Ook hier komt je binnenste voorwiel bijna los. Wat voor onderstel zit er eigenlijk onder? Ben ook wel benieuwd welke stabi’s er onder zitten, aangezien ik de balans van de mijne belabberd vind met de originele stabi achter.
Ex RCN e90 330i ringtool + 125d
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Ex RCN e90 330i+125d+Clio
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Ex RCN e90 330i + 125d + Clio
dubbel
Laatst gewijzigd door Jan Terwolde op 16 mei 2022, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Ex RCN e90 330i+125d+Clio
Bedankt iedereen!
Als je een keer in de buurt bent misschien een keer in mijn 1 serie met bilstein b16 rijde
Originele stabi's. Een custom samengestelde Bilstein set voor competitie. Ding is goed hard geveerd, op een hobbelende weg aan het klappertanden haha.Marc Sierra schreef: ↑16 mei 2022, 15:08Ook hier komt je binnenste voorwiel bijna los. Wat voor onderstel zit er eigenlijk onder? Ben ook wel benieuwd welke stabi’s er onder zitten, aangezien ik de balans van de mijne belabberd vind met de originele stabi achter.
Als je een keer in de buurt bent misschien een keer in mijn 1 serie met bilstein b16 rijde
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Ex RCN e90 330i + 125d + Clio
Met kneiterharde veren en dempers maken de stabi’s niet heel veel meer uit natuurlijk. Een keertje sturen met de 125d is altijd leuk natuurlijk. Maar voor m’n 330d ga ik eerst eens kijken hoe het rijdt als de andere stabi’s er onder zitten. Als ze ooit leverbaar worden. Want het duurt wel erg lang…
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Ex RCN e90 330i + 125d + Clio
Nieuwe bandjes binnen! Qua prijs waren ze erg gunstig, Michelin cup2 waren niet leverbaar en de ar1's veel duurder. Ben benieuwd hoe ze t doen! Hopelijk kunnen ze volgende week zondag er onder en anders het weekend erna uitproberen!
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Ex RCN e90 330i + 125d + Clio
Afgelopen weekend weer mooi naar de ring geweest. Niet verschrikkelijk veel gereden i.v.m. drukte op de baan en een druk schema maar toch genoten. De zaterdags eerst eens de toyo's er omheen laten leggen en dan is zo'n sedan toch verschikkelijk handig. Na passen en meten gewoon 4 banden, 2 velgen met band en 2 losse velgen in de auto. Daarna met Nick een aantal rondjes gereden en weer lekker bij Pistenklause wezen eten. Was wel weer even de grenzen aftasten met de nieuwe bandjes en het was behoorlijk druk op de baan i.v.m. verschillende sluitingen die ochtend. Een filmpje van Nick toen hij meereed: https://www.youtube.com/shorts/9kSzqNot0ZQ
Zondags ene Marc ontmoet die blijkbaar daar gaat wonen en werken die een aantal rondjes meegereden heeft. Toch leuker met z'n tweeën in de auto. Stiekem was het erg druk dus nog geen goede tijden maar ik weet ondertussen dat dat gewoon lekker rondrijden is en dan komt het vanzelf. De bandjes zijn in ieder geval een wereld van verschil, een stuk stabieler en zeker meer grip. Nog wat aan het zoeken voor de juiste bandenspanning met de toyo r888r's, ik heb nu tussen de 2.3 en 2.5 warm geprobeerd en op 2.3 warm vond ik ze erg goed voelen. Daarna nog een beetje wezen klussen om waarschijnlijk toch het huis wat in de verhuur te kunen doen deze zomervakantie.
De zaterdags gezellig met Nick wezen rijden en daarna lekker naar Pistenklause geweest. Het blijft een bmw dus bumperkleven is toegestaan File Dat springen krijg ik steeds meer plezier in!
Zondags ene Marc ontmoet die blijkbaar daar gaat wonen en werken die een aantal rondjes meegereden heeft. Toch leuker met z'n tweeën in de auto. Stiekem was het erg druk dus nog geen goede tijden maar ik weet ondertussen dat dat gewoon lekker rondrijden is en dan komt het vanzelf. De bandjes zijn in ieder geval een wereld van verschil, een stuk stabieler en zeker meer grip. Nog wat aan het zoeken voor de juiste bandenspanning met de toyo r888r's, ik heb nu tussen de 2.3 en 2.5 warm geprobeerd en op 2.3 warm vond ik ze erg goed voelen. Daarna nog een beetje wezen klussen om waarschijnlijk toch het huis wat in de verhuur te kunen doen deze zomervakantie.
