Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door JeroenT » 09 jun 2022, 23:55

Ik stap elk jaar over, netzoals ik met energie deed.
Dus heb er geen moeite mee.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door JP » 10 jun 2022, 00:44

Die Delta Fiber heeft wel een agressieve medewerkers en guerrilla marketing. Opdringerige medewerkers, bellen, kloppen op het raam, zelfs achterom komen en de tuin in roepen. Pleur op met je zogenaamde schappelijke prijzen.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7165
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Erik K. » 10 jun 2022, 10:15

JeroenT schreef: 09 jun 2022, 16:30 https://www.kpn.com/shop/internet-tv/in ... GwodP3gMOA


1Gbit/s voor 35 euro per maand, inclusief basic tv pakket.
Kunnen ze bij mij niet leveren. Dan krijg ik 200/20 voor dat geld (€35,- p/maand), dus dat wordt hem niet :wink:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Bert ///M3 » 10 jun 2022, 12:07

Ik heb die 8 Gbit besteld lol. Voor dezelfde prijs als wat nu van Ziggo afneem, 600/40 abbo.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door JP » 20 apr 2023, 21:12

Ik ben bezig met een huurwoning, het is een gedeelte van een grote boerderij die jaren geleden omgeturnd is tot een best royaal huis.
Alleen het is geen apart huisnummer (voor wat ik nu weet, de makelaar was overvraagt en de eigenaresse is op vakantie.....)

Kun je op 1 adres (van de eigenaresse dan) nog een aparte, dus 2e, internetaansluiting afsluiten ?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Knot » 20 apr 2023, 21:16

Als er al wifi is kan je daar toch mooi op meeliften?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door JP » 20 apr 2023, 21:20

Ik lift liever mee op haar 20 zonnepanelen. Nee, het viel me al op tijdens de bezichtiging gisteren dat de huidige huurder geen tv had staan.
Kan toeval zijn, maar als je daar dan een vraag over stelt, zijn ze makelaars tegenwoordig al overvraagt. "Ja ze (huidige huurster) zal wel alles online doen zonder tv....." Doen die makelaars nu echt geen vooronderzoek ?

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7165
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Erik K. » 21 apr 2023, 16:17

Bert ///M3 schreef: 10 jun 2022, 12:07 Ik heb die 8 Gbit besteld lol. Voor dezelfde prijs als wat nu van Ziggo afneem, 600/40 abbo.
:hosanna:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door JP » 16 jun 2023, 16:56

Terug in de tijd.

Op het huidige adres heb ik KPN Glasvezel Giga (was Xs4all) met 1 Gbit/s down en up. Op mijn nieuwe adres is max 17mbit leverbaar aldus de KPN telefonist :shock: Glasvezel moet nog aangelegd worden. Nu vermoed ik dat het nieuwe adres nog werkt met coax, maar volgens mijn ex levert KPN dat niet? Ik weet dat de vorige bewoonster ook Ziggo had voor ze ging hemelen....rip

Toeval wil dat mijn ex ongeveer hetzelfde had met haar nieuw adres, ze wou Delta maar is geswitched naar Ziggo, die via coax ook die 1 Gbit/s kan pompen. Is een verhuizing geen reden om een contract te ontbinden? Wat moet ik met 17 mbit, daar kun je geen geoie natuurfilm mee streamen of uploaden ?

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8885
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Joop » 16 jun 2023, 20:49

Verhuizen is zeker reden om te ontbinden…
…vaak is opnieuw een aanbod laten opmaken (of overstappen) gunstiger dan verhuizen (en helemaal als je de snelheden die je gewend ben niet kan bereiken).

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7165
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Erik K. » 16 jun 2023, 22:46

JP schreef: 16 jun 2023, 16:56 Terug in de tijd.

Op het huidige adres heb ik KPN Glasvezel Giga (was Xs4all) met 1 Gbit/s down en up. Op mijn nieuwe adres is max 17mbit leverbaar aldus de KPN telefonist :shock: Glasvezel moet nog aangelegd worden. Nu vermoed ik dat het nieuwe adres nog werkt met coax, maar volgens mijn ex levert KPN dat niet? Ik weet dat de vorige bewoonster ook Ziggo had voor ze ging hemelen....rip

Toeval wil dat mijn ex ongeveer hetzelfde had met haar nieuw adres, ze wou Delta maar is geswitched naar Ziggo, die via coax ook die 1 Gbit/s kan pompen. Is een verhuizing geen reden om een contract te ontbinden? Wat moet ik met 17 mbit, daar kun je geen geoie natuurfilm mee streamen of uploaden ?
17Mb is inderdaad waardeloos en je betaald verhoudingsgewijs idioot veel.

