World Economic Forum, Build Back Better

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Tom
Berichten: 21734
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Tom » 27 mei 2022, 10:27

Ik ben vooral benieuwd wat er nog voort komt uit die laptop van Hunter Biden.
Die laptop kwam ter sprake tijdens de vorige presidentsverkiezingen in USA. De (linkse) media riepen in koor dat het fake news was (het was allemaal Russische propaganda). En Trump mocht tenslotte niet nog een termijn aan de macht zijn. Techbedrijven haalden links naar dergelijke artikelen weg als zijnde desinformatie. Tot een paar weken terug bleek dat ze er allemaal naast zaten en die laptop wel echt was.

Die Hunter Biden heeft een energiebedrijf in Oekraïne en wordt handig op allerhande dubieuze posities geholpen door (contacten van) z'n pa. Het hele zaakje stinkt natuurlijk een uur in de wind. Komt dat lekkere simplistische "West good, Russia bad" narratief met emo-beelden nog bij wat we hier voorgeschoteld krijgen.

Die data ligt nu bij Wikileaks:
https://twitter.com/kimdotcom/status/15 ... 7489404930
Het gaat om veel data dus ze zijn daar nog maanden mee bezig. Die Kimdotcom heeft al zaken ingezien, er zouden (eind van het jaar) grote onthullingen aan komen.

Robin
Berichten: 51404
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Robin » 27 mei 2022, 10:29

Exact Tom. Exact.

Gebruikersavatar
Fasteddie2
Berichten: 775
Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Fasteddie2 » 27 mei 2022, 11:05

The forensics team found that Hunter installed Spyware on phones of family members and made backups of those messages too.
Goh, je zal maar je sms-jes willen wissen :mrgreen: :mrgreen:

Je verwacht het niet he...."brought to you by your favourite politician near you" :tooth:

Tom
Berichten: 21734
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Tom » 08 jun 2022, 11:09

Afbeelding

Gebruikersavatar
Fasteddie2
Berichten: 775
Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Fasteddie2 » 08 jun 2022, 11:25

...volgens mij beantwoord hier Leon zijn eigen vragen door gelijk in zijn openingsalinea "onze toppolitci" te noemen. Zonde van zijn tijd.

Robin
Berichten: 51404
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Robin » 08 jun 2022, 12:07

Nu ben ik erg biased, maar ik vind De Winter's verhaal zeer duidelijk en angstaanjagend reeel.

Berrie
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 jan 2022, 14:19
Auto: Volkswagen Golf

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Berrie » 08 jun 2022, 12:26

Het WEF is alleen maar een praatclubje, zegt Gert-Jan Segers van de Christen-Unie. Dus je hoeft niet bang te zijn dat het WEF onze politiek beïnvloedt of enige significante gevolgen heeft voor je leven, als ik Segers goed begrijp.

Robin
Berichten: 51404
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Robin » 08 jun 2022, 12:43

Ik ben penningmeester van de Gert-Jan Segers fanclub afdeling Noord en ik kan dat alleen maar be-AMEN.

Online
Gebruikersavatar
Arjan S.
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 apr 2010, 23:57
Auto: G31 540i xDrive

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Arjan S. » 08 jun 2022, 16:43

Buiten dat ik ook zwaar problemen heb met achterkamertjespolitiek en eventuele overlords die ons besturen, wat is er precies beangstigend aan de column van De Winter? Als je door de mooie stijlvormen en overdrijvingen heen leest, is de boodschap zo raar nog niet.

De consumptie wereld anno nu is niet houdbaar, op vele vlakken. Voorbeeldje: https://www.overshootday.org/. En aangezien iedereen persoonlijk doodsbenauwd is om ook maar 1 stapje terug te zetten in "levensstandaard" (whatever that means en wat mensen er ook mee doen), zal er iets/iemand moeten ingrijpen om de moeilijke stappen te zetten.

Dus als we straks huilend onze veelcylinders in moeten leveren en niet meer voor weinig met EasyJet naar Alanya kunnen: we moeten er voor zorgen dat onze identiteit wat multidimensionaler is dan dat en ons gevoel van eigenwaarde er niet helemaal van afhangt. Zoeken we gewoon iets anders leuks en hoeven we ook niet op het Malieveld te staan met een zelfgemaakt spandoek en een bloeddruk van 240 over 150.

En nee, ook ik ben geen groot fan van de huidige politiek in NL. Uit armoede vorige keer maar blanco gestemd, geen enkele partij die mij nog geloofwaardig of slim in de oren klinkt. Maar hee, dat is blijkbaar democratie.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Bert ///M3 » 08 jun 2022, 17:09

Arjan S. schreef: 08 jun 2022, 16:43 Buiten dat ik ook zwaar problemen heb met achterkamertjespolitiek en eventuele overlords die ons besturen, wat is er precies beangstigend aan de column van De Winter? Als je door de mooie stijlvormen en overdrijvingen heen leest, is de boodschap zo raar nog niet.