De zaterdags gezellig met Nick wezen rijden en daarna lekker naar Pistenklause geweest. Het blijft een bmw dus bumperkleven is toegestaan File Dat springen krijg ik steeds meer plezier in!
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Ex RCN e90 330i + 125d + Clio
Mooi hoor. Ik mis het rondjes rijden op de Nordschleife. Het blijft het leukste circuit vind ik. Paar jaar gedaan, maar ik durf het helaas niet meer aan met de risico's van onverzekerd zijn.
- Martijn M
- Berichten: 3296
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Ex RCN e90 330i + 125d + Clio
Lekker! Zo rondrijden moet fijn zijn.
Nog plannen om alle bestickering er af te trekken?
Nog plannen om alle bestickering er af te trekken?
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Ex RCN e90 330i + 125d + Clio
Afgelopen weekend voor de verandering weer naar de ring geweest.
Niet verschrikkelijk veel gereden i.v.m. klussen en kinders. Gewoon 2 ochtenden om 8 uur in de ochtend er staan terwijl het nog relatief rustig is en een paar rondjes maken. Stiekem op de toyo's steeds sneller en sneller, afgelopen weekend een 8.14 btg gedaan terwijl het behoorlijk heet was. Ben benieuwd wat ik uiteindelijk met de auto kan. Als iemand nog tips heeft laat maar weten. Ik zie zelf zo even dat ik bij mutkurve sneller kan en gasgeven tot aan de gantry helpt ook En excuses voor het steuntje in zicht, de houder is gesneuveld en de nieuwe was toch niet goed. vandaag maar weer een nieuwe bestellen.
Even tanken bij ED naast 2 snelle jongens Fabsan en Xthilox.
Niet verschrikkelijk veel gereden i.v.m. klussen en kinders. Gewoon 2 ochtenden om 8 uur in de ochtend er staan terwijl het nog relatief rustig is en een paar rondjes maken. Stiekem op de toyo's steeds sneller en sneller, afgelopen weekend een 8.14 btg gedaan terwijl het behoorlijk heet was. Ben benieuwd wat ik uiteindelijk met de auto kan. Als iemand nog tips heeft laat maar weten. Ik zie zelf zo even dat ik bij mutkurve sneller kan en gasgeven tot aan de gantry helpt ook En excuses voor het steuntje in zicht, de houder is gesneuveld en de nieuwe was toch niet goed. vandaag maar weer een nieuwe bestellen.
Even tanken bij ED naast 2 snelle jongens Fabsan en Xthilox.
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Ex RCN e90 330i + 125d + Clio
Xthilox tegenwoordig een Cayman? De Leon weg?
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Ex RCN e90 330i + 125d + Clio
Volgens mij heeft hij ook een GR Yaris. Leon stond wel te koop een tijdje geleden.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Ex RCN e90 330i + 125d + Clio
Afgelopen weekend weer naar de ring geweest (voor de verandering ). De donderdagavond reeds ernaartoe gereden en ik kon dus de vrijdagavond ook al gaan rijden wat bij nader inzien het beste rijden was van het weekend. Eerst de donderdags nieuwe dezelfde hawk dtc70 remblokken voor laten vervangen omdat deze na 60 rondjes verdwenen waren. En een checkup laten doen welke voor een heel jaar bij de prijs in zitten.
Na het monteren van de toyo's r888r vorige keer was mijn rondetijd reeds van 8.19 naar 8.14 gegaan en ik had wel al het gevoel dat daar nog wat ruimte in zat. Niet verwacht dat gelijk deze keer al zoveel in zat. Na 1 rondje warmrijden gelijk een 8.13 met daarna één van 8.08 toen ik achter 718 aan zat! De twee rondjes daarna zat en bleef hij achter mij en kon ik hem niet afschudden wat met wat oponthoud een 8.14 en een 8.11 werd. Later diegene van de Porsche 718 nog even gesproken en het bleek een standaard 718 met een 2,5l motor (s of gts weet ik niet) op ps4s. De beste man zei met ''maar een 2,5'' maar dat was dus blijkbaar minimaal een 718 s met 350pk en dus een serieus snel apparaat.