Ziggo heeft inderdaad 1Gb pakketen maar die upload blijft nog wel erg achter op glasvezel, meen 75Mb/s maximaal. Wat geen straf is natuurlijk maar toch :wink:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door JP » 23 jun 2023, 11:49

Als ze kunnen leveren op je nieuwe adres dan moet je 'm meenemen, ontbinden kan dan niet. Ze hebben wel de prijs €15 lager gezet omdat de huidige snelheid niet haalbaar is.
Trouwens hadden we XS44ALL, dat is nu opgeslokt door KPN (was altijd een dochteronderneming) aar die werken nog altijd niet samen. Nu met verhuizen of aansluiten moet je echt XS4ALL hebben, via hun zou ik gratis een monteur kunnen krijgen maar vraag je dat aan KPN dan is dat moeilijk-moeilijk.
Mogen ze mij uitleggen hoe ik hier een Fritzbox moet aansluiten....... :coffee:

Afbeelding

Het betreft een appartement en de meterkast staat een paar meter verder op de centrale gang. Kabeltje trekken zal wel wat moeilijker worden..... :hmmm:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door JP » 23 jun 2023, 18:00

Belt KPN je......

"Ja u gaat verhuizen en op papier kunnen we daar leveren dus abo moet aanblijven"

Klopt maar technisch kunnen jullie maar 17mb down en 2mb up leveren

"Ja dat is minder dan onze laagste contract van 50mb, dan blijven we in gebreke"

Dat kan want via de coax levert KPN toch niet?

"Ik ga proberen uw contract te ontbinden, want dit gaat niet werken"

30min later.....

Mijn leidinggevende overrulet me en u moet uw abo uitdienen, ik zie het niet zitten maar kan/mag niks verder

Dan trek het abo maar naar basis en de tv-ontvanger eraf.

---

Dan maar 9 maanden voor jan lül betalen.....

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8885
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Joop » 23 jun 2023, 21:09

Je bent toch niet verplicht. Dan geef je toch aan dat je geen internet en/of tv-abonnement meer wenst op het nieuwe adres (omdat je alles bijv. mobiel doet). Geef er een draai aan…

…of had je nog een jaarcontract of iets dergelijks?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door JP » 23 jun 2023, 22:29

Ik heb een paar maanden geleden de snelheid aangepast. In mijn weten was dit normaal altijd mogelijk maar nu bleek dit een nieuw jaarabo te zijn.

Ontbinden is normaal alleen bij overlijden (dat kun je op 2 manieren opvatten :hmmm:) Zelfs bij samenwonen kom je niet onder een contract uit.

Blijkbaar kunnen ze ook ’Sneller Internet Buitengebied" bieden voor wanneer "in de 6 maanden niet meer dan 30 Mbit/sec downloadsnelheid bereikt kan worden via het KPN netwerk". Een SIB is maximaal....hou me vast, ik val van mijn stoel.... 50Mbit/sec

Mijn vraag is gewoon, ze kunnen bij lange na nog niet eens hun laagste snelheid halen. Dat gaf de meneer aan de telefoon toe, maar zijn leidinggevende vond dat het contract uitgediend moest worden. Dan kunnen we wel alles uit de (meter)kast gaan halen maar ik heb geen zin in weer weken lopen te klooien, als ik weet dat het via Ziggo wel kan.
Heb zelf al aangegeven, om het af te kopen (voor wel minder dan wel dan 9x een volle maandabo)

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Richardt. » 23 jun 2023, 22:50

Later moment nog eens bellen in de hoop dat je dan mensen te pakken krijgt dit het wel willen en kunnen doen, zo werkt het vaak bij die toko’s

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Martijn_bmw » 24 jun 2023, 06:17

Richardt. schreef: 23 jun 2023, 22:50 Later moment nog eens bellen in de hoop dat je dan mensen te pakken krijgt dit het wel willen en kunnen doen, zo werkt het vaak bij die toko’s
+1 heb ik ook al paar gedaan met lastige zaken bij grote bedrijven. Kom je er niet uit ophangen en dag later weer bellen met de hoop wel een juiste medewerker te treffen :)

Meestal merk je in de eerste 30s al of je een capabele aan de lijn hebt of eentje die er zit als een moetje :tooth:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door JP » 29 jun 2023, 14:04

Richardt. schreef: 23 jun 2023, 22:50 Later moment nog eens bellen in de hoop dat je dan mensen te pakken krijgt dit het wel willen en kunnen doen, zo werkt het vaak bij die toko’s
Heb het via hun forum gespeeld en kreeg een belletje van een meer dan welwillende medewerker. Volgens hem ben ik gewoon contractvrij en met 1 maand opzegtermijn straks vrij.
Ze houden zich wel enigszins vast in, er komt glasvezel aan, maar of dat 3 maanden is of over 3 jaar, dat staat nog in de sterren geschreven.

Wel: eerst zien dan geloven.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7165
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Erik K. » 30 jun 2023, 11:46

JP schreef: 23 jun 2023, 18:00
Dan trek het abo maar naar basis en de tv-ontvanger eraf.

---

Dan maar 9 maanden voor jan lül betalen.....
Kijk ook daar mee uit, het lijkt wel of alles wat je wijzigt meteen inhoud dat je een nieuw jaarcontract aangaat.