De consumptie wereld anno nu is niet houdbaar, op vele vlakken. Voorbeeldje: https://www.overshootday.org/. En aangezien iedereen persoonlijk doodsbenauwd is om ook maar 1 stapje terug te zetten in "levensstandaard" (whatever that means en wat mensen er ook mee doen), zal er iets/iemand moeten ingrijpen om de moeilijke stappen te zetten.

Dus als we straks huilend onze veelcylinders in moeten leveren en niet meer voor weinig met EasyJet naar Alanya kunnen: we moeten er voor zorgen dat onze identiteit wat multidimensionaler is dan dat en ons gevoel van eigenwaarde er niet helemaal van afhangt. Zoeken we gewoon iets anders leuks en hoeven we ook niet op het Malieveld te staan met een zelfgemaakt spandoek en een bloeddruk van 240 over 150.

En nee, ook ik ben geen groot fan van de huidige politiek in NL. Uit armoede vorige keer maar blanco gestemd, geen enkele partij die mij nog geloofwaardig of slim in de oren klinkt. Maar hee, dat is blijkbaar democratie.
Het probleem van de heren in Davos is alleen dat ze vooral willen dat de rest van de wereld een stapje terug doet, maar zij zelf niet. Is namelijk heel simpel, de middelen op aarde zijn niet onbeperkt. Dus als hun hun eigen levelsstandaard willen behouden, moet de rest van de bevolking een stap terug doen.

Tom
Berichten: 21734
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Tom » 08 jun 2022, 17:58

De keerzijde van 'you own nothing' (en onder het mom van klimaat is dat best uit te leggen, het is in zekere zin onzinnig dat auto's 95% van de tijd stil staan) is dat een klein clubje wel alles bezit. Een paar techbedrijven die in de media/digitale wereld zitten, een paar bedrijven die alle deelauto's bezitten, die al het vastgoed bezitten, enzovoort. Dat vind ik geen prettig idee. Zeker als datzelfde 'praatclubje' ook graag ziet dat we een digitale identiteit krijgen waarin privileges gekoppeld worden.

Ik snap dat ze deze manier hebben gevonden om 'snel' veranderingen door te voeren, maar het is niet hoe het hoort te gaan. Dat alles achter gesloten deuren verloopt maakt het er niet beter op. De reden is simpel, anders komen mensen in opstand. Als je dat als democratisch gekozen leider weet, en je werkt er toch aan mee, moet je je toch eens achter de oren krabben.

Rnd
Berichten: 2210
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Rnd » 08 jun 2022, 18:17

Ik heb het al eerder gezegd, het is een manier om de meute eronder te houden en nog meer er onder te krijgen. Vroeger had men religie, nu hebben we klimaatreligie. Het wordt er overal ingeramd, op scholen, universiteiten en in de media.

Ze gaan dit gewoon gebruiken om een soort Chinees systeem te implementeren. Dat europese identificatie-systeem staat al in de steigers. Daarmee worden onze vrijheden steeds meer beperkt en we moeten natuurlijk dokken. Ik ben al wat ouder en wij hebben gelukkig geen kinderen. Maar ik ben niet heel positief waar dit heengaat. Nee, ben geen wappie. Heb wel de coronaprikken genomen.

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2254
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door jos_br » 08 jun 2022, 18:44

Rnd schreef: 08 jun 2022, 18:17 Ik heb het al eerder gezegd, het is een manier om de meute eronder te houden en nog meer er onder te krijgen. Vroeger had men religie, nu hebben we klimaatreligie. Het wordt er overal ingeramd, op scholen, universiteiten en in de media.

Ze gaan dit gewoon gebruiken om een soort Chinees systeem te implementeren. Dat europese identificatie-systeem staat al in de steigers. Daarmee worden onze vrijheden steeds meer beperkt en we moeten natuurlijk dokken. Ik ben al wat ouder en wij hebben gelukkig geen kinderen. Maar ik ben niet heel positief waar dit heengaat. Nee, ben geen wappie. Heb wel de coronaprikken genomen.
Kunnen wij de handen schudden, alleen geen prikken genomen.......

Jos.

Tom
Berichten: 21734
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Tom » 08 jun 2022, 19:30

Rnd schreef: 08 jun 2022, 18:17
Het wordt er overal ingeramd, op scholen, universiteiten en in de media.
En er zitten geen grenzen aan, het niet dat er ooit een punt komt waarop het genoeg is. Alles wat de mens op aarde doet gaat ten kostte aan planten, dieren en ander ecologisch geneuzel. Het stopt niet als we aan de EV's, warmtepompen, zonnepanelen en treinvakanties zitten.