Het rondje met een btg van 8.08
Het rondje erna vond ik wel dat ik niet 10km/u er af hoefde te schrapen net voor de compressie van fuchsrohre maar daar was de 330i het niet helemaal mee eens Met aanremmen net na de compressie raakte de auto wat in onbalans bij het remmen wat je daar echt niet wil.. Ik denk dat ik iets te vroeg na de compressie begon met remmen en mijn stuur niet helemaal recht had.
De zaterdags was het wat te druk en kon ik pas na een grote file de baan op en twee rondjes gereden met mijn schoonzus als passagier.
Zondags had mijn vrouw 3 rondjes gereden met de 330i en was het erg leuk kom haar te coachen en daarna nog 1 rondje laten zien hoe het moest . Daarna mijn zwager nog meegehad met een rondje. Ik al erg blij was dat hij mee ging aangezien die bij mij in de auto zat toen ik een jaar of 4 geleden met mijn e36 m3 gecrashed was (ook na de compressie van fuchrohre ). Dus extra rustig gedaan zodat hij in ieder geval een goed gevoel er van over zou houden. Hij heeft het wel leuk gevonden maar helaas moest hij een kwartier na het rondje overgeven
Ook nog wat stickers er af gehaald wat de witte delen alweer wat strakker maakt. verder de namen van vorige rijders er af.
Na het monteren van de toyo's r888r vorige keer was mijn rondetijd reeds van 8.19 naar 8.14 gegaan en ik had wel al het gevoel dat daar nog wat ruimte in zat. Niet verwacht dat gelijk deze keer al zoveel in zat. Na 1 rondje warmrijden gelijk een 8.13 met daarna één van 8.08 toen ik achter 718 aan zat! De twee rondjes daarna zat en bleef hij achter mij en kon ik hem niet afschudden wat met wat oponthoud een 8.14 en een 8.11 werd. Later diegene van de Porsche 718 nog even gesproken en het bleek een standaard 718 met een 2,5l motor (s of gts weet ik niet) op ps4s. De beste man zei met ''maar een 2,5'' maar dat was dus blijkbaar minimaal een 718 s met 350pk en dus een serieus snel apparaat.
Het rondje met een btg van 8.08
Het rondje erna vond ik wel dat ik niet 10km/u er af hoefde te schrapen net voor de compressie van fuchsrohre maar daar was de 330i het niet helemaal mee eens Met aanremmen net na de compressie raakte de auto wat in onbalans bij het remmen wat je daar echt niet wil.. Ik denk dat ik iets te vroeg na de compressie begon met remmen en mijn stuur niet helemaal recht had.
De zaterdags was het wat te druk en kon ik pas na een grote file de baan op en twee rondjes gereden met mijn schoonzus als passagier.
Zondags had mijn vrouw 3 rondjes gereden met de 330i en was het erg leuk kom haar te coachen en daarna nog 1 rondje laten zien hoe het moest . Daarna mijn zwager nog meegehad met een rondje. Ik al erg blij was dat hij mee ging aangezien die bij mij in de auto zat toen ik een jaar of 4 geleden met mijn e36 m3 gecrashed was (ook na de compressie van fuchrohre ). Dus extra rustig gedaan zodat hij in ieder geval een goed gevoel er van over zou houden. Hij heeft het wel leuk gevonden maar helaas moest hij een kwartier na het rondje overgeven
Ook nog wat stickers er af gehaald wat de witte delen alweer wat strakker maakt. verder de namen van vorige rijders er af.
- frankie
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
Re: Ex RCN e90 330i + 125d + Clio
Gelukkig een kwartier na het rondje en niet tijdensJan Terwolde schreef: ↑04 jul 2022, 12:13 Hij heeft het wel leuk gevonden maar helaas moest hij een kwartier na het rondje overgeven
Mooie verhalen weer en toch wel serieus snelle rondjes.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Ex RCN e90 330i + 125d + Clio
Weinig te melden over de auto's, waar ik verschrikkelijk blij mee ben. Al een berg rondjes er op zitten met de 330i (meer dan 130) en nog geen enkel probleem gehad. Als ik dit vergelijk met twee jaar terug, wat met meerdere auto's voor problemen allemaal voorbij waren gekomen in totaal 100 rondjes ofzo is dit echt goud.
Alleen wat slijtagedelen voor de 330i. De remblokken zijn vervangen en de toyo's die er nu 82 rondes onder zitten zijn weer (bijna) aan de beurt wat volgens mij normaal is voor dit type band. Zitten ook wel een rondje of 15 rustige rondes bij met mijn neefje van 12 en nog best wat waar ik aan het warmrijden ben natuurlijk.
