Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31178
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Golf 7.5 GTi

Bericht door JP » 04 jun 2022, 19:15

Sander schreef: 04 jun 2022, 18:10 Mooie bijzondere kleur, is dat af fabriek joh? In die kleur nog nooit zien rijden (hier).
In Duitsland kon je al jaren (volgens mij vanaf de Golf 6) sonderfarben bestellen. Meestal een 40 verschillende kleurtjes. Zaten toen al tussen de €3 en €3.5k meerprijs.
Ach je kan er nog altijd mee bij Staatsbosbeheer gaan beginnen…….:df:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31178
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Golf 7.5 GTi

Bericht door JP » 09 jun 2022, 00:09

Jammer van die start-stop…..dan gaat het verbruik juist omhoog. Speciaal voor Knot wel de airco uit gezet…..
4EA0BA6D-04AD-463C-81D5-0892D6017083.jpeg
4EA0BA6D-04AD-463C-81D5-0892D6017083.jpeg (345.29 KiB) 4453 keer bekeken

Martin*
Berichten: 1000
Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
Locatie: Twente

Re: Golf 7.5 GTi

Bericht door Martin* » 09 jun 2022, 18:22

Begin jij ook al met eco instellingen te werken? :bag:
Vandaag heb ik de eco instelling bij mijn Ford Puma ST geprobeerd. Wat een verschrikking zeg. Wie dat bedacht heeft bij Ford?
De instelling die bij mij een glimlach geeft is sport en circuit wellicht als ik een rondje Nurburgring wil doen.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31178
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Golf 7.5 GTi

Bericht door JP » 10 jun 2022, 01:02

Niks eco aan, dit is nog op een tank Aral 102. Morgen meer weer eens tanken in het Vaterland.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31178
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Golf 7.5 GTi

Bericht door JP » 27 sep 2022, 16:27

Volgende mijlpaal, auto heeft nu 67387km ervaring op de klok, normaliter rijd ik een 15kkm per jaar, nu 11kkm in nog geen 6 maanden.
Mijn collega vroeg zaterdag nog, "heb je de GTi nog?" 'Ja zeker', hij vond het lang, althans voor mijn doen dan. Nu een 22maanden in het bezit, waarbij ik 32kkm gereden heb. Gemiddeld verbruik schat ik op een 7liter op 100km. Ja ik hoef nooit anderen uit de blubber te trekken.
Een oud zeer was dat de Duitse verkoper nog snel zijn spoorverbreding had gedemonteerd, en juist door de Eibach Pro-kit komen die voorwielen aardig naar binnen, al die maanden dus al een doorn in het oog. Achter had ik al 15mm verbreders gestoken om die originele VW-velgen met et51 een beetje naar buiten te duwen. Tijdens de uiteindelijke montage voor, zaterdag jl. leek het alsof het vlees op de nog affabriek remblokjes dunner was dan het spek op de ribben van de gemiddelde koukleum in zijn ongeïsoleerd vrijstaande jaren 30 woning.

