar 210pk was gewoon een vloeiende acceleratie. Met name als je in 1x volgas geeft dan is het vol vermogen, stapje terug, weer stapje erbij etc, het schommelt een beetje. Ga je vloeiend naar volgas toe merk je dat een stuk minder. Op de snelweg rijdt het op de cruise nog steeds 1 op 21 en wel een stuk relaxter als je een keer even van 100 naar 150 moet versnellen, er gebeurt nu tenminste wat.
Even die turbo losrijden komende kilometers maar mocht dat schommelen in het vermogen erin blijven vrees ik toch dat de fabrieksupdate de enige juiste keuze was.
- veejay
- Berichten: 1815
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Wat is de fabrieksupdate en waarom zou je daarvoor moeten betalen? Vagtechniek ooit geweest voor een cruisecontrol reparatie, nooit meer terug geweest want ze waren negatief over JD engineering en Jos die mijn Stage 3 Skoda hadden aangepakt. Hommeles in TDI tjoening land destijds (jaren geleden).
Eens met Martijn, als er verdenking is van Fraude of het gaat om grote bedragen dan kan de verzekeringsmij een expertise bureau inschakelen en die kunnen heel wat data uit de auto uitlezen. Daar hoef je niet voor op een rollenbank.
Eens met Martijn, als er verdenking is van Fraude of het gaat om grote bedragen dan kan de verzekeringsmij een expertise bureau inschakelen en die kunnen heel wat data uit de auto uitlezen. Daar hoef je niet voor op een rollenbank.
Laatst gewijzigd door veejay op 17 aug 2022, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Fabrieksupdate is het hoogst geleverde vermogen wat origineel bij de motor hoort, dus het extra geknepen gaat er dan af, van 95 naar 115pk was dat. Bij BMW kan je ook je 320i niet gratis updaten naar een 330i toch?
Chiptuning zou dus binnen de 20% moeten blijven om het wettelijk waterdicht te houden?
Chiptuning zou dus binnen de 20% moeten blijven om het wettelijk waterdicht te houden?
- veejay
- Berichten: 1815
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
De Mperformance Powerkit van BMW zelf zit inderdaad onder de 20% en staat op RDW nog op origineel vermogen.
Meer over de 20%:
https://osw.nl/blog/is-chiptuning-legaa ... en%20gezet.
Meer over de 20%:
https://osw.nl/blog/is-chiptuning-legaa ... en%20gezet.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26722
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Klopt idd wbt die 20%.
Wel zonde als het vermogen er niet vloeiend inkomt idd.
Misschien de ecu nog wennen maar als het blijft zou ik terug gaan, moet toch gewoon netjes een vloeiende koppelkromme hebben
Wel zonde als het vermogen er niet vloeiend inkomt idd.
Misschien de ecu nog wennen maar als het blijft zou ik terug gaan, moet toch gewoon netjes een vloeiende koppelkromme hebben
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Met de fabrieksupdate van 95 naar 115pk is het ook 21% dus zit je er ook net boven.
Ga er wel even mee rijden maar denk dat ik toch liever de aanbieding niet gezien had achteraf.
Ga er wel even mee rijden maar denk dat ik toch liever de aanbieding niet gezien had achteraf.
- veejay
- Berichten: 1815
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Geld terugvragen en naar Lochem rijden
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
- Locatie: Twente
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Jammer dat je geen vloeiende vermogensopbouw hebt. Met een testbankgrafiek weet je meer lijkt mij. Dus alsnog even doen, toch?
P.s vandaar ook die korting…
P.s vandaar ook die korting…
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: m@rco en 117 gasten