Mooi beeld van buitenaf:
https://youtube.com/clip/Ugkx_0gt4NOmzx ... LwCBokq3zK
Alleen wat slijtagedelen voor de 330i. De remblokken zijn vervangen en de toyo's die er nu 82 rondes onder zitten zijn weer (bijna) aan de beurt wat volgens mij normaal is voor dit type band. Zitten ook wel een rondje of 15 rustige rondes bij met mijn neefje van 12 en nog best wat waar ik aan het warmrijden ben natuurlijk.
Mooi beeld van buitenaf:
https://youtube.com/clip/Ugkx_0gt4NOmzx ... LwCBokq3zK
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Ex RCN e90 330i + 125d + Clio
Grote twijfel ook nog welke ik zal kopen en op een canvas laat zetten. Welke zouden jullie doen?
- Martijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Ex RCN e90 330i + 125d + Clio
Idd lastig, beide cool!
Ik zou toch voor de voorkant gaan
Ik zou toch voor de voorkant gaan
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Ex RCN e90 330i + 125d + Clio
Beide zijn erg mooi! Maar ik zou denk voor de achterkant gaan. Vanaf de achterkant zie je mooi dat alle 4 de wielen netjes los komen van de grond, vanaf de voorkant lijkt dat bij het rechter voorwiel niet zo te zijn vanwege de schaduw. Klein detail, maar daarom vind ik die van de achterkant iets mooier.
-
- Berichten: 6494
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Ex RCN e90 330i + 125d + Clio
Ik vind de auto het mooiste van de voorkant, qua foto zou ik toch voor de achterkant gaan. Precies zoals Marc zegt, door de schaduw zie je minder goed hoe ver je loskomt.
Wat je ook kunt doen is wachten totdat iemand een betere foto maakt van de voorkant genomen, je komt er toch met enige regelmaat!
Wat je ook kunt doen is wachten totdat iemand een betere foto maakt van de voorkant genomen, je komt er toch met enige regelmaat!
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Ex RCN e90 330i + 125d + Clio
Deze afweging idd..Marc Sierra schreef: ↑04 aug 2022, 10:14 Beide zijn erg mooi! Maar ik zou denk voor de achterkant gaan. Vanaf de achterkant zie je mooi dat alle 4 de wielen netjes los komen van de grond, vanaf de voorkant lijkt dat bij het rechter voorwiel niet zo te zijn vanwege de schaduw. Klein detail, maar daarom vind ik die van de achterkant iets mooier.
haha dat laatste is idd ook nog een optie, al heb ik deze al wel geselecteerd uit vele aangezien ik zeker de helft van de rondjes er goed loskom.Richardt. schreef: ↑04 aug 2022, 10:36 Ik vind de auto het mooiste van de voorkant, qua foto zou ik toch voor de achterkant gaan. Precies zoals Marc zegt, door de schaduw zie je minder goed hoe ver je loskomt.
Wat je ook kunt doen is wachten totdat iemand een betere foto maakt van de voorkant genomen, je komt er toch met enige regelmaat!
Met overig verkeer erbij of warmrijden of als mijn kleine neefje mee is dan niet idd. Al kun je ook springen als je aan het inhalen bent
- Martijn M
- Berichten: 3296
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Ex RCN e90 330i + 125d + Clio
Ik vind beide foto's kwalitatief niet geweldig. Enorm flets qua kleuren en contrast.
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: Ex RCN e90 330i + 125d + Clio
Eens met Martijn hierboven, het feit dat het op foto staat is leuk. Maar meer dan een vakantiekiekje is het niet.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Ex RCN e90 330i + 125d + Clio
Andere suggesties zijn ook zeker welkom
https://www.racetracker.de/cargalerie/U ... T09?page=1
Deze stelde Martijn reeds voor in de pb i.v.m. de niet zoveel voorkomende hoeken.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Ex RCN e90 330i + 125d + Clio
De lak is nu ook niet meer de mooiste helaas, die wordt van de winter weer opnieuw aangebracht maar zolang wil ik niet wachten
Zou de fotograaf daar nog wat mee kunnen met bewerken?
-
- Berichten: 966
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: Ex RCN e90 330i + 125d + Clio
Als je een ringfoto aanschaft gaat er nog een edit overheen voor je hem binnenkrijgt
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Geertmans en 217 gasten