Hypochondrisch als ik ben dacht ik dat 'ie wat minder afremde, al had ik met al die techniek aan boord toch wel een soort indicatie/sensor/app verwacht die je kon uitlezen in de boordcomputer, zodat dat je je helemaal moet bukken om een wiel te demonteren en te kijken naar de stand van de zaken. Boordcomputer gaf wél aan dat de volgende oliebeurt alweer over een 3500km mag gaan plaatsvinden.
Ja dan combineren we dit wel even. kost je wel weer een ±200 m3 aardgas......maar ja wie mooi wil zijn door op tijd stil te komen die heeft dat nodig. Kan die weer 5 jaar vooruit. In het voorjaar had ik de vorige winterset verkocht aan een Amsterdammer. Die kwam er nog helemaal voor naar het zuiden. Hoor wie klopt daar? het is de volgende winter. Ebay-kleinanzeigen maar volgen voor een setje 18" Bergamo's.
Een type wat VW affabriek leverde met of Sottozero's of Blizzak's. We houden de oosterburen nog even in de gaten. Ongebruikte setjes vind je nog onder de €1k. Het oorspronkelijke plan om na import de auto te voorzien van een trekhaak, is inmiddels al lang en diep verzopen. Er is maar weinig wat ik ook zo niet vervoerd krijg.
De laatste maanden functioneerde de GTi ook nog eens als pakezel, doordat ik vaak ben gaan vissen voor een rustmoment. De gemeente was blij met elke dag hun sponsoren met €9,- aan parkeerkosten
Hoedenplank eruit en de in oneven delen achterbank helemaal plat. Vandaag dan ook nog maar eens de vislucht kunnen elimineren in de auto. Je weet nooit wanneer een auto verkocht wordt, dus moet die er ook altijd in topstaat uitzien, al liet die me vorige week toch een beetje semi in de steek. Keyless entry en ik zat achter het stuur, maar de keyless start was de sleutelbatterij te leeg voor. Ja, waar in huis haal je dan lastminute een nieuwe cr2025 batterij uit. Achter de VanGoch maar eens in de kluis gekeken voor de reservesleutel, maar die had zichzelf ook al ontspannen. Ja, dan sta je mooi, thuis. Toen moest ik wel de Micra (K14) nemen....moest ik weer wennen aan die handbakellende.
Net de GTi mogen ophalen, en wat blijkt, ik kreeg een :thumbup: van de monteur, remmen zijn nog 3x dikker dan knotnorm. Het was te merken, dat ze niet het winstbejag van de glazen stealers hanteren, want wat niet nodig is, raden ze af. Alleen even het nakijken en (de)monteren van de wielen werd een half uurtje arbeid geteld. ja dat is dan €29,50 ex btw. Was de oliewissel voor die 6 liter, met filter en randmateriaal een resterende €150,-. Nu rijdt die tenminste weer wat lekkerder, althans vers bloed voelt toch alsof de auto je bedankt. Daarom ben ik ook zo zuinig op de auto, want wie anders rijdt er zo zuinig en al 67kkm met de originele remblokjes in een op papier potente auto..... :coffee: Oh ja, en als de remblokjes echt op zijn, dan krijg je een melding. Wat een techniek !

Zed240
Berichten: 2927
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Golf 7.5 GTi

Bericht door Zed240 » 27 sep 2022, 16:42

Prima toch, mooie en vlotte auto die voor normaal geld te rijden is (en ik vind hem persoonlijk een stuk mooier dan een babyblauwe Hyundai)... :)

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26689
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Golf 7.5 GTi

Bericht door Martijn_bmw » 27 sep 2022, 18:18

Mooi stukje proza weer JP en ik zou zeggen lekker doorknorren richting de 100k km mooier/leuker/nieuwer voor dit geld ga je toch niet meer vinden

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39694
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Golf 7.5 GTi

Bericht door Arthur » 27 sep 2022, 18:31

Leuk geschreven weer :) Mooi dat ‘ie nog bevalt.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4520
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Golf 7.5 GTi

Bericht door Eeuwe » 27 sep 2022, 20:16

Mooi man! Als er dan al wel een opvolger moet komen, waar gaat je hart ‘t meeste naar uit dan?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Golf 7.5 GTi

Bericht door Knot » 27 sep 2022, 20:41

Mooi, hij voldoet weer aan de norm...

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31178
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Golf 7.5 GTi

Bericht door JP » 27 sep 2022, 22:45

Eeuwe schreef: 27 sep 2022, 20:16 Mooi man! Als er dan al wel een opvolger moet komen, waar gaat je hart ‘t meeste naar uit dan?
Heb je even ? :tooth: Het fluctueert van Koreaanse hatchbacks in een Skittlekleur, tot Beierse instapsuv's. Volgende week kan het weer een A5 Sportback of een Countryman Works zijn..... :coffee:

flieger
Berichten: 848
Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24

Re: Golf 7.5 GTi

Bericht door flieger » 28 sep 2022, 11:16

Mooi en leuk om te lezen JP! Bergamo's zijn nooit onder de 7(.5) geleverd maar is een 8 wiel, toch?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31178
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Golf 7.5 GTi