Ik had bij Ziggo alleen lopen bietsen om korting en dat hield meteen in een 'nieuw' jaarcontract terwijl ik al 15 jaar klant was...

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door JP » 19 jul 2023, 16:08

Contact gehad via KPN forum. Daar benaderd door een welwillendere medewerker die wel inzag dat hun gebodene niet haalbaar was. Hij weer aankaarten bij zijn leidinggevende, hè zul je net zien. Hebben ze die mannen de opzegrechten afgenomen. Gelukkig dat mijn contactpersoon niet voor 1 gat was te vinden en zo uiteindelijk toch na 25jaar XS4all/KPN opgezegd kunnen worden. Jammer als al je mails via xs4all hebt lopen maar die mailboxen moeten ze nog 6 maanden open houden. Nu maar volledig storten op Ziggo. Nu heb ik al Vodafone dus dat kun je koppelen, als de apps samen zouden werken :bag:

Elise
Berichten: 7171
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Elise » 20 jul 2023, 07:54

Ik kan me op geen enkele wijze voorstellen dat KPN je aan een contract kan houden als ze zelf het afgesprokene niet kunnen leveren, hooguit dat een verhuizing (wat jouw eigen keuze is) daarop een uitzondering is.
Dus als KPN zich zo opstelt zou ik zelf de voorwaarden doornemen om te zien of ze in hun recht staan.
Staan ze dat niet, abbo opzeggen en iedere automatische afschrijving storneren en dan zoeken ze het maar uit.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door JP » 11 mar 2024, 13:12

Glasvezel.....

Mijn ouders wonen landelijk maar ook daar staat de tijd niet stil. Na stromend water en stroom, begint men er nu ook al glasvezel in de grond te stoppen. Ja leuk, maar hebben ze eigenlijk niet nodig, maar ook FOMO, straks gaat de oude koperdraad (?) uit de grond en wordt een aansluiting misschien duurder.

Nu kregen ze een brief van Delta netwerk.
Glasvezel, tijdelijk zonder aansluit - en activatiekosten.
Gratis is altijd mooi, maar toch zit er een soort abonnement aan welk ik, niet kan staven.

Wil je straks van die "geweldige" glasvezel genieten, dan gaat dat natuurlijk via je eigen KPN/Ziggo/wiedanook.

Alleen hebben ze het in een brief over vastrechtvergoeding.
U kunt kiezen of u deze maandelijks (à 9,45 euro) voldoet of u kunt dit in één keer afkopen voor €1000
Klopt dit, want dit riekt me een beetje naar spam, en dan niet uit een blikje ? In mijn vorige samenwonende leven hadden we glasvezel, maar daar heb ik nooit iets van vastrechtvergoeding hoeven moeten te betalen...... :hmmm:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Arthur » 11 mar 2024, 13:21

Bij mij ook totaal onbekend. Maar ze leggen de kabel in de grond, draad door fundering en naar de meterkast. Kosten loos. Daarna kun je een glasvezelabonnement afsluiten bij wie je wilt. Of bij Ziggo blijven. Die 9,95 of 1k in 1 keer riekt naar oplichting idd. Belletje die kant op doet wonderen?

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Martijn_bmw » 11 mar 2024, 13:29

Arthur schreef: 11 mar 2024, 13:21 Bij mij ook totaal onbekend. Maar ze leggen de kabel in de grond, draad door fundering en naar de meterkast. Kosten loos. Daarna kun je een glasvezelabonnement afsluiten bij wie je wilt. Of bij Ziggo blijven. Die 9,95 of 1k in 1 keer riekt naar oplichting idd. Belletje die kant op doet wonderen?
+1 ook hier onbekend verhaal.
Glasvezel is gewoon kosteloos aangelegd tot in de meterkast, daarna zelf een abbo'tje uitzoeken en draaien maar.

Overigens vind ik glas wel veel stabieler en beter dan via Ziggo (koper)
Heb al sinds 2016 een glasvezel abonnement bij T-mobile voor internet thuis en is eigenlijk altijd storing-loos geweest.
Daarvoor jaren Ziggo gehad en toch zeer regelmatig problemen met signaal en snelheid ervaren.

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Richardt. » 11 mar 2024, 13:50

In mijn vorige woonplaats werd alles gratis aangelegd. Ongeacht of je een abonnement afsloot.

In mijn huidige woonplaats, wat een buitengebied is en dus veel minder rendabel voor die glasvezelboeren, moest een x aantal inwoners een abonnement voor een jaar afsluiten en werd het gratis aangelegd.

Deed je niet mee, dan werd er ook geen kabel van de straat tot de woning gelegd. Wil je later wel glasvezel dan kost dat enkele honderden euro’s.

Ik heb het uiteindelijk wel gedaan, ook omdat glasvezel toen goedkoper was dan Ziggo en consorten. Inmiddels wel weer terug bij Ziggo overigens.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beske, BMWDennis, Bram, dave van marion, Fabian, Gus, Hans44, Joost H., k33z, Kadett, SlowCo, TLRS, tomgtr, vester86, wjt en 160 gasten