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2254
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door jos_br » 08 jun 2022, 21:07

Tom schreef: 08 jun 2022, 19:30
Rnd schreef: 08 jun 2022, 18:17
Het wordt er overal ingeramd, op scholen, universiteiten en in de media.
En er zitten geen grenzen aan, het niet dat er ooit een punt komt waarop het genoeg is. Alles wat de mens op aarde doet gaat ten kostte aan planten, dieren en ander ecologisch geneuzel. Het stopt niet als we aan de EV's, warmtepompen, zonnepanelen en treinvakanties zitten.
Klopt, we zijn gewoon met teveel mensen......

Jos.

TLRS
Berichten: 2933
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door TLRS » 09 jun 2022, 00:08

Nou kom ik niet zo vaak meer in 'zulke' topics, maar het frustratie niveau ligt toch wel erg laag op deze pagina of ligt dat aan mij :bloemetje:


Tom schreef: 08 jun 2022, 17:58 Ik snap dat ze deze manier hebben gevonden om 'snel' veranderingen door te voeren, maar het is niet hoe het hoort te gaan. Dat alles achter gesloten deuren verloopt maakt het er niet beter op. De reden is simpel, anders komen mensen in opstand. Als je dat als democratisch gekozen leider weet, en je werkt er toch aan mee, moet je je toch eens achter de oren krabben.
Denk dat er meer achter zit. En als dat zo is, kan ik me goed voorstellen dat dat beter op de achtergrond blijft.


Robin
Berichten: 51404
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Robin » 26 jul 2022, 11:19

Mooi waardeloos. Dat we niet inzien dat het WEF de westerse wereld kneedt tot een zogenaamd neutraal semi communistische bal...

https://www.ad.nl/buitenland/von-der-le ... ~a6054fdc/

Dit hoort daar eigenlijk ook bij. Dat mens zegt er niet bij dat in decennia van klima/milieu en andere linkse hobby geldverspilling wij:
a)geen leger hebben om ons te verdedigen
b)globaliseren toch even moeten zien als een groot probleem, als een exporterend/doorvoerend land niet wil/kan/in oorlog verkeert.

Zelfredzaamheid dus. Groningen wagenwijd open en Ukraine NIET in EU.

Afbeelding

:coffee: (wacht nog steeds op nieuwe koffiemachine)

Gebruikersavatar
Fasteddie2
Berichten: 775
Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Fasteddie2 » 26 jul 2022, 11:28

15% doet teveel denken aan 1,5m...je moet het maar verzinnen... :ken ik jou:

In D liepen "ze" met een stok van 1,5m op straat....nobel werk zeg maar.....wonder what's next :mrgreen:

Gebruikersavatar
Fasteddie2
Berichten: 775
Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Fasteddie2 » 29 jul 2022, 07:01

Aha....in Hannover iets met warm water, je verwacht het niet he...vooruitziende blikken (van deze of gene (politici)) nog even buiten beschouwing gelaten :mrgreen:

In "D" is een "Warmduscher" sowieso een "watje" :crazy:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2064391 ... -gastekort

Was er niet iets van een gaslijn in Siberia ? :ken ik jou:

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door 328Ti » 29 jul 2022, 08:17

Veel Duitsers hebben “durchlaufhitzers” en e-cv’s in huis. Huisaansluitingen (E) zijn vaak ook zwaarder uitgelegd tav NL. Verder ook giga veel aanvragen voor generatoren gezien het ministerie hier op heeft aangedrongen.

Problemen kunnen zich ontvouwen in grootstedelijke gebieden.

Volgens mij komen de meeste Duitsers deze winter niet zo snel in de kou.

Tom
Berichten: 21734
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Tom » 29 jul 2022, 08:54

Met koud water moeten douchen in de rijke ontwikkelde westerse wereld :roflol:

Online
Crookie
Berichten: 4303
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Crookie » 29 jul 2022, 09:13

Duitsland propageert met reclame spotjes al ‘het nieuwe normaal’ met een sjaal en muts binnen kou zitten lijden…. Als men geen actie onderneemt…

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31255
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door JP » 29 jul 2022, 09:40

Die miljoen woningen die de Jonge wil gaan bouwen in NL zijn bedoeld voor mensen zonder auto….geen plek voor parkeerplaatsen dus hutjemutje op de e-bike dan maar met zijn allen…..

Online
Crookie
Berichten: 4303
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Crookie » 29 jul 2022, 09:42

JP schreef: 29 jul 2022, 09:40 Die miljoen woningen die de Jonge wil gaan bouwen in NL zijn bedoeld voor mensen zonder auto….geen plek voor parkeerplaatsen dus hutjemutje op de e-bike dan maar met zijn allen…..
Deel auto :tooth: deel wasmachine :tooth: deel koelkast

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: HarryC, Kasteel, MarcelV, SlowCo, Thomas H, tomgtr, vester86 en 457 gasten