Bericht door JP » 28 sep 2022, 11:41

Dat klopt, maar zolang er niet massaal gestrooid wordt blijf ik met zomers rijden. Vorig jaar nog laten monteren in half november...... :coffee:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31178
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Golf 7.5 GTi

Bericht door JP » 01 nov 2022, 09:05

Maandagochtend, wie kent (ha weekend) het niet….maar dan op dinsdag. Na op papier weer gereïntegreerd te zijn mag ik weer beginnen aan een nieuwe cyclus. Dinsdag beginnen, maandag “er uit” dan 4 dagen vrij. De eerste ochtend is altijd zwaar want je bent bang je te verslapen….Als ik om 0500u wakker wordt van het gesnurk naast me is het tijd om in het donker aan te kleden. Brak als een oude opa strompel ik naar beneden om daar ook nog brood te gaan smeren. Ja de cao-onderhandelingen van de hulp zijn gestrand dus dat gespreid bedje moet ik al weken zelf doen. Nu maak ik daar korte metten mee….zak broodjes uit de kast, opensnijden, plak kaas ertussen…klaar ! Kleine moeite toch ? (misschien leest de au pair mee) Als ik mijn trouwe duitse vriend aanslinger rol ik langzaam de straat uit. In het donker zie ik nog mjjn buurman staan knuffelen met de buurtpoes….een dagelijks ritueel….Als ik de volgende 10km binnendoor naar het werk slenter heb ik meteen weer een of andere Land/Range Rover op de achterbumper…..Zijn mensen zo graag op het werk dat ze dan door je heen willen rijden ? Elke drempel probeer ik af te remmen maar zie telkens die grille dichterbij komen. Nu snap ik ook wel dat jij in zo’n auto nog met 100 over drempels kan knallen, maar moet je niet mij in de eco-stand voor je hebben. Nu zal die LR rijder vast blij zijn dat die auto überhaupt rijdt, of hij had een afspraak bij de garage. Lijkt me wel dat je met zo’n container rustig moet rijden anders breekt dat cortenstaal zo af op je onderstel….:coffee:
Als ik de parking op draai van onze chemiereus zie ik al dat het rustig is. Als ik bij het genot van een bakkie slootwater overneem van de nachtdienst wordt dit weer onderstreept. Slappe hap, weinig productie. Of het de energieprijzen zijn of de geplande turnaround…een hele dag alleen maar poetsen en slap ouwhoeren….dat kan ik thuis ook. Samen met de nachtdienst loop ik meteen terug naar de parking. Dan maar een daggie vrij en de planning deze week blijft hetzelfde dus neem ik die hele week wel vrij.
In mijn nog warme vriend schiet ik naar huis, maak een grote kan chocomel en smeer nog wat broodjes extra. Mooi weer om straks thuis in de tuin te werken….ja op papier goed idee, doen we niks mee….ik ga wel vissen…. :nah:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39694
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Golf 7.5 GTi

Bericht door Arthur » 01 nov 2022, 10:10

Veel plezier :D

En smeer je boterhammen de avond ervoor, scheelt tijd :wink:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31178
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Golf 7.5 GTi

Bericht door JP » 06 dec 2022, 17:42

ZEVENTIGDUIZEND !! Ja, zeventigduizend km heeft de Golf nu op zijn sloffen zitten. Mijn god, ik heb in de laatste 20jaar nog nooit een auto gehad met zoveel ervaring op de klok. Begin december 2020 de opdracht uitgegeven om een GTi op te halen in Dortmund, toen had deze allemansvriend (m-v-x) pas 35kkm gelopen, en dit heb ik dus nu ff in 2 jaar verdubbeld. Heb ik problemen gehad in al die jaren? Nee, de gebruikelijke tijdige onderhoudsbeurten en oh ja, de condensor was, bij 4 jaar oud, gescheurd aan de zijkant.
De eerste winter was mild, winterbanden waren toen uit den boze, de 2e winter toen aan de Durban's in Duitsland gehaald.....

Afbeelding

Daar ik niet had verwacht de GTi nog te hebben werd deze set begin dit jaar verkocht aan Ali uit A'dam. Ja en dan begint het nu weer te sneeuwen ? Daar ik vorig jaar de zomers had gewisseld naar Conti Sportcontact 6, zijn ze voor na een ±17kkm al ver heen. Best gek, want ik ben niet zo'n harde rijder....... :angel: Daar kun je dus moeilijk deze voorspelde horrorwinter mee door gaan.

Buiten dat ik dagelijks alle autozoekmachines bekijk, struin ik ook graag ebay-kleinanzweige door. Doel was een setje (golf 8) 18" Bergamo, of anders een heel pauper setje 17". Al dat smalle gezeik met winterbanden, ik wil ook dat de auto er in de winter een beetje netjes bij staat.
Dus 16", ja dat past al niet met de remmen, 17 en 18" is me te klein, ach föck it......we gooien er een setje 19" onder.
Gisteren opgehaald in Rheinbreitbach. 8x19j Autec, met nog 7-7.5mm profiel Hankook I-concept Evo......in maat 235-35-'19, nieuwstaat €800
Haha, ja mijn winterbanden(en velgen) zijn breder dan mijn zomers....... :goodnight:

Ff gauw een plaatje bij het praatje......het is al donker :coffee:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Golf 7.5 GTi

Bericht door Ferdi » 06 dec 2022, 17:51

Staat netjes!
Bijna de kleur van de auto?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39694
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Golf 7.5 GTi

Bericht door Arthur » 06 dec 2022, 17:55

Netjes idd. Kun je Ali alvast appen voor komend voorjaar.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31178
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Golf 7.5 GTi

Bericht door JP » 06 dec 2022, 18:16

Ferdi schreef: 06 dec 2022, 17:51 Staat netjes!
Bijna de kleur van de auto?
Ja, nu je het zegt :tooth:
Arthur schreef: 06 dec 2022, 17:55 Netjes idd. Kun je Ali alvast appen voor komend voorjaar.
Misschien gooi ik op deze velgen, na de winter, nog wel nieuwe zomerbandjes.......Als ik dan nog geen I30N heb..... :coffee:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26689
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Golf 7.5 GTi

Bericht door Martijn_bmw » 06 dec 2022, 18:20

Staat zeker goed! En mooie auto om lang mee door te rijden :df:

DFJEF
Berichten: 884
Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52

Re: Golf 7.5 GTi

Bericht door DFJEF » 06 dec 2022, 18:28

Net setje ! Altijd leuk om even te wisselen. Staat er toch weer een andere auto. Stilt de honger naar een I30N misschien..... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6210
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Golf 7.5 GTi

Bericht door Opa » 06 dec 2022, 18:30

Mooi setje wielen. :thumbup:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39694
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Golf 7.5 GTi

Bericht door Arthur » 06 dec 2022, 19:08

JP schreef: 06 dec 2022, 18:16
Ferdi schreef: 06 dec 2022, 17:51 Staat netjes!
Bijna de kleur van de auto?
Ja, nu je het zegt :tooth:
Arthur schreef: 06 dec 2022, 17:55 Netjes idd. Kun je Ali alvast appen voor komend voorjaar.
Misschien gooi ik op deze velgen, na de winter, nog wel nieuwe zomerbandjes.......Als ik dan nog geen I30N heb..... :coffee:
Ik vind de OEM zomerset mooier.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31178
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Golf 7.5 GTi

Bericht door JP » 06 dec 2022, 19:36

Daar kan ik inkomen, want ik vind normaliter oem ook wat hebben, echter zijn de oem Brescia, en die gepolijste spaken, daar heeft VW al eerder last gehad van slechte blanke lak. Dat ziet er op paar plekken niet meer zo fraai uit, ook zonder stoeprandcontactjes.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Golf 7.5 GTi

Bericht door Martin van der Zwaard » 06 dec 2022, 21:34

Mooi hoor!
En een GTI is gewoon een top kar!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: frank de jonge, MJW, Streamline en 58